Cryptocurrency

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
eempiej
Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-07-05

Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-17 10:52

Hoi bokkers,

Omdat het inmiddels wel een hot item begint te worden...'

Zijn er hier meer mensen die aan cryptocurrency doen?

Wat is jullie visie er op? Hou je de investering klein of heb je groot ingezet?

Ik ben nog beginnend en me er verder in aan het verdiepen :)


Libera

Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:13

Doe er niet aan mee... het is een bubbel die zo instort denk ik.

Investeer liever in een bewezen i dex fund zoals S&P500

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Dorus

Berichten: 13181
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:23

Ik volg het een beetje zijdelings. Een collega heeft vorig jaar in guldens geïnvesteerd, heeft vrij snel z'n inleg eruit gehaald en heeft deze week het restant verkocht. Resultaat: 200% winst.

Op die manier klinkt het heel erg aantrekkelijk, je hebt een groot risico op een grote winst, maar ergens moet het een keer ophouden. Ooit gaat iemand hier dik aan verliezen. En dan heb ik het niet over de mensen die hun harde schijf met bitcoin Wallet bij het grof vuil zetten. Ik denk ook dat het een grote bubbel is die vroeg of laat gaat klappen. En heel eerlijk, ik denk eerder vroeger dan later. Ik durf nu het risico niet meer te lopen om nu nog te gaan investeren.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37156
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:37

Ik heb er geen enkele ervaring mee maar weet wel met dit soort dingen. Gratis geld bestaat niet en begin er niet aan tenzij je het geld dat je erin stopt kunt missen en bij wijze van spreken net zo goed op straat kunt gooien. Alles dat je ermee aan winst verdient is mooi meegenomen maar ga uit van verlies.

Daarnaast als zelfs een van de starters van bitcoin eruit is gestapt ivm onwerkbaar zijn en grote kans op volledig inklappen van deze luchtbel.

Aantal slimme mensen die de randen van wat mag opzoekt zal er best rijk van worden, de rest gaat ten onder vrees ik financieel, voor de zoveelste keer in de geschiedenis trouwens en zal vast ook niet de laatste keer zijn.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:41

karuna schreef:
Ik heb er geen enkele ervaring mee maar weet wel met dit soort dingen. Gratis geld bestaat niet en begin er niet aan tenzij je het geld dat je erin stopt kunt missen en bij wijze van spreken net zo goed op straat kunt gooien.

Dit dus. Daarbij doen de enorme winsten van vroege instappers me denken aan pyramide zwendel.
Daar is geld gegenereerd, iemand betaalt ergens, ooit die rekening....

janouk
Blogger

Berichten: 17814
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:47

Ik heb cryptocurrency als belegging.
Ik denk ook dat de bankenwereld aan het veranderen is en door het worldwideweb is de wereld veel 'kleiner' en zonder landsgrenzen. Dit maakr dat de wereldmachten veranderen, cryptocurrency zullen uitgroeien tot het nieuwe betaalmiddel, denk ik.

Vanavond op rtl z is een programma over cryptocurrency

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Eef_Bam

Berichten: 4075
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:55

Ik vind cryptocurrency erg interessant, ben me er de laatste maanden over aan het inlezen en koop soms ook voor een klein bedrag wat. Ik denk dat cryptocurrencies steeds groter gaan worden in het algemeen, maar denk ook dat dat niet per se die munten zullen zijn die nu groot zijn. Vooral de Gulden vind ik zelf een erg interessante munt, dat is in tegenstelling tot de Bitcoin een munt die echt goed gebruikt kan worden om mee te betalen in de toekomst. En vanwege de nostalgie natuurlijk :D . Ben heel benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.

Natuurlijk zijn zowel positieve als negatieve meningen welkom, maar hoop wel dat dit geen crypto-afzeiktopic wordt :) .

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:57

Ik heb dan een heel simpele vraag, wat is de basis van de waarde van bv een bitcoin?

Tango1979

Berichten: 2508
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:02

Kuggur schreef:
Ik heb dan een heel simpele vraag, wat is de basis van de waarde van bv een bitcoin?


Dan nog zo'n simpele vraag: wat is de basis van de waarde van een euromunt? (of een eurobiljet, goud, zilver etc etc).

Ik vind cryptocurrency ontzettend interessant, vooral omdat het een eenheid is die niet door de politiek (centrale banken) te regelen/ manipuleren is. Ik ben echt benieuwd wat dit gaat doen in de toekomst.

Gameboy (Lord Leatherdale x Negro) B+12(PR 201), L1+9 (PR 198.5)
Cassandra B+10(PR 199), L1+11 (PR 200), L2 + 9(PR 189)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:05

Een tegenvraag is geen antwoord, dat is rhetoriek...
Dit topic gaat niet over conventionele valuta.

cstok
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:08

Ja leuk, ik heb er een paar in mijn bezit, oa Electroneum, T&X, Verge, Bitconnect. Daarnaast nog geinvesteerd in pre-ico's MOAT en Pecunio. Het is een leuke hobby, je moet je wel een beetje inlezen en als je het geld niet kunt missen, dan moet je het ook niet investeren. En dat is hetzelfde als regulier beleggen.
Absoluut heel interessant. er is veel kaf onder het koren maar je kan soms ook zomaar een juweeltje te pakken hebben.

cstok
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:11

Kuggur schreef:
Ik heb dan een heel simpele vraag, wat is de basis van de waarde van bv een bitcoin?


Wat bedoel je eigenlijk met deze vraag? De waarde van een bitcoin is de dagwaarde. Niet meer en niet minder. Wat ie gisteren waard was is vandaag niet meer interessant.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:20

Jouw antwoord is betekenisloos, " de waarde van de bitcoin is de dagwaarde".
Wie of wat bepaald die (dag)waarde is mijn vraag.

cstok
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:31

Kuggur schreef:
Jouw antwoord is betekenisloos, " de waarde van de bitcoin is de dagwaarde".
Wie of wat bepaald die (dag)waarde is mijn vraag.


Het is niet anders dan met aandelen. De vraag bepaald de waarde. Als je op zoek bent naar iets meer concreets, zal je nooit tevreden zijn met het antwoord. Tik de vraag maar eens in op Google. Dan is dit het eerste antwoord wat je tegenkomt:

De waarde van Bitcoins wordt bepaald door de gebruikers. De marktprijs van een Bitcoin, omgerekend naar euro's, hangt af van de prijs die ervoor wordt betaald.

Kan je betekenisloos vinden, maar zo is het nu eenmaal.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:37

Nog meer circulaire antwoorden, "de marktprijs is de prijs die er voor wordt betaald", ehhh, okay...
Je mag ook gewoon zeggen " ik weet niet waardoor de waarde van de bitcoin bepaald wordt". Komt op hetzelfde neer.
Toevoeging: als die prijs uitsluitend door gebruikers wordt bepaald dan hebben we het over pure windhandel!

cstok
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:42

Nee, want nu maak je het persoonlijk. Het heeft niets met mij, of met wat ik begrijp, te maken dat jij het moeilijk te accepteren vindt dat je er geen plakkertje op kunt plakken. Ik accepteer simpelweg dat de waarde die jij zo graag wilt horen, niet bestaat.

Maar geeft niks hoor, dat is precies het leuke hiervan, dat het erg ongrijpbaar is. Net als speculeren op de beurs. Dat je iets vandaag voor een bepaalde waarde koopt, wil niet zeggen dat je bij verkoop diezelfde waarde er weer voor terug krijgt.

De actuele waarde van 1 bitcoin is as we speak overigens 1 BTC = $16352 maar ja.. dat kan zometeen maar weer anders zijn.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:44

Zoals ik in mijn toevoeging schreef, als dat klopt is het windhandel, en gedoemd in te storten.
Zou me niets verbazen gezien de enorm snelle prijsstijgingen die je ziet.

janouk
Blogger

Berichten: 17814
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:02

Kuggur, net als alles in de westerse economie wordt de waarde bepaald door vraag en aanbod. En ik ben niet zo negatief als jij dat cryptocurrency gedoemd is om in te storten. Ik denk namelijk dat het HET betaalmiddel wordt nu en in de toekomst. Veel winkels accepteren al cryptocurrency.

Maar we zullen zien wat de toekomst brengt. Het werken met Blockchain zal zekere een grote vlucht nemen.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Tango1979

Berichten: 2508
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:08

Kuggur schreef:
Een tegenvraag is geen antwoord, dat is rhetoriek...
Dit topic gaat niet over conventionele valuta.


Nee het is geen tegenvraag. De waarde van cryptocurrency wordt bepaald door vraag en aanbod. Precies hetzelfde dus hoe de waarde van goud, zilver etc etc wordt bepaald. Ook de waarde van wat meer geaccepteerde betaaleenheden wordt zo vast gesteld.

Met het verschil dat de waarde van bijvoorbeeld de euro nog door de politiek (bank) wordt bepaald, bijvoorbeeld door het aanpassen van de rentestand.

Gameboy (Lord Leatherdale x Negro) B+12(PR 201), L1+9 (PR 198.5)
Cassandra B+10(PR 199), L1+11 (PR 200), L2 + 9(PR 189)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:13

Ik ben niet zo negatief, daarvoor heb ik er niet genoeg verstand van ;)
Ik trek slechts de imo onontkoombare conclusie, áls wat hier gezegd wordt waar is wat betreft de waardebepaling van deze valuta dán zie ik het duister in.
Alle vergelijkingen met de goud en zilverprijs ( dit zijn vaststaandd hoeveelheden reëel metaal) en conventionele valuta gaan mank. Daar is de waardebepaling niet uitsluitend door de gebruikers bepaald. In tegenstelling tot die van de tulpenbollen indertijd...
Ik sluit zeker niet uit dat er meer achter de bitcoin zit ( ik hoop het), maar tot nu toe komt dat hier niet ter sprake.

Janneke2

Berichten: 22658
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:25

Tango1979 schreef:
Ik vind cryptocurrency ontzettend interessant, vooral omdat het een eenheid is die niet door de politiek (centrale banken) te regelen/ manipuleren is. Ik ben echt benieuwd wat dit gaat doen in de toekomst.


Ja - daar zeg je nou een waar woord.
Aan de ene kant vind ik het razend interessant: munten buiten de werking van de centrale banken/ politiek om
aan de andere kant ben ik juist daarom huiverig om er geld in te stoppen.

Er wordt nul stabiliteit gegarandeerd - en in oud Hollandse termen: die zwarte tulp is precies waard wat de gek/ de modebewuste Hollander er voor wenst te geven. Du momente dat het klapt is een tulpenbol gewoon 50 cent ofzo, geen tienduizenden guldens.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 21-12-17 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Eef_Bam

Berichten: 4075
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:26

Citaat:
Alle vergelijkingen met de goud en zilverprijs ( dit zijn vaststaandd hoeveelheden reëel metaal) gaan mank. Daar is de waardebepaling niet uitsluitend door de gebruikers bepaald

Bitcoin is een vaststaande hoeveelheid digitale valuta. Dat je het niet fysiek kan aanraken, betekent niet dat iets er niet is. Bovendien is goud ook een nutteloos materiaal. Je kan er verder niets mee, misschien een sieraad van maken, maar dat gebeurt maar met een zeer klein percentage van het goud in de wereld. Het merendeel ligt ergens opgeslagen in een kluis om een waarde te vertegenwoordigen. Cryptocurrencies vertegenwoordigen ook een bepaalde waarde. Sommigen hebben ook nog een andere functie, bijvoorbeeld de smart contracts van ethereum, maar Bitcoin inderdaad niet. Daarom geloof ik ook neit zo in de toekomst van Bitcoin, maar wel in andere currencies.

De prijs van een bitcoin is wat de gek ervoor geeft, net als bij een paard eigenlijk , en goud :Y) .
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 21-12-17 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Tango1979

Berichten: 2508
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:28

Kuggur schreef:
Ik ben niet zo negatief, daarvoor heb ik er niet genoeg verstand van ;)
Ik trek slechts de imo onontkoombare conclusie, áls wat hier gezegd wordt waar is wat betreft de waardebepaling van deze valuta dán zie ik het duister in.
Alle vergelijkingen met de goud en zilverprijs ( dit zijn vaststaandd hoeveelheden reëel metaal) en conventionele valuta gaan mank. Daar is de waardebepaling niet uitsluitend door de gebruikers bepaald. In tegenstelling tot die van de tulpenbollen indertijd...
Ik sluit zeker niet uit dat er meer achter de bitcoin zit ( ik hoop het), maar tot nu toe komt dat hier niet ter sprake.


Maar waarom is bijvoorbeeld goud meer waard dan zeg maar ijzer (om een ander metaal te noemen). Als we (als in WIJ het volk) besluiten ijzer eigenlijk veel mooier te vinden dan dat stomme gele goud, wat is de waarde dan nog van goud?

Zo werkt het imo ook met cryptocurrency. Plus dat ik nogal fan ben van niet te manipuleren valuta

Gameboy (Lord Leatherdale x Negro) B+12(PR 201), L1+9 (PR 198.5)
Cassandra B+10(PR 199), L1+11 (PR 200), L2 + 9(PR 189)

Janneke2

Berichten: 22658
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:30

...goud roest niet, zijnde een edelmetaal. Dat was eeuwenlang krek de waarde.

Ijzer kan wel wegroesten.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37156
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 16:30

Alleen een paard is tastbaar en meestal niet gemaakt door criminelen.

Want vraag wie bepaald hoeveel bitcoins er uitgegeven worden? Wie doet het daadwerkelijk? Is daar dan wel controle op of kan elke criminele organisatie erin stappen? Wat kun je er mee? Kun je naar de winkel gaan en ermee betalen? Kun je een bitcoin oid omzetten in echt geld? Of blijft het een digitale vage handel in 1 en 0?

En wie zegt dat er niet ee gemanipuleerd wordt? Is daar garantie en of controle op?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Fenn, Hanneke_68, maringe, Marja, nele_cairan en 26 bezoekers