FUN-da!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:28

Jaaa Funda! Ik ben ook Funda-fan. Ondanks dat ik net een huis heb gekocht, blijf ik rondneuzen op Funda. Ik vergaap me voornamelijk aan huizen in de prijsklasse van mijn eigen woning, maar dan in het noorden en oosten van het land.
Zo kijk ik regelmatig naar een huisje ergens in Drenthe, dat al eeuwen te koop staat en droom ik er bij weg, dat het van mij is :+

Shoot me again, my soul is still dancing

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:32

Joolien schreef:
gekvanfleur schreef:
Ik ben ook verslaafd. :D

Soms denk ik: ik wil ook in het oosten en noorden van het land wonen.
Maar ben echt een westerling. :')
Dus dat wordt hem denk niet.

T is hier hartstikke leuk hoor :D
En goedkoop wonen. Geldt voor ons helemaal, in ons rijtjeshuis van €112.500 :')


Voor dat geld heb je hier een vrijstaand huis :')

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Joltsje

Berichten: 9022
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:34


Be your best self

Ceetje_bokt
Berichten: 5162
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:39

MaTuMi schreef:
https://www.funda.nl/koop/marwijksoord/ ... teenweg-4/

Beetje opknap werk.. maar heb je wel voor 325.000 een boerderij met stallen en rijbak.

En de jaarlijkse erfpacht %)
Funda is heerlijk, paar jaar geleden gesolliciteerd in Zuid-Oost Groningen... we voelden ons een kind met €5 in een snoepwinkel als we op Funda keken. Baan is niks geworden.

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-18 11:17

Nynkster schreef:
Voor dat geld heb je hier een vrijstaand huis :')


Kijk, in Stadskanaal. Ik heb daar twintig jaar gewoont, woon er nu naast.
Mijn ouders hebben vorig jaar een twee onder 1 kapper verkocht. Vraagprijs was een ton. 5 slaapkamers, eenvoudige douche en keuken en nog gaskachels.

Maar hey, als het huis zo goedkoop is blijft er genoeg geld over om te verbouwen toch.

Heb er met plezier 20 jaar gewoond, dus zo erg was de toestand niet. :+

No freedom till we're equal, damn right I support it.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18677
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:19

Ik doe dit dus echt nooit, maar nu ik dit topic bekijk, voel ik me ergens aangestoken... xD ben al begonnen.

DAarom ga ik nu eerst boodschappen en mn huishouden doen _O-

Ghostattack

Berichten: 11235
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:19

Ik vraag me altijd af waarom mensen in die huizen van meer dan 1 miljoen euro daar weg willen :oo Vooral als je dan die luxe inrichting en alles ziet. Daar wil je toch niet weg?

En ik zou dan weer nooit van mijn leven in het hoge noorden willen wonen ondanks de lage huizenprijzen :+

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-18 11:20

Ik vraag me altijd af waar die mensen van die dure huizen naar toe gaan om al die dure inrichting weer kwijt te raken.

No freedom till we're equal, damn right I support it.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18677
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:23

MaTuMi schreef:
Ik vraag me altijd af waar die mensen van die dure huizen naar toe gaan om al die dure inrichting weer kwijt te raken.


Ik kwam laatst een apartement tegen, (oke, niet tegen. hij was van JoshV en stond onder haar video) maar dat was gewoon dat je de inrichting evt ook kon overnemen xD

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:27

Ghostattack schreef:
Ik vraag me altijd af waarom mensen in die huizen van meer dan 1 miljoen euro daar weg willen :oo Vooral als je dan die luxe inrichting en alles ziet. Daar wil je toch niet weg?



Het huis waar ik nu woon is ook zo en waarvan we zeiden 'Hier gaan we pas weg wanneer dat in een lijkwagen is', maar omstandigheden veranderen... Een scheiding, bedrijf over de kop, of sterfgeval kan bij die rijkelui ook roet in het eten gooien natuurlijk.

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

Qimm

Berichten: 15136
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:31

Of lekker emigreren naar een zonnig eiland :+

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Ghostattack

Berichten: 11235
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:33

Ik snap ook wel dat omstandigheden veranderen, dat probleem hebben wij hier nu zelf ook, maar ik kan me niet voorstellen dat dat bij al die dure huizen van toepassing is :+

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:34

Ohhh ik lees mee! Ben gek op Funda.

Vriend en ik dromen ervan om richting Drenthe te vertrekken dus dan is Funda een soort snoepwinkel haha. Ben gek op de omgeving daar en de rust, en de prijzen zijn een stuk gunstiger dan hier in het Centrum van Den Haag :+ Dat is echt huilen met de pet op hier.. Beetje wat leuks in een leuke buurt is al snel 300.000 - 350.000 in deze tijden. (En dan heb je een dubbel bovenhuis met een balkon :)) )

Edit; voor datzelfde bedrag in oktober naar 2 boerderijen in Drenthe gekeken, beide met stallen aan huis en een halve hectare aan grond erbij en een zelfs met rijbak. Stuk interessanter :D
Laatst bijgewerkt door Frummels op 31-01-18 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Berichten: 11235
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:34


Cynn
Fotograaf

Berichten: 14459
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:37

Ladybird schreef:
MaTuMi schreef:
Ik vraag me altijd af waar die mensen van die dure huizen naar toe gaan om al die dure inrichting weer kwijt te raken.


Ik kwam laatst een apartement tegen, (oke, niet tegen. hij was van JoshV en stond onder haar video) maar dat was gewoon dat je de inrichting evt ook kon overnemen xD


Kom ik ook wel eens tegen inderdaad, maar bij sommigen denk ik echt van... Dat wil je toch niet overnemen!? Zoveel geld, maar een huis fatsoenlijk inrichten ho maar. Ik heb echt de lelijkste dingen gezien. _O- Ook volledig roze huizen.. :')

Laatst ook nog eens een huis in Amsterdam voor ruim € 900,000 met echt een crappy badkamer.. superklein, toilet zat onder de roestplekken en zowat boven het toilet hing de douchekop, zo klein. Dacht ik ook echt van :? :? :?

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:38

MaTuMi schreef:
Nynkster schreef:
Voor dat geld heb je hier een vrijstaand huis :')


Kijk, in Stadskanaal. Ik heb daar twintig jaar gewoont, woon er nu naast.
Mijn ouders hebben vorig jaar een twee onder 1 kapper verkocht. Vraagprijs was een ton. 5 slaapkamers, eenvoudige douche en keuken en nog gaskachels.

Maar hey, als het huis zo goedkoop is blijft er genoeg geld over om te verbouwen toch.

Heb er met plezier 20 jaar gewoond, dus zo erg was de toestand niet. :+


Precies! En eigenlijk is Stadskanaal ook helemaal niet zo erg. Het is hier niet anders dan Heerenveen bijvoorbeeld. Ik kom uit Friesland en ben hier gaan samenwonen met mijn vriend. Als ik later een baan heb en de hypotheek dus wat groter kan zou Ii graag wat dichter bij exloo willen wonen :j

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-18 11:56

Je hebt opzich in het noorden ook wel alles. Als je het over stadskanaal hebt.. goede busverbinding, centrum vol winkels, bioscoop, discotheek, mooie natuurgebieden..

Snap niet wat mensen zo erg vinden aan het noorden. Behalve dat je naar veel evenementen verder moet rijden. Maarja... so be it.

No freedom till we're equal, damn right I support it.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:57

justkid schreef:
Wat een dure smaak hebben jullie :')

Wij hebben ons huis twee weken geleden te koop gezet met het idee dat we het anderhalf jaar kunnen uitzingen mocht het zo lang te koop staan maar het is binnen twee weken verkocht en ook nog boven de vraagprijs :oo
Echt heel raar hoe de huizenmarkt ineens aantrekt, zelfs bij ons in het dorp.
Huizen stonden echt twee jaar of langer te koop en nu zijn ze niet aan te slepen.

Maar wij zijn natuurlijk *\o/* *\%/* **\O/** *\o/* **\O/** *\%/*

En nu we ons eigen droomplekje hebben gevonden blijf ik nog steeds dagelijks kijken naar mooie plekjes op de Veluwe.


Wauw, binnen 2 weken verkocht, wat rap zeg! Mag ik vragen hoe jullie dat hebben opgelost met overbruggen naar een volgende woning? Hadden jullie al een nieuwe woning gekocht of op het oog op het moment dat jullie je woning in de verkoop deden, of hebben jullie pas gekocht op het moment dat het huidige huis verkocht was?

Mijn vriend en ik zijn ook druk bezig met zoeken op Funda (regio Apeldoorn/Zutphen/Arnhem)! Wat een heerlijke tijdverdrijf zeg (vooral woningen bekijken die je bijlange na niet kan betalen haha). Vanmorgen is er een makelaar geweest die de waarde van onze woning heeft geschat. De volgende stap is een hypotheekgesprek en als dat ook positief uitvalt, dan gaat ons huidige huis de verkoop in. Mijn angst is wel dat het ook binnen 2 weken verkocht is (we wonen in een populaire buurt waar huizen als warme broodjes over de toonbank gaan), maar wij nog niets hebben gevonden. :') Hoe hebben andere mensen dit opgelost?

Kaitlyn

Berichten: 9724
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:06

Joolien schreef:
gekvanfleur schreef:
Ik ben ook verslaafd. :D

Soms denk ik: ik wil ook in het oosten en noorden van het land wonen.
Maar ben echt een westerling. :')
Dus dat wordt hem denk niet.

T is hier hartstikke leuk hoor :D
En goedkoop wonen. Geldt voor ons helemaal, in ons rijtjeshuis van €112.500 :')


:oo
Komen wij aan.. Als we het nu verkopen krijgen we er minimaal €265.000 voor. Is in Ede, Gelderland. :=

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Mo_86

Berichten: 1219
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:12

Frummels schreef:
Ohhh ik lees mee! Ben gek op Funda.

Vriend en ik dromen ervan om richting Drenthe te vertrekken dus dan is Funda een soort snoepwinkel haha. Ben gek op de omgeving daar en de rust, en de prijzen zijn een stuk gunstiger dan hier in het Centrum van Den Haag :+ Dat is echt huilen met de pet op hier.. Beetje wat leuks in een leuke buurt is al snel 300.000 - 350.000 in deze tijden. (En dan heb je een dubbel bovenhuis met een balkon :)) )

Edit; voor datzelfde bedrag in oktober naar 2 boerderijen in Drenthe gekeken, beide met stallen aan huis en een halve hectare aan grond erbij en een zelfs met rijbak. Stuk interessanter :D


Herkenbaar! Wij wonen ook in het centrum van Den Haag, met het geluk dat mijn vriend dit huis (bovenetage met 2 slaapkamers, balkon en groot dakterras) heeft gekocht in de tijd dat de huizenmarkt beroerd was. Als je alleen al ziet wat ons type huis nu waard is vergeleken met een paar jaar geleden... We kijken wel eens om ons heen omdat we graag een huis met tuin willen maar de prijzen hier zijn echt belachelijk! Wij willen op termijn daarom ook weg uit Zuid-Holland, we gaan hier gewoon geen betaalbaar huis vinden wat aan onze smaak voldoet. Sowieso willen wij ook wat rustiger gaan wonen.

Op welke termijn willen jullie naar Drenthe? Wij hebben zelf besloten voorlopig te blijven zitten aangezien de huizenmarkt totaal op hol geslagen is. Leuk dat we een mooie overwaarde hebben, maar ik heb geen zin dat te zien verdampen omdat we voor een ander huis boven de vraagprijs kunnen gaan bieden. Dus onze verhuisplannen staan nog even in de ijskast.

Verder super leuk topic, ik kijk ook graag op Funda als ik me verveel, vooral naar de 'kan ik nooit betalen tenzij ik de loterij win categorie'

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:21

gooi 30.000 bij je rijtjes huis op en je hebt hier een complete boerderij met land :P

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Mo_86

Berichten: 1219
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:23

I know, meerdere vriendinnen wonen in Veendam en omgeving en als je ziet dat zij hetzelfde betalen voor hun huis als wij en vier keer zoveel ruimte hebben doet dan toch wel even pijn haha. Ik kom alleen uit het noorden en heb me er nooit thuis gevoeld dus wil nou ook weer niet terug verhuizen :o
Laatst bijgewerkt door Mo_86 op 31-01-18 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:24

Mo_86 schreef:
Frummels schreef:
Ohhh ik lees mee! Ben gek op Funda.

Vriend en ik dromen ervan om richting Drenthe te vertrekken dus dan is Funda een soort snoepwinkel haha. Ben gek op de omgeving daar en de rust, en de prijzen zijn een stuk gunstiger dan hier in het Centrum van Den Haag :+ Dat is echt huilen met de pet op hier.. Beetje wat leuks in een leuke buurt is al snel 300.000 - 350.000 in deze tijden. (En dan heb je een dubbel bovenhuis met een balkon :)) )

Edit; voor datzelfde bedrag in oktober naar 2 boerderijen in Drenthe gekeken, beide met stallen aan huis en een halve hectare aan grond erbij en een zelfs met rijbak. Stuk interessanter :D


Herkenbaar! Wij wonen ook in het centrum van Den Haag, met het geluk dat mijn vriend dit huis (bovenetage met 2 slaapkamers, balkon en groot dakterras) heeft gekocht in de tijd dat de huizenmarkt beroerd was. Als je alleen al ziet wat ons type huis nu waard is vergeleken met een paar jaar geleden... We kijken wel eens om ons heen omdat we graag een huis met tuin willen maar de prijzen hier zijn echt belachelijk! Wij willen op termijn daarom ook weg uit Zuid-Holland, we gaan hier gewoon geen betaalbaar huis vinden wat aan onze smaak voldoet. Sowieso willen wij ook wat rustiger gaan wonen.

Op welke termijn willen jullie naar Drenthe? Wij hebben zelf besloten voorlopig te blijven zitten aangezien de huizenmarkt totaal op hol geslagen is. Leuk dat we een mooie overwaarde hebben, maar ik heb geen zin dat te zien verdampen omdat we voor een ander huis boven de vraagprijs kunnen gaan bieden. Dus onze verhuisplannen staan nog even in de ijskast.

Verder super leuk topic, ik kijk ook graag op Funda als ik me verveel, vooral naar de 'kan ik nooit betalen tenzij ik de loterij win categorie'


Wat leuk en toevallig!
Wij hebben nu een parterre appartement in Bezuidenhout met 2 slaapkamers en een tuin en die heb ik ook op een heel goed moment gekocht en daar heb ik echt geen drol voor betaald. Momenteel zou ik het heel goed kunnen verkopen, maar we gaan in september dit jaar trouwen en ik raak nogal in paniek als ik meerdere "grote" dingen tegelijk moet regelen. :o
Daar komt nog bij dat ik een andere baan zal moeten zoeken als we zo ver uit de regio willen verhuizen en dat vergt ook wel wat aandacht en tijd natuurlijk. Mijn vriend werkt voor zichzelf vanuit huis dus voor hem is het geen probleem waar we wonen.

Wij blijven dus ook nog wel een jaartje zitten en dan kijken we even hoe de huizenmarkt in elkaar steekt op dat moment om precies dezelfde reden als die jij noemt. Al moet ik zeggen dat ik het idee heb dat het in Drenthe nog steeds wel meevalt met de prijzen omdat er veel al langer dan een half jaar te koop staat. Dus we kijken na de bruiloft rustig verder. :)
(Afgelopen september hebben we een aantal huizen bezichtigd in Drenthe en die staan nu nog steeds te koop voor nog minder dan toen..)

Edit; wij overwegen trouwens wel om dit eerst te verkopen en dan indien nodig tijdelijk te huren tot we een geschikte woning + baan hebben gevonden.

_AB_
Berichten: 3954
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:28

Oooh ja! Funda kijken is leuk!
Wij hebben vorig jaar ons huis voor 30.000 onder de marktwaarde gekocht in de stad Groningen. Zijn er inmiddels wel weer kwijt aan opknapkosten, maar dan nog ^^
We willen nu ook niet meer weg uit Groningen! Ja, hooguit naar n boerderijtje in Noord-Drenthe :)

<3

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:28

Jeetje wat een kastelen komen er voorbij zeg! :))

Ons huisje is 3 weken geleden vrijdags te koop gekomen, 's maandags iemand wezen kijken en die heeft het gekocht. 14 mei moeten wij eruit zijn en 31 mei gaan we in ons volgend huis. We gaan voor 5 weken terug naar mijn ouders zodat we ook nog even 2 weken kunnen klussen wanneer we de sleutel van het nieuwe huis hebben. Groot project, alles moet eraan gedaan worden, maar we vinden het fijn als de badkamer, keuken en de vloer in ieder geval gedaan zijn voor we erin gaan gezien we ook met een kleine zitten :D

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Century, EveliNero, glenmore, Kaaaren en 82 bezoekers