Auto remt plots niet meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Auto remt plots niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:27


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:27

Heb je een vaste garage waar je altijd onderhoud laat doen?
Die van ons heeft zelf een auto ambulance en voor een kleine vergoeding haalt die je auto op.
Dat is goedkoper dan lid worden van de ANWB.
Dus dat zou ik eerst eens navragen.

ANWB kun je nu lid worden en nu hulp vragen.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:28

Je kunt ze volgens mij gewoon bellen en ter plekke lid worden. Maar dat kun je als het goed is zo op hun site zien

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:29

hoogendroog schreef:
Ze zijn gek op remleidingen vanwege de vloeistof die daarin zit (ruikt/smaakt naar vis).



Even ter correctie: (steen)marters eten geen vis (hebben een bloedhekel aan water) en worden zodoende ook niet tot de geur van vis aangetrokken. In het kunststof dat gebruikt wordt in auto's zit benzaldehyde en dát stofje lijkt op een van de natuurlijke markeerstoffen van marters. Auto’s die binnen zijn territorium geparkeerd staan zijn deel van hun leefgebied, dus je kunt ervan uit gaan dat hij er vroeg of laat een kijkje gaat nemen. Helemaal als het er naar 'nep-marter' ruikt. :j

Om even terug on topic te gaan: ik sluit me aan bij het advies van de bokkers boven mij. :P

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:37

bruintje123 schreef:
Heb je een vaste garage waar je altijd onderhoud laat doen?
Die van ons heeft zelf een auto ambulance en voor een kleine vergoeding haalt die je auto op.
Dat is goedkoper dan lid worden van de ANWB.
Dus dat zou ik eerst eens navragen.

Dat. Wegenwacht kan zover ik weet sowieso alleen slepen en een auto met zeer slecht of niet werkende rem kan het beste op een auto ambulance. Klusje van niets dat die mensen dagelijks doen. Het is niet dat je het vrijheidsbeeld of zo moet verplaatsen ;)

Anoniem

Re: Auto remt plots niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:38

Wegenwacht heeft ook autoambulances, en sleepconstructies waarbij je voorwielen in een houder gaan :j

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:48

Siesjuh schreef:
Je kunt ze volgens mij gewoon bellen en ter plekke lid worden. Maar dat kun je als het goed is zo op hun site zien

Kost wel extra voorrijkosten a 150 euro.

Ik had een nieuwe pech verzekering toen ik met de sleutel in de auto mijzelf had buiten gesloten kwam die niet was geen pech .. meteen opgezegd echt belachelijk. ANWB komt altijd.

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Auto remt plots niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:51

Bij ANWB kun je altijd ter plekke lid worden, als je onder de 25 bent is het inclusief de toeslag voor de eerste pechhulp 142 euro, ben je ouder dan 25 kost het 188 en dat is inclusief die extra voorrijkosten/toeslag pechhulp van 90 euro

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Auto remt plots niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:58

Wegenwacht schakelt bergers in als de auto niet sleepbaar is.

Ben met mijn voormalige 4WD en automaat ( dus niet sleepbaar) via bemiddeling van ANWB 'kosteloos" ( want ik betaal natuurlijk al wel al jaren mijn ANWBlidmaatschap) door een berger opgepikt, waarbij auto en ik gebracht werden naar dichtstbijzijnde garage mét vervangende auto service..

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:59

Jans schreef:
Wegenwacht heeft ook autoambulances, en sleepconstructies waarbij je voorwielen in een houder gaan :j

Zul je vast gelijk in hebben, ik ben geen ww lid :o
Onze garage heeft zelf een auto ambulance, als het nodig is pikken die de auto zo op. Dat is voor hen echt een fluitje van een cent.

friesam schreef:
Er is wel een verschil tussen geen remmen en wegvallen van de remdruk dan remt je auto gewoon alleen moet je voor je gevoel het pedaal erg ver en hard indrukken.

Weet je, normaal ben ik ook niet zo van het benauwde, maar in dit geval ken ik de auto niet en de route niet. Wie garandeert dat de slechte rem onderweg niet helemaal wegvalt? Moet je onderweg een drukkere weg oversteken? En als er iets gebeurt, zelfs al was het ook met een normaal werkende rem niet te voorkomen, dan is er altijd het risico dat de verzekering heel lastig gaat doen. Moet je niet willen.

Prima besluit TS om de auto op te laten halen. Gewoon je eigen garage even bellen of andere locale garage. En als je eerste je niet kan of wil helpen bel je de tweede. Of derde ;)

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:06

Hebben we het over autoambulances, kom ik elders op het www ineens deze foto tegen

Afbeelding

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:06

Doet je handrem het wel?
Ik heb het namelijk zoiets ook aan de hand gehad, maar toen deed mijn handrem het ook niet, die kon ik helemaal verticaal trekken.
Had toen de garage gebeld, om te zeggen dat mijn remmen het niet meer deden. Zeiden ze doodleuk kom er mee hierheen _-:( .
Dus met knikkende knieën naar de garage gereden, bij garage aangekomen neemt een monteur het over, gaat een stukje rijden, komt terug; mevrouw, waarom bent u hierheen gekomen? U heeft geen remmen,levensgevaarlijk! :')
Dus tegen de beste man gezegd: ik zei toch ik heb geen remmen! Welk woord van ik heb geen remmen begreep u niet! -:(-
Schijnbaar waren mijn remklauwen van de remschijven afgevallen. Dit was een gevolg van een aanrijding die ik 3 maanden daarvoor had gehad maar waar ze "even" vergeten waren om alles na te gaan en enkel naar de bumper en een voorwiel hadden gekeken omdat daar beschadigingen zichtbaar waren.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:07

Rex_Rolfo schreef:
Hebben we het over autoambulances, kom ik elders op het www ineens deze foto tegen

[ Afbeelding ]


Wie van de twee zou deffect zijn? Paard of kar? :+

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:07

Rex_Rolfo schreef:
Jans schreef:
Wegenwacht heeft ook autoambulances, en sleepconstructies waarbij je voorwielen in een houder gaan :j

Zul je vast gelijk in hebben, ik ben geen ww lid :o
Onze garage heeft zelf een auto ambulance, als het nodig is pikken die de auto zo op. Dat is voor hen echt een fluitje van een cent.

friesam schreef:
Er is wel een verschil tussen geen remmen en wegvallen van de remdruk dan remt je auto gewoon alleen moet je voor je gevoel het pedaal erg ver en hard indrukken.

Weet je, normaal ben ik ook niet zo van het benauwde, maar in dit geval ken ik de auto niet en de route niet. Wie garandeert dat de slechte rem onderweg niet helemaal wegvalt? Moet je onderweg een drukkere weg oversteken? En als er iets gebeurt, zelfs al was het ook met een normaal werkende rem niet te voorkomen, dan is er altijd het risico dat de verzekering heel lastig gaat doen. Moet je niet willen.

Prima besluit TS om de auto op te laten halen. Gewoon je eigen garage even bellen of andere locale garage. En als je eerste je niet kan of wil helpen bel je de tweede. Of derde ;)


Ik had het ook over hele korte afstand niet over gaan rijden en drukke wegen oversteken maar in ieder ander geval op de ambulance idd.

Je foto is geweldig.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:38

Ik mag toch hopen dat je zelf ook begrijpt dat je niet moet gaan rijden met een auto die amper remt ?
Stel je voor dat je plots moet remmen, maakt niet uit in wat voor situatie en je veroorzaakt een ongeluk? Volgens mij ben je dan niet eens verzekerd.

Laten slepen dus.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:39

sunshine schreef:
Ik mag toch hopen dat je zelf ook begrijpt dat je niet moet gaan rijden met een auto die amper remt ?
Stel je voor dat je plots moet remmen, maakt niet uit in wat voor situatie en je veroorzaakt een ongeluk? Volgens mij ben je dan niet eens verzekerd.

Laten slepen dus.


Lezen graag, een auto waarbij de remdruk wegvalt remt wel gewoon alleen moet je het pedaal opeens heel ver indrukken.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:43

friesam schreef:
sunshine schreef:
Ik mag toch hopen dat je zelf ook begrijpt dat je niet moet gaan rijden met een auto die amper remt ?
Stel je voor dat je plots moet remmen, maakt niet uit in wat voor situatie en je veroorzaakt een ongeluk? Volgens mij ben je dan niet eens verzekerd.

Laten slepen dus.


Lezen graag, een auto waarbij de remdruk wegvalt remt wel gewoon alleen moet je het pedaal opeens heel ver indrukken.

Zelf ook lezen dan. TS schrijft dat zelfs met ver intrappen de auto pas na een hele tijd tot stilstand komt. Geeft aan dat er dan toch echt wat meer speelt.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:49

Inderdaad !
En ik schrijf ook amper remt, in een noodsituatie moet je abrupt kunnen remmen, en de TS kan dat niet en dus is het dus levensgevaarlijk.

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:02

czarina schreef:
Anwb kan je altijd belle. Je word dan ter plaatste lid. Rijden met een auto die niet remt is levensgevaarlijk en daarnaast ben je voormoedelijk ook nog strafbaar bezig wanneer er een aanrijding zou plaatsvinden terwijl je weet dat je auto niet deugelijk werkt. Het niveau van je remvloeistof kan je in veel gevallen zelf controleren. Zit gewoon in een reservoir onder je motorkap.


nadeel van te plekke lid worden is dat je wel de sleepkosten moet betalen (had ik toendertijd wel |o even 200 euro).
Biij wie ben je verzekerd? ik zit bij all secur en kon laatst via mijn verzekering mijn auto 1x gratis laten verslepen.
doorrijden zou ik sowieso niet meer doen (wat iedereen eigenlijk al zegt :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:22

Rex_Rolfo schreef:
Jans schreef:
Wegenwacht heeft ook autoambulances, en sleepconstructies waarbij je voorwielen in een houder gaan :j

Zul je vast gelijk in hebben, ik ben geen ww lid :o
Onze garage heeft zelf een auto ambulance, als het nodig is pikken die de auto zo op. Dat is voor hen echt een fluitje van een cent.



Ik ook niet hoor, ik heb het via de Kia _O- maar rij elke dag langs het wagenpark van ze :')

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Auto remt plots niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 15:24

Er in rijden ga ik zeker weten niet doen! Handrem doet het nog wel gewoon. Vanavond word die opgehaald door de garage :)

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: Auto remt plots niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:34

Heb je niet een handige auto harry in de buurt? Kan je een hoop geld schelen.
Voorrij kosten alleen al zijn behoorlijk geloof ik..

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 15:37

MaTuMi schreef:
Heb je niet een handige auto harry in de buurt? Kan je een hoop geld schelen.
Voorrij kosten alleen al zijn behoorlijk geloof ik..

Ik wil hier niet mee gaan auwehoeren, wil gewoon dat het goed is.
Mocht t flink geld kosten dan hoeft het van mij niet, is een oud autootje. Heb hem 1,5 week geleden van een kennis gekregen, dus wel flink balen maar dan maar gaan sparen.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Auto remt plots niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:56

Is het een matiz?

Ik zou zelf een autobulance regelen en het wagentje naar een garage of sloop brengen.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:56

SophieFT schreef:
MaTuMi schreef:
Heb je niet een handige auto harry in de buurt? Kan je een hoop geld schelen.
Voorrij kosten alleen al zijn behoorlijk geloof ik..

Ik wil hier niet mee gaan auwehoeren, wil gewoon dat het goed is.
Mocht t flink geld kosten dan hoeft het van mij niet, is een oud autootje. Heb hem 1,5 week geleden van een kennis gekregen, dus wel flink balen maar dan maar gaan sparen.



Een hoofdremcylinder (als we er even vanuit gaan dat die het probleem is) kost, afhankelijk van auto en merk van de cylinder tussen de paar tientjes en 100-200.....maar dat is excl. werkloon. Het installeren is geen rakettechnologie maar kost wel best wat tijd omdat je de remmen moet ontluchten (bleeding the brakes) en dat duurt gewoon een tijd....