Omslachtigheid telefoonverzekering

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Omslachtigheid telefoonverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:58

Ik snap het probleem niet? :=

Je hebt je telefoon laten vallen, dit gemeld bij de verzekering en je telefoon is opgehaald(!!) Om gerepareerd te worden.

Waarom zeg je dan je verzekering op en ben je zo geïrriteerd? Het is toch gewoon gegaan zoals het hoort? :=

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 10:18

GDG schreef:
Onali schreef:
Mail binnen over de status, helaas hebben ze mijn model telefoon niet op voorraad. Wil ik wachten? Of wil ik per direct een vervangend model hebben?
Zo ja bel dan onderstaand nummer:


:')


Nou doe niet zo moeilijk en bel gewoon even. Ja we weten het wel, je hebt je telefoon niet, maar bel gewoon even met je werktelefoon of vanaf een vaste lijn op je werk of een telefoon van een collega of één van de andere tientallen mogelijkheden.
Wil je die voor de hand liggende weg niet belopen dan ga je op zoek naar een email-adres om via die weg te communiceren. Of je wacht af en blijft geërgerd over dat ze je vragen om te bellen.


Geen contact met mn buren en ik gok erop dat die overdag gewoon werken. Ouders en familie wonen niet bepaald in de buurt.
Ja ik kan naar een vriendin gaan (gek genoeg werken die ook overdag). Nee ik heb geen directe collega's/ vaste lijn, dwz ik werk in de thuiszorg en werk 's nachts. Kan dus niet telefoon lenen van hun.

Ik moest even naar de garage om mn auto weg te brengen en ga nu inderdaad bellen.


Ik heb mn verzekering opgezegd niet vanwege dit, maar meer omdat ik al langere tijd twijfel of het echt nodig is ivm inboedelverzekering.


Ik woon en werk alleen en heb weinig vrienden (en dat vind ik heerlijk, mijn beste vriendinnen wonen 70/ 80 km van mij vandaan en die zie ik hooguit 1 keer per jaar) Niet iedereen is sociaal en heeft een vriendenkring van 30 man, dit werkt voor mij prima.


Heb net gebeld, ik krijg een vervangend model en krijg zo snel mogelijk bericht van de koerier om die in te plannen. Maar ben dus niet zoals T-Mobile had gezegd mn telefoon kwijt voor maximaal 36 uur.

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Omslachtigheid telefoonverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 10:27

Trouwens nu een mail terug van DynaFix, ze kunnen mn telefoon niet vinden. (vraag van gister waarom ik mn reparatiestatus/ ontvangst niet kan inzien)

Terwijl ik dus vanochtend een mail had gehad van DynaSure dat mn claim terecht is en of ik dus contact wilde opnemen voor een vervangend model.

Ze werken wel goed samen zo :+

Blacky94

Berichten: 3470
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:33

Vervangend model als in je krijgt een andere nieuwe telefoon? Goeie kans dat ze je afgescheept hebben met een minder/goedkoper model. Maar goed, niet mijn probleem :')

Overigens zijn dynasure en dynafix 2 "verschillende" bedrijven.
Als jij je telefoon via de verzekering hebt aangemeld wordt hij gemaakt bij dynasure.
Heb je hem ingeleverd via (de garantie van) Samsung, dan wordt hij gemaakt bij dynafix.

Die 2 werken idd niet samen want Samsung heeft tot 2 keer toe een nieuwe telefoon voor mij naar dynafix gestuurd (terwijl het in feite niet eens zozeer het probleem van samsung was) waar dynasure telkens vertelde die niet op te kunnen sturen. Uiteindelijk hebben ze hetzelfde model via hun eigen voorraad opgestuurd wat er vervolgens in resulteerde dat ik een Pools model kreeg, ipv een NL model.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Omslachtigheid telefoonverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:38

Een standaard inboedelverzekering vergoed geen eigen schuld en ook geen val/stoot schade.
Daarvoor moet je een All-Risk inboedelverzekering hebben.
Dus vraag dit goed na en vraag ook hoeveel claims je mag doen zonder er uit gegooid te worden.

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 10:43

Blacky94 schreef:
Vervangend model als in je krijgt een andere nieuwe telefoon? Goeie kans dat ze je afgescheept hebben met een minder/goedkoper model. Maar goed, niet mijn probleem :')

Overigens zijn dynasure en dynafix 2 "verschillende" bedrijven.
Als jij je telefoon via de verzekering hebt aangemeld wordt hij gemaakt bij dynasure.
Heb je hem ingeleverd via (de garantie van) Samsung, dan wordt hij gemaakt bij dynafix.

Die 2 werken idd niet samen want Samsung heeft tot 2 keer toe een nieuwe telefoon voor mij naar dynafix gestuurd (terwijl het in feite niet eens zozeer het probleem van samsung was) waar dynasure telkens vertelde die niet op te kunnen sturen. Uiteindelijk hebben ze hetzelfde model via hun eigen voorraad opgestuurd wat er vervolgens in resulteerde dat ik een Pools model kreeg, ipv een NL model.



Ah kijk dat is dan inderdaad logischer. Daarom zei ik gister al, heb echt moeten speuren naar waar mn telefoon gestuurd is. Via de T-Mobile pagina kreeg ik een hele andere site terwijl ik hem wel via T-Mobile hem laten verzekeren. Maar ging ik rechtstreeks naar de verzekeringspagina kwam ik bij een hele andere site uit. Vandaar mijn verwarring ook.

Ik had een Galaxy 7 en krijg nu een 7 Edge. Dus in principe wel gelijkwaardig.

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:18

Kom hier even binnen vallen. Ik had mijn tel ok daar heen gedaan(werd opgehaald 8 mei) kreeg hem vandaag pas terug icl rekening (eigen risico) zonder dat ze het in het begin gemeld hadden. Ze hadden niets maar dan ook niets gemeld dat het een eigen ricico rekeing aan zat( mijn tel is dan ok verzekerd) en hun beweren dat ze tijdens het ophalen dat vermeld hadden dus niet

Willemiens

Berichten: 941
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Omslachtigheid telefoonverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:25

Ik heb een telefoonverzekering via KPN lopen, hier maak ik dan ook geregeld gebruik van aangezien vaker stuk zijn dat ze werken.
Bij KPN zit ik al, gok ik, zo'n 8 jaar en heb ook altijd een toestelverzekering er bij.
Voorheen kom je naar de service winkel van KPN en leverde je daar je telefoon in en indien deze niet direct gemaakt kon worden krijg je een nieuw toestel indien op voorraad.

Nu is mijn telefoon 2 weken geleden stuk gegaan, moet alles via internet aangevraagd worden, krijg je een nieuw toestel thuis geleverd, oude kan je terug sturen, telefoon wordt nagekeken, indien goedgekeurd mag je het toestel houden en betaal €100 eigen risico???
Ik betaal €17 per maand!!

Toestelverzekering opgezegd en ga het voortaan wel via mijn inboedelverzekering doen, dit gaat nergens over.

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Omslachtigheid telefoonverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:36

Omdat dit topic beter op [HTT] Huis Tuin en Techniek past, verplaats ik het daarheen.