Andere soorten hor mogelijk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Andere soorten hor mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 17:27

In mijn huurwoning heb ik dit soort ramen:

Afbeelding

En kleine klampraampjes. Vorig jaar, toen ik er net woonde, heb ik horgaas met klittenband aangebracht. Eerlijk is eerlijk, dit is niet echt duurzaam en mooi. Het rekt snel uit als je ramen open en dicht wilt doen namelijk.

Nu zoek ik al een tijdje naar alternatieven maar veel verder dan duur maatwerk kom ik niet.

Betekent dit nu dat ik het echt bij de goedkoopste oplossing moet laten of zijn er nog andere ideeën? :)

Alle input is welkom. :)

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Andere soorten hor mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:24


_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere soorten hor mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:33

De lidl heeft in het voorjaar horren die je zelf op maat kunt maken. Als je een beetje handig bent kun je ze van buiten met haken bevestigen. Ze zitten het hele jaar door voor m’n raam (zodat de kat niet kwijt komt als het raam open is). Werkt super en qua prijs was ik volgens mij 40 euro per stuk kwijt.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Andere soorten hor mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:37


magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 18:45

Bedankt voor de reacties. :)

zonnebloem18 schreef:
Wij hadden deze https://m.formido.nl/gaasnet-voor-dakra ... 55282.html niet heel mooi maar werkte wel erg fijn.


Klik je dat dan in de hoeken vast zonder gebruik te maken van klittenband?

_MG schreef:
De lidl heeft in het voorjaar horren die je zelf op maat kunt maken. Als je een beetje handig bent kun je ze van buiten met haken bevestigen. Ze zitten het hele jaar door voor m’n raam (zodat de kat niet kwijt komt als het raam open is). Werkt super en qua prijs was ik volgens mij 40 euro per stuk kwijt.


Bedoel je deze https://www.lidl-shop.nl/POWERFIX-Horra ... p100214148 ? Daar kan ik helaas niets mee omdat alle ramen naar buiten toe open gaan helaas.


Echwel schreef:
https://actiondeal.nl/dagaanbieding/mag ... uiten.html

Wij hadden deze op maat geknipt en door de magneten in het midden kon je de ramen open doen enz zonder dat het uitrekte


Dat is handig zeg, maar dat ligt natuurlijk niet strak tegen mij kozijnen aan omdat ik met de hendels zit. Dan houd je alsnog ruimte over waar de beestjes door heen kunnen. Ik ga wel even verder denken over dit systeem.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Andere soorten hor mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:56

Wij hadden ze rondom vastgeniet

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Andere soorten hor mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 19:05

Jullie hadden dan houten kozijnen? Ik durf dat niet goed aan met kunststof in een huurhuis. :o Ik zit al wel met magneetjes te denken ofzo.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Andere soorten hor mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:11

Wij hadden hout ja maar op kunststof kun je wel dubbelzijdig klittenband rondom doen niet je het bij het gaas vast

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Andere soorten hor mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 19:25

True. Ik denk dat ik het systeem voor 1 raam eens ga uitproberen. :j Je hebt er niet toevallig nog een foto van?

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:30

Ramen met zo'n uitzetter zijn echt drama voor horren, en verder dan klittenband ben ik ook nooit gekomen :P Je hebt telescopische uitzetters denk ik? Die van mij vroeger die schoven gewoon naar binnen waardoor je écht geen hor kon monteren..

Althans, dat dacht ik, tot ik dit tegenkwam net bij een beetje googlen: https://dabo-design.nl/horren/ MET EEN RITS!! Hoe briljant is dat! Werkt met magneetjes en da's ook nog niet zo'n gek idee..

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 19:33

Klopt ja, daarom moet je de horren al ruimschuits uitknippen waardoor je nu dus van die blubberdingen hebt.

Ik ben al in contact met Dabo maar die geven al aan dat het lastig wordt. Wordt nog vervolgd.
Edit: Ze geven aan dat het helaas niet mogelijk is voor dit type ramen.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Andere soorten hor mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:14

Nee helaas geen foto uk woon er niet meer

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Andere soorten hor mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 20:16

Bedankt in ieder geval. Klusje voor het paasweekend, kijken of het lukt. :)

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere soorten hor mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:31

@magda, die bedoelde ik inderdaad :-)

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:32

magda_90 schreef:
zonnebloem18 schreef:
Wij hadden deze https://m.formido.nl/gaasnet-voor-dakra ... 55282.html niet heel mooi maar werkte wel erg fijn.

Klik je dat dan in de hoeken vast zonder gebruik te maken van klittenband?


Ja de hoekje zitten vast met dubbelzijdig tape en rondom de hor zit elastiek die de hor strak tegen het kozijn houdt. Je kan het makkelijk los maken om het raam open te doen.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 20:37

Dat klinkt echt super, bedankt! Kan het ook op maat geknipt worden?

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Andere soorten hor mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:40

Nee volgens mij niet, maar er zijn wel verschillende maten te kiezen. Officieel is het een dakraamhor.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Andere soorten hor mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 21:09

Bedankt, ik zal vrijdag daar ook een van gaan halen om te experimenteren. :)

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:28


magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 22:10

__Robijn__ schreef:
en een rolhor?

https://bruynzeelhomeproducts.nl/nl-nl/ ... olhor.html

dat is ideaal. Je doet je raam open je doet je hor naar beneden.
En niet super duur :))


Die had ik gezien inderdaad maar ik zit met naar binnen stekende scharnieren (zie foto in beginpost) en daar zijn die rolhorren niet tegen bestand.

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 08:25

magda_90 schreef:
__Robijn__ schreef:
en een rolhor?

https://bruynzeelhomeproducts.nl/nl-nl/ ... olhor.html

dat is ideaal. Je doet je raam open je doet je hor naar beneden.
En niet super duur :))


Die had ik gezien inderdaad maar ik zit met naar binnen stekende scharnieren (zie foto in beginpost) en daar zijn die rolhorren niet tegen bestand.



ja maar dat maakt toch niet uit?
Als je je raam dicht hebt rolt ie omhoog. En als je het raam open doet en de hor naar beneden is heb je geen last van die scharnieren?

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Andere soorten hor mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 12:30

Dus wel helaas, ze blijven uitsteken of het raam nu open is of dicht.

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 12:32

Wij hebben een huurhuis gehad, met op dezelfde manier de raam uitzetter geplaatst . Dit heeft hij verandert en op het kozijn, i.p.v ernaast gezet (wij moesten een andere raam uitzetter kopen) de oude gaatjes ernaast van de schroefjes werden dichtgemaakt. En verder een frame op maat van het raam, die hij zelf in elkaar gezet heeft, waar gaas in zat. Aan de zijkanten zat nog een plat schuifje, zodat de hor niet terug kon vallen. De hor kon je er in en eruit zetten. Het was zo mooi gemaakt, dat we bij verhuizing , de constructie mochten laten zitten. Het was een werkje, maar aan materiaal was hij niet zoveel kwijt.
Is het mogelijk om bij jouw raam de hor op de vensterbank te laten rusten, als de uitzetter op het kozijn geplaatst is? De onderkant smal en de zijkanten breder (laten uitsteken naar buiten toe)zodat het in die dunne richel valt en het kozijn de hor tegen houd?

LesleyxLinn
Berichten: 1102
Geregistreerd: 14-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 01:14

Heb je uiteindelijk nog een oplossing gevonden? Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem.
Al steekt het bij mij niet zo heel ver uit, dus ik denk dat er wel mogelijkheden zijn. Maar ben benieuwd of je iets hebt kunnen vinden wat geschikter is.

Edit:
Neej schreef:
Ramen met zo'n uitzetter zijn echt drama voor horren, en verder dan klittenband ben ik ook nooit gekomen :P Je hebt telescopische uitzetters denk ik? Die van mij vroeger die schoven gewoon naar binnen waardoor je écht geen hor kon monteren..

Althans, dat dacht ik, tot ik dit tegenkwam net bij een beetje googlen: https://dabo-design.nl/horren/ MET EEN RITS!! Hoe briljant is dat! Werkt met magneetjes en da's ook nog niet zo'n gek idee..


Aangezien de prijs voor 4 ramen toch aan de hoge kant is voor mij, ben ik heel erg benieuwd hoelang deze meegaan. Mijn ervaring met de goedkope variant is dat het zelfklevende klittenband erg snel los gaat. Aangezien dit gaat om zelfklevend metaalband ben ik erg benieuwd of dit wel lang mee kan gaan.

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Andere soorten hor mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 05:11

Ik heb ook hetzelfde probleem. Ik ga nu toch maar telescopische raamuitzetters op n aantal ramen zetten zodat er n normale hor voor kan.
Gisteren al n rolhor meegenomen bij gamma (nu20% korting) maar helaas gaat dit niet omdat bovenkant raam te smal is voor de cassete van de hor.
Vandaag maar ff ruilen en zo’n gewone hor halen.