Bad of Douche

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke optie kies jij

Zeer grote luxe douche
348 (56%)
Groot en breed bad (waar je ook in doucht)
144 (23%)
Een kleine douche (90x90) + Klein (hoek)bad
126 (20%)

Totaal aantal stemmen: 618


FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 18:32

Beste bokkers

Omdat ik de sluitels van mijn nieuwe huis vroeger krijg dan verwacht denk ik eraan om meteen de badkamer aan te pakken.

Het is een ruime badkamer - maar zowel een douche + groot bad wordt moeilijk.

Dus ik heb 3 keuzes (zie de pol hierboven)

Waar zou jouw voorkeur hebben en waarom?

Bonus punten voor ideen dat jij fijn vind in een badkamer.

(Ik blijf over het algemeen niet lang wonen op 1 locatie. Elke 5 jaar wordt ik onrustig en gooi ik mijn hele leven overhoop. Dus de kans is groot dat het huis verkocht wordt in 5 jaar. Ik wil dus graag kiezen voor de optie welke het beste in de smaak valt bij de gemiddelde Nederland)

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:35

Geen idee of je iets aan mijn mening hebt als 22-jarige die geen eigen huis heeft hoor :o Ik woon nog bij mijn ouders en mijn vader heeft een aantal jaar geleden de volledige badkamer gerenoveerd. Er is toen gekozen voor een ruime douche + een groot hoekbak met sterrenhemel. Toen dachten we dat dat echt een goede keuze was.

Nu jaren later heeft iedereen spijt, het bad wordt misschien 3-5 keer per jaar gebruikt. Daarnaast neemt het bad gigantisch veel ruimte in, die in ons geval beter een tweede douche had kunnen zijn. Ik heb dus gekozen voor optie 1: een zeer grote luxe douche :) Uit onze ervaring hebben we geleerd dat je een douche toch sneller gebruikt dan een bad en in ons geval het bad geen meerwaarde heeft.

Of een bad een meerwaarde voor het huis heeft durf ik niet te zeggen.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:39

Wat voor huis is het? In zo'n typische gezinswoning heeft een bad wel meerwaarde, handig voor de kinderen. Maar op die enkele uitzondering die graag wekelijks uren in bad ligt na, heb ik het idee dat het overgrote deel van de mensen dat ding zelden gebruikt. Mijn vorige badkamer had er eentje en die werd vooral heel stoffig.

butengeweun

Berichten: 3654
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:40

Wat is een klein bad. Zelf ben ik maar 160 dan is het al snel lekker. Douch hoeft van mij niet groot en luxe als er maar een goede douchekop met genoeg waterdruk is. Maar voor mijzelf heeft een bad 1000000% voorkeur maar dat ben ik

Je moet doen wat je zelf fijn vind een douch met bv dubbele wasbak en toilet is ook fijn. Zorg wel als het een familihiis is dat je voor gezinnen makkelijk een grote kuip (altijd leuk voor kinderen dat ze soort van kunnen badderen)

_Laura_

Berichten: 2446
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:41

Bij ons thuis hebben we een douche en een bad. Ik vind het ideaal, elk weekend ga ik in bad en doordeweeks gewoon douchen. :j In bad kan je heerlijk lezen of in mijn geval zelfs voor tentamens leren :+ En je kan er allerlei lekkere geurtjes en schuim en bruisballen in doen. Ik denk dat ik een bad wel zou missen als we die niet meer zouden hebben.

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:41

Ik zou kiezen voor een grote luxe douche. Bad verbruikt veel meer water en ga zelf liever onder de douche. Enkele keren per jaar gebruik ik het bad.
Zou zeker niet voor beide kiezen. Een kleine douche is niet handig en in een klein hoekbad zou ik helemaal niet ingaan. Denk dat beide niet veel waardetoevoeging aan het huis heeft. Kan je beter een keuze maken.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:42

Een badkamer waarin je moet douchen in het bad is een no go voor mij, ik gebruik het bad zo goed als niet, het blijft behelpen om te douchen in het bad.
Ik vind het waardeverminderend als je moet douchen in bad en zou het waardevermeerderend vinden als je een grote luxe douche zou plaatsen.

M_D_H
Berichten: 17476
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:42

Ik denk dat je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Mijn vriend en ik liggen graag vaak en lang in bad. Wij hebben dan ook gezocht naar een huis waar ruimte was voor een groot bad.

Mijn ouders liggen nooit in bad en hebben het bad aangehouden omdat ik er graag in lag. Nu ik uit huis ben gaan ze het bad vervangen voor een grote luxe douche.

Voor alles is wat te zeggen en zoveel mensen zoveel wensen.
Ik zou doen waar jij je fijn bij voelt. Als jou huis genoeg pluspunten heeft verkoopt het ook wel als iets niet helemaal in de smaak valt...

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:43

Wij douchen bijna altijd samen dus daarom keuze 1. Keuze twee zou ik nooit doen, is geen meerwaarde voor een huis, alleen een bad en geen douche.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:43

Ik gebruik ons bad wel regelmatig, bijna wekelijks denk ik. :j Vind het echt fijn om een uurtje in bad te liggen met een boek erbij. Maar dat is wel een bad van normale afmetingen, zo'n klein (zit)bad zou ik geen meerwaarde vinden. Dan heb ik veel liever een luxe, ruime douche. :) En voor de verkoop is dat sowieso handiger denk ik, staat veel sjieker dan een krappe douche en klein bad. En douchen in bad vind ik zelf niet fijn, je hebt veel minder ruimte en ook nog zo'n plakkerig douchegordijn.

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:44

Heb je een plattegrond van de badkamer, eventueel de mogelijkheid om er een stuk bij aan te trekken??

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:44

Hier is een badkamer met een bad en een douche.
Het bad wordt alleen gebruikt, om de honden in te wassen. :o
Niemand gaat hier verder in bad, allemaal liever de douche.
Zelf vind ik een douchen veel schoner dan in bad gaan.

M_D_H
Berichten: 17476
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:47

Dani schreef:
Ik gebruik ons bad wel regelmatig, bijna wekelijks denk ik. :j Vind het echt fijn om een uurtje in bad te liggen met een boek erbij. Maar dat is wel een bad van normale afmetingen, zo'n klein (zit)bad zou ik geen meerwaarde vinden. Dan heb ik veel liever een luxe, ruime douche. :) En voor de verkoop is dat sowieso handiger denk ik, staat veel sjieker dan een krappe douche en klein bad. En douchen in bad vind ik zelf niet fijn, je hebt veel minder ruimte en ook nog zo'n plakkerig douchegordijn.

Je hoeft geen plakkerig douchegordijn te hebben.
Wij hebben een glazen wand die je voor de douche schuift en een mooie regendouche in ons bad :j

Ik zou zelf dus volledig afknappen op een badkamer waar geen bad in zit :o
Maar ik zou sowieso kiezen en niet beide doen want dan sla je de plank mis (wij hebben een huis laten schieten omdat er beide opties in zaten en het daardoor net niks was :o )

Maar dat een luxe douche waardevermeerderend is en een bad niet is echt heel persoonlijk.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:47

Ik heb beiden douche en redelijk klein bad, heerlijk beiden. Met koud weer badderen warm weer even douchen zonder bad in en uit te hoeven stappen. Ik heb een douche op afschot waar los bad op pootjes is neergezet. Ik douche naast het bad en dat gaat heel erg goed.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:48

Douche. Maar douchen in een bad is ronduit vervelend ook met aparte kraan/douchekop.
Goede waterdruk en dus flinke straal is wel belangrijk, bij genoeg ruimte is eventuele kinderen afspoelen/soppen ook geen probleem voor bv volgende bewoner.

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:48

Ik ga voor de luxe douche.. Ik ben niet zo badderaar maar een fijne douche vind ik goud waard. Hou niet van douchen in een bad.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:54

Ik heb ook gestemd op,luxe douche, terwijl ik wel heel graag in bad ga. Maar een bad dat zo klein is, dat ik er niet helemaal onder zit, is voor mij een afknapper.
Dan worden bepaalde delen koud, en dat schiet het het doel, (voor mij althans)voorbij.
Ik ga hoofdzakelijk in bad om mijn spieren te ontspannen. Om schoon te worden ga ik onder de douche...

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:57

Bij mijn ouders thuis hadden we altijd een bad met daarin de douche en eromheen een douchescherm. Dus dan stond je in bad te douchen.

In ons huis hebben we een douche van 90x90 en een ligbad.

Dit was één van de verkoopfoto's, inmiddels is de badkamer helemaal opgeknapt maar het bad en het douchemuurtje zijn er nog.
Afbeelding

Ik ben 1.65 en kan languit in het bad liggen.

Ik ga eens in de twee weken in bad hoewel ik soms ook meermaals per week in bad ga. Daarna douche in me nog wel even af. Daarnaast willen we toch eens een gezin gaan stichten dus met kinderen is het ook fijn om een bad te hebben.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 15-01-18 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:02

Ik heb gekozen voor een bad waarin je doucht. Mijn ouderlijk huis heeft een gewoon bad met een douchekop er boven, wel in het midden gemonteerd en niet aan een van de uiteinden. Ik vond het heerlijk, veel ruimte onderandere. Van vrienden hoor ik dat die de douchekop op een van de uiteinden hebben gemonteerd en het vervelend vinden om op de helling te staan, mocht je daar voor kiezen, is dat misschien wel een puntje om op te letten.
In het studentenhuis waar ik nu woon is er alleen een douche, de douche is groter dan een normale douche met een vaste douchekop (kan maar op een hoogte, héél vervelend!) maar toch stoot ik me elke keer aan de wanden en de deuren...

Als ik mocht kiezen, dan zou ik gaan voor een bad, met fatsoenlijke kraan recht in het bad én een goede douchekop er boven (douchekop in het midden gemonteerd) :j

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:06

Wij hebben bij renovatie bad eruit gesloopt en ruime luxe inloop douchen met regendouche ect erin gezet. Heel mooi natuurlijk allemaal, grote oude wijnton met mooie stenen wasbak erop en luxe kraan. Hebben ook met tegels gewerkt die lijken op planken hout.
Was helemaal verliefd of die badkamer. Jammer dat we verhuis zijn
Als je wil kan ik foto's pben

Bad ben ik zo snel zat heel afentoe wel lekker. Maar water koelt zo snel af naar mij idee. Dan liever sparen voor en sauna

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:11

Een zeer mooie ruime douch met douch cabine zou ik doen. Bad is geen meerwaarde. Ons eerste appartement zat het in en we waren helemaal blij ermee maar we hebben in 4 jaar maar 2 keer gebruik van gemaakt... verder alleen maar schoonmaak werk.

Laurievc

Berichten: 4419
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:12

Ik persoonlijk zou gaan voor een grote douche omdat ik zelf nooit in bad ga :+ Wij hebben enkele jaren geleden onze badkamer verbouwd en staat nu een grote inloopdouche en een groot bad, maar eigenlijk niemand gaat in het bad :')

Roosch

Berichten: 36650
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:14

Een bad. Toen ik mijn huis kocht ben ik specifiek op zoek gegaan naar een huis met bad of de mogelijkheid die in te bouwen. :')
Ben echt een enorme liefhebber van badderen en breng er menig uurtje in door. Heerlijk <3 <3

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:16

rayoow schreef:
Bad ben ik zo snel zat heel afentoe wel lekker. Maar water koelt zo snel af naar mij idee. Dan liever sparen voor en sauna

Dat inderdaad. Maar sauna zou ik aan bedrijf overlaten ipv thuis maken. Schoonmaak en onderhoud ervan kost nogal wat tijd, familie van mij hebben dat ding er daarom na tig jaar maar uitgesloopt. Teveel tijd kwijt met schoonmaken en te weinig tijd gebruik.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:16

Ik heb gekozen voor optie 1. Ik was altijd heel erg gebonden aan een bad maar vind een douche beterder en sneller.
Ik had me vroeger voorgenomen dat als ik ooit een bad zou krijgen ik heerlijk uitgebreid zou gaan badderen. Uiteindelijk verveel ik me alleen maar en moet ik mezelf d'r half uit takelen :+
Misschien kwam dit omdat ik een bad op vakantie had dat ik het teveel tijd vond kosten