Onderscheid maken op Whatsapp?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Onderscheid maken op Whatsapp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:41

Hoi bokkers,

Ik ben benieuwd of dit kan. Omdat ik niet altijd zin heb in gezeur van werk vroeg ik me af of je onderscheid kan maken op Whatsapp.

Kun je laatst gelezen uitzetten voor bepaalde personen?
Kun je meldingen uitzetten voor bepaalde personen?

Zou fijn zijn als dit kan. Ik probeer meer tijd voor mezelf in te plannen en heb bijvoorbeeld geen zin meer om s'avonds na 21:00 nog met werk gerelateerde dingen bezig te zijn. Wie weet dit?

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Onderscheid maken op Whatsapp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:42

geloof wel dat per persoon kan kiezen om meldingen uit te zetten, maar heb er niet of je dat voor een "groep" en repetitief kan instellen.

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:45

Nee dan moet je het voor iedereen uitschakelen.
Het laatst gezien en de vinkjes bedoel ik.

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Onderscheid maken op Whatsapp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:47

Bedoel je per persoon in een groepsapp uitzetten? Dat kan niet.

Je kan wel gesprekken dempen voor een bepaalde tijd, dan ontvang je geen meldingen meer. Heb je een iPhone of een Android toestel?

KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:47

Meldingen kan wel apart, maar niet-gelezen niet.

En je kunt ook meldeningen dempen-weergeven en meldingen dempen-niet weergeven :)

rien10
Berichten: 14670
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Onderscheid maken op Whatsapp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:49

maar als je een melding niet leest, dan staat er "niet gelezen". Simpel zat toch? Niet lezen dus...

Anoniem

Re: Onderscheid maken op Whatsapp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:03

Ik heb een android!

Oké, bedankt, ga ik eens even zoeken.

Bedoel gewoon per persoon, niet in een groepsapp. Ik wil bijvoorbeeld na 21:00 wel een berichtje ontvangen van mijn stalhouder maar niet van het uitzendbureau, etc etc.

@rien, als ze zien dat ik wel online geweest ben maar hun bericht niet lees of beantwoord, gaan ze nog harder appen, bellen of zelfs contact opnemen met het uitzendbureau.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Onderscheid maken op Whatsapp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:07

Een uitzendbureau is 's avonds niet eens open toch?

Per persoon kan niet, zet dan gewoon in zijn algemeen uit wanneer je voor het laatst bent gezien en open de groepsapp niet.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:08

Amy schreef:
Ik heb een android!

Oké, bedankt, ga ik eens even zoeken.

Bedoel gewoon per persoon, niet in een groepsapp. Ik wil bijvoorbeeld na 21:00 wel een berichtje ontvangen van mijn stalhouder maar niet van het uitzendbureau, etc etc.

@rien, als ze zien dat ik wel online geweest ben maar hun bericht niet lees of beantwoord, gaan ze nog harder appen, bellen of zelfs contact opnemen met het uitzendbureau.


Per tijd kun je hem niet uitzetten volgens mij. Je kan er wel voor kiezen om elke avond het gesprek te dempen voor 8 uren.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:09

Amy schreef:
Ik heb een android!

Oké, bedankt, ga ik eens even zoeken.

Bedoel gewoon per persoon, niet in een groepsapp. Ik wil bijvoorbeeld na 21:00 wel een berichtje ontvangen van mijn stalhouder maar niet van het uitzendbureau, etc etc.

@rien, als ze zien dat ik wel online geweest ben maar hun bericht niet lees of beantwoord, gaan ze nog harder appen, bellen of zelfs contact opnemen met het uitzendbureau.


Dat ging bij mij dus echt niet door, zijn ze nou helemaal mal. :=
Misschien is een simpel ‘Hier kom ik morgen op terug’ een oplossing? Niet meer, niet minder.

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Re: Onderscheid maken op Whatsapp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:11

Als je je laatst gezien uitzet kunnen ze niet meer zien dat je online bent geweest, misschien dat ook een oplossing?

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:12

Als je een gesprek wil dempen klik je in het gesprek op de naam van diegene bovenin, en daar staat dan de optie dempen tussen. http://nl.ccm.net/faq/1358-zo-zet-je-ee ... jk-op-stil

Je kan sowieso je blauwe vinkjes uitzetten, misschien is dat dan ook een goed idee. Kunnen ze niet meer zien of je het bericht gelezen hebt of niet :') En laatst gezien idd, heb ik ook uitgezet nadat ik heel vaak appjes kreeg van m'n moeder "wat ik vannacht om 02:00 nog aan het doen was" :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:12

Het uitzendbureau op de app? Is het geen idee om die app eraf te gooien en af te spreken dat je alleen gebeld wil worden tussen een bepaalde tijd, en niet na xxxx uur? Ik zou echt niet blij worden van collega's die gaan appen over dingen die met werk te maken hebben. Als dat echt geen optie is zou ik die gewoon dempen. Als het echt belangrijk is bellen ze maar.

TurboDi

Berichten: 1102
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:15

Warboel schreef:
Als je een gesprek wil dempen klik je in het gesprek op de naam van diegene bovenin, en daar staat dan de optie dempen tussen. http://nl.ccm.net/faq/1358-zo-zet-je-ee ... jk-op-stil

Je kan sowieso je blauwe vinkjes uitzetten, misschien is dat dan ook een goed idee. Kunnen ze niet meer zien of je het bericht gelezen hebt of niet :') En laatst gezien idd, heb ik ook uitgezet nadat ik heel vaak appjes kreeg van m'n moeder "wat ik vannacht om 02:00 nog aan het doen was" :Y)


Dat laatste dus :') de reden dat ik mn laatst gezien ook uitgezet heb hahahah

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Onderscheid maken op Whatsapp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:26

Dat is irritant inderdaad. In een groep kan de poster nog wel altijd zien wie zijn/haar bericht gelezen heeft ook al heb je dat zelf uit staan

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:35

SusanH schreef:
Het uitzendbureau op de app? Is het geen idee om die app eraf te gooien en af te spreken dat je alleen gebeld wil worden tussen een bepaalde tijd, en niet na xxxx uur? Ik zou echt niet blij worden van collega's die gaan appen over dingen die met werk te maken hebben. Als dat echt geen optie is zou ik die gewoon dempen. Als het echt belangrijk is bellen ze maar.


Dat is mijn idee ook. Ik zou echt nooit werk/collega's accepteren in Whatsapp als ik voor een baas zou werken. Ze bellen maar als er wat is.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Onderscheid maken op Whatsapp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:44

Je hebt bij android een widget van Whatsapp. Erg handig. Kan je alle berichten gewoon lezen zonder dan andere zien dat ze zijn gelezen. Alleen fotos kan je niet bekijken.

rien10
Berichten: 14670
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:58

Amy schreef:
@rien, als ze zien dat ik wel online geweest ben maar hun bericht niet lees of beantwoord, gaan ze nog harder appen, bellen of zelfs contact opnemen met het uitzendbureau.

Zooo die zijn hardnekkig!

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Onderscheid maken op Whatsapp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:23

Had n stalgenoot die mij elke x na het voeren ging appen hoeveel ik gevoerd had en of ik had uitgemest.
Lees: stalgenoot... Niet staleigenaar.

Één x... Ok.
Twee x... Kan ook nog.
Maar na élke staldienst... Was ik er n beetje klaar mee. Gemeld bij staleigenaar.
Bij vertrek wegens tijdgebrek van staldiensten alles besproken met staleigenaar.
Wat wel doen en niet doen.
Duidelijke afspraken gemaakt.
Gaat stalgenoot n dag van te voren appen.

"Jij gaat morgen weg maar verwacht dat je dit en dit en dit nog wel ff doet"

Blokkeren ehhhhn EXIT

Whatthe...

Overigens kunnen staleigenaresse en ik nogsteeds super door een deur.
Stalgenoot is zelf ook niet meer op de stal....