Het perfecte waterflesje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yaemyn

Berichten: 613
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 05:32

Ik heb een fles van de Shell. :))
Tot nu toe super tevreden. Nog geen lekkage gehad en ik heb hem nu al een aantal maanden dagelijks in gebruik. Dop kan je flippen en hij kan ook open gedraaid worden (voor het schoonhouden makkelijk).
Is van gerecycled plastic blijkbaar.
Hiervoor had ik een Camelbak. Geweldige fles maar het plastic mondstuk wordt smerig en is erg vervelend schoon te maken, op een gegeven moment werd het gewoon niet meer schoon en ik heb geen trek in steeds nieuwe mondjes te kopen.

Afbeelding

Shenavallie
Berichten: 11574
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:11

Resistance schreef:
Shenavallie schreef:
Mijn zoon heeft al sinds lange tijd een glazen Vodka-fles als waterfles (Absolut Vodka, had hij over van een feestje) en daar gaat bijna een liter water in. Hij neemt het mee naar school en als hij thuiskomt vult hij hem weer en neemt hij hem mee naar boven om zijn huiswerk te doen. Schroefdop, lekt niet en het is een heel stevige fles. Breekt niet snel en is toch evengoed niet te zwaar. Af en toe met heet water schoonspoelen en hij kan weer mee.



Hahahaha :') Wat zeggen de docenten ervan?

In het begin keken ze vreemd, maar uiteindelijk kennen ze de geintjes van mijn zoon en moesten ze er om lachen. Nu wordt er niets meer over gezegd. Je zou het tenslotte gelijk ruiken als er drank in zou zitten of als er drank gedronken is. En mijn zoon heeft - net als zijn vader - gelijk een zichtbare reactie in zijn gezicht (rood masker rondom de ogen) als hij drank op heeft. :')

Ymke_Z

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-08-09

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:17


Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:22

Ik heb een 750 ml flesje van de Action. Er zit een houder in voor fruit stukjes (geen idee hoe je zon ding noemt) maar die kun je er gewoon uithalen. Dan hou je een stevig flesje met goede draaidop over. Heb gelijk een twee aangeschaft :D en in de zomer hou ik die houder er in en doe ik er schijfjes citroen in.

Afbeelding

* edit: foto toegevoegd *
Zo een heb ik

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:29

Ik heb inmiddels 4 doppers en de eerste al zeker een jaar of 6 denk ik. Die is eens gaan lekken en toen kreeg ik nieuwe rubbere ringetjes opgestuurd. Daarna nooit meer gelekt. De rest lekt ook niet en het water smaakt gewoon naar water.

Zo'n metalen Dopper of een metalen van de Bever sport lijken me ook wel redelijk lekproof trouwens maar ik heb er geen ervaring mee.

Een gewoon spa flesje uit de supermarkt is inderdaad niet makkelijk lek te krijgen maar echt totaal niet hygiënisch. Heb je ze wel eens geroken na een paar dagen? En ook niet goed voor het milieu.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 17:52

madeliefw schreef:
Een gewoon spa flesje uit de supermarkt is inderdaad niet makkelijk lek te krijgen maar echt totaal niet hygiënisch. Heb je ze wel eens geroken na een paar dagen? En ook niet goed voor het milieu.

Niet goed voor het milieu is natuurlijk relatief. Als je ze maar lang genoeg gebruikt (paar maanden oid) en daarna goed afvoert (niet in een wegberm maar bij het plasticafval), dan zal dat best meevallen. Blijft zo'n dopper dan wel vanzelf schoon? Ik neem aan dat daar na een tijdje ook van alles in gaat groeien. Gewoon een kwestie van niet lange tijd vol bewaren en het water regelmatig verversen.

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:03

Eco fles van Tupperware. Ik heb nooit lekkage

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:08

Oomens ik gebruik al ruim 7 jaar dezelfde waterfles. Als ik in die tijd elke paar maanden een nieuw wegwerp flesje had gebruikt, zeg vier flesjes per jaar, dan had ik al bijna 30 van die flesjes gebruikt. Dat is toch wel heel veel slechter voor het milieu dan die ene waterfles. Overigens wordt een heel groot deel van het plastic afval niet gerecycled, dus dat je het braaf in de goede bak gooit maakt het niet opeens niet schadelijk voor het milieu. Zo min mogelijk plastic gebruiken is nog altijd het beste.
En zo'n wegwerp flesje met smalle flessenhals is veel slechter schoon te maken dan de gemiddelde herbruikbare fles, waar je vaak een veel grotere opening in hebt.

nicole_floor

Berichten: 3245
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:35

Ik heb ook een dopper en ben er super tevreden mee. Doe hem ongeveer 1x per week in de afwasmachine, verder spoel ik hem om met water. Vind alleen water er in niet lekker smaken, dus doe er vaak een beetje limonade siroop bij in. Heb ook zo'n sportdop erbij, maar die heb eigenlijk nog nooit gebruikt.

Pauww

Berichten: 395
Geregistreerd: 25-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:40

Wij hebben hier thuis flesjes van Tupperware: in verschillende kleurtjes, verschillende maten, met draaidop en nog nooit gelekt! :)

Anna
Berichten: 3549
Geregistreerd: 29-05-08
Woonplaats: Nergens

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:47

Ik zweer ook bij de Dopper. Enige nadeel vind ik: met limonade erin gaat ie stinken en die geur is er voor mijn gevoel niet meer uit te krijgen. Nieuwe gekocht dus en gebruik ik nu alleen voor water, gaat perfect en lekt niet. Het grote pluspunt is toch wel dat je deze fles als een van de weinige goed hygiënisch schoon kunt maken.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 01:15

Ik heb de

Sistema Hydrate Trio

bpa vrij, lekt niet, 700 ml, kan in magnetron, vaatwasser en vriezer.

Brede opening, je kunt de hele bovenkant eraf halen (a la dopper), en is gewoon super praktisch!

edit: te koop bij de appie voor nog geen tientje (let op, ze hebben ook de kleinere versie)

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:45

De flessen van ikea zijn prima. Er kan zelfs prik in!
Ik heb er al 5 versleten geloof ik. Er kan 600 ml in, met een goede dop die goed sluit. Ik doe hem gewoon in mijn leren werktas met mijn clientdossiers die super belangrijk zijn.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:48

RoyceMack schreef:
De flessen van ikea zijn prima. Er kan zelfs prik in!
Ik heb er al 5 versleten geloof ik. Er kan 600 ml in, met een goede dop die goed sluit. Ik doe hem gewoon in mijn leren werktas met mijn clientdossiers die super belangrijk zijn.


Misschien een vreemde vraag, maar op welke manier heb je ze versleten? ;) Gaan ze op op den duur? En waardoor? Hoe lang heb je ze?

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:10

Evi84 schreef:
Ikzelf ben heel erg te spreken over de drinkbussen van Contigo - erg stevig, sluiten mooi af, iets meer dan 700ml.

Deze heb ik, super tevreden van. https://www.waterflessenwinkel.nl/produ ... rije-fles/

Hij wil de link niet openen bij mij maar volgens mij heb ik niet dezelfde maar wel een vergelijkbare van Contigo.. heb er ook een thermofles van alhoewel er daar al wel eens een dop van gesneuveld is na een harde val :=
Maar lekken hebben ze bij mij nooit gedaan, gaan niet zomaar open, kunnen over het algemeen goed tegen een stootje (ik kan nogal lomp zijn) en gaan lang mee :)
Heb ook een Dopper en ondanks dat die bij mij niet lekt vind ik Contigo wel een stuk praktischer en handzamer :)

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:20

Ik heb een matzwarte van Klean Kanteen (uit de A.S. Adventure). Hij komt in heel veel kleurtjes en maten en ik heb hem altijd bij me. Thuis drink ik ik zelfs niet uit een glas maar uit die fles. Hij lekt nooit en je water is altijd lekker fris door het RVS.
Zo eentje dus maar dan in het zwart:
http://ukoutdoorstore.co.uk/wp-content/ ... _large.jpg

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:01

Na aanleiding van dit topic heb ik deze fles gekocht.

Afbeelding

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:13

Ik zit ook al een tijdje naar die equa's te kijken, ze zijn mooi zeg! Niet te zwaar in de hand?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:16

Britt schreef:
Ik zit ook al een tijdje naar die equa's te kijken, ze zijn mooi zeg! Niet te zwaar in de hand?


Nee helemaal niet het verbaasde mij hoe licht hij was.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:00

Ik zoek even mee, want heb elke dag een flesje water mee. Eerst altijd de gewone flesjes van de supermarkt die ik 100x navulde, maar dat was niet gezond. Toen allemaal een bobble gekocht met filter, maar dat vond ik in gebruik een beetje een onding.

Nu hebben we 2 Doppers en beiden lekken al vanaf het begin, dus ligt niet aan oud rubbertje. Smaak vind ik erg meevallen.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:02

Hebben jullie nog tips voor waterflesjes met een brede opening zodat ze makkelijk met de hand gewassen kunnen worden? Ik heb nu zo eentje van de ikea maar ik vind het toch maar wat vies worden, gezien ik het niet zo goed kan wassen.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:12

Damned: die stalen van dopler is heel breed en goed met de hand af te wassen...

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:17

Contigo heeft een opening bijna zo groot als de diameter van het flesje zelf

Sylke104
Berichten: 1948
Geregistreerd: 16-02-10
Woonplaats: zuid Limburg

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:28


Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:29

Koop een flessenborstel op de babyafdeling van een willekeurige kruidvat. Daar zijn alle flessen prima mee schoon te maken. Kost een euro geloof ik