Jonge alleenstaande & platteland ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11854
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:16

Super zeg. Natuurlijk spannend, maar zoals je het vertelt lijken, dingen op z'n plek te vallen.
Go with the flow!

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 02:37

supergaaf zeg! ik ben al een tijdje aan het bedenken om de randstad uit te gaan maarja die keuzes he om het veilige achter te laten qua werk e.d. :=
superfijn dat jij wel de stap heb durven zetten

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 22:05

Het momenteel moeilijkste deel is het zwijgen tegenover mijn huidig werk en collega's. De motivatie zakt ook weg, het aftellen naar een nieuwe uitdaging is begonnen. Vandaag had ik jaarlijkse evaluatie maar wat zeg je als je weet dat je over 3tal maand weg bent maar je dat niet kan zeggen. Dit wordt extra moeilijk gemaakt doordat de sfeer gewoon onaangenaam is geworden. Dat mijn verhuisbeslissing gemaakt is door o.a. mijn huidig werk. Ik had zo iets van 'als ik dan toch van werk wil veranderen, kan ik misschien wel ook van regio verhuizen.' En dat heb ik dus ook gedaan, maar ja nu aftellen en geduld hebben en vooral zwijgen.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:44

Wat lastig, is er een reden dat je niet kunt zeggen dat je weggaat?

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 12:24

Omdat ik nog geen zekerheid heb van wanneer ik weg ga. En daar nog geen job heb. Zonder inkomen vallen kan niet.
Ook vrees ik dat se sfeer zal omslagen zodra ik dit meld. Ik wil dan ook niet 3 maand hier werken met onaangename werksfeer.

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:34

Wauw super leuk huisje en mooie omgeving!
Ik ben jaloers :o
En de afstand valt me nog mee, ik woon bijna 2 uur bij mijn ouders vandaan en dat is ook prima te doen.

Het lijkt me wel spannend om nog geen werk te hebben daar, aan de andere kant heb je nog even de tijd om het te regelen.
En dat je huidige baan niet zo leuk is, komt in dit geval eigenlijk goed uit. Dan is het dus niet spijtig om dat achter te laten.

Succes de komende maanden!

senna21

Berichten: 11854
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:47

Ik ga voor je duimen dat je snel een leuke baan vindt. Het is je van harte gegund.

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 14:29

Oh zo lief!

Het maakt de verhuis natuurlijk gemakkelijker. Mijn voormalige collega's waarmee ik goed overeenkwam, die mis ik. De 2 nieuwe (staan hiërarchisch boven mij) zijn volledig onbekwaam. Dit is frustrerend werken en verdraag hun vragen en incorrecte redeneringen niet meer. Dat wordt dus nog doorbijten.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:39

Poeh nog even volhouden.. ik ga duimen dat je snel iets nieuws en leuks vind :)

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:33

Prachtige stap ga je zetten!

Ik heb 3 jaar geleden hetzelfde gedaan, maar dan 2500km van mijn ouders vandaan. Een deel van mijn familie/vrienden was positief en een deel snapte er niks van en dacht dat ik wel weer met hangende pootjes terug zou keren. Inmiddels samenwonend en moeder van een prachtige dochter. Geen moment spijt gehad.

Lastige situatie op het werk, zal niet meevallen om je mond te houden. Sterkte daarmee!

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:35

Wat een geweldige stap ga je nemen!
Hoop dat je snel een fijne baan vind.

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 18:03

Vrijdag kondig ik mijn ontslag aan. Mijn laatste werkdag zou 25 mei zijn. Opzeg is 3 weken, in principe kan ik het dus nog later melden maar dat vind ik niet professioneel van mezelf. Zeker nu ook mijn collega, welke mij vervangt tijdens mijn vakanties, ook zijn laatste werkdag heeft op 25 mei. Ik vrees dus voor de reactie hier, ik zal de 4de werknemer zijn dat in een periode van 5 maand zijn ontslag aanbiedt.

Piekosjj

Berichten: 5452
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:24

Maar dat is toch niet jouw probleem? :) Ik heb ook ontslag moeten nemen bij mijn vorige baan voordat ik naar Zweden verhuisde. Ik had een redelijk 'belangrijke' rol in de winkel en verving vaak de bedrijfsleider. Tsja, ik voelde me daar soms wel wat schuldig over, m'n baas bleef maar zeggen dat ik zo'n fijne werkkracht was etc etc. Maar uiteindelijk gaat m'n eigen geluk en gevoel boven die van de baas hoor :D

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 12:14

Kleine update!

De verhuis is gepland op 10 mei. Gezien mei heel wat lange weekends telt en ik deze heb gecombineerd met resterende verlofdagen, ga ik tot eind mei nog bij mijn huidige job werken. Weekends Ardennen en in totaal werk ik dan nog 11 dagen in mei.

10 mei! Het komt dichterbij!
Paard verhuis ik ook die dag, hij zal in mei dan een verdiende rust pauze hebben gezien ik hier nog werk en dus enkel het weekend zal langskomen. Hij moet trouwens aankomen nadat er begin deze maand maagzweren werden ontdekt.

Wel fijn dat ik door deze lange weekends een fijne overgang kan maken. Het zal in mei nog aanvoelen als vakantie in de Ardennen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:22

Wow, ik zie dit topic nu pas. Wat gaaf, wat een mooie stap zeg! Ik zou dat ook graag willen - verhuizen naar waar meer ruimte is en minder uren achter een pc doorbrengen. Maar ik vrees voor heimwee als ik ver van mijn familie weg ga...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:29

Gaaf hoor dat je de stap gezet hebt en het nu zo dichtbij komt! Wat een schitterende omgeving daar zeg.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:30

Ik ga volgen, wat een beslissing, zo goed van je. Jij doet wat velen niet durven.

Even terzijde, in 2019 ga ik in de buurt (Noord Frankrijk) mijn nieuw hondje verwelkomen.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:18

Heel erg gaaf! Is vast een prachtige plek en ook zeker in de zomer. Heb je al verdere plannen? Heb je ook een stuk tuin? afgezien van het vele omliggende bos natuurlijk. Heb je nog andere dieren dan je paard?

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 10:28

Ik merk dat heel veel mensen positief reageren wanneer ik mijn verhuisplan vertel. Zoveel mensen die het willen maar niet durven of wegens familiale situatie niet kunnen (of toch moeilijker kunnen, want de keuze is er natuurlijk wel). Ook echt enorm positieve reacties gehad, het fantastisch vinden dat ik bewust kies voor kwaliteit, wat ik eerder al vernoemde.
Citaat:
Ik kijk echt uit naar dit leven waarbij mijn lening zo laag ligt waardoor ik geen verplichting heb tegenover bepaald werk en loon. Ik zie zoveel vrienden die bepaalde onaangename werksituaties verder zetten (ten koste van hun gezondheid en gezin) omdat dit de enige manier is om de leningen af te betalen. Idem partners die bij elkaar blijven wegens hypotheek en luxe. Dat wil ik absoluut niet en daar zijn bepaalde beslissingen te nemen. Dit is kiezen voor levenskwaliteit :) heel cru gezegd, als ik nu hoor dat ik volgende week sterf dan heb ik van dit leven 100% genoten. Dat is natuurlijk voor iedereen verschillend maar voor mij is het gevoel en intens beleven van elke waardevolle minuut:)


Ik zit al jaren met het gevoel dat mijn huidige woonplaats niet bij me past. Er werd mij wel meermaals (door vrienden die emigreerden) gezegd dat vluchten geen oplossing is. "Je zal pas daar gelukkig(er) zijn, wanneer je ook hier gelukkig bent." Dat heb ik heel lang niet begrepen, tot deze winter. Want dat is exact wat er is gebeurd, ik ben rustig en geniet. Ik maak mij niet meer zo druk en blijkbaar straal ik dat ook uit. Eergisteren vertelde ik een externe collega van mijn verhuisplan. Zijn reactie was voor mij het bewijs dat ik me goed voel én ben "Jij straalt telkens zoveel positieve energie uit, altijd zo vrolijk. Tot groot contrast tot bepaalde collega's die voor dezelfde problemen de hele dag drama maken. Terwijl jij begrijpt dat we ons best doen, dat ik mijn best doe. Dat wanneer je onaangenaam bent, je nog steeds onaangenaam ben met een levende mens die gevoelens heeft en welke je dan breekt voor zakelijke en financiële aspecten".

@manadeluca: wat voor hondje? Vind je ze enkel in Frankrijk?

@Maaike_Melis: mijn 2 keeshondjes blijven bij mijn ouders. Het zou egoisisch zijn om ze mee te nemen. Ze zitten de hele dag bij mijn mama, ze zijn verliefd op haar :o Misschien later, maar momenteel zou dat egoisitisch zijn. Werk&paard, ik zal niet voldoende tijd hebben voor een hond.

Momenteel kreeg ik een jobaanbieding van een internationaal bedrijf welke perfect fr-eng werknemers zoeken en hier weinig kandidaten voor vinden. Het is gelijkaardig aan wat ik nu doe. Mijn droomjob is het niet, maar tijdelijk is het wel een goede optie. Zekerheid over voldoende inkomsten en sociaal contact. En ook dat, maakt deel uit van gelukkig leven. Misschien kies ik later voor een halftijdse job of een minder goed betaalde creatieve job, allemaal afhankelijk van fysieke en mentale gezondheid, eventueel gezin en partner.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:35

Wat gaaf, waar je gaat wonen! :)

Mogelijk dat ik er al overheen heb gelezen hoor, maar ik kan je wel aanraden om een hobby te zoeken buiten je werk om waarbij je met wat mensen in contact bent. Een goede vriend van mij is verhuisd naar de andere kant van het land in een kleine gemeente en merkte direct dat hij erg had onderschat hoeveel tijd hij met ons doorbracht en hoe lastig dat wordt als je ver weg woont. :+ Hij is nu lid geworden van een sportvereniging, dat helpt erg. En op termijn kan hij als hij meer tijd heeft daar bijv ook wat vrijwilligersdingen gaan doen, gewoon voor de gezelligheid.
Nu heb je met een paard aan huis misschien minder tijd voor dergelijke zaken maar ik zou het toch in je achterhoofd houden. :) Veel plezier toegewenst!

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:39

Een Braque d'Auvergne pup, ik kijk er zo naar uit. De fokster woont in Bruille-Saint-Amand. Tot heden heb ik wel eigenaars gevonden met een BA maar nog geen fokker van dit ras.

Succes gewenst met het maken van de keuze van een nieuwe job.

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 10:50

Mijn paard staat niet aan huis. Daar heb ik bewust ook niet achter gezocht, net om niet 7op7 verantwoordelijk te zijn maar zeker voor het sociale contact.

Ik ben ook van plan om lokaal en artisanaal boodschappen te doen. Vlees, melkproducten en groeten/fruit te kopen bij de plaatselijke boerderijen. Net zoals zeep bij de 'savonnerie', het bier bij de brouwer, de wijn in de naburige Champagnestreek, honing bij de imker.
Daarnaast is de streek toeristisch en wordt er veel georganiseerd tijdens de zomermaanden. Allerlei wandelingen, eetfestijnen, folklore, paardentochten van 20-40km, alsook de bijhorende brasseries en restauranten. Ik zal dus op het platteland wonen maar op 5min van een toeristisch centrum. Ik besef dat je daar zeker het eerste jaar veel tijd in moet steken, je sociaal engageren.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:32

Het is niet alleen het eerste jaar :n Wij wonen hier nu 3,5 jaar, en vooral het laatste jaar gaat het op sociaal vlak heel hard. Ik ben ook vrij snel lid geworden van een sportvereniging en we hebben een grote buurt, maar het laatste jaar gaat het hard met de contacten daar buiten en dat is heel prettig.
Vooral sinds ik vrijwilligerswerk doe voor het buurthuis heb ik heel veel mensen leren kennen :j en je kunt goed merken dat mensen waarderen dat je wat bij wilt dragen aan de gemeenschap :)

hieltje
Berichten: 97
Geregistreerd: 10-06-09
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:50

Wauw super leuk om jou avontuur hier te lezen. Ik ben erg benieuwd hoe het je gaat bevallen. Wel een geruststelling dat je een baan aangeboden hebt gekregen denk ik.

miekel92

Berichten: 1148
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 12:26

Wat een leuk avontuur! Ik ben dan niet alleenstaand maar wel 'jong'(25) en ik wil graag de stad uit: paard aan huis en rust om me heen. Gelukkig deelt mijn vriend die droom. Nu nog kijken hoe we dit waar gaan maken... :)