"Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

"Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-18 16:58

Zoals de titel al zegt, wie heeft de veilig rijden autoverzekering van de ANWB en hoe bevalt het?

Ik kwam toevallig bij hun premies uit en het zou me per maand €50,- schelen met de huidige verzekering, èn de rechtsbijstand zit erin. Die betaal ik nu ook nog apart à €17,-...

Maar, hoe bevalt het veilig rijden? Ik ben benieuwd naar ervaringen. :j

Voor de mensen die géén flauw idee hebben waar ik het over heb: ANWB klik!



Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


Goldie

Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:05

Ik ben dan duurder uit :+
Maar zelfs al zou het iets goedkoper zijn bedank ik, ik vind het echt niet fijn dat ze dan helemaal alles van je weten.. :=
Krijg je straks allemaal van die mensen op de weg die strak de snelheid gaan rijden.... horror :o

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:10

Al krijg ik geld toe...
Langzaam rijden zegt vaak wat over iemands inzicht.
Geef mij maar iemand die 10 te hard rijdt en lekker vlot door het verkeer gaat.

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-18 18:07

Het wilt niet zeggen dat je niet meer harder mag rijden dan aangegeven. Het betekent dat je niet (meer) mag gas bijduwen, of continu op de rem hangen.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:18

Ik zou het niet willen, met een kastje of iets dergelijks.
Hoewel ze je telefoon al kunnen volgen.

The end

crazycactus

Berichten: 10927
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:19

Ik heb er zelf 1 en nee hij bepaalt niet hoe je moet rijden maar wel hoe je zuiniger en veiliger kan rijden. Oa remmen, snelheid, bochten enz enz . En je kan korting opbouwen. Ik heb inmiddels al 15 euro bespaard in een paar maanden tijd.

Deel met de mensen van wie je houdt. Deel je muziek, je eten, je recepten, je talenten. Door de mooie dingen in het leven te delen met anderen verspreid je meer geluk en. liefde.

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:19

Voor mij is het ook duurder dan mijn huidige verzekering. Ik ben een groot voorstander van regelingen zoals deze, want ook al heb je nog zo'n goed verkeersinzicht, medeweggebruikers kunnen nog steeds geen gedachtes lezen, en "lekker vlot door het verkeer" rijders halen vaak toeren uit die voor andere weggebruikers volledig onverwacht komen en tot ongeluk veroorzakende schrikreacties kunnen leiden.
Bovendien dwingt deze verzekering je zuinig te rijden.
"alles van je weten": heb je facebook en/of een android-telefoon? Dan weten ze al lang alles van je :+
"niet meer harder dan aangegeven": dat mag zonder die verzekering ook al niet :+

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:20

Oh nee dit lijkt mij niks. Constant in de gaten worden gehouden door de anwb.

Ik heb nooit schade gehad. Nooit ergens tegen aan gereden. Niet zoals elke beginnend bestuurder je auto in de prak gejaagt , maar ik rij wel door ,liever 80 dan 60 zegmaar. En door mijn tunnelvisie (woonwijken enz rij ik gewoon normaal rustig) zie ik gewoon weinig links en rechts.

Ik betaal nu 74 euro per maand voor een 30 jarige auto. Rijbewijs heb ik nu 2 jaar

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

linoleum

Berichten: 6458
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:24

Je wordt gecontroleerd op acceleratie, snelheid, het nemen van bochten en remgedrag.

Ik heb zelf geen ervaring met de verzekering. Maar ben verzekeringsadviseur voor de ANWB. Ik verkoop de verzekering dus wel.

Als je van jezelf een veilige en rustige rijder bent is het een interessante verzekering. Ook als je graag jezelf wilt verbeteren.

I'm not weird, I'm limited edition :D

Nessie

Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:28

Ik heb een soortgelijke verzekering van Voorop. Ik scoor altijd een voldoende (waarvan een 0 op de 100 voor optrekken elke x weer ben ik met mijn vlotte auto te snel :+ ). Dan gaat je premie niet omhoog en niet omlaag, maar het is een heel goedkope verzekering in vergelijking tot de anderen. Tot 10 procent te hard wordt niet als te hard gezien en verder rijd ik nooit echt te hard (kan op mijn woon werkverkeer ook niet echt). Remmen ben ik sowieso niet zo van dat ik continu op de rem zit dus die (en dus het niet te hard rijden) trekken dat optrekken weer recht :P

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:31

Ik heb deze verzekering van de ANWB en ik kan niet zeggen dat ik anders ben gaan rijden dan voordat ik deze verzekering had, maar spaar toch mooi voor korting. Als je gewoon normaal rijdt, scoor je al prima punten. :)

Utixo

Berichten: 6556
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:34

Vind het een leuk concept, maar zou zonder korting ruim 30 per maand meer gaan betalen.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Macs

Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:34

Ik heb de verzekering en ben erg tevreden. Betaal de volle mep ivm eerste jaar, maar zit nu op 23 euro korting :) ik rij gewoon normaal, ook wel eens 5 of 10 km te hard en scoor gewoon goed. Kreeg alleen een paar voldoendes toen ik enkele keren rotondes in zn 3 had gereden _O- en met die paar dagen sneeuw dat je gewoon achterlijke manoevres moet uithalen :+
Dus nee, je hoeft niet als een heilig boontje te rijden..

Maks :+:

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:40

Wij hebben 'm en het bevalt ons wel goed! :) Vorig jaar onze eerste auto gekocht en toen deze verzekering genomen omdat het wat goedkoper was, gezien we beide pas net ons rijbewijs hadden en dus nog geen schadevrije jaren..

Je krijgt elke 10 dagen feedback en elk kwartaal wordt je korting berekend. Wij hebben er al wel wat korting uitgehaald!

Als je gewoon normaal rijdt is het prima, wij rijden ook echt niet als heilige boontjes en toch lekker korting.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-18 18:42

Warboel schreef:
Wij hebben 'm en het bevalt ons wel goed! :) Vorig jaar onze eerste auto gekocht en toen deze verzekering genomen omdat het wat goedkoper was, gezien we beide pas net ons rijbewijs hadden en dus nog geen schadevrije jaren..

Je krijgt elke 10 dagen feedback en elk kwartaal wordt je korting berekend. Wij hebben er al wel wat korting uitgehaald!

Als je gewoon normaal rijdt is het prima, wij rijden ook echt niet als heilige boontjes en toch lekker korting.



Ik ben benieuwd hoe die feedback eruit ziet, zou je die willen delen? Eventueel via PB. :j


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:48

Ja hoor, geen probleem. Kan ‘m wel gewoon hier delen :j
Dit was die van vorige maand, er staan dan korte tips bij hoe je het kan verbeteren.

Afbeelding

En liefst zien we ze zo natuurlijk :P


Afbeelding

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17914
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:49

Macs schreef:
Kreeg alleen een paar voldoendes toen ik enkele keren rotondes in zn 3 had gereden _O-


In welke versnelling vind dat ding dan dat je over de rotonde moet??? >;)

Mijn auto is niet eens geschikt voor de dongel, dus ik kan niet eens. Maar bij mijn weten is mijn eigen verzekering ten alle tijden goedkoper, dus ik zie het nut er niet zo van in.

Als het je 50 euro per maand scheelt, denk ik dat het hoe dan ook tijd is om rond te kijken, want de verzekering van de ANWB is vaak niet de goedkoopste

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

daffodil

Berichten: 10429
Geregistreerd: 12-11-03

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:54

Hoe kun je nou 50 euro per maand minder gaan betalen??? Wat betaal je nu dan wel niet?
Ik vind het maar een griezelig idee eigenlijk als alles vastgelegd wordt. Ja ik neem de bochten te hard maar ik zit niet te wachten op andermans conclusies erover.

Als ik in zijn drie over een rotonde rij, slaat mijn auto af hahaha, behalve als iker bij eentje zo half rechtdoor kan

Macs

Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:11

Je hoort gewoon rustig aan te rijden, te schakelen naar zijn 2 voor de rotonde, gas geven en rijden en na de rotonde weer in zijn 3.
Maar soms ben ik lui :+ maar auto vind in zijn 3 ook niet grappig als ik er niet als een gek overheen ga.

Ik zit nu op 23 euro korting over 3 maanden. Dat is toch bijna één maand voor de helft van de prijs. Daar ben ik als student heel blij mee. Zeker met de korting was dit zeker de goedkoopste die ik kon vinden. Ik heb wel beperkt casco trouwens :)

Maks :+:

daffodil

Berichten: 10429
Geregistreerd: 12-11-03

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:13

Ik heb even gekeken maar ik betaal nu 24 euro per maand en zou bij de anwb naar 49 gaan......Dan kom ik in aanmerking voor hooguit een tientje korting als ik op alle punten goed scoor maar dan ben ik nog steeds 15 euro per maand meer kwijt dan nu.

Ik zou nog maar eens rondkijken want zo goedkoop lijkt deze verzekering me helemaal niet

Macs

Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:14

Dat kan denk ik niet, want dan heb je niet je schadevrijejaren meegeteld. Ik betaal dat namelijk ook en ik heb 0 schadevrije jaren.

Maks :+:

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-18 19:24

daffodil schreef:
Ik heb even gekeken maar ik betaal nu 24 euro per maand en zou bij de anwb naar 49 gaan......Dan kom ik in aanmerking voor hooguit een tientje korting als ik op alle punten goed scoor maar dan ben ik nog steeds 15 euro per maand meer kwijt dan nu.

Ik zou nog maar eens rondkijken want zo goedkoop lijkt deze verzekering me helemaal niet


Dat ligt natuurlijk ook aan de auto, onze corsa was ook aanzienlijk goedkoper. Met het busje gaan we dat niet meer redden helaas...


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17914
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:34

Macs schreef:
Je hoort gewoon rustig aan te rijden, te schakelen naar zijn 2 voor de rotonde, gas geven en rijden en na de rotonde weer in zijn 3.
Maar soms ben ik lui :+ maar auto vind in zijn 3 ook niet grappig als ik er niet als een gek overheen ga.

Ik zit nu op 23 euro korting over 3 maanden. Dat is toch bijna één maand voor de helft van de prijs. Daar ben ik als student heel blij mee. Zeker met de korting was dit zeker de goedkoopste die ik kon vinden. Ik heb wel beperkt casco trouwens :)



Als ik in de twee de rotonde over rij, sta ik of stil, of ik zit veel te hoog in de toeren..... Ik weet niet, ik rij rotondes echt standaard in de drie en ben geen harde rijder :n. Maar goed, ik rij 50 ook in de 4.

Maar zoals gezegd, ANWB is voor mij een stuk duurder.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:51

Wij hebben dit systeem gehad van een andere verzekeringsmaatschappij.(ik ben toch gewoon serieus de naam kwijt...)
Ik vond het ideaal. Als je gewoon normaal rijd dan bouw je super snel korting op. Het gaat vooral om het flink gas geven(optrekken) en flink remmen. Hoe vaker je echt flink moet remmen hoe sneller je je korting verliest.
Wij vonden het wel fijn. Je kon ook al je ritten bijhouden en het verbruik enzo. Helaas namen ze geen bedrijfsauto's aan.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:51

Lalidan schreef:
Macs schreef:
Je hoort gewoon rustig aan te rijden, te schakelen naar zijn 2 voor de rotonde, gas geven en rijden en na de rotonde weer in zijn 3.
Maar soms ben ik lui :+ maar auto vind in zijn 3 ook niet grappig als ik er niet als een gek overheen ga.

Ik zit nu op 23 euro korting over 3 maanden. Dat is toch bijna één maand voor de helft van de prijs. Daar ben ik als student heel blij mee. Zeker met de korting was dit zeker de goedkoopste die ik kon vinden. Ik heb wel beperkt casco trouwens :)



Als ik in de twee de rotonde over rij, sta ik of stil, of ik zit veel te hoog in de toeren..... Ik weet niet, ik rij rotondes echt standaard in de drie en ben geen harde rijder :n. Maar goed, ik rij 50 ook in de 4.

Maar zoals gezegd, ANWB is voor mij een stuk duurder.

20 in de 2 , zoals op autorijles je is geleerd :D

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eleeke, GrapeshotBot, Pferdchen, snorkel1986 en 40 bezoekers