Kamerplanten asiel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:13

Sokje_6 schreef:
In een mother of thousands-stekje heb ik eventueel ook wel interesse :)

Hoeveel wil je er? 100? :+

Ik doe er soms wat in een potje om te laten groeien en als cadeau te geven. Mensen zullen me na een jaar vast haten :))

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:17

_O- Hoe groot zijn ze nu en hoe groot worden ze? Ik had er niet eerder van gehoord, ziet er mooi uit.

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:32

Ze worden niet zo mega groot, maar ik heb hier enkele van 3cm hoog die óók al babies hebben.. en flink ook. Dat de wereld nog niet is overgenomen door deze plant..
De moederplant is denk ik 30/40 cm groot.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 01:00

Nou, dan doe maar een dotje. :))
Weet niet waar je woont maar er valt vast wat te regelen. Even pb'en om het verder af te spreken?

Eelmo

Berichten: 2928
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 10:42

En ik maar denken dat ik eindelijk van de mijne af kon komen :')

Ik houd mijn moeder trouwens bewust in een klein potje zodat ze niet al te groot wordt haha. Ze kado doen is ook wel een idee ja, maar weet niet of ik dan nog vrienden heb na een jaar :+

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 13:18

Eelmo schreef:
Ik houd mijn moeder trouwens bewust in een klein potje zodat ze niet al te groot wordt haha.


Als je alleen dit stukje leest .... _/-\o_

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 13:52

Hahahahaha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 13:56

Eelmo schreef:
En ik maar denken dat ik eindelijk van de mijne af kon komen :')

Ik houd mijn moeder trouwens bewust in een klein potje zodat ze niet al te groot wordt haha. Ze kado doen is ook wel een idee ja, maar weet niet of ik dan nog vrienden heb na een jaar :+

*Proest :D.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 14:30

:')

We kunnen wel checken wie er het meest dichtbij Nijmegen woont :P Maar nee, het maakt mij niet uit. Ik wil er ook best een van jou hoor :+

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 15:09

Sting schreef:
Eelmo schreef:
Ik houd mijn moeder trouwens bewust in een klein potje zodat ze niet al te groot wordt haha.


Als je alleen dit stukje leest .... _/-\o_


_O- _O-

Ik had twee roze moeders (kalanchoe Pink butterfly), helaas heeft eentje het sowieso niet gered en ben bang de tweede ook niet. Waarschijnlijk te koud geweest. Hopelijk vind ik van het voorjaar nog een paar en dan nog eens een poging, want vind ze wel echt super tof. :D


Afbeelding

Komen ik weer prachtige planten voorbij! Staan er weer een hoop op mijn wensenlijstje bij hahaha.

Heb ook weer wat nieuwe plantjes, niet zo'n bijzondere of zeldzame maar wel super leuk. Twee "bomen" en 3 anthuriums (eigenlijk twee, maar van 1 heb ik er 2 gemaakt :+ ).


Afbeelding


Chamaecyparis lawsoniana staat er op het potje, geen idee of het klopt? In ieder geval een echte boom denk ik, dus vraag me af of die het binnen wel gaat doen. _O-
Nu echt nog heel klein en zo schattig.

Kan alleen niet vinden hoe je ze moet verzorgen. :=
Waarschijnlijk omdat het bomen voor buiten zijn, maar buiten gaat ie hier niet overleven...


Afbeelding

Afbeelding

Deze en hierboven de linkse zaten dus samen in t bovenste potje. :=
Afbeelding

Aapje. <3

Afbeelding

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 17:36

Afbeelding
Afbeelding

Mijn bloeiende siernetels! Ik vind ze wel leuk. En helemaal zelf opgekweekt vanaf zaadjes, ook wel tof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 18:08

Thuis gekomen met een polly en maranta. Teller staat dus nu op 3 plantjes.

Maar wát een spijt heb ik dat ik deze niet heb meegenomen.. echt super oliebol gewoon. Ben in staat om morgen met het ov terug te gaan maar dat is enkeltje 2 uur dus in totaal 4 en daarnaast is met een plant in het ov ook niet super makkelijk. Dus ik voel me best wel kak nu. :+


Afbeelding

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 18:17

Oh die is prachtig!!!

Eelmo

Berichten: 2928
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:40

Sting schreef:
Eelmo schreef:
Ik houd mijn moeder trouwens bewust in een klein potje zodat ze niet al te groot wordt haha.


Als je alleen dit stukje leest .... _/-\o_


Nu ik het teruglees is het misschien idd niet de beste woordkeuze geweest :')

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:47

Ik ga stuk :')

Iemand in omgeving Apeldoorn die het leuk vindt om stekjes te ruilen?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 11:04

Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van is? Zit sinds een paar weken op de achterkant van sommige bladeren van mijn pannenkoekplant. De voorkant van de bladeren ziet er gewoon normaal uit en hij doet het verder gewoon goed.

Afbeelding

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 15:16

Ik heb geen idee! Kan je het er af halen of zit het in het blad? Als het in het blad zit kan het van een gebrek aan voedingsstoffen liggen, of toch oid.

Naomi die is inderdaad super mooi!! Ik zou ook spijt hebben haha :')

Wat zouden jullie met deze plant doen? Hij was eerst helemaal groen en ik dacht dat hij dood ging. maar nu ontstaat er toch weer groen.. Maar hij ziet er niet echt mooi uit.
Afbeelding

Verder heb ik net de afgebroken Aloe stengels van een tijd geleden eindelijk in een pot gezet. Hopelijk gaat dat goed.

Afbeelding

En mijn bladstekken van de Peperomia watermelon hebben eindelijk hun eigen potje. Eentje gaat naar mijn zus. De moederplant doet het ook onwijs goed!

Afbeelding
Afbeelding

En de rest van mijn vensterbank inmiddels.. moet nog even mooie potjes fixen voor mijn vetplanten, maar dat doe ik met verpotten van het voorjaar wel.
Afbeelding

Achteraan staat de Tradescantia zebrina even in de zon, die hoort er eigenlijk niet haha.
Laatst bijgewerkt door Macs op 10-11-19 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 15:18

Die aloë vera is uitgedroogd, regelmatig water geven en dan kleurt ie terug groen.

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 15:30

Vraagje, weet iemand waar ik een niet te dure, maar wel goede kwaliteit eco systeem online kan kopen? Liefst 1 die al kant en klaar is :')

Lijkt me echt leuk namelijk. Heb ze hier ook wel eens voorbij zien komen dacht ik. Zag al bij growingconcepts maar die moet je nog zelf in elkaar zetten. Kan wel maar heb je daar dan geen extra tools voor nodig?

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:17

wendy1987 schreef:
Vraagje, weet iemand waar ik een niet te dure, maar wel goede kwaliteit eco systeem online kan kopen? Liefst 1 die al kant en klaar is :')

Lijkt me echt leuk namelijk. Heb ze hier ook wel eens voorbij zien komen dacht ik. Zag al bij growingconcepts maar die moet je nog zelf in elkaar zetten. Kan wel maar heb je daar dan geen extra tools voor nodig?


Daar ben ik ook benieuwd naar! Mijn vriend vind ze hartstikke tof en zou er graag een voor hem (ons :+ ) kopen.

Oh en, weten jullie een mooie vleesetende plant? Vriendlief wil er graag een maar degene die ik tegen kom vind ik niet zo mooi -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:29

Ik had zo'n Y-vormig sprietje met van die suikerdraadjes als vleeseter. Niet de meest indrukwekkende plant, maar hij ving wel goed fruitvliegjes! En hij heeft tussen de vorken van zijn 'Y'-vorm zelfs een keer een langpootmug gekruizigd. :Y)

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:39

Heb je ook nog een idee hoe hij heet, heb ze nog nooit gezien!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:15

Ik heb mijn wensenlijstje ook weer aangevuld met al jullie mooie plantenideeen hier!
Zijn er mensen die een kokospalm hebben en waar staat die? Ik heb een onwijs mooie plek er voor maar wellicht wat donker. In een gang zonder ramen, maar naast een kamer met ramen en die deur staat altijd wagenwijd open.

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:34

MissBambi schreef:
Heb je ook nog een idee hoe hij heet, heb ze nog nooit gezien!

Een drosera soort. Ik heb de capensis, maar er zijn andere varianten.
Zoek op zonnedauw!
Hier vangt ie ook mugjes, fruitvliegjes enzo. Heel fijn. Deze is voor binnen in ieder geval winterhard. Andere soorten moet je donker wegzetten en die komen in het voorjaar weer op.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:14

Macs schreef:
Ik heb geen idee! Kan je het er af halen of zit het in het blad? Als het in het blad zit kan het van een gebrek aan voedingsstoffen liggen, of toch oid.

Zit echt in het blad idd. Niet af te vegen.
Kan wel weer eens voeding geven, hebben ze al een hele tijd niet gehad. :o