Wasmachine: Miele, Bosch of Siemens

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Wasmachine: Miele, Bosch of Siemens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 17:08

Onze wasmachine is stuk. Helaas.

Waarschijnlijk wordt het een nieuwe kopen. De test van de consumentenbond er bij gepakt en de Beste getest en Beste koop ontlopen elkaar niet erg qua wasresultaten. Ook qua energieverbruik valt het verschil wel mee.
Het gaat om 3 types van Miele, 1 van Bosch en een van Siemens.

De laatste 2 zijn beduidend goedkoper.(+/- 220 euro verschil) Miele is duurder. Maar Miele is de enige met een rvs kuip.
Ik heb begrepen dat een rvs kuip langer meegaat.

Is dat ook echt zo? Is een Miele ook echt zijn geld waard? Want ik wil best iets meer uitgeven....maar het moet wel nut hebben.

Roodvos

Berichten: 6660
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:37

Behalve prijs en energiegebruik zou je ook kunnen kijken naar het aantal wasbeurten waar de machine op ontworpen is. En hoeveel jij wast per week, hoe de samenstelling van je gezin is nu en hoe deze zich naar verwachting ontwikkelt de komende jaren.

Langer meegaan lijkt voordelig. Maar in de loop der jaren ontwikkelt ook de technologie. Dus misschien is het wel voordeliger als een machine niet 15-20 jaar meegaat, maar na 8-10 jaar aan vervanging toe is en er dan weer eentje komt met de nieuwste technologie. Die energiezuinger is en minder water verbruikt.

Ik heb een paar weken geleden een andere afweging gemaakt. Ik was mijn paardendekens zelf. Als mijn nieuwe Samsung Ecobubble 4-5 jaar meegaat heb ik hem (ruimschoots) terugverdiend t.o.v. dekens elders laten wassen. Ik heb wel gekozen voor een machine zonder koolborstels.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 17:47

gezinssamenstelling heb ik mee genomen + het aantal was beurten. Wij vallen zeg maar in het consumentenbond gemiddelde. Daar gaat zo als het er nu uit ziet ook niks aan veranderen de komende jaren.

Wat je zegt over technologie is wel een puntje inderdaad. Alleen las ik in de recensie van de Bosch wel veel mensen die er een hadden die maar 3 jaar mee ging. Dat is ook onze ervaring met onze Bosch vaatwasser. Gaat vrij snel stuk terwijl we er echt wel zuinig op zijn.

Koolstofborstels??? Wat zijn dat? En waarom zonder?(of juist met?)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:48

ik heb een LG, als een Miele 20 jaar meegaat ben ik met mijn LG's nog steeds goedkoper uit.
Qua energiebesparen misschien zelfs goedkoper omdat mijn 2e energie zuiniger is dan de vorige.
en dat met een gezin van 5, de eerste met opgroeiende kinderen, sporters incl. dekjes, bandages en beschermers die ook gewoon gewassen worden (wel eerst afgeborsteld enzo)

en waterbesparend voor geld (als je 2 machines vergelijkt)... kijk eens naar de prijs van water en reken je winst eens uit ten opzichte van de duurdere machine die per wasbeurt 1 liter minder verdoet... zijn een berg wasbeurten eer je een kuub water hebt verbruikt en die kost nog geen euro. vaak gaat een wasmachine niet eens zo lang mee om überhaupt dat verschil terug te verdienen.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:51

Roodvos schreef:
Behalve prijs en energiegebruik zou je ook kunnen kijken naar het aantal wasbeurten waar de machine op ontworpen is. En hoeveel jij wast per week, hoe de samenstelling van je gezin is nu en hoe deze zich naar verwachting ontwikkelt de komende jaren.

Langer meegaan lijkt voordelig. Maar in de loop der jaren ontwikkelt ook de technologie. Dus misschien is het wel voordeliger als een machine niet 15-20 jaar meegaat, maar na 8-10 jaar aan vervanging toe is en er dan weer eentje komt met de nieuwste technologie. Die energiezuinger is en minder water verbruikt.

Ik heb een paar weken geleden een andere afweging gemaakt. Ik was mijn paardendekens zelf. Als mijn nieuwe Samsung Ecobubble 4-5 jaar meegaat heb ik hem (ruimschoots) terugverdiend t.o.v. dekens elders laten wassen. Ik heb wel gekozen voor een machine zonder koolborstels.


Ik heb ook de Samsung. Ook met deze motivatie. Ik heb een 7 kg en inmiddels is hij 7 jaar oud en gaat langer mee dan ik hoopte. Ik was ook mijn paardenspul zelf.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:53

Ik heb altijd erg goede ervaringen met spullen van Siemens. Mijn wasmachine gaat ook al 8 jaar mee zonder ooit een centje pijn.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 17:56

Wij hebben nu een Samsung en ik vind het een vreselijk apparaat.(ben eerlijk gezegt blij dat ie kapot is :o )
Erg gebruiksonvriendelijk, centrifugeert slecht, programma's slecht op maat in te stellen(bij bepaalde programma's centrifugeert ie maar tot 900 toeren)

Zal uiteraard ook per model verschillen uiteraard.

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:58

Bosch en Siemens komt uit dezelfde fabriek, dus bij die merken maakt het weinig uit. Wij zijn zeer tevreden met onze wasmachine en droger van Bosch. Geen ervaring met Miele, maar ik vind ze wel erg duur. Ze kunnen dan wel lang meegaan, maar je ziet toch dat de wasmachine wereld niet stil staat en dat je wellicht op den duur liever een zuinigere/betere/snellere wasmachine wil, maar omdat je Miele zo duur was kan dat niet. Dat was voor ons de reden om voor Bosch te gaan.

Roodvos

Berichten: 6660
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:00

NatasjavE schreef:
Koolstofborstels??? Wat zijn dat? En waarom zonder?(of juist met?)
Koolborstels zijn onderdeel van de motor, dus de aandrijving van je wasmachine. Koolborstels zijn aan slijtage onderhevig, en als die versleten zijn doet de motor het dus ook niet meer (goed). De motor is een duur onderdeel van je machine. Een lager kan je nog een keer vervangen. Als de motor stuk is, is het einde oefening.

http://www.wasmachine.nl/pagina/wasmachine-kopen
Citaat:
Koolborstelmotor of koolborstelloze motor
De centrifugekracht van alle wasautomaten wordt geregeld door de motor. Tegenwoordig zijn er twee typen motoren te onderscheiden bij wasmachines, namelijk de koolborstelmotor en de koolborstelloze motor. Waarbij bij een koolborstelmotor de aandrijving gecreëerd wordt door koolborstels, produceert de koolborstelloze motor rechtstreekse aandrijving vanaf de motor. Het voordeel van koolborstelloze motoren is dat deze wasmachines veel stiller zijn en minder aan slijtage onderhevig zijn.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:05

Ik heb, ik denk, al ruim tien jaar een gereviseerde Miele. Hij heeft jaren gewassen in mijn toen grote huishouden met zo’n drie wassen per dag en hij doet het nog perfect.
Mijn moeder heeft al ruim 25 jaar een Miele.

Edit, was vanmiddag aan het kijken voor mijn dochter en zag bij Wehkamp dat ze 20% korting hebben en dat de Siemens als best getest is.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 18:15

Nee Miele is als best getest en de Siemens is de beste koop. Alleen het verschil in punten was mieniem. (7,2 voor Miele en de Siemens een 7,1)

Ik ga eens kijken bij de Wehkamp.....

Edit, staat inderdaad beste getest bij....ziet er goed uit verder....
(Zal wellicht van een eerdere test zijn)
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 27-11-17 18:19, in het totaal 2 keer bewerkt

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:16

Moet je op de top 10 klikken dan zie je het direct.

Edit, veranderd.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:18

Ik zeg Miele. Ik heb een gereviseerde die bij mij al zon 8 jaar draait. Draait hier maar 3x per week, ik alleen met partner. Nu zijn wel de schokbrekers af, kost me 100€. Komt een monteur voor die t hier thuis vervangt. Ik vind t echt een fijne machine. En aangezien ik Miele zo fijn vind, heb ik ook een droger van hun.

noordje

Berichten: 2208
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:37

Onze Miele is ook al bijna 25 jaar en doet het nog prima.
Nu wassen wij niet heel veel , maar ook de paarden en honden spullen was ik erin.
Volgende wordt waarschijnlijk ook weer een Miele .
Heel tevreden over :)

Aline_

Berichten: 97
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Wasmachine: Miele, Bosch of Siemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:59

Ik zeg Miele (er is geen betere ;))!
Ik heb de mijne al 12 jaar en hij is nog als nieuw. Ook mijn ouders hebben altijd al een Miele gehad. Goede machines, voorzichtig met je kleding, gebruiksvriendelijk.

Pivione
Berichten: 386
Geregistreerd: 20-04-13

Re: Wasmachine: Miele, Bosch of Siemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:05

Mijn ouders hebben altijd een Miele gehad, ik heb zelf ook een Miele (van oma gekregen want ze snapte hem toch niet. :+ )

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Wasmachine: Miele, Bosch of Siemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:41

Ondanks dat wij een siemens hebben zou ik voor een volgende wasmaschine voor een miele gaan.
Ja ze zijn duur maar die maken mooi schoon en goed droog

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Wasmachine: Miele, Bosch of Siemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:47

Hier een Bosch en een Siemens wasmachine en droger. Weet even niet welk merk welk apparaat is. Maar komt uit dezelfde fabriek. Over beiden zeer tevreden gezien ook prijs kwaliteit. Voornamelijk vanwege de prijs voor deze gekozen.

Hiervoor een tweedehands Miele gehad (nog over uit studentenhuishouding) dus was al heel erg oud. Fijn dat hij het nog deed, gaat dus lang mee, maar je merkt wel dat de nieuwere wasmachines een stuk beter en voorzichtiger wassen. Zal met een nieuwe Miele natuurlijk ook zo zijn.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Wasmachine: Miele, Bosch of Siemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:06

Die van ons (bosch) is afgelopen vrijdag kapot gegaan na 12 jaar vrij intensief gebruikt te zijn.

Wij hebben een nieuwe Bosch besteld en die is gister gebracht:
http://www.bosch-home.nl/productoverzic ... WAT28321NL

Op diverse sites is hij voor rond de 400 euro te vinden. We hebben gisteren meteen de eerste wassen gedraaid en hij is super stil en was komt er al vrij droog uit. Tot nu toe dus erg tevreden.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Wasmachine: Miele, Bosch of Siemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:26

Wij hadden een Miele en die ging maar 5 jaar mee. Nu een Bosch en die doet het al 8 jaar. Voor mij geen Miele meer. De kwaliteit is niet meer zoals vroeger

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Wasmachine: Miele, Bosch of Siemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:30

Onze Miele gaat al 12 jaar mee en is perfect! Inmiddels ook een droger van Miele gekocht.

Hiervoor een Siemens gehad, die ging een stuk minder lang mee.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 10:31

Rivjenn schreef:
Wij hadden een Miele en die ging maar 5 jaar mee. Nu een Bosch en die doet het al 8 jaar. Voor mij geen Miele meer. De kwaliteit is niet meer zoals vroeger


Hier ben ik inderdaad een beetje bang voor.

Maar moet eerlijk zeggen....daar ben ik met Bosch en Siemens(en andere merken) ook bang voor.
Ze worden niet meer zo gemaakt als vroeger.

Aan de andere kant....zie eerst reactie in dit topic...is dat ook erg? Technologie gaat verder.
Maar het "gedoe" van iedere 5 jaar een nieuwe machine uitkiezen vind ik ook wat.

Iedereen dank voor de reactie alvast. Ik neem het allemaal mee. :)

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Wasmachine: Miele, Bosch of Siemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:32

Onze Miele ging echt iets van 20/25 jaar mee. Nu dus weer een Miele en die staat er ook al weer een paar jaar.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:36

For what it's worth; mijn moeder heeft een Miele en die gaat al ruim 20 jaar mee. En doet het nog precies zoals 20 jaar geleden. Mijn moeder zweert bij Miele.

Ikzelf heb een Indesit, van oma van mn vriend gehad toen ze overleed. My god wat een onding. Ik hoop dat hij binnenkort kapot gaat, maar is echt nog als nieuw.... hebben hem nu 3 jaar en is daarvoor misschien 5x gebruikt.

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:40

Ik heb pas een nieuwe wasmachine gekocht, dat is een Bosch geworden.

Mijn vorige was een Candy, is ook 25 jaar meegegaan!

De verkoper zei dat de huidige wasmachines echt geen 25 jaar meer meegaan.. helaas.