[VOLG] Renovatie project

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 00:54

Thanks voor de tips.

De keuken is indd gekocht maar we hebben allerlei passtukken erbij vanwege de rare maat. Gezien de maten vast staan en niet standaard zijn wordt het sowieso om te janken vrees ik!

Deur dicht metselen hebben we ook overwogen maar na berekening met makelaar vrezen we dat kosten + werk niet opwegen tegen winst van extra ruimte (kosten baten).

Verfkampioen ga ik ff opzoeken. Het wordt in principe gewoon wit allemaal. Klein kleuraccent daar gelaten. Hornbach zijn wij zeker ook fan van. Bva ga ik ook weer eens afspeuren!

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:37

Hornbach is idd top! Dat nieuwe filiaal bij Amsterdam Sloterdijk is in elk geval heerlijk groot, ruim, net en leuke prijzen! Apart magazijn voor grote partijen spul zoals hout. Heel wat ritjes daar naartoe gemaakt (ook lekkere burgers voor de echte klushonger trouwens haha).
Deur dichtmaken hoeft niet veel te kosten, maar dan heb je er wel werk aan. Hier heeft man een muur verzet, een deur verplaats en twee kamers samengevoegd (dus ook extra deur dichtgemaakt (oude deur dus dichtgemaakt) met gipsblokken. Die zijn niet duur. Prachtig geworden. Wij hebben het wel laten stucen, dat krijg je zelf nooit zo strak.
Betonverf over de vloertegels in de wc heb ik gebruikt van de action :o. Iets van 8 euro voor een pot. Daarmee heb ik de vloer 4 x gedaan en had nog een halve pot over voor bloempotten en ander spul te pimpen. Het houdt fantastisch moet ik zeggen en is fijn in gebruik.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:49

Hornbach is leuk, maar vooral hun opruimingshok is vaak erg interessant, ze doen nogal eens wat showmodellen weg. Zo hebben wij al 2 spiegels met led verlichting op sensor gekocht voor 20 euro ofzo per stuk, ipv 100+ euro.

Action is echt prima voor bijvoorbeeld kwasten, rollers, schuurpapier etc. VEEL goedkoper dan de bouwmarkt. Ze hebben ook van die verfrollerbakken met een apart plastic inleg, dan gooi je de inleg gewoon weg als je klaar bent, en sta je niet nog een tijd die bak te schrobben (of op laten drogen wat ik vaak gewoon doe.

Verfkampioen heeft trouwens fijne grote rollerbakken, hoef je niet zo vaak bij te vullen. Zijn wel wat duurder maar super stevig.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:53

Ja, de kwasten en rollers van action zijn ook echt prima. Ik gebruik altijd die met het groene uiteinde aan de steel, 70 cent ofzo en schilderen super. Veel fijner dan de goedkopere van bvb gamma. En als ze uitgedroogd zijn koop je gewoon nieuwe voor die prijs!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 13:50

Binnenkort de action ook even leeghalen dus

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 00:17

Vandaag hebben we de officiële overdracht van de huizen verkoop en aankoop gehad. Gelukkig hadden we de sleutel van het nieuwe huis al en is wat dat betreft de verhuizing ook rond. Voorlopig logeren we bij mijn ouders omdat er eerst nog verbouwd moet worden.

Vandaag wat voorwerk gedaan en morgen gaan we officieel starten. Manlief gaat aan de badkamer beginnen en mijn plan is de zolder, het washok en de kinderkamer aan te gaan pakken (eerste twee als zoonlief slaapt en kinderkamer zover dat mogelijk is met een peuter en een baby aan je been :') )

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:28

Hebben ze daar geen kennels/box voor uitgevonden? :+

Gefeliciteerd en veel succes!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 00:30

Haha de jongste vermaakt zich tot op zekere hoogte wel in de box en slaapt nog relatief veel. Jonas is 2 en slaapt alleen in de middag nog. Zit helaas nog niet op de peuterspeelzaal en oma is op vakantie dus die kan ook niet oppassen :\.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 07:57

Dat is lastig hè. Ik dacht ook veel te kunnen doen terwijl de kinderen speelden, in de box zaten of als de kleinste sliep en de oudste een filmpje keek. Nou, dat viel me vies tegen. Ze hadden echt geen zin zichzelf te vermaken.
Gelukkig was het zomer en moest er ook heel veel in de tuin gedaan worden. Dus een van de eerste dingen die we deden was een zandbak neerzetten, dan kon ik terwijl ze daarin speelden nog wat in de tuin en woonkamer doen terwijl ik ze in de gaten hield. Maar zelfs dan moest ik 800 keer stoppen omdat de jongste op avontuur in de overhoop liggende tuin ging, of om ruzies te sussen, limonade bij te vullen, te komen kijken naar de worm die ze gevonden hadden enz enz enz :+ .
Best frustrerend vond ik dat, want ik wilde zo graag veel doen in huis.
Hopelijk lukt het jou wel! Spannend dat jullie nu echt kunnen gaan beginnen.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 20:34

Zo. Twee echte dagen klussen achter de rug en dat gaat tot nu toe best voorspoedig.

Man is begonnen met de badkamer te strippen. Eerst de douche cabine er uit wat nog een heel werk was en niet helemaal "vloeibaar" ging :')
Afbeelding

Inmiddels ziet de badkamer er zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Mijn project is de eerste slaapkamer (voor onze zoon) klaar te maken. Daar moest ook alles gestript worden, inclusief het plafond ivm brandveiligheid. Een goede vriendin en haar zoon hebben onwijs geholpen en man helpt met plafond. Daar hoop ik aankomende week te kunnen gaan stucen.
Afbeelding
Afbeelding
(Op de verkoop foto's uit mijn link in mijn eerste post is dit de blauwe slaapkamer).

We zijn inmiddels ook behang van de muren in de gang weg aan het halen.
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag ook gordijnen wezen halen en wat andere dingen die nog nodig waren. Ik kwam dit onwijs toffe behang tegen (voor 5 euro) en kon me dus echt niet inhouden voor in de kinderkamer..
Afbeelding
Het komt op één muur en verder wordt het gewoon wit. Als we het huid hier op niet verkopen is het maar zo :')

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:42

Zo, al hard gewerkt zeg! Heel leuk om te volgen hoe het gaat worden!
En dat is hardstikke schattig behang. Heel neutraal voor in een kinderkamertje, maar toch net even aansprekender dan niets, dus een prima keuze wat mij betreft! Mijn dochter heeft ook stipjes behang (roze, blauw en groene stipjes). Staat erg leuk, maar toch rustig.

Urona447
Berichten: 2796
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:43

Goed bezig!Hoelang verwachten jullie er mee bezig te zijn? Ben benieuwd naar het resultaat!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 21:05

Ik vond het ook neutraal genoeg en het is nu eenmaal een kinderkamer. En als het ze niet bevalt: ik heb een goede behang afstomer. We wonen straks in hetzelfde dorp dus mogen ze die bij me lenen.

We willen het in het nieuwe jaar bewoonbaar hebben en in februari/maart af en te koop zetten

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:08

Is toch prima behang? Het gaat er waarschijnlijk toch af bij verkoop...

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:01

Goed bezig!

Dat behang daar kraait niemand naar hoor. Wij hebben het huis gekocht met extreem druk behang van roosjes aan de ene zijde en vogeltjes in felle kleuren aan de andere zijde. Nieuw wit behang er overheen en klaar ;)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 10:26

Zo het is alweer even sinds ik wat gepost heb hier. Je komt toch wel tijd te kort met zo'n verbouwing.

We zijn nu ongeveer 3 weken bezig en er begint wat schot in te komen. Beide kinderkamers zijn nu bruikbaar (nog niet af). Hopelijk staat na dit weekend de keuken ook.

Heel veel voorbereidend werk is gedaan maar het is lastig om echt meters te maken met een gezin met 2 jonge kindjes en mijn man moet ook gewoon werken. We wonen dus nog steeds bij mijn ouders in. Voordeel is wel dat de oudste bij opa en oma kan blijven (jongste gaat nog aan de borst dus zij mag mee). Dagelijks wel een rit van 35 min enkele reis dus dat is kostbaar (zowel tijd als benzine).
We hopen er aankomend weekend dan ook echt te kunnen wonen.

Ik ga even way foto's spammen..

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 10:28

Afbeelding
Het hok achter de boog is nu een kamer

Afbeelding

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 10:30

Afbeelding
Is nu:

Afbeelding
Inmiddels ook ingericht maar daar heb ik (nog) geen foto van

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 10:32

Afbeelding
Keuken was zo
Afbeelding
Nu gestript

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:35

Die keuken is wel opgeknapt hihi

Mooie kleur blauw op die muur trouwens!

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:51

Nou jullie zijn nog wel even bezig, wanneer komt de keuken?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 22:23

Hij staat al klaar. Leidingwerk is klaar. Nu een kwestie van bevestiging.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:09

Hi Elize,

Leuk topic!

Heb jij de Combihamer van Lidl toevallig? (1500W, 1050W or 800W? ) Hoe bevalt die?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 23:35

Geen combihamer dat ik weet. Sowieso zijn bijna al ons gereedschap van Makita.

We hebben er afgelopen week 2 dagen geslapen. Slaapkamer is nog lang niet af maar wel in te slapen. Weer een foto update dus..

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 23:37

Keuken nu:
Afbeelding
Deel van de kasten is af maar aanrechtblad nog niet (nu losse delen van het oude blad er los op).

Overigens hebben we besloten de bovenkastjes niet rechts naar links te hangen. En er extra kastjes boven te hangen nog.