[VOLG] Renovatie project

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9067
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:50

Ik vind het persoonlijk nooit zo mooi als het voegwerk veel donkerder is als de tegels. Maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 17:52

Ik normaal ook. Maar als ik het zo zie heeft het wel wat. Uiteindelijk gaat het in dit huis om wat de meeste mensen mooi zouden vinden.

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:55

Netjes hoor! Ik zou voor lichtgrijs gaan, dan maak je een mooi contrast, zonder teveel nadruk op de voeg te leggen.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:46

Metrotegel? Ik zou denk ik ook gaan voor lichtgrijs voegsel, wit is wel heel saai en ik denk dat het met grijs net iets meer knalt.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 20:07

Metrotegel inderdaad. Ik heb het zelf gedaan. Eerste keer in mijn leven en zit er strak op al zeg ik t zelf.

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:55

Ik zou voor zilvergrijs gaan voor je voeg!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 23:46

Heel lichtgrijs it is, helaas ziek dus niet aan toe gekomen te voegen. Wel de muur in de slaapkamer opnieuw geschilderd want dat vond ik niet netjes genoeg.

Deze week weer bezig gegaan in de badkamer, die hopen we dit weekend echt te gaan installeren. Hebben jullie nog mooie ideeën voor badkamerverlichting?

Ik dacht hier aan boven de spiegel?
https://www.hornbach.nl/shop/BRILONER-L ... tikel.html

En dan verder spotjes? Ik weet het gewoon niet zo goed..

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:01

Ik zou juist kiezen voor een spiegel met geintergreerde verlichting. Die spotjes vind ik lelijk echt niet mooi. Spotjes in het plafond daarentegen wel. Maar een mooie plafonnière kan de ruimte ook goed aankleden.

Prairy
Berichten: 9067
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:45

Ik zou spotjes doen in het plafond (let wel even op dat ze een hoger IP hebben en dus geschikt zijn voor de badkamer als je ze boven bad of douche doet), en wij hebben goede ervaringen met ledlampjes in een spiegel. Die halen we bij de Hornbach in de opruiming (speciaal deel ergens in een magazijn, daar liggen vaak hele leuke dingen voor een fractie van de prijs). Ik vind een los lampje ook niet zo mooi.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:48

Wij hebben gekozen voor inbouwspots en een spiegel met led verlichting. Vind ik persoonlijk mooier dan opbouw.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 22:48

De spiegel is er al. Spiegel met verlichting er in doe ik voor dit huis niet. Vinden mensen het niet mooi dan vind ik dat minder zonde met een mega spiegel van 30 euro dan een van 100+.

Inbouwspotjes it is.

lrm

Berichten: 3391
Geregistreerd: 17-11-08

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:54

Wellicht misschien een verdiepte spiegel met verlichting erachter? Dat heb ik een keer eerder gemaakt en beviel erg goed. ook prijstechnisch!

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:05

Dan zou ik eerder voor zoiets kiezen ipv een oudbollig lichtje.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 14:49

Oei oei oei. Veel te lang niets meer gepost.

Het schiet hier helaas ook niet super op maar er wordt nog steeds hard gewerkt.

Afgelopen weken heb ik het washok onder handen genomen. Van donkerpaars met lichtblauw en lavendel naar 9010, laminaat en zoveel meer licht!

Ook de gang die er nogal armoedig bij lag is nu aangepakt. Alles netjes 9010, op een muur die heel licht mint geworden is na.
Afbeelding
Krijg er veel complimentjes op :)

Uiteindelijk besloten dat ondanks dat ik het persoonlijk niet zo mooi vind de vloerbedekking op de trap te laten zitten. Het is gewoon nog netjes en zit er strak op. Dan pakken we liever dingen aan die wel echt nodig zijn..

Manlief is nog steeds bezig met de badkamer maar dat hopen we dit weekend af tem hebben.

Sinds afgelopen weekend nieuw (dubbel)glas en begin volgende week wordt de nieuwe CV geplaatst. Ook zijn we bezig met buitenschilder regelen.
Op 15-5 komen ze de zwam saneren. Tegen die tijd willen we het toilet beneden ook af hebben. Dan overal finishing touches down en de zolderkamer afmaken.

De tuin is inmiddels ook bijna af. IPV een overwoekerde klimop bende is het een nette tuin geschikt voor een gezin geworden. Ook de voortuin is opgeleukt. Wordt inmiddels dus echt een leuk huis!

We hebben hoop half of eind juni de sleutel van ons nieuwe huis te krijgen dus tegen eind mei willen we dit huis in de verkoop doen.

Foto's zal ik binnenkort weer even maken. Door al het klussen is het wel constant rotzooi :')

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:58

Zijn de geïnteresseerden al komen kijken?

Vind dat jullie er echt een plaatje van maken.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:03

Wow, kom deze nu pas tegen... Ik houd van zulke topics, dus ik ga mooi nog even volgen.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 15:26

Geïnteresseerde? Het huis staat nog niet in de verkoop. Weet maar even (wat verder) af hebben, en we willen meer zekerheid over een oplevering van het nieuwe huis.

Meteen even wat foto's gemaakt.

Kleurstelling van het washok was dit..
Afbeelding

Nu
Afbeelding
Dat donkere ding onderin is een kastje, komt op de foto erg donker over.

Badkamer ligt er nu zo bij
Afbeelding
Afbeelding
Vandaag nis stucen en toilet ophangen

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 15:31

Tuin was simpelweg tot halverwege (vanaf links) overwoekerd met klimop. Verder veel puin en vuilniszakken van toen ze het hier leeggehaald hebben. Nu zo
Afbeelding
Oh en de dode buxus niet te vergeten

Er moet nog meer zooi uit en klimop nog verder weg. En dan gaan de laatste plantjes er in.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:02

De mint muur vind ik heel erg mooi. Welke kleur is dat precies? Misschien wel voor ons iets op de logeerkamer :)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 16:30

Ik heb hem zelf laten mengen op basis van de kleurenwaaier bij de bouwmarkt (praxis). Uit mijn hoofd heet hij cantaloupe 1a. Hij is echt prachtig. Wil hem in mijn nieuwe huis ook weer graag maar manlief wil hem niet in de woonkamer helaas (dan maar de slaapkamer :') )

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:36

ElizeVdS schreef:
Geïnteresseerde? Het huis staat nog niet in de verkoop. Weet maar even (wat verder) af hebben, en we willen meer zekerheid over een oplevering van het nieuwe huis.


Sorry ik was in de war met een ander verbouwtopic.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:38

Thanks! Zal eens kijken bij de praxis.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 16:47

Ik heb het opgezocht. Het is Cantaloupe 2a. Kleurenwaaier van de praxis zelf, heb hem uit laten voeren met perfection muurverf mat. In de waaier valt ie onder de Caraïbische kleuren

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:18

ElizeVdS schreef:
Ik heb hem zelf laten mengen op basis van de kleurenwaaier bij de bouwmarkt (praxis). Uit mijn hoofd heet hij cantaloupe 1a. Hij is echt prachtig. Wil hem in mijn nieuwe huis ook weer graag maar manlief wil hem niet in de woonkamer helaas (dan maar de slaapkamer :') )


Dank! Mijn dochter wil mint in haar slaapkamer en vind deze erg mooi

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 19:24

Wij hebben in de kamer van onze zoon een "donkerdere" mint (ook fel maar veel meer aanwezig). Ben nogal fan van mint/turquoise tinten. Kan het echt aanraden. Heel fijne kleur en (beide) aanwezig zonder té veel te zijn. Hadden de meer aanwezige kleur al in babykamer van onze zoon (nu 2.5) en krijgt hij in zijn nieuwe kamer ook weer. Raak hem niet zat :)

Edit: het is dus Cantaloupe 2A (nuet 1A wat ik eerst zei)