Auto schade, hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:49

Xyris schreef:
Scooter inderdaad, maar lijkt me dan een bochtje te ruim genomen. Het chassis veert namelijk mee als je tegen iets aanbeuk (de lange veeg omhoog) en daarna ga je snel op je plaat (de bocht naar beneden) ik zie daar ook een deuk hogerop, dat lijkt mij een handrem... De schade helemaal onderop past heel goed bij het voetstuk.... Lijkt dat 1 of andere onverlaat erg lomp is geweest of met een dronken kop op de scooter heeft gezeten...


Maar dan ga je uit van een nadering van links naar rechts toch? Maar het losse stuk lak van die diepste kras onderin zit aan de linkerkant, dat suggereert toch druk van rechts naar links? Of ben ik nou gek?

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:53

Klopt inderdaad, maar die theorie berust alleen op het stukje zwaartekracht, lijkt me dat iets dat omhoog gewipt wordt door frictie sneller naar beneden komt dan dat het omhoog gaat, mede ook omdat dat contact nogal afremt, maar het kan net zo goed zijn dat, door de curve van de auto en een erg haakse knal op de auto ditzelfde effect kan geven maar dan precies andersom. Dat stukje lak was me niet opgevallen namelijk (oeps). Maar dan moet er wel iemand bijna head-first op de auto geknald zijn wil mijn theorie nog kloppen.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:55

Fortitude schreef:
Aangifte kun je sowieso doen. Heb ik toen ook gedaan omdat ik nog overwoog om gebruik te maken van het waarborgfonds. Bleek achteraf helaas niet haalbaar, maar goed.

Met die aangifte doen ze (in de meeste gevallen) toch niks, kan dus sowieso geen kwaad.


Waarborg fonds kom je slechts zelden voor in aanmerking.
Het moet schade zijn door een motor voertuig en je moet een getuige hebben (niet je man of zo) die kan getuigen dat je ten tijde van het ongeluk niet in het voertuig reed en die dus auto heel heeft gezien en vervolgens hele tijd bij jou was en hem toen stuk zag. En je moet dan aangifte doen.

(weet ik omdat ze ooit bij mijn toen splinternieuwe auto hele zijkant van voor tot achter aan gort hadden gereden, geen enkele getuige, maar ik had mazzel, was op mijn werk en ze hadden me geholpen auto leeghalen toen ik aan kwam en was hele tijd bij hun geweest en stapte met ze naar buiten en zagen op het stoepje aan de overkant al dat hele auto in de prak zat. )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:59

Manlief met veel ervaring zegt dat dit niet van een scooter kan komen gezien de draaihoek en ernst van de schade. Hij denkt eerder aan een uitdraaiend busje (type zoals zo'n PostNL pakketbusje) met stootbumper (die de onderste schaderand heeft veroorzaakt). Op de foto's lijkt het alsof er winkels zitten? Kan het zijn dat ze aan het laden of lossen zijn geweest en daarbij de bocht verkeerd hebben ingezet en jouw auto hebben geraakt?
Hij schat de schade zeker rond de 2000 euro, alles eronder is mooi meegenomen.

Rennie89
Berichten: 37249
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 20:08

ik kwam pas tegen 1300 uit Mn bed en rond 1500 is de schade pas geconstateerd. Dus er kan zoveel gebeurd zijn... ik kan het aan de hangjongeren vragen of zij iets hebben gezien , maar ja, het was dan vroeg en denk dat zij pas later gaan hangen lol. Of gisterenavond kan het natuurlijk ook gebeurd zijn...

Maar cayenne, jouw man kan wel uit deze schade uitsluiten dat ik zelf niet de verantwoordelijke ben? Dat de schade zo hoog is verwachte ik wel... ik baal echt zo erg...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:12

Niet 100% als het voor de verzekering is, maar hij gelooft je verhaal wel en denkt echt dat dit door een achteruit uitdraaiend busje is veroorzaakt die de draaihoek niet goed heeft ingeschat. De veroorzaker moet iig zelf ook pittig wat schade hebben.

Rennie89
Berichten: 37249
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 20:16

Afbeelding
Hier nog een foto miss nog iets duidelijker?

Ik ben wa+ verzekerd, dus weet niet of dit dat word verzekerd?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:19

Dat is per verzekeringsmaatschappij verschillend. Dit soort schade is soms bij de wa+ verzekering meegenomen, maar hij vreest van niet. Het waarborgfonds heb je vaak ook niets aan want dan heb je getuigen en een aangifte nodig etc. Je kunt het proberen maar hij geeft je weinig kans -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:21

Hangen er geen camera's in de buurt? Misschien dat daar iets op te zien is en dan kun je een kenteken etc achterhalen. En aanbellen bij omwonenden enzo. Als het overdag is gebeurd dan moet dit bijna wel gezien zijn.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:27

Ik denk toch gewoon aan een auto.
Zulke schade is dan niet heel vreemd.

Wel heel neer ts. :(

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:29

Cayenne schreef:
Hangen er geen camera's in de buurt? Misschien dat daar iets op te zien is en dan kun je een kenteken etc achterhalen. En aanbellen bij omwonenden enzo. Als het overdag is gebeurd dan moet dit bijna wel gezien zijn.

Dat zei ik ook al, enigste kans om de veroorzaker te achterhalen want met wa plus ben ik bang dat je hier zelf voor op draait. Wel altijd aangifte doen.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:52

En wederom een schade met de dader op het kerkhof!

Tegenwoordig laat niemand nog een briefje achter. Ontzettend asociaal! :(

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:06

Ik denk geen veegwagen want dan zou het groen tussen de tegels weg geveegd moeten zijn.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:09

ach wat zonde. mij lijkt ook dat als je dit zelf had veroorzaakt je het wel had gemerkt. een tijdje geleden had mijn vader hetzelfde en toen dachten we ook aan een fiets/scooter. hij had wel iets minder schade maar wel ongeveer op de zelfde plaats. helaas zijn we er nooit meer achter gekomen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:10

Wow! Ik denk dat je juist blij moet zijn dat je niet all risk verzekerd Ben, want dan kun je niks, nu kun je het aan het waarborgfonds opgeven als je aangifte hebt gedaan (zover ik weet dan he)

Geen idee hoe of wat het veroorzaakt kan Hebben, maar mooi klote is het wel!

Winged

Berichten: 33034
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:19

Cayenne schreef:
Manlief met veel ervaring zegt dat dit niet van een scooter kan komen gezien de draaihoek en ernst van de schade. Hij denkt eerder aan een uitdraaiend busje (type zoals zo'n PostNL pakketbusje) met stootbumper (die de onderste schaderand heeft veroorzaakt). Op de foto's lijkt het alsof er winkels zitten? Kan het zijn dat ze aan het laden of lossen zijn geweest en daarbij de bocht verkeerd hebben ingezet en jouw auto hebben geraakt?
Hij schat de schade zeker rond de 2000 euro, alles eronder is mooi meegenomen.

Nou als het PostNL was die schade heeft gereden kun je laaaang wachten op vergoedingen. En tig keer heen en weer gespuit over wie er schade heeft. Ervaring mee... En ik had nog wel getuigen ook. PostNL zei dat het mijn fout was terwijl zij hem er tegenaan hadden gezet :+ Die lui rijden zo vaak schade dat het bedrijf er alles aan doet om uitbetaling te voorkomen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:22

Een busje zoals PostNL vaak heeft he? dus het hoeft niet specifiek PostNL te zijn :P
Maar als ik de bus van onze PostNL pakketbezorger zie, dan denk ik dat hij hem ook regelmatig als botsauto gebruikt :')

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:26

Waarborgfonds: getuige kan ook iemand zijn die jou zonder schade heeft zien parkeren en kan verklaren dat je in de tussentijd niet meer met de auto gereden hebt. Een partner bijvoorbeeld. Of wellicht de buren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:28

Ik zou een duidelijk leesbaar briefje aan de binnenkant van het raam plakken denk ik.. misschien heeft iemand toch iets gezien maar weten ze niet bij wie de auto hoort.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:30

Btw, ik zie al 10 jaar autoschades langskomen maar ik vind dit een bijzonder a-typische schade. Bijzonder benieuwd wat dit nou veroorzaakt heeft.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:35

Pittig hoor. Dit is niet een simpel ongelukje geweest lijkt me. Duidelijk van iemand die niet zit op te letten.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:39

lifaya schreef:
[ [url=m/QUVBZ1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier nog een foto miss nog iets duidelijker?

Ik ben wa+ verzekerd, dus weet niet of dit dat word verzekerd?

Met WA + wordt dit vrijwel nooit verzekerd helaas..

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:45

Kun je er geen andere kleur lak op ontdekken, of lakschilfertjes op de grond? Dan weet je in ieder geval de kleur van het voertuig. Als er alleen wit op zit dan zou ik ook gokken op een witte bus, want er zijn niet heel veel gewoon witte scooters en auto’s, en bij een scooterval zou je toch ook wat schade/lak op het asfalt verwachten.

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:48

Jeetje wat een schade...

Ik kan me goed voorstellen dat je er naar van bent. Zo jammer inderdaad dat doorrijden... Over het algemeen is het toch gewoon verzekeringswerk dus laat toch gewoon gegevens achter.

Ik heb zulke schade nooit gezien en ben ook erg benieuwd waar het van komt. Dat je zelf iets geraakt hebt kan ik me niet voorstellen. Dat moet wel behoorlijk te merken zijn geweest zoals het er op de foto uit ziet. Dat moet je door hebben gehad.

Rennie89
Berichten: 37249
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 11:37

Er heeft weken een witte bestelbus gestaan voor mijn deur en die stond er gisteren niet meer dus zou zomaar kunnen... ik ga in elk geval aan de gemeente vragen of er camera beelden zijn.