Troep op pc

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Troep op pc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 15:58

Beste Bokkers,
Zou ik misschien de update troep (zie screencapture) kunnen verwijderen? het is blijven zitten nadat het updaten niet gelukt was ivm te weinig schijfruimte, maar hetgene wat al geinstalleerd (de 3,29 GB) was is wel blijven zitten.
Kan ik die onnodige meuk toch weghalen?
alvast bedankt!
Afbeelding


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25875
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Troep op pc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:06

Dit lijkt me een vraag voor de technische bokkers onder ons, op [HTT] Huis, Tuin en Techniek kunnen ze je vast verder helpen. Forumzaken is namelijk alleen voor de technische vragen over Bokt zelf. Ik heb al aan de modjes gevraagd of ze je topic daarheen willen verplaatsen.

Ik hoop dat de technische bokkers een antwoord en oplossing voor je hebben.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:24

JPitty schreef:
Dit lijkt me een vraag voor de technische bokkers onder ons, op [HTT] Huis, Tuin en Techniek kunnen ze je vast verder helpen. Forumzaken is namelijk alleen voor de technische vragen over Bokt zelf. Ik heb al aan de modjes gevraagd of ze je topic daarheen willen verplaatsen.

Ik hoop dat de technische bokkers een antwoord en oplossing voor je hebben.


En daarom verplaats ik je topic van FZ naar HTT :D


Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Troep op pc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 15:02

Kan iemand me nog helpen?

CoonArt

Berichten: 23275
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Troep op pc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 09:37

In verkenner je rechtermuisknop klikken op de C schijf en dan klikken op Schijfopruiming. Daarna klikken op Systeembestanden opschonen. Daarna klikken op Windows Update opschonen (aanvinken)

Mij is het gelukt op die manier.

Have You Hugged Your Horse Today?

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:06

Ik heb dit op mijn pc staan. Doe ik 1x per week. Dan haalt die prullenbak leeg, overbodige/tijdelijke bestanden gooit die weg, internet geschiedenis ruimt die ook op ect. En is gratis!

https://www.piriform.com/ccleaner/download

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 14:02

Ha dankje. Ik ga geen software downloaden op de laptop omdat hij al weinig schijfruimte heeft (duh, anders zou ik de windows troep er ook niet af hoeven te hebben). Maar alsnog bedankt.

CoonArt

Berichten: 23275
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:00

Carol_Beer schreef:
Ha dankje. Ik ga geen software downloaden op de laptop omdat hij al weinig schijfruimte heeft (duh, anders zou ik de windows troep er ook niet af hoeven te hebben). Maar alsnog bedankt.

Dus mijn manier is the way to go! :) Gewoon de restjes van de updates wissen en voila!

Have You Hugged Your Horse Today?

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 07:16

CoonArt schreef:
Carol_Beer schreef:
Ha dankje. Ik ga geen software downloaden op de laptop omdat hij al weinig schijfruimte heeft (duh, anders zou ik de windows troep er ook niet af hoeven te hebben). Maar alsnog bedankt.

Dus mijn manier is the way to go! :) Gewoon de restjes van de updates wissen en voila!

Ik zal zo even kijken :)

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 07:51

En er staan ook vaak veel tijdelijke bestanden op die je kan verwijderen. Ook daar bij Schijfopruiming volgens mij.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Troep op pc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 09:05

Afbeelding
Dit is het enige wat ik dan in het menu zie. Niks van schijfopruiming. Schijfopruiming kan ik wel gewoon via het menu start openen, maar daar verwijder ik de update troep mee. Om even te benadrukken; de laptop ging updaten naar een nieuwere windows versie, maar halverwege kwam dat ding erachter dat er te weinig schijfruimte over was en ging de laptop opstarten in de vorige versie van windows terwijl de troep en bestanden van de nieuwe windows versie er wel gewoon opstaan, maar die voorderest niet gebruikt worden wat dus zonde van de ruimte is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:12

Carol_Beer schreef:
Ha dankje. Ik ga geen software downloaden op de laptop omdat hij al weinig schijfruimte heeft (duh, anders zou ik de windows troep er ook niet af hoeven te hebben). Maar alsnog bedankt.

Toch werkt dat soort ( ik ken deze niet specifiek) software vaak eter dan de schijfopruiming van Windows zelf

Echwel

Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:13

Als je eens begint een lading bestanden van de C schijf naar de D schijf te zetten bv foto's enz dan creëer je al een lading ruimte
Inderdaad CCCleaner installeren en eroverheen doen

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:14

Echwel schreef:
Als je eens begint een lading bestanden van de C schijf naar de D schijf te zetten bv foto's enz dan creëer je al een lading ruimte
Inderdaad CCCleaner installeren en eroverheen doen


En als die ook te klein is. Hang er een externe schijf aan, ga voor een cloud oplossing ( Google Drive bv )

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 09:14

Ik heb helemaal niks op de laptop behalve de standaard windows programma's en Libreoffice. De opslag geeft ook aan dat het overgrote deel gewoon troep en windows bestanden zijn. (zie screencaptures hierboven)

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Troep op pc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 09:17

Afbeelding
Afbeelding

CoonArt

Berichten: 23275
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:01

Carol_Beer schreef:
[ [url=m/vqBbt7.png]Afbeelding[/url] ]
Dit is het enige wat ik dan in het menu zie. Niks van schijfopruiming. Schijfopruiming kan ik wel gewoon via het menu start openen, maar daar verwijder ik de update troep mee. Om even te benadrukken; de laptop ging updaten naar een nieuwere windows versie, maar halverwege kwam dat ding erachter dat er te weinig schijfruimte over was en ging de laptop opstarten in de vorige versie van windows terwijl de troep en bestanden van de nieuwe windows versie er wel gewoon opstaan, maar die voorderest niet gebruikt worden wat dus zonde van de ruimte is.

Je moet ook op Eigenschappen klikken met de rechtermuisknop op de C schijf :)

Have You Hugged Your Horse Today?

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Troep op pc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-18 09:41

Even een korte "update"; De schijfopruiming heeft geholpen. Maar steeds wanneer ik de laptop opstart, komt de udtae assistent tevoorschijn die het vervolgens o zo leuk vindt om mijn opslag lekker vol te maken. ik probeer die meuk te beeidigen via het taakbeheer. Dan zegt ie dat het niet kan instaleren en ik dus de resten moet verwijderen wat ik dan maar al te graag doe, omdat ik dan lekker veel opslag heb. Maar ik vind het gewoon irritant dat die udate assistent steeds opstart iedere keer, zo kan ik ewoon niet lekker werken.
Bovendien heb ik nog iets; op een andere laptop heb ik pasgeleden win 10 opnieuw geinstalleerd, maar heb ik de hele tijd een zoekbalk bovenaan mijn scherm (search the web...). ik vind dat nogal irritant, aangezien ik dat ding ook niet kan weghalen of afsluiten. Weet iemand daar misschien raad mee?Afbeelding
De update assistent
Afbeelding
De zoekbalk

CoonArt

Berichten: 23275
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 09:49

Carol_Beer schreef:
Even een korte "update"; De schijfopruiming heeft geholpen. Maar steeds wanneer ik de laptop opstart, komt de udtae assistent tevoorschijn die het vervolgens o zo leuk vindt om mijn opslag lekker vol te maken. ik probeer die meuk te beeidigen via het taakbeheer. Dan zegt ie dat het niet kan instaleren en ik dus de resten moet verwijderen wat ik dan maar al te graag doe, omdat ik dan lekker veel opslag heb. Maar ik vind het gewoon irritant dat die udate assistent steeds opstart iedere keer, zo kan ik ewoon niet lekker werken.
Bovendien heb ik nog iets; op een andere laptop heb ik pasgeleden win 10 opnieuw geinstalleerd, maar heb ik de hele tijd een zoekbalk bovenaan mijn scherm (search the web...). ik vind dat nogal irritant, aangezien ik dat ding ook niet kan weghalen of afsluiten. Weet iemand daar misschien raad mee?[ [url=m/Vhogir.jpg]Afbeelding[/url] ]
De update assistent
[ [url=m/KTl0HK.jpg]Afbeelding[/url] ]
De zoekbalk

https://www.techwalla.com/articles/how-does-adware-work

Have You Hugged Your Horse Today?

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-18 09:51

CoonArt schreef:
Carol_Beer schreef:
Even een korte "update"; De schijfopruiming heeft geholpen. Maar steeds wanneer ik de laptop opstart, komt de udtae assistent tevoorschijn die het vervolgens o zo leuk vindt om mijn opslag lekker vol te maken. ik probeer die meuk te beeidigen via het taakbeheer. Dan zegt ie dat het niet kan instaleren en ik dus de resten moet verwijderen wat ik dan maar al te graag doe, omdat ik dan lekker veel opslag heb. Maar ik vind het gewoon irritant dat die udate assistent steeds opstart iedere keer, zo kan ik ewoon niet lekker werken.
Bovendien heb ik nog iets; op een andere laptop heb ik pasgeleden win 10 opnieuw geinstalleerd, maar heb ik de hele tijd een zoekbalk bovenaan mijn scherm (search the web...). ik vind dat nogal irritant, aangezien ik dat ding ook niet kan weghalen of afsluiten. Weet iemand daar misschien raad mee?[ [url=m/Vhogir.jpg]Afbeelding[/url] ]
De update assistent
[ [url=m/KTl0HK.jpg]Afbeelding[/url] ]
De zoekbalk

https://www.techwalla.com/articles/how-does-adware-work

Het is toch geen virus of spionage mag ik hopen hé? Ik heb pasgeleden win10 opnieuw geinstaleerd, heb geen zin om dat wéér heleaal opnieuw te doen vanwege die dingen...

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Troep op pc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 09:55

Misschien is het een beter idee om iemand eens naar je computer te laten kijken, kost je een paar tientjes, maar dan heb je hem weer zoals je hem hebben wilt.

Die kan ook gelijk een goede cleaner erop zetten.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

CoonArt

Berichten: 23275
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Troep op pc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 10:08

Dit kan ook weleens helpen:
3. Klik op "Geschiedenis van updates weergeven" - Je krijgt dan een lijst met recentelijk geïnstalleerde updates
4. Klik op "Geïnstalleerde updates" voor de volledige lijst. In dit scherm zit een zoekbalk.
5. Type "KB3035583" in deze zoekbalk - Klik op die update met rechter muisknop en klik op "Verwijderen"

Have You Hugged Your Horse Today?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, EmptyWords, Froemel, m0niekkkie, Maanon_, Roihi, Rosa_, Ruai, speedfiets_2 en 32 bezoekers