Samsung Galaxy S9 / S9+

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:57

Ik vind de camera van de s9+ juist geweldig. Deze heb ik toevallig gisteren gemaakt met de Live focus zonder nabewerking.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:09

Ghostattack schreef:
Mijn S7 kon veel sneller foto's achter elkaar maken, terwijl mijn S9+ een hele kleine vertraging heeft. Daardoor mis ik veel leuke momenten met mijn paard en zit ik altijd met ruk getimede foto's. Als ze überhaupt al scherp zijn..

Alle foto's op mijn instagram zijn gemaakt met de S9+, je ziet dat de kwaliteit echt heel verschillend is
https://www.instagram.com/ghostattack/

Dit heb ik dus ook. De s7 leek een stuk sneller. Daarmee heb ik nog nooit een onscherpe foto gehad door beweging. Bij de s9 regelmatig helaas. Dus in die zin vind ik hem wel tegenvallen TOV alle voorspellingen.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:07

beert schreef:
Ghostattack schreef:
Mijn S7 kon veel sneller foto's achter elkaar maken, terwijl mijn S9+ een hele kleine vertraging heeft. Daardoor mis ik veel leuke momenten met mijn paard en zit ik altijd met ruk getimede foto's. Als ze überhaupt al scherp zijn..

Alle foto's op mijn instagram zijn gemaakt met de S9+, je ziet dat de kwaliteit echt heel verschillend is
https://www.instagram.com/ghostattack/

Dit heb ik dus ook. De s7 leek een stuk sneller. Daarmee heb ik nog nooit een onscherpe foto gehad door beweging. Bij de s9 regelmatig helaas. Dus in die zin vind ik hem wel tegenvallen TOV alle voorspellingen.


Ah ik ben dus niet de enige! Dacht al dat ik weer een maandagmorgenmodel had := Gelukkig was mijn telefoon gratis via mijn werk, maar ik had toch wel iets meer verwacht voor die prijs. Natuur- en stedenfotografie is hij wel perfect voor, stilleven dus :+

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:15

S9+ gebruikers, zouden jullie hem aanraden?
Qua camera, accu en de grootte, is het niet té groot?
Ik heb op dit moment een S6, maar overweeg de S9+ boven de S9 vanwege de camera.

Mooie foto zag ik voorbij komen van het schaap!

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 10:17

Sem_ schreef:
S9+ gebruikers, zouden jullie hem aanraden?
Qua camera, accu en de grootte, is het niet té groot?
Ik heb op dit moment een S6, maar overweeg de S9+ boven de S9 vanwege de camera.

Mooie foto zag ik voorbij komen van het schaap!


Dankjewel.
Ik heb ook de overstap gemaakt vanaf de S6 dus dan is het al gauw een vooruitgang.
De grootte van het toestel vond ik enorm meevallen. Ik dacht ook dat ik daar heel erg aan zou moeten wennen maar dat was echt geen issue.
De grotere accu is nodig ivm het grotere beeldscherm dus onderaan de streep maakt dat in zijn functioneren geen verschil ten opzichte van de S9.
De S9+ is enkel van meerwaarde als je graag foto's maakt ivm de dubbele camera, deze zorgt voor het scherptediepte effect. De specificaties van de gewone camera zijn bij de S9 en S9+ hetzelfde.
Ik heb erg getwijfeld omdat het enige verschil in de praktijk de camera is, het zou per maand een paar euro extra kosten en aangezien het toch al een duur abonnement zou worden heb ik toch voor de S9+ gekozen en ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Verwacht je dat je geen gebruik zult maken van de scherptediepte camera dan zou ik voor de S9 gaan.

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Samsung Galaxy S9 / S9+

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:46

Mooie foto's zeg van het schaap! Ik vind de camera ook super fijn van mijn S9.
Wel loop ik tegen een "probleempje" aan in het geluid. Hij hapert vaak met bijvoorbeeld Spotify.
Hebben meerdere daar last van? Of wellicht tips?

"Hij mag mij een bloempje noemen, als hij dat leuk vindt, schééélt me niks!"

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Samsung Galaxy S9 / S9+

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:50

Dat heb ik toevallig met mijn S6 bij Spotify sinds kort! Heel vervelend. Ik dacht dat het aan mijn oortjes lag, maar bij andere oortjes had ik het nog steeds. Helaas weet ik er geen oplossing voor. :(

Ik ga vanavond de S9+ bestellen. Spigen hoesje en screen protector zijn al onderweg. :)

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Samsung Galaxy S9 / S9+

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:54

Oh wat gek! Ik ga dan eens opletten of hij het ook met andere muziekspelers heeft.
Met het afspelen van een video hapert hij overigens ook.. Ben benieuwd of anderen daar ook last van hebben.

Leuk! :-) Alvast veel plezier ervan.

"Hij mag mij een bloempje noemen, als hij dat leuk vindt, schééélt me niks!"

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Samsung Galaxy S9 / S9+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 11:56

Van het haperen geen last. := #kloptaf

Jullie hebben wel de laatste security update geïnstalleerd?

It's not how good you are, but how good you want to be!

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:50

Ik heb gisteren nog een update geïnstalleerd, ik neem aan dat dit degene is die je bedoelt.
Kun je ook ergens controleren wat de laatste geïnstalleerde update is?

Leuk Sem_! Welke kleur heb je besteld?

Dat haperen heb ik ook geen last van. #kloptookaf
Die van mij doet het nog steeds als een zonnetje.
Het enige waar ik tegenaan loop is dat ik soms bij een foto verzenden via whatsapp een wit scherm krijg en dat hij dan weer terug naar het gesprek gaat zonder de foto te verzenden. Heeft iemand anders hier ook last van? Het gebeurt niet altijd en ik kan ook niet ontdekken op welke moment hij dit doet.

Dankjewel Poenarie.

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Samsung Galaxy S9 / S9+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 22:46

Dat is denk bugje in whatsapp. Heb ik soms ook last van.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:53

Ja dat heb ik soms ook, best irritant :')

leintje_

Berichten: 4195
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Samsung Galaxy S9 / S9+

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 00:25

Ik heb dat soms ook. Vrij irritant, zeker als je de foto maakt via whatsapp, want dan ben je dus die foto kwijt :(

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:56

Jolien87 schreef:
Ik vind de camera van de s9+ juist geweldig. Deze heb ik toevallig gisteren gemaakt met de Live focus zonder nabewerking.

[ [url=m/fM3cJt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Zb1V7U.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TlaKif.jpg]Afbeelding[/url] ]


Live focus? Waar vind ik dat?

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:09

Nicje87 schreef:
Jolien87 schreef:
Ik vind de camera van de s9+ juist geweldig. Deze heb ik toevallig gisteren gemaakt met de Live focus zonder nabewerking.

[ [url=m/fM3cJt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Zb1V7U.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TlaKif.jpg]Afbeelding[/url] ]


Live focus? Waar vind ik dat?


Dit zie ik als ik mijn camera open. Bij de live focus gebruik je de dubbele camera waardoor je scherptediepte krijgt.
Afbeelding

Als je de camera opent en dan op instellingen klikt (het radertje links) dan ga je naar 'camerastanden bewerken' en dan kun je voor de camera aan de voor- en achterkant kiezen welke functies je wilt activeren.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:59

Jolien87 schreef:
Ik heb gisteren nog een update geïnstalleerd, ik neem aan dat dit degene is die je bedoelt.
Kun je ook ergens controleren wat de laatste geïnstalleerde update is?

Leuk Sem_! Welke kleur heb je besteld?

Dat haperen heb ik ook geen last van. #kloptookaf
Die van mij doet het nog steeds als een zonnetje.
Het enige waar ik tegenaan loop is dat ik soms bij een foto verzenden via whatsapp een wit scherm krijg en dat hij dan weer terug naar het gesprek gaat zonder de foto te verzenden. Heeft iemand anders hier ook last van? Het gebeurt niet altijd en ik kan ook niet ontdekken op welke moment hij dit doet.

Dankjewel Poenarie.

Ik wilde hem bestellen en daarbij een nieuw abonnement afsluiten maar ik was nog niet op de hoogte
van de inkomenseis + BKR registratie. -O- Helaas als student is mijn inkomen niet hoog genoeg of ik
moet in één keer een hoop bijbetalen. Misschien dat ik dat ga doen maar daar moet ik nog even
over nadenken. Wellicht dan de S9 die iets goedkoper is dan de +, maar ik wilde juist de S9+ vanwege
de betere camera. Stof tot nadenken. :Y)

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Samsung Galaxy S9 / S9+

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:11

Ik zie dit

Afbeelding

Wat is dan de live focus?

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Samsung Galaxy S9 / S9+

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:14

Live focus kan alleen bij de s9+ omdat deze nog een extra camera heeft. Alternatief is de selectieve focus waarbij de bokeh (wazige achtergrond) door software wordt gemaakt. :)

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Samsung Galaxy S9 / S9+

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:30

Bedankt voor de uitleg Sem!

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:31

Ooh, ik wist niet dat je de + niet had. Sorry. :=

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Samsung Galaxy S9 / S9+

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:32

Haha geeft niet

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Samsung Galaxy S9 / S9+

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 10:31

Hallo allen, ik had een vraagje. Ik heb nu een iPhone 6 maar het monsterboard begint het te begeven. Repareren is een duur grapje dus ben opzoek naar een andere telefoon. Nu zag ik dat de Samsung s9 voor 539 te koop is op belsimpel dus voor mij binnen mijn budget. Alleen ik vroeg mij af hoe julloe de batterij duur ervaren? Kan je foto’s etc maken en maps gebruiken zonder dat die rond 16:00 al helemaal op is (wat in mijn geval met mijn iPhone zo is). Alvast bedankt!

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Samsung Galaxy S9 / S9+

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 11:03

Ik vind de batterijduur TOV de s7 echt een hele verbetering. En de s7 was al prima. Maar de oplader die erbij zit, laadt ook enorm snel op. Ik kan er gewoon de hele dag mee doen. Vaak hang ik hem s morgens vroeg een halfuur aan de lader en niet meer standaard de hele nacht.

Ik heb geen iPhone dus kan dat niet vergelijken.

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Samsung Galaxy S9 / S9+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 11:05

Ik hang hem idd ook nooit in de nacht aan de lader. Probeer hem altijd beetje tussen de 40% en 80% te houden.

It's not how good you are, but how good you want to be!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Samsung Galaxy S9 / S9+

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:07

O tof. Bedankt voor jullie reactie! Mijn iPhone lijkt het sowieso te begeven, maar na 5 min gebruik van maps bijvoorbeeld daalde die met 20 procent laat staan foto’s maken. En nu ga ik binnenkort weer op vakantie en dan wil ik wel een telefoon bij me hebben waarmee ik gewoon foto’s wil maken wanneer ik dat wil.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DieL_Zor, jmvdh, snoopydogy, Thats_Me en 61 bezoekers