Outdoor camera Aldi

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ffjor

Berichten: 78
Geregistreerd: 10-06-12

Outdoor camera Aldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 06:46

Hij staat weer in de folder! De outdoor camera van de Aldi!

http://www.maginon.com/website/nl/produ ... ipc-25hdc/


Afbeelding


Technische gegevens

Sensor:1/5" CMOS-kleurensensorObjectief:glazen lens; f: 3,6 mm, F: 2,4 (IR-lens)Videoresolutie:1.280 x 720, 640 x 480,320 x 240IR LED:24 infrarood-LED'sNachtzicht:20 mMin. belichting:0,5 luxBeeldhoek:60°Aansluitingen:LANVoeding:PoE 48V / 0.5AOndersteunde protocollen:HTTP, FTP, TCP/IP, SMTP, DHCP, DDNS, UPnPWLAN-stand
Afbeelding
aards:IEEE 802.11b/g/nEthernet:10/100 MBit/s RJ-45Omgevingstemperatuur:-20°C tot +50°COmgevingsvochtigheid:20 - 85%Afmetingen (lxbxh):215 x 95 x 85 mm

Is er iemand bekend met deze camera? Kun je er ook een simkaart in doen? Ik heb wel stroom op stal maar geen wifi/lan, is ook niet mogelijk. Kan ik op de één of andere manier toch deze camera gebruiken?

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Outdoor camera Aldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 06:53

Kan je dit ook in een filiaal in de buurt vragen? Ik werk zelf bij de Aldi en vaak weten de filiaalleiders er wel het een en ander vanaf!

ffjor

Berichten: 78
Geregistreerd: 10-06-12

Re: Outdoor camera Aldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 07:04

Dat is een optie ja!

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Outdoor camera Aldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:27

Ik zit met dezelfde omstandigheden en vragen. Iemand ervaring met deze camera of hij goed werkt en mooie beelden geeft?

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Outdoor camera Aldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:34

Zou je de bewegingsdetectie uit kunnen zetten? Anders krijg je wel heel vaak een melding ha ha.

deksel

Berichten: 3776
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:38

ODonoghue schreef:
Kan je dit ook in een filiaal in de buurt vragen? Ik werk zelf bij de Aldi en vaak weten de filiaalleiders er wel het een en ander vanaf!

Dit inderdaad, of anders even bellen naar een filiaal? Dan hoef je ook niet langs te gaan :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:58

Wij hebben er eentje. Kan geen sim-kaart in. Je kunt hem ook niet draaien of iets dergelijks, dat kan alleen met de binnencamera. Zit ook geen zoom-functie op. Qua beeld geeft de camera gewoon waar voor je geld, goed beeld maar niet top-kwaliteit, maar goed genoeg.

Als je wel stroom op stal hebt zou je met een homeplug/power extender kunnen werken. Zo hebben wij ook de camera op stal hangen (foscam), en de Aldi camera hebben wij achter huis hangen, ook aan een power extender. Helaas is de power extender van die momenteel kapot, anders had ik een beeld kunnen plaatsen.

De Aldi binnencamera heb ik momenteel binnen staan, om te monitoren of de hond niet stiekem op de bank gaat liggen als wij aan het werk zijn. Beeld daarvan is vergelijkbaar als de buitencamera:

Afbeelding

Deze camera hebben wij jarenlang op stal gehad, en deze kan dus wel draaien.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:04

Je kunt geen simkaart plaatsen in dit model volgens de specs..
Dit kun je eventueel oplossen door een mobile wifi: https://www.bol.com/nl/p/huawei-e5577cs ... 049789443/

Hierin plaats je dan een simkaart, en het apparaat creëert dan een WiFi netwerk, waar je dus je IP cam op kunt aansluiten.
Wellicht is de camera te configureren dat hij niet alle beelden doorstuurt, anders gaat het wel heel hard met je dataverbruik.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Outdoor camera Aldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:15

Bewegingsdetectie kan trouwens uit, hebben wij ook niet aan staan.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:42

Wil al heel lang een camera op stal maar heb er nul komma nul verstand van. De wifi van de woning reikt net niet tot stal. Bekabeling vanuit woning is niet mogelijk.Er is wel stroom op stal. Is deze camera bruikbaar in onze situatie en hoe moeten we dit aanpakken? Wil graag de beelden op mijn gsm en tablet zien.
Is draaien en zoom noodzakelijk?
Wat doet een power extender?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Outdoor camera Aldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:13

Power extender of power line adapter of homeplug maakt een internetverbinding via je electriciteitsnetwerk. Je hebt 2 kastjes, de ene doe je je stekker van je router/modem in en dit stop je in je stopcontact, en de andere duw je in het stopcontact op de plek waar je je internet wil hebben. Je hebt er die wifi uitzenden, maar anders kun je met een ethernetkabel je camera aan dat kastje verbinden.
Meer informatie is ook te vinden in https://en.wikipedia.org/wiki/Power-line_communication.
Ik heb mijn paard bij de overburen staan, de ene hangt aan de router in de meterkast daar, de andere op stal en daaraan hangt met ethernet-kabel de camera.

Thuis hebben we dus ook zo'n systeem, dat is er eentje die direct wifi uitzend (op stal is zonder wifi), en zo hebben we overal nu wifi. Camera's hebben we nog altijd via een ethernet-kabel eraan hangen, omdat het een hele stabiele verbinding geeft.

Enige voorwaarde is dat het hetzelfde electriciteits-circuit is (dus achter 1 meter), en dezelfde fase.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:27

Neonlight schreef:
Power extender of power line adapter of homeplug maakt een internetverbinding via je electriciteitsnetwerk. Je hebt 2 kastjes, de ene doe je je stekker van je router/modem in en dit stop je in je stopcontact, en de andere duw je in het stopcontact op de plek waar je je internet wil hebben. Je hebt er die wifi uitzenden, maar anders kun je met een ethernetkabel je camera aan dat kastje verbinden.
Meer informatie is ook te vinden in https://en.wikipedia.org/wiki/Power-line_communication.
Ik heb mijn paard bij de overburen staan, de ene hangt aan de router in de meterkast daar, de andere op stal en daaraan hangt met ethernet-kabel de camera.

Thuis hebben we dus ook zo'n systeem, dat is er eentje die direct wifi uitzend (op stal is zonder wifi), en zo hebben we overal nu wifi. Camera's hebben we nog altijd via een ethernet-kabel eraan hangen, omdat het een hele stabiele verbinding geeft.

Enige voorwaarde is dat het hetzelfde electriciteits-circuit is (dus achter 1 meter), en dezelfde fase.

Bedankt voor je uitleg! Er begint iets te dagen ha ha.
En dan kan ik via een app de beelden op mijn telefoon bekijken?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:48

Ja, de Aldi camera heeft een app. :j

Foto die ik eerder plaatste is via de telefoon-app gemaakt. :)

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:17

Neonlight schreef:
Ja, de Aldi camera heeft een app. :j

Foto die ik eerder plaatste is via de telefoon-app gemaakt. :)

Bedankt weer. Nog een laatste vraagje:hij slaat de beelden niet op zeker?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Outdoor camera Aldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:20

Kan wel, dan moet je "space view" kopen, kost 4,99 per maand. Dan zijn de opnamen 14 dagen beschikbaar. Geen ervaring mee, ik heb het niet.
Wellicht dat het via de pc wel kan als je hem constant laat draaien, maar heb ik nooit gedaan. Kan ik ook niet checken, want die site is op mijn werk geblokkeerd.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:52

Neonlight schreef:
Kan wel, dan moet je "space view" kopen, kost 4,99 per maand. Dan zijn de opnamen 14 dagen beschikbaar. Geen ervaring mee, ik heb het niet.
Wellicht dat het via de pc wel kan als je hem constant laat draaien, maar heb ik nooit gedaan. Kan ik ook niet checken, want die site is op mijn werk geblokkeerd.

O Aha en waar kun je space view kopen?

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:06

Peerke_ schreef:
Je kunt geen simkaart plaatsen in dit model volgens de specs..
Dit kun je eventueel oplossen door een mobile wifi: https://www.bol.com/nl/p/huawei-e5577cs ... 049789443/

Hierin plaats je dan een simkaart, en het apparaat creëert dan een WiFi netwerk, waar je dus je IP cam op kunt aansluiten.
Wellicht is de camera te configureren dat hij niet alle beelden doorstuurt, anders gaat het wel heel hard met je dataverbruik.

Hoe kan je je IP camera hier op aansluiten dan? Ik heb zo’n mifi apparaat (precies die in de link) en een Aldi binnen camera.
Maar als ik de binnen camera wil instellen, moet ik die in de router pluggen.. maar dat kan bij de mifi niet toch?

ffjor

Berichten: 78
Geregistreerd: 10-06-12

Re: Outdoor camera Aldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 18:13

Bedankt voor alle reacties en tips! Het is nog niet zo eenvoudig als het leek begrijp ik. Ik ga er even voor zitten en kijken wat het handigst is :)

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:06

_xDyan schreef:
Peerke_ schreef:
Je kunt geen simkaart plaatsen in dit model volgens de specs..
Dit kun je eventueel oplossen door een mobile wifi: https://www.bol.com/nl/p/huawei-e5577cs ... 049789443/

Hierin plaats je dan een simkaart, en het apparaat creëert dan een WiFi netwerk, waar je dus je IP cam op kunt aansluiten.
Wellicht is de camera te configureren dat hij niet alle beelden doorstuurt, anders gaat het wel heel hard met je dataverbruik.

Hoe kan je je IP camera hier op aansluiten dan? Ik heb zo’n mifi apparaat (precies die in de link) en een Aldi binnen camera.
Maar als ik de binnen camera wil instellen, moet ik die in de router pluggen.. maar dat kan bij de mifi niet toch?


Ik weet niet precies hoe dat per model moet, maar wellicht dat dit in de handleiding te vinden is, het moet in ieder geval een IP cam zijn die op WiFi kan, je hebt ook van die Mifi apparaatjes met een RJ45 uitgang zodat je het doos ook bekabeld kunt aanleggen.

Als je moet configureren via de kabel kun je hem thuis even op de router aansluiten en daar met de computer configureren voor je hem op stal ophangt.