FUN-da!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:04

Ja vind de prijs heel hoog voor deze omgeving eigenlijk.
Die gevangenis in de kelder {:} Sluit je daar iemand op als die vervelend is?

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:21

missfalki schreef:
Mooie oude boerderij, veiling met onscherpe foto's

https://www.funda.nl/koop/emmen/huis-86 ... straat-69/


Volgens mij is die van een familielid?! Maar waarom zouden ze dat veilen... maar anders lijkt ie qua omgeving en inrichting wel HEUL erg op die van dat familielid.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:25

Nynkster schreef:
Ja vind de prijs heel hoog voor deze omgeving eigenlijk.
Die gevangenis in de kelder {:} Sluit je daar iemand op als die vervelend is?


Daar moesten de kinderen na de fotosessie weer terug in :j

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:29

Dat oude stelletje met rosé en de hond in de achtertuin. <3

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:35


www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:57

Ik heb ergens op Facebook gelezen dat die (familie)foto's van dat huis in Midwolda een verkooptruc is ofzo, maar ik kan het bericht niet terugvinden. :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:02


"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:06

Ik vind het ook wel een leuke accomodatie zo. Binnen en buitenbak op paar honderd meter afstand. Paradijsje :')

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:09

Misschien wordt dat DE nieuwe verkoop truc, hahaha Poseren met gezin, eten op tafel, dieren in beeld. Kijk eens wat een gelukkig gezinnetje je hier wordt.......

Uiteindelijk wordt er wel over gesproken, dus misschien wel slim.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:11

superpony schreef:
Misschien wordt dat DE nieuwe verkoop truc, hahaha Poseren met gezin, eten op tafel, dieren in beeld. Kijk eens wat een gelukkig gezinnetje je hier wordt.......

Uiteindelijk wordt er wel over gesproken, dus misschien wel slim.


En de makelaar er ook bij uiteraard :D

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:26

Lieve funda-fan-bokkers, mag ik wat vragen? Mijn oma is terminaal. Ze woont in een typisch oude mensen huis. Donkere meubels, gedateerd huis. Ik vermoed dat het huis t.z.t beter zo (in originele staat) verkocht kan worden dan dat we het heel halfslachtig en low budget opknappen, toch? Met een nieuwe vloer of een likje verf/nieuw behang blijft het een gedateerd huis. En zou het wat zijn om het huis zonder makelaar te verkopen? Wij hebben echt bijzonder slechte ervaringen met diverse makelaars bij ons in de buurt, maar ik vind prof foto's eigenlijk wel een must. Mijn moeder stelde voor om de foto's zelf te maken, omdat het huis 'toch niet wat is'.
Wat zou jullie advies zijn? Oma leeft nog, dus het voelt heel vervelend en voorbarig om deze vragen te stellen, maar er komt veel op ons af (ze heeft helemaal niets geregeld en wil nergens over nadenken) en we kunnen er nu nog over nadenken en een plannetje maken.

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:29

Moeilijk Lorette! Als het echt zo'n 'oude mensen' huis is, dan zou ik het in de originele staat laten inderdaad. Degene die het koopt gaat het ongetwijfeld volledig verbouwen en aanpassen, dus zou het zonde zijn om daar zelf al tijd en moeite in te steken.

Hier in dit topic zit toch een bokker die foto's maakt voor Funda? Misschien kun je haar benaderen? :)

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:31

Zelf fotos maken zou ik niet zo snel doen.
Low budget opknappen zou ik de moeite niet voor doen denk ik. Of de makelaar moet aangeven dat het echt meerwaarde geeft voor het huis. Is er in een nabijgelegen stad geen goede makelaar?

Ik vind een plattegrond van het huis altijd wel handig voor erbij op funda. Van fotos zelf word je nooit echt wijs van de indeling van het huis.

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:42

Nee niet zelf foto's maken.
Wij hebben toen mijn ouders gingen scheiden wél 1 kamer opnieuw behangen omdat het gewoon schoner stond (het oude behang bladderde wat) en dat was een nieuwbouw huis, maar verder de boel met rust gelaten.

Ik denk dus dat áls je wat opknapt je echt hoogstens aan zoiets moet denken. Mensen veranderen het toch altijd weer naar hun smaak.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:47

Idd niet zelf foto's maken. Ik denk dat ik daarvoor wel zou investeren in een makelaar.
Zelf zou ik ook niet lowbudget opknappen. Dit soort huizen gaan toch vaak weg als projectjes.

Wel moeilijk voor jullie zeg! Zeker omdat oma ook nog leeft en er komt toch een einde aan een tijdperk.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:48

Joh, het is al moeilijk als je oma nog leeft maar gewoon naar een aanleunwoning gaat merkte ik. :') Je bent toch al eeuwen gewend daar in dat huis op bezoek te komen ofzo.

Laat staan als je oma zo slecht is en je weet dat het af gaat lopen. :(

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:56

Je mag mij een pb doen ik werk voor een bedrijf dat foto’s maakt! Ik zou makelaars land kiezen in jullie situatie trouwens. Kan je alles zelf doen met begeleiding evt.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:13

Ik zou alleen wat opknappen als het bijv kapot is en er daardoor niet verzorgd uitziet, bijv loshangend behang weer even vastplakken en als er echt vieze vlekken op de muur zitten alleen die muur schilderen (met de hoop dat het dan niet vloekt met de rest van de kamer :+).
Vloer etc zou ik niets aan doen, hooguit voor de foto bijv een mooi kleed (lenen van iemand?) op eventuele versleten plekken.

Moeilijke situatie hoor, sterkte!

Oy with the poodles, already

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:22

Wat een lastige situatie. Ik zou het gewoon opruimen en misschien wat schoonmaken, maar verder niks doen.

Wij hebben ons huis 7jr terug uitgewoond gekocht en opgeknapt naar onze smaak. Dat is niet modern. Maar alles wat we 7jr geleden hadden gekocht, was nu toch alweer bijna uit de ''mode'' geweest.
Verder is het wel netjes hoor, maar we leven hier wel en het is onze smaak. Over een paar dingen met de makelaar gehad, maar ga geen honderden/duizenden investeren, want dat verschil gaan we in verkoop niet merken. Geliefde woning, dus verkoopt zich wel.

Makelaarsland vind ik echt enorm tegenvallen. Heb daar weleens gezocht, maar ik vind het niks.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:24

Nynkster schreef:
https://www.funda.nl/koop/emmen/huis-40 ... trasse-12/

Dit is toch ook een apart ding. Die ontzettend mooie paardenstallen als hondenhokken :')


Ja heel apart! De hond is er ook niet bepaald blij mee dat ze op die natte vloer moet poseren :')
Verder lijkt het me wel een mooi plekje!

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:29

Heel erg bedankt voor het meedenken! Dan zitten we wel op één lijn wat betreft wel/niet opknappen.

k_m schreef:
Je mag mij een pb doen ik werk voor een bedrijf dat foto’s maakt! Ik zou makelaars land kiezen in jullie situatie trouwens. Kan je alles zelf doen met begeleiding evt.


Lief van je! Maar komen jullie ook in mijn buurt?

Ik ga kijken wat losse woningfotografie kost en toch nogmaals een makelaar overwegen.

Toen mijn moeder haar huis kocht, was de makelaar vergeten om de stukken in te dienen bij de notaris. Gevolg: iedereen zit netjes klaar bij de notaris en dan kan de koop niet doorgaan. :+ En dan? Was nog een heel gedoe tot overbruggende brandverzekering afsluiten aan toe. En dat was slechts één van de vele fouten. Onvoorstelbaar.

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:48

Als je om straks overlijdt is het denk ik heel fijn dat jullie het gewoon uit handen kunnen geven. Wel samen even opruimen en wat uitzoeken, amar verder zo laten en uit handen geven.
Daarna kan je altijd nog een kringloop de grote meubels laten ophalen. Doen ze vaak graag als het netjes is verder.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:49

Makelaars hebben vaak hele goede groothoeklenzen op hun camera, kijk b.v. maar eens hoe breed/lang die bedden zijn in verhouding tot de kamer :')

Onze woonkamer is 13 meter lang maar vrij smal (weet niet zo gauw hoe smal) en die leek enorm op de verkoopfoto's.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:00

Cayenne schreef:
Die foto met makelaar voor het huis was al apart, maar dit is toch wel de overtreffende trap _O-
Die shetlander ook die door het huis banjert _O- Het hele gezin inclusief jonge kinderen volop beeld, kip op tafel :? Really?
https://www.funda.nl/koop/midwolda/huis ... 2xNiFBW2ms

En bij dit huis wordt je direct voor je potje gereden als je door de voordeur naar buiten stapt :=
Ik zou het best eng vinden om zo te wonen. Wat als er iemand uit de bocht vliegt en bij jou naar binnen rijdt?
https://www.funda.nl/koop/wormer/huis-4 ... rdijk-109/
Wel slim gefotografeerd zo, want verderop tussen de foto's zie je dat er spuuglelijke fabrieken voor de deur staan.


heel bijzonder in Midwolda

Leef: neem en geef!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:02

Kaaaren schreef:
Nynkster schreef:
https://www.funda.nl/koop/emmen/huis-40 ... trasse-12/

Dit is toch ook een apart ding. Die ontzettend mooie paardenstallen als hondenhokken :')


Ja heel apart! De hond is er ook niet bepaald blij mee dat ze op die natte vloer moet poseren :')
Verder lijkt het me wel een mooi plekje!



ja, leuk spul!

Leef: neem en geef!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danseresje, Kabayo, kouwene, Rex_Rolfo, xxCYNNxx en 86 bezoekers