Ik weet niet of het goed staat hier, anders hoor ik het graag en neem ik aan dat het verplaatst wordt
Wij hebben een televisie gekocht voor in de slaapkamer, waarbij we willen gaan kijken via de app en een chromecastje. Dit omdat het een halve verbouwing teweeg gaat brengen als er snoeren door het huis moeten worden getrokken. Ik ben niet zo vreselijk handig met de telefoon, maar met een beetje handleiding kom ik een heel eind, Dus heb ik de home app geïnstalleerd en alle instructies opgevolgd (uiteraard ook de TV geïnstalleerd). De app geeft aan dat hij de chromecast (juiste nummer) herkent. En ik druk op "instellen". Ik krijg dan de vraag: "zie je de code op TV?" en daar zit het probleem: nee er verschijnt geen code op tv. Als ik "nee" zeg, geeft hij aan "je stelt mogelijk het verkeerde apparaat in. Controleer of je apparaat is aangesloten en voer de scan opnieuw uit" Dit heb ik inmiddels uiteraard tig keer gedaan, maar er verandert niets; ik krijg geen code te zien!
Bij de vraag of je hulp nodig hebt krijg je een hele checklist, maar volgens mij klopt dit ook allemaal. Wat zie ik over het hoofd?
Weet iemand hoe dit op te lossen?
Nb: wij hebben TV via een schotel en we hebben uiteraard WIFI.
Staat je tv wel ingesteld op het goede HDMI kanaal (Bijv. HDMI Side/HDMI 1/HDMI 2 - de HDMI aansluiting waar je hem in hebt gestopt)? Zie je wel het scherm van de Chromecast? Ik zou niet weten waarom het niet werkt. Ik heb mijn Chromecast al op verschillende tv's geïnstalleerd zonder problemen.
Oh ja, en vergeet niet de USB kabel in de USB van je tv te doen of via de stekker in het stopcontact. Daar haalt ie namelijk zijn stroom uit en anders doet ie het niet.
Dit zijn de eerste 2 dingen die in mij opkomen waarom dat het niet zou werken...
Nikass
Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11
Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 13:55
Klinkt alsof daar iets fout gaat inderdaad! Want ik krijg niet het beeld van de chromecast. Maar hoe zit het dan met die code? Ik dacht dat ik eerst die code moest krijgen en dat ik dan het scherm van de chromecast zou zien? Ik krijg nu namelijk helemaal nog geen kanalen omdat het natuurlijk draadloos is en dat via de app dan toch moet?
We hebben in de woonkamer ook chromecast voor Netflix enzo.
Je TV heeft aan de achterkant verschillende ingangen, die vaak HDMI 1, 2, 3 etc heten. Aangezien jij niks ziet, kan het heel goed zijn dat de TV het signaal weergeeft dat bijwijze op HDMI 1 zit, terwijl jij de chrome kast op HDMI 2 hebt aangesloten. Het draadloze gaat over de verbinding met jouw telefoon met de chrome kast. De chrome kast zelf zit als het goed is met een kabel aan je TV vast. En die kabel is dus aangesloten op een ingang.
Dus: probeer eens te kijken wat voor beeld je krijgt als je de TV zegt dat die een andere ingang moet bekijken.
Nikass
Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11
Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 14:53
Ik krijg op de tv alleen voortdurend de melding dat er nog geen kanalen konden worden gevonden en dat ik naar het installatie menu moet gaan om de kanalen in te stellen. Dit lukt echter niet. Ik heb dus ook geen HDMI kanaal
de chromecast zit in de HDMI 1 en in het stopcontact.
Dan ligt het niet aan de chromecast, maar aan de tv. Je TV hoort namelijk zelf al ingangen te herkennen. Welk installatie menu vertelt die dat je heen moet gaan? Want de tv geeft dus wel wat weer? Wat gebeurt er als je op source drukt?
UltimOo
Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn
Geplaatst: 13-05-18 14:57
Zit er op je afstandsbediening een knop waar av op staat? Daar mee kun je de tv op andere hdmi kanalen zetten
Ja die rechtsboven idd, of het knopje onder de 7 eens proberen
Nikass
Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11
Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 15:37
Ah! Jij bent echt goed!! Knopje rechtsboven idd (dacht dat ik alle knopjes al een keer had ingedrukt, maar blijkbaar niet haha) Nu kreeg ik de code op de Tv! Hij is nu een update aan het ophalen, dat duurt nog even, maar het lijkt erop dat we nu ergens komen...
Nikass
Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11
Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 15:58
Gelukt! Ik kan nu Netflix, RTL app enz kijken. Kan ik ook "gewoon" tv kijken? Via welke app?
Fijn dat het gelukt is! Omdat technische vragen thuis horen op HTT, verplaats ik het topic alsnog daarheen. Mocht mensen vergelijkbare problemen hebben dan kunnen ze het daar ook makkelijker vinden
KimD
Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen
Geplaatst: 13-05-18 18:14
Nikass schreef:
Gelukt! Ik kan nu Netflix, RTL app enz kijken. Kan ik ook "gewoon" tv kijken? Via welke app?
Edit: al gevonden! Dank voor jullie hulp!!
Wij hebben Ziggo, en kijken via de Ziggo GO app. Wij doen wel altijd streamen en niet het scherm casten. Daardoor is de kwaliteit vaak beter.
Nikass
Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11
Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-18 19:13
Oh maak het nog ingewikkelder voor me
Berdien: prima uiteraard.
11AFotograaf
Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10
Geplaatst: 14-05-18 11:29
Nikass schreef:
Gelukt! Ik kan nu Netflix, RTL app enz kijken. Kan ik ook "gewoon" tv kijken? Via welke app?
Edit: al gevonden! Dank voor jullie hulp!!
NPO app werkt ook prima met een Chromecast. Ik heb verder geen TV abonnement waardoor ik geen RTL of zo aan kan. Meeste aanbieders hebben daar een aparte app voor waarbij het wel werkt.