wat is een goede wasmachine?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
colunder

Berichten: 3545
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

wat is een goede wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 19:12

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon geen topic over dit onderwerp vinden.

Ik ben aan een nieuwe wasmachine toe,maar zie door de wasmachines de schone was niet meer.
welke merken hebben jullie goede ervaringen mee?
prijsklasse het liefst onder de 400 euro(en dat zijn er ook erg veel).

Wie heeft goede raad?


lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:25

Ik zweet bij Miele maar die liggen wel ver boven je budget. Al schijnen ze ook goed gereviseerd te koop te zijn voor een vriendelijkere prijs.
Verder zijn in mijn ervaring Bosch en bauknecht prima merken.

Whirlpool zou ik ver vandaan blijven. Ding was vaker stuk dan dat hij het deed.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: wat is een goede wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:29

Bosch. Goede machines en nu cashback (vorige week waren wij na 15 jaar aan een nieuwe machine toe)

...

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:37

Geen Whirlpool inderdaad, die deed het vaker niet dan wel en als hij het wel deed was de was alsnog niet echt schoon.

Heb nu een Samsung, die doet het prima maar hij ging wel stuk twee dagen na afloop van de garantie :( Het is inmiddels gerepareerd en hij doet het weer keurig, maar ik blijf een beetje wantrouwend.
Samsung heeft het uiteindelijk uit coulance opgelost voor ons, want Media Markt gaf niet thuis... Wat je ook koopt, koop het niet bij Media Markt, hahaha :+

Van Bosch hebben wij een vaatwasser, die is meer dan prima. Neem aan dat de wasmachines ook prima zijn dan :j
De vaatwasser was trouwens eigenlijk heel duur, maar hij komt uit de BCC Outlet want er zit een deuk in. Hij staat in een bijkeuken uit het zicht, dus wij vonden dat helemaal niet erg. Toch mooi een vaatwasser van 540 euro voor 360 :D
Coolblue heeft ook dat soort dingen, van die Tweedekans producten. Soms scheelt het weinig, maar het is het bekijken waard!

LEKKERGEK

Berichten: 998
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: wat is een goede wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:49

Sinds kort een nieuwe Zanussi Lindo. Gekocht via coolblue. Handige site,je kan je eisen en prijsklasse invullen, en dan komen daar de opties uit. Ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Hij kostte 370 euro :)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: wat is een goede wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:53

Wij hebben een beko selective.Wel wat duurder maar heel goed getest en 5 jaar complete garantie.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: wat is een goede wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:56

Hier al 7 jaar Bosch wasmachine en droger. Heel tevreden mee !

[o]

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:59

Hier nu een Haier wasmachine, echt een super ding. Heel zuinig en heel stil als ie draait, wast snel en goed en de was komt er best droog uit. Had veel goede reviews en was iets minder dan 400 euro.
Via coolblue besteld, vind ik een aanrader. Echt extreem goede klantenservice, staan zo klaar om je te helpen een wasmachine te vinden die aan jouw wensen voldoet als je er zelf niet uitkomt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:02

Ik heb vorig jaar ofzo een topic over geopend naar aanleiding daarvan heb ik een Miele gekocht.

Nog geen dag spijt van gehad.

Edit, ik zie je budget nu pas.
Lukt het om verder te sparen? Want het betaald zichzelf later weer uit die meerprijs voor die Miele.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 14-06-18 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:03

Ik heb een Samsung, maar ben daar niet heel blij mee. Hij heeft bijvoorbeeld geen optie voor 30 graden, vind ik echt belachelijk. Je hebt alleen de keuze tussen 20, 40, 60 en 95.

Verder heb ik er wel eens kapotte shirts en laatst nog een sok kapot uit gehaald. De trommel heeft een heel aparte binnenkant, die je kleding zou moeten beschermen, maar dat dus niet doet...

Hierna geen Samsung meer voor mij.

Selina

Berichten: 14269
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:08

Marie_Anne schreef:
Ik heb een Samsung, maar ben daar niet heel blij mee. Hij heeft bijvoorbeeld geen optie voor 30 graden, vind ik echt belachelijk. Je hebt alleen de keuze tussen 20, 40, 60 en 95.

Verder heb ik er wel eens kapotte shirts en laatst nog een sok kapot uit gehaald. De trommel heeft een heel aparte binnenkant, die je kleding zou moeten beschermen, maar dat dus niet doet...

Hierna geen Samsung meer voor mij.


Mijn Samsung (eco bubble, variant van rond de 450 euro) heeft wel een 30 graden functie dus ligt er net aan welke type je hebt dan.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:17

Selina schreef:
Marie_Anne schreef:
Ik heb een Samsung, maar ben daar niet heel blij mee. Hij heeft bijvoorbeeld geen optie voor 30 graden, vind ik echt belachelijk. Je hebt alleen de keuze tussen 20, 40, 60 en 95.

Verder heb ik er wel eens kapotte shirts en laatst nog een sok kapot uit gehaald. De trommel heeft een heel aparte binnenkant, die je kleding zou moeten beschermen, maar dat dus niet doet...

Hierna geen Samsung meer voor mij.


Mijn Samsung (eco bubble, variant van rond de 450 euro) heeft wel een 30 graden functie dus ligt er net aan welke type je hebt dan.

Ja klopt, ik heb een wat goedkopere van een paar jaar geleden.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:20

Miele! Hier staan een wasmachine en droger van 20 jaar oud welke stevig gebruikt worden. In de wasmachine vorig jaar zelf nog nieuwe schokdempers ingezet en printplaat laten repareren voor in totaal 100 euro. Machine is superdegelijk vandaar het besluit om hem toch maar te repareren. Draait weer als een zonnetje. Weet niet wat hij destijds heeft gekocht maar blijkt wel dat het per jaar gerekend een heel goede aanschaf was.

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: wat is een goede wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:39

K zou sowieso geen samsung bubbel nemen echt gewoon niet doen

Alleen maaar ellende van en service is zeer slecht

K wens je succes

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: wat is een goede wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:41

@selina k heb ook n eco bubble was wel duurder dan 450 * 2014*
Maar echt een PIEP ding

Idd ook sloopt ie kleding

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:04

LEKKERGEK schreef:
Sinds kort een nieuwe Zanussi Lindo. Gekocht via coolblue. Handige site,je kan je eisen en prijsklasse invullen, en dan komen daar de opties uit. Ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Hij kostte 370 euro :)

Ik ben al bijna tien jaar heel tevreden met mijn Zanussi. Hiervoor had ik een Miele (van een familielid geërfd) maar die heeft het bij mij niet lang meer gedaan.

Zanussi is er in de prijsklasse waarin jij een wasmachine zoekt, deze bijvoorbeeld: https://www.coolblue.nl/product/700209/ ... 1663w.html

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: wat is een goede wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:05

Ik heb een Samsung Eco Bubble via Coolblue. Wat een monsterachtig ding is dat, gebruiksvriendelijk en zuinig. Ben zeer tevreden. Cooblue heeft hem voor bij geïnstalleerd en ben er erg blij mee.

Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:15

Ik ben heel tevreden met mijn Bauknecht :)

Normaal iets boven jouw budget, maar ik heb een nieuwe voor €350,- gekocht (die hebben dan een krasje/deukje vandaar dat ze goedkoper aangeboden worden, maar wel volledige garantie).

hetty007

Berichten: 519
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Op de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:41

LEKKERGEK schreef:
Sinds kort een nieuwe Zanussi Lindo. Gekocht via coolblue. Handige site,je kan je eisen en prijsklasse invullen, en dan komen daar de opties uit. Ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Hij kostte 370 euro :)

Ook ik heb vorig jaar de zanussi lindo gekocht. 8 kg lekker ruim. Koste in de aanbieding bij bcc 350 euro. Ik ben er zeer tevreden mee. Wast schoon komt bijna droog uit de trommel dus de droger heeft minder werk. En hij heeft veel programma's.

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Re: wat is een goede wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:47

Hier ook al jaren een Zanussi. Prima ding, alles was je nodig hebt zit erop. Ik heb zelf de was-droogcombi en mijn moeder een gewone wasmachine. Die van mij is zeven jaar oud, die van mijn moeder achttien. Haar vorige heeft het ongeveer net zo lang gedaan.

Coolblue is trouwens een aanrader voor het bestellen. Prima service!

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 00:03

Wij hebben een Samsung Eco Bubble en een Bosch. Ben over beiden heel erg tevreden.
Mijn ouders hebben al jaren een Miele en zijn daar ook zeer content mee.

Alleen waren al onze machines wel ruim boven je budget... als je verder kunt sparen zou ik dat zeker doen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: wat is een goede wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 00:52

We hebben nu een jaar of 5 de Samsung eco bubble. OP zich een fijne machine, maar maakt wel veel lawaai bij centrifugeren. Mijn man heeft hem helemaal waterpas staan, maar alsnog....
Laatst was er iets stuk en hebben we zelf vervangen, dus doet het weer goed. Ik vind het fijn dat hij aangeeft wat er is als hij stopt. We hebben wel de keus van koud wassen, 30, 40, 60 en 90 zo uit mn hoofd. Hij heeft sws veel standen. Geen halve was wat ik wel mis, maar als het goed is meet hij zelf hoeveel water nodig is. We hebben 7kg, dus echt wel ruime trommel en hij heeft 1400 toeren, dus droogt voldoende voor droger in de winter en zomers op de molen.
Droger is warmtepomp en van AEG.

Hiervoor hadden we Bosch die lang is mee gegaan. Ook de droger van Bosch.

Daarvoor Whirlpool en die is binnen garantie eens stuk geweest en netjes gerepareerd.

chazzie
Berichten: 428
Geregistreerd: 14-04-13

Re: wat is een goede wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 01:21

Ik heb zelf een Bosch zonder koolborstels, dat schijnt voor minder slijtage ofzo te zorgen en werd mij in de winkel aangeraden.
Ik weet niet of je ook freebees spaart, maar die kun je inwisselen bij de BCC.
Mijn machine heb ik daar een paar maanden terug gehaald, erg tevreden.

colunder

Berichten: 3545
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: wat is een goede wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 01:30

Heel erg bedankt voor jullie reakties.
Ik denk dat ik voor een Bosch ga.
ik heb in ieder geval wel een paar merken van mijn lijstje gehaald door mindere ervaringen van mensen in dit topic en via PB

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 06:30

Bosch ben ik ook heel lang blij mee geweest maar die hebben tegenwoordig een kunststof kuip waardoor zze minder lang mee gaan.

Al schijnen nu de meeste wasmachines een kunststof kuip te hebben.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmberG, Ik_is_Ik, Noor17, Suusw en 95 bezoekers