Kamerplanten asiel

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Meliaforever

Berichten: 12033
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:38

Leuke plantjes Air! :D

------------------------------


Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:39

Aaah wat sneu! Ik geloof dat Bonsai's ook niet heel makkelijk zijn.

Misschien wat leuke makkelijke (vet)plantjes in de vensterbank?
Een lepelplantje/Spathiphyllum(rechts op het groene tafeltje) is wel makkelijk, al blijven de bloemen bij ons nooit zitten. Maar hij gaat hangen op het moment dat hij water nodig heeft :)

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Meliaforever

Berichten: 12033
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:45

Ik heb maar een kerstcactus gekocht, van het voorjaar die andere maar even stekken. Even kijken hoe ik hem moet verzorgen. :+
Afbeelding

------------------------------

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 14:35

Lidcactus is niet eens zo moeilijk , niet in de volle zon maar wel daglicht . Veel water heeft die niet nodig , voeding niet in principe

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 17:34

Weet iemand hoe deze plant heet? Ik heb hem pas gekocht maar er zat geen kaartje bij. Het lijkt op een begonia rex, maar toch net anders. De bovenkant van de bladeren heeft zilverkleurige vlekken en de onderkant is rood.


Afbeelding

Afbeelding

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:20

Fittonia?

Gothico

Berichten: 1329
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 22:26

lifeofmarit schreef:
Fittonia?


Na mijn idee veel te groot voor Fittonia. (Heb zelf behoorlijk wat)

Wat het wel is weet ik zo even niet.

Wat is een leven zonder dieren en muziek nou eigenlijk? Die horen bij ons allen.

[ITP] Eindelijk mijn eigen maatje.
[ITP] Tinker Willow en zijn baasje

Macs

Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 23:09

Een hybride tussen de begonia rex fedor en begonia rex jurassic? :') Dat kan ik er van maken :+ Wel een leukie!

Maks :+:

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:56

Macs schreef:
Een hybride tussen de begonia rex fedor en begonia rex jurassic? :') Dat kan ik er van maken :+ Wel een leukie!


Dat zou nog kunnen inderdaad! Rex jurassic lijkt 'ie het meest op :D

Fittonia is het niet, deze plant heeft niet zulk duidelijk zichtbare nerven.

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:21

Ik heb het hele topic doorgelezen en word helemaal blij van alle plantenfoto’s en verhalen!

Sinds ik een vetplantje heb die weigert dood te gaan durf ik mijn groene vingers wat meer te vertrouwen. Daarom wordt hij sinds twee maanden vergezeld door een ficus bonsai (
Spoiler:
ik kon z’n kontje niet weerstaan :+ Afbeelding
) en een Chinees lantaarntje.

Nu groeit het Chinese lantaarntje als kool dus die heb ik gekortwiekt. Nu las ik hier over stekken.. Zou dit een kans hebben? :P

Afbeelding

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:36

Je kan het lantaarntje meteen in de aarde stoppen!
Moet wel zeggen dat het op dit moment niet het seizoen is om te stekken :P Maar proberen kan altijd!

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:44

Dat kontje van de ficus roept om een stringetje <<)

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:39

Je zou die streng evt nog paar keer kunnen knippen (als je nog meer strengetjes wilt). Ik heb die van mij in een shotglaasje en die krijgt wortels nu. Maar direct in de aarde schijnt ook prima te gaan.

Aah die boom heeft inderdaad een mini string nodig :')

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:46

Air schreef:
Dat kontje van de ficus roept om een stringetje <<)

Ik durf te wedden dat een stringetje hem niet eens zou misstaan <<)

Goed dat je het zegt lifeofmarit, bedankt! Het is inderdaad niet echt het seizoen :') Maar het plantje is zo ontzettend aan het schieten dat ik het toch een kans wilde geven. Ga morgen meteen een extra potje kopen om ze in de aarde te zetten.

Idinn, gaat het echt goed als de strengen dan aan beide kanten doorgeknipt zijn zegmaar? Zou wel leuk zijn om er meteen meerdere in een potje te kunnen planten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 19:28

Bij mij wortelen alle stukjes van een streng die ik had afgeknipt bij iemand. Op de plek van die verdikkingen komen vanzelf wortels.

Het kan nu alleen wel misschien tijd duren. Het is niet echt meer het seizoen om te stekken.

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:53

Die ficus, geweldig :')

Weet iemand of ik mijn aloe vera nog kan redden? Hij zakte vandaag ineens in elkaar en de gehele wortel blijkt dood te zijn :( het hele stammetje is gewoon vergaan,dus ik heb alleen de bladeren nog.. Hij heeft te veel water gehad, helaas heb ik me niet goed ingelezen toen ik hem kreeg.

Las wel ergens dat je de bladeren kan stekken,iemand tips hoe? De bladeren die ik nog heb zijn wel nog gewoon stevig en groen.

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 11:04

Mijn planten gaan op dit moment ook niet goed.

Croton heeft 1 keer droog gestaan, dood en uiteindelijk maar weggegooid. Dracena heeft teveel water gehad, wordt helemaal geel. Calathea's zijn drama aan het maken, de ene dag te weinig water met opkrullende bladeren, geef ik ze een klein bekertje water, volgende dag staan ze geel met lekkende bladeren... :')

Ik dacht trouwens dat je van het blad van Aloë vera niks had, behalve de gel eruit halen en bewaren in de diepvries. Dacht dat je die niet kon blad stekken...

It's not your job to like me, it's mine.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 13:43

Hoe heb je je planten staan?
Grond in een pot en dan plant Er in
Of kunstof binnenpot in een buitenpot?
Ik zet tegenwoordig gewoon planten in de kunstof pot in een sierpot
Handje hydrokorrel er onder en gaan
Op die manier verzuip je ze in ieder geval niet zo snel meer ;)

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:13

Sonja_vR schreef:
Hoe heb je je planten staan?
Grond in een pot en dan plant Er in
Of kunstof binnenpot in een buitenpot?
Ik zet tegenwoordig gewoon planten in de kunstof pot in een sierpot
Handje hydrokorrel er onder en gaan
Op die manier verzuip je ze in ieder geval niet zo snel meer ;)


De mijne staan bijna allemaal in een overpot, zonder binnenpot. Maar de dracena staat in de binnenpot op een schaal, omdat ik die maat pot niet had! :') Heb eigenlijk nooit dat ik planten te veel geef, ik voel altijd goed of de plant het wel nodig heeft en hoe de grond erbij ligt...

It's not your job to like me, it's mine.

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:17

Heb vandaag een verpieterde monkeymask gekocht voor 1,50, ben benieuwd of hij het nog wil gaan doen.....

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:51

zigranta schreef:
Heb vandaag een verpieterde monkeymask gekocht voor 1,50, ben benieuwd of hij het nog wil gaan doen.....

Heb je een foto van hem? Ben benieuwd hoe erg de schade is. Hopelijk krijgt de plant een glansrijk tweede leven bij jou en is het nog niet te laat!

Hoe bepalen jullie eigenlijk hoeveel water de planten krijgen en wanneer? Ik had plantsome gedownload, maar die gunden mijn plantjes maar 1x in de tien dagen water terwijl de grond na vier dagen echt al kurkdroog is... Ik hield 1 a 2x in de 7 dagen aan, maar nu de verwarming aan gaat weet ik het niet goed.

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:30

Heb een voor-foto, maar heb al in geen eeuwigheid een foto geplaatst }:0 dus weet niet of dat nog lukt.
Hij heeft een nacht in een laagje water gestaan en is al een heel stuk opgeknapt, zitten wel 3 gelige bladeren aan, maar laat ze nog even zitten wie weet trekt het nog bij.

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:25

Ik zou de gele bladeren verwijderen. Ze worden nooit meer groen en de plant steekt er nu alleen maar energie in, terwijl ze dit beter kan gebruiken voor nieuwe bladeren. :o

It's not your job to like me, it's mine.

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:16

Gaan we doen! Heb er vandaag over getwijfeld en nog niet gedaan, maar morgen gaan ze eraf.(plant heb ik op mijn werk gezet, dus vandaar dat het morgen wordt)

cathyenbeau

Berichten: 548
Geregistreerd: 24-07-12

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:44

Hoi bokkers :)

Ik heb gisteren met sinterklaas een helleborusplantje gekregen,
alleen lees ik op internet dat hij voornamelijk in de tuin staat. Mijn vraag is of ik hem ook binnen kan laten staan? Of zou dat te warm zijn? Er zitten al knoppen aan en 1 bloem

De Vriesjes Beau (Marit's Mistique x Brummerhoeve's Boss) Z1 + 2!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Frummel01, Jenara, Kloesje, Malenka en 24 bezoekers