Welke Apple telefoon voor een Iphoneleek...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Welke Apple telefoon voor een Iphoneleek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 18:53

Hoi!

Mijn telefoon is echt op zijn einde en ik moet dus tot juni 2018 een andere telefoon hebben.

Nu wil ik heel graag overstappen op Apple (heb nu sony) en wil ik even uitproberen of Apple wat voor mij is als ik een nieuw toestel uit mag zoeken.

Ik wil dus gaan kijken voor een 2dehands Apple telefoon of refurbished. Mijn budget is 200 euro. Telefoon hoeft dus niet nieuw te zijn omdat ik er dus maar een half jaar mee ga doen en wil uitproberen.

Kan ik dit nog doen met een Iphone 5(S)? Staat hier ook de nieuwste IOS op? Of kan ik dan toch beter kijken naar een 6(S)?
Ik zie 2dehands aardig wat telefoons staan. Ben alleen wel bang dat als ik hem via Marktplaats koop ik een Iphone meekrijg die heel snel leeg is :=

Kan iemand mij wat wijsheid geven welke Appel Phone ik het beste kan nemen?

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Welke Apple telefoon voor een Iphoneleek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:55

Anders kijken naar een SE. Heb ik nu na een iPhone 5 en ben er erg blij mee. Compact maar wel snel en up to date

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Welke Apple telefoon voor een Iphoneleek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 18:56

Wat houdt de SE in dan? :)

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Welke Apple telefoon voor een Iphoneleek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:11

Komt ongeveer neer op specificaties van iPhone 6 maar dan in formaat van de iPhone 5. Heb zelf ook de SE en erg blij mee :j

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:13

En goedkoper dan een 6/6s

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 19:14

Ah oke. Ik zie inderdaad dat die ook iets duurder zijn. Ik zal er eens naar kijken!

Moet ik trouwens nog ergens naar kijken als ik via marktplaats naar een iphone ga kijken? Of ik zie hoelang de batterij meegaat en hoe zit dat met apple ID enzo?

8nnemiek

Berichten: 43396
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke Apple telefoon voor een Iphoneleek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:48

Hier ook een iphone SE. Dat is eigenlijk een iphone 6s in de behuizing van een iphone 5, waardoor die wat compacter en daardoor ook wat sneller is dan de 6s, maar omdat het een budgetmodel is is ie wel goedkoper. Wel nog steeds boven je budget, maar de SE kan wel nog jaren mee en omdat apple producten erg waardevast zijn kun je hem ook gemakkelijk weer verkopen aan een vrij hoge prijs.
De 5s is ook een prima telefoon, maar wel iets ouder en die zal ook net iets trager zijn, maar hij loopt wel nog op het nieuwste besturingssysteem en zal ook volgend jaar nog kunnen worden geupdate.

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Re: Welke Apple telefoon voor een Iphoneleek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:54

Ik heb nog een mooie goedwerkende zilveren iPhone 6 voor je . Ik heb een nieuwe iPhone gekocht daarom mag de 6 weg.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 19:58

Mopjemop schreef:
Ik heb nog een mooie goedwerkende zilveren iPhone 6 voor je . Ik heb een nieuwe iPhone gekocht daarom mag de 6 weg.

Ik zal je even een pb sturen!


8nnemiek. Dankje voor de uitleg! Ga daar zeker even voor kijken!

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Re: Welke Apple telefoon voor een Iphoneleek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:07

Ik heb ook de SE, ik heb voor deze telefoon gekozen omdat die klein en betaalbaar was. 2de hands is deze verwacht ik zeker wel te vinden voor jouw budget.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Welke Apple telefoon voor een Iphoneleek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:27

Kijk anders eens naar refurbished, dat zijn tweedehands telefoons met garantie :)

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Welke Apple telefoon voor een Iphoneleek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:39

Ik heb een iPhone 5s. Nu inmiddels bijna 4 jaar geloof ik. Batterij ging een jaar geleden snel leeg, maar heb er voor 35 euro een nieuwe batterij in laten zetten en nu kan hij weer prima een dag mee. Ik weet aantal gb niet wat er op zit, maar merk wel dat hij nu veel sneller vol zit dan eerder.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:43

Wat is precies refurbished dan? Ik zie dat ook vaker (ben zelf aan het oriënteren op een nieuwe apple) maar mijn indruk is dat je een tweedehands telefoon krijgt? Is ie kwalitatief nog net zo goed dan? Ik teijfel momenteel (mede door de kosten) tussen de 6s, 6s plus en de SE. Maar zo te horen is de SE een budgetmodel en minder goed? Ik heb nu 5c en de bedoeling is om die dan aan moeders door te pazen want die heeft issues met haar huawei.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:45

friendly schreef:
Wat is precies refurbished dan? Ik zie dat ook vaker (ben zelf aan het oriënteren op een nieuwe apple) maar mijn indruk is dat je een tweedehands telefoon krijgt? Is ie kwalitatief nog net zo goed dan? Ik teijfel momenteel (mede door de kosten) tussen de 6s, 6s plus en de SE. Maar zo te horen is de SE een budgetmodel en minder goed? Ik heb nu 5c en de bedoeling is om die dan aan moeders door te pazen want die heeft issues met haar huawei.

De 5c is een zelfde soort budget model toch?

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Welke Apple telefoon voor een Iphoneleek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:46

Ben van de 5c naar se gegaan. Aanzienlijk verbetering :D

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Welke Apple telefoon voor een Iphoneleek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:58

Hihi, is dat zo? Toen had ik ook al geen verstand van apple maar ging voor de prijs.

8nnemiek

Berichten: 43396
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:59

friendly schreef:
Wat is precies refurbished dan? Ik zie dat ook vaker (ben zelf aan het oriënteren op een nieuwe apple) maar mijn indruk is dat je een tweedehands telefoon krijgt? Is ie kwalitatief nog net zo goed dan? Ik teijfel momenteel (mede door de kosten) tussen de 6s, 6s plus en de SE. Maar zo te horen is de SE een budgetmodel en minder goed? Ik heb nu 5c en de bedoeling is om die dan aan moeders door te pazen want die heeft issues met haar huawei.

Refurbished is een tweedehands telefoon die helemaal nagekeken en zo nodig opgeknapt is. Je mag er dus vanuit gaan dat hij werkt als nieuw, alleen kan zo'n telefoon gebruikerssporen hebben als krasjes of deukjes. Maar er zit meestal wel garantie op, soms 6 maanden, soms ook wel 2 jaar.

De SE is een budgetmodel omdat ze daar de oude behuizing van de iphone 5 modellen voor hebben gebruikt, maar dat is echt puur het uiterlijk wat 'budget' is (maar persoonlijk vind ik dat oude model juist het mooist, en er is verder niet bezuinigd op materialen). Van binnen is hij hartstikke goed en was bij de release zelfs de meest krachtige smartphone van dat moment.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 21:02

5c is de budget, vergeleken met de 5 en 5S.
SE is de techniek van de 6S in het hoesje van de 5. Dus een stukje kleiner, maar minstens zo goed als de 6S zelf.

Refurbished is inderdaad tweedehands, maar niet uitgeleefd : https://leapp.nl/onsproduct/refurbishment

Ah, hierboven wordt het al mooi uitgelegd :D

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Welke Apple telefoon voor een Iphoneleek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 21:19

Thanks! En voor diegene die een refurbished iphone hebben. Welke site kunnen jullie mij aanraden? Zie veel verschillende sites namelijk :)

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 21:39

Ik heb de 6S plus <3
Ben er echt onwijs blij mee.
Hiervoor een 5 gehad en daarvoor de 4.
Eenmaal Apple, nooit meer wat anders _/-\o_
1 nadeel van Apple... ieder toestel is maar beperkt te updaten. De 5 stopte na de iOS 10.3 volgens mij.
Dus let goed op met welke software je het toestel koopt, en tot hoever hij te updaten is. We zitten ondertussen op software 11.0.3
Dus hoe nieuwer het type toestel, des te langer je er mee kan doen +:)+ veel plezier en vooral... welkom in de appeltjes wereld :):)

8nnemiek

Berichten: 43396
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke Apple telefoon voor een Iphoneleek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 21:48

Bij android toestellen kun je vaak na een of twee jaar al niet meer updaten, dus wat dat betreft vind ik dat apple het niet slecht doet :D
En ook op oudere software lopen de oudere iphones nog prima. Uiteindelijk wordt de nieuwe software gewoon te zwaar voor oudere modellen.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 21:49

Hier ook erg tevreden met de SE

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 21:56

Hier ook een SE. Topding en niet te groot.

Renee1991

Berichten: 5975
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Welke Apple telefoon voor een Iphoneleek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:02

Een iPhone 5S of SE inderdaad is wel een fijne telefoon om mee te starten denk ik ja :j

haffishetti

Berichten: 122
Geregistreerd: 01-08-12
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:04

Maureen95 schreef:
Thanks! En voor diegene die een refurbished iphone hebben. Welke site kunnen jullie mij aanraden? Zie veel verschillende sites namelijk :)

Ik heb een 5S van Forza Refurbished, 16GB en als nieuw gekocht met 24 maanden garantie. Nog nooit problemen mee gehad, alles doet het nog perfect!