Balkon opleuken, tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Balkon opleuken, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 16:03

Volgende week zijn de tentamens voorbij en dan heb ik eindelijk tijd *\o/*
Ik wil sowieso een bankje aan de zijkant gaan klussen, zie even niet wie dat gepost had maar wat een goed idee! En dan komt er achter de rugleuning van het bankje een plantenbak waar ik klimop en klimroos in wil zetten die in een net naar boven mogen klimmen tot het 'plafond' :) Dat gaat ook een beetje helpen tegen de wind hoop ik, het is lekker warm nu maar bij één windvlaag is het alweer behoorlijk fris. Dat bankje gaat ook open zijn aan de onderkant zodat de katten nog wel overal heen kunnen kijken.
Verder nog even langs de nepgrasboer om te kijken of ze ook restjes verkopen. En dan gelijk bij de kringloop kijken voor plantenbakken :)

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Balkon opleuken, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:41

Bij de action hebben ze deze week een opvouwbaar balkon tafeltje

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 19:43

Hoe is het intussen met jullie balkonnetjes?

Ik heb er inmiddels veel plantjes op staan. Erg leuk! Heb een lavendel die hard de lucht in is geschoten, dus moest hem verplaatsen, en daardoor kwam er een lekker ligplekje vrij voor deze schattige dame <3
Afbeelding

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Balkon opleuken, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:12

Leuke accessoire tussen je plantjes!

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:48

Leuk, een balkon topic!

Je zit heel dicht naast je buren, of lijkt dat maar zo? Vind je het niet wat om het iets meer af te schermen, met van die takken of zo’n speciaal scherm? Of neemt dat te veel van het uitzicht weg?

Ik heb van de week een kleed gekocht, dat maakt het ook wel gezelliger. Al vind ik dit kleed niet echt leuk, maar ik liet mijn man kiezen :')

Verder hebben we diverse items van de ikea applaro (?) serie. Ik ben er weg van! Ben aan het proberen een foto te plaatsen, maar het lukt niet -O-

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:59

Afbeelding
Dit is de ene helft (balkon is 4 bij 2)
Waar de gieter op staat is een uitklaptafel, die gebruiken we eigenlijk alleen af en toe binnen bij plaatsgebrek aan de gewone tafel.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Balkon opleuken, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 22:34

O dat ziet er gezellig uit!

Ik vind het wel meevallen hoe dicht ik op de buren zit, er zit ruim een meter tussen, misschien wel twee. Bovendien zitten de mensen hier niet zoveel buiten. :)

Aan de andere kant heb ik nu een net opgehangen met klimop en clematis erin maar ik hoop dat die de wind een beetje overleeft :oo Sowieso wil ik dat eens wat steviger maken, het net wappert nu heel erg als het waait.
De clematis groeit wel als kool! Totaal 5-10 cm per dag sinds een paar weken :oo

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:45


Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:52

Jaa leuk! Wij hebben een mini balkonnetje, dus schoonvader heeft een balkonbar gemaakt met ingebouwde BBQ <3
We hebben de houten tegels van Ikea op de vloer liggen
En ik heb een wandpaneeltje met plantjes gemaakt :D

Tafeltje is van Ikea en de stoelen zijn gewoon tuinstoelen die we van iemand hebben gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

De roze en witte plantjes heb ik al vakkundig om zeep geholpen, ik heb niet zo groene vingers blijkt maar weer ;(

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:28

Cool, die bar met BBQ 8-) en uitzicht op een molen :D
En dat rek met die plantjes ook. Ik heb ook geen groene vingers, maar misschien houden groene/vaste plantjes het langer vol?

Hier kan helaas niets aan de muren, maar we hebben aan de andere kant nog wel 2 houten rekken staan waar eventueel iets aan zou kunnen.

Ik liet van de week een bloempot vallen, of eigenlijk bleven de bloempot en de plant boven en de aarde lag beneden voor de deur van de pizzeria. :')
Dus ik naar beneden met mn stoffer en blik om het op te ruimen. Kom ik boven, leg de stoffer en blik niet goed weg, dus vielen die weer naar beneden... kansloos.

Winged

Berichten: 33030
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Balkon opleuken, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:51

Hmmm zo'n rek is ook nog wel een idee. Zal vanavond even mijn balkon posten. De bloemetjes beginnen nu eindelijk wat te komen (en ook al 1 echte aardbei :)) ) Ik zit nog wat te puzzelen hoe ik hem nog wat gezelliger kan krijgen. Heb een ontzettend groot balkon.

(en de buurman heeft er welgeteld 1 stoeltje opstaan :+ )

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:21

SaskiaB schreef:
Cool, die bar met BBQ 8-) en uitzicht op een molen :D
En dat rek met die plantjes ook. Ik heb ook geen groene vingers, maar misschien houden groene/vaste plantjes het langer vol?

Hier kan helaas niets aan de muren, maar we hebben aan de andere kant nog wel 2 houten rekken staan waar eventueel iets aan zou kunnen.

Ik liet van de week een bloempot vallen, of eigenlijk bleven de bloempot en de plant boven en de aarde lag beneden voor de deur van de pizzeria. :')
Dus ik naar beneden met mn stoffer en blik om het op te ruimen. Kom ik boven, leg de stoffer en blik niet goed weg, dus vielen die weer naar beneden... kansloos.


Ja ik ben ook van plan ze te vervangen door iets groens. De bovenste twee hangplantjes doen het perfect :Y)

Haha dat klinkt echt als een tekenfilm-moment...

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Balkon opleuken, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:26

Wij hebben zelf een balkon van 2 bij 5 uit mijn hoofd. De houten bank hadden de vorige bewoners laten staan omdat hij op maat was gemaakt. Zelf hebben we een eettafeltje toegevoegd.
Ik heb altijd al een moestuin gewild maar omdat het nog even gaat duren voor wij naar een "grote-mensen-huis" gaan heb in nu het balkon volstaan met potten.
Heerlijk in het zonnetje genieten van de plantjes.
Afbeelding

Winged

Berichten: 33030
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:21

Afbeelding
Dit is mijn balkoni. Maar is nooit klaar volgens mij :)

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Re: Balkon opleuken, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:29

Wat een ruim balkon!
En wat een leuk kleed, waar komt die vandaan?
Je kunt aan de rechterkant (op de foto) gewoon een hele kast neerzetten, zoveel ruimte :D

Winged

Berichten: 33030
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Balkon opleuken, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:43

Het is een buitenkleed van merelinwonderland.nl.

Kast staat tegen woningkant. En het balkon is 3,5 bij 3,5 geloof ik. Een ruime paardenbox zeg maar :p