Continu gebeld door anoniem nummer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Continu gebeld door anoniem nummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 18:57

Hallo bokkers,

Graag wil ik van jullie horen of er meer mensen zijn met dit probleem.
Sinds een maand of 2 word ik continu door een anoniem nummer gebeld. Tegenwoordig wel 10 keer op een dag. Af en toe neem ik op en krijg ik altijd een vage opname van het bel me niet register te horen. Sinds vandaag krijg ik zelfs voicemail berichten waarin weer die vage opname van het bel me niet register hoor, soms begint hij zomaar op een random plek, soms hoor je hem vanaf het begin.

Zijn er meer mensen die dit hebben? En/of weten wat ik eraan kan doen?

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Continu gebeld door anoniem nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:01

Dat klinkt bijna eng :+

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Continu gebeld door anoniem nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:03

Bellen met je telefoon provider. Die kan voor je onderzoeken wat er aan de hand is en eventueel dat nummer blokkeren.

Annefleur200

Berichten: 1664
Geregistreerd: 20-09-12

Re: Continu gebeld door anoniem nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:14

Ik word ook al een tijdje gebeld door een anoniem nummer. Meestal op een donderdag, soms andere dagen.laatste keer ook een voicemail gekregen.Maar ik heb nog niet opgenomen. Is nu al een week niet gebeld

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:37

Mijn oma heeft hier ook last van gehad, geen vage stem maar een engelse stem als hij dan al praatte - vaak totale stilte.
Uiteindelijk geadviseerd om ermee naar de politie te gaan zodat zij er notie van hadden moesten er meer mensen binnen komen en naar de provider geweest om de dat nummer te blokkeren.

Anoniem

Re: Continu gebeld door anoniem nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:43

Ik word sinds een tijdje ook dagelijks minstens twee keer gebeld door een privé nummer, als ik opneem blijft het stil. Heel erg irritant.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Continu gebeld door anoniem nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:54

Heb ik de laatste maanden ook voor maar true caller, mijn telefoon app blokkeert het nummer onmiddellijk voor mij. Handig! Ik kan gewoon niet opnemen omdat de app weet dat het spam is.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Continu gebeld door anoniem nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:58

Hier ook een tijdje last gehad, maar had het alleen midden in de nacht. Dus geluid uit in de nacht en dan had ik er geen last van. Mijn provider wilde mij niet verder helpen, dat mochten ze niet... En omdat het een prive nummer is/was kan je ook niks blokkeren. Ik hoop dat jouw provider je wel verder kan helpen! En misschien je inschrijven bij het bel-me-niet register? Omdat je dat op de achtergrond hoort? Ben je in de tussentijd ook gebeld door een goed doel of iets anders die ergens de instellingen fout kan hebben nu?

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Continu gebeld door anoniem nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:59

Abonnement verlengen...
Mee gedaan aan fb aktie dat ze bellen
Noem maar op... het kan van alles zijn.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Continu gebeld door anoniem nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:05

Ik werd ook elke week gebeld. Was het vodafone of ik ook lid wilde worden bij ziggo :D die belden dus ook anoniem. op gegeven moment was ik er zat van en opgenomen. Super dom ook :')

BeFunny

Berichten: 10523
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:11

De laatste tijd zijn energie maatschappijen bezig klanten te werven.

Ik wordt al maanden gebeld maar dat nr staat nu op mijn zwarte lijst dus heb er geen last meer van.

Een keer heel raar belden ze dat de premie naar beneden was gegaan of ik ermee akkoord ging dat het gesprek opgenomen werd. Ze vroegen of het klopte dat ik bij liander zat. Dat ze belden ivm overname ergens en dat ik door akkoord te gaan ik dus minder premie zou betalen. Liander zou me al twee mails hebben gestuurd maar die waren waarschijnlijk bij mijn spam terecht gekomen. Ik heb ze gevraagd alsnog een mail te sturen en dat ik daarna pas wat zou kunnen toezeggen en dan zouden ze me binnen een uur kunnen bellen. Geen mail ontvangen en binnen een uur belden ze wel terug net als de volgende dag. Week. Maand later etc. En als ik in mijn zwarte lijst kijk zie ik hoe vaak ze get hebben geprobeerd.

Sukkels.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 20:36

Ja ik ga eens contact met mijn provider opnemen morgen. Ik kan inderdaad mijn abonnement verlengen en ze gaven hier ook aan dat ze anoniem hierover kunnen bellen.
Echter als ik dus opneem hoor ik niemand van mijn provider alleen een hele vage opname van een bel me niet registeren. Een soort opname van een opname. Dus dat vind ik zo vreemd.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Continu gebeld door anoniem nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:41

Telefoonterreur noemen ze dat. Kan je melden bij je provider. Voorwaarde is wel dat je gesprekken opneemt. Dan na een paar seconden ophangen. Dit blijven doen en na een dag kan je dan alle gesprekken doorgeven bij je provider.

De bellende partij krijgt dan een brief met waarschuwing. Blijven ze doorgaan, dan krijg je naw gegevens en kan je aangifte doen.

Ik weet dit helaas omdat ik een stalker heb gehad.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Continu gebeld door anoniem nummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 21:08

Dit voelt inmiddels ook als stalken. In een kwartier 5 keer gebeld worden is gewoon niet grappig meer. En het wordt steeds frequenter. En lijkt me niet dat mijn provider 5 keer in een kwartier belt voor nieuwe aanbiedingen. Lijkt me erg vaak.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Continu gebeld door anoniem nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:24

Mijn schoonmoeder heeft hier ook last van. Jonge meisjes die anoniem bellen. Soms is het stil, soms giechelen en soms zeggen ze dat ze van Dutch Finance zijn.
Soms word ze anoniem gebeld en soms met een herkenbaar nummer, maar wel elke keer een ander nummer.
Heel vervelend. Maar ze kan er weinig tegen doen, omdat het continu een ander nummer is.

Ik kan je niet verder helpen maar zou het eventueel wel melden bij de politie. Heb ik schoonmoeder ook geadviseerd..

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Continu gebeld door anoniem nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:39

Je kunt, met een Samsung tenminste, zelf (anonieme) nummers blokkeren bij je oproep instellingen

Maar ik neem sowieso nooit onbekende nummers op, al het belangrijk is spreken ze de voicemail maar in kan ik terug bellen
Vaak is het onzin, terreur of verkoop zooi

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:42

Maaike_Melis schreef:
Dit voelt inmiddels ook als stalken. In een kwartier 5 keer gebeld worden is gewoon niet grappig meer. En het wordt steeds frequenter. En lijkt me niet dat mijn provider 5 keer in een kwartier belt voor nieuwe aanbiedingen. Lijkt me erg vaak.

Een collega heeft dit ook gehad en die heeft een keer zonder wat te zeggen opgenomen en het gesprek gewoon laten lopen. Toen was de lol er snel vanaf :D

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Continu gebeld door anoniem nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:40

Ik heb anonieme nummers geblokkeerd op mijn telefoon. Tenzij ik weet dat ik gebeld ga worden etc.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:18

Ik wordt de afgelopen twee weken om de dag gebeld door een privenummer. Maar als ik opneem hoor je niks en het laat elke keer weer een voicemail achter, waar het ook stilvalt. Dus heel vervelend. :(

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:38

Maaike_Melis schreef:
Dit voelt inmiddels ook als stalken. In een kwartier 5 keer gebeld worden is gewoon niet grappig meer. En het wordt steeds frequenter. En lijkt me niet dat mijn provider 5 keer in een kwartier belt voor nieuwe aanbiedingen. Lijkt me erg vaak.

Dat kan zeker wel als ze gebruikmaken van een computer. Als er geen verbinding gemaakt wordt (lees: verbinding van minimaal x aantal seconden) blijft de computer het proberen.

Ik heb precies hetzelfde gehad, na een melding bij de provider was het snel opgelost :)

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 23:40

immanuela29 schreef:
Ik wordt de afgelopen twee weken om de dag gebeld door een privenummer. Maar als ik opneem hoor je niks en het laat elke keer weer een voicemail achter, waar het ook stilvalt. Dus heel vervelend. :(


Heb ik ook inderdaad!

Het was even een tijdje rustig en kreeg ik geen of nauwelijks telefoontjes maar sinds 2 dagen weer continu. Dus toch even de provider bellen.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Continu gebeld door anoniem nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 09:36

"Nummer onbekend" kan je gewoon op de blok/negeer lijst zetten, heb je nergens last meer van.