Jonge alleenstaande & platteland ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 09:31

De baan is nog niet 100% zeker maar daar maak ik mij eigenlijk (tot verbazing van velen) niet druk om. Het is toeristisch seizoen en sowieso vind je tijdelijk altijd wel iets. Dat geeft dan weer tijd om op zoek te gaan naar iets anders wat beter bij me past.

Ik ben volop aan het kijken wat er allemaal in de buurt te doen is. Ik wil van de zomer genieten om zowel mensen als de omgeving te leren kennen. Ik heb al een lijstje met dressuurwedstrijden alsook de "randonnée à cheval". Daarnaast ook het sportcomplex met zwembad en voetbalveld. Georganiseerde wandelingen, de markten, de boerderijen, oude traktortocht, jeux de boules, grotten, karting, brasserie .. En dan heb je 15km nog een andere gemeente met allerlei activiteiten.

De gemeente zelf telt alleen 10 000ha bos waarin 310km bewijzerde wandelroutes.

Er is ook aan groot paardenasiel, daar wil ik zeker eens langsgaan. Alsook de biowinkel met workshops over voeding.

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 09:44

En dan zijn er prachtige foto's van de omgeving. Zoveel authentiek karakter in bepaalde foto's <3 Dit is waar ik zo van hou: de natuur, de authenticiteit, het mooi vinden en apprecieren van het banaalste en simpelste. Het leren kijken naar deze kleine zaken die zo prachtig zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:58

Oh wauw ik zie je topic nu pas! Wat een moeilijke beslissing heb je genomen, maar ik denk dat je echt heel gelukkig gaat worden daar als ik zo al je reacties lees :D
We zijn als kind zijnde bijzonder vaak op vakantie naar de Ardennen geweest en het trekt me nog steeds! Prachtige natuur daar <3
Ik volg! :D

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 13:40

Dank je! Grappig, dat ik blijkbaar zo positief klink, dat heb ik zelf niet door.

Qua werk, dat blijft me momenteel een vraagteken.
Ik zie aanbiedingen zoals intern sales bij internationaal bedrijf (loon en werk equivalent aan huidig werk) maar dan zie ik ook 'naschoolse opvang dat NL spreekt voor kleuters tot 6j'. Dat loon zal waarschijnlijk lager liggen maar het is dan ook totaal iets anders, weg van het zakelijke karakter.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:02

Ik zie je topic ook nu pas!

Wat een prach-tig huis!! <3 Ik ben écht verliefd, totaal mijn smaak. :')
Maar die omgeving! Met kamp gingen we naar de ardennen, ik ben niet mee geweest, nu wel spijt van _O-

Nog héél veel geluk met je nieuwe plekje! En hopelijk heb je snel een fijne baan! :#

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:11

* post nutteloos

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:19

Wat leuk en wat een lef! Ik volg. Hoop dat je snel weer werk hebt.

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:38

Knap dat je, je niet druk/zorgen maakt over werk ... ;)
Geniet mee van je avontuur :j

Wat is een randonnée a cheval :?
(streepje op de a de andere kant op geen idee hoe ik die krijg)

Groet Karin.

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 20:25

Een paardenrijtocht ;) de à hebben wij standaard op ons Belgisch toetsenbord net zoals de é,è,ç en ù die in de Franse taal veel worden gebruikt.

Soms steekt ook de twijfel even op. Zeker nu ik de laatste weekenden bbq en gezellige avondjes onder vrienden heb. Soms voelt het ook raar, omdat sommige leeftijdsgenoten (+- 30j) volledig voor carrière gaan en mijn keuze accepteren maar totaal niet begrijpen.

En dan is er die drang om het ouderlijke huis te ontvluchten. De eeuwige strijd en discussies die ik met mijn mama heb, welke ik al 3jaar zo graag wil achterlaten. 3jaar ben ik bezig met 'ik wil alleen wonen' en nu komt het eindelijk dichterbij. Ik heb over zoveel zaken al nagedacht, ik weet exacte hoe ik bepaalde zaken wil inrichten tot in het kleinste details zoals welke kruidenpotjes en pepermolen ik wil. :+

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 20:32

Oh ik zie nu ook pas dat je de stap echt hebt genomen te verhuizen. Wat een práchtige omgeving!!

Kan me ook je twijfel voorstellen. Maar zoals ik jouw berichten lees ben je er echt gelukkig en is dit precies wat jij wil. En het gaat om jouw leven en jouw geluk :)

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 11:59

Inderdaad, ik ben naar het huis gaan kijken, verliefd geworden en gekocht. :D

Op 4mei teken ik de verkoopsakte.
Op 10 mei krijg ik de sleutels.
Vanaf 29 mei kan ik er definitief wonen.

Ondertussen ben ik volop bezig met inrichting ideeën. Je kan enkele foto's van het huis vinden op pag 3.
De ruimtes zijn allen klein maar voor 2volwassen en 1kind (in toekomst, missschien, hopelijk, waarschijnlijk :+ ) is dit meer dan voldoende, ik heb nood aan ruimte maar dat vind ik buiten. Binnen wil ik het knus en gezellig, een warm gevoel.

In de 2 slaapkamers wordt een bed geplaatst met nachtkastje(s) en wat inkleding maar verder niets. Er is een 3de ruimte welke gebruikt kan worden als dressing en eventueel later als babykamer gebruikt worden. En daar ben ik nu dus mee bezig, geen idee hoe ik dat wil inrichten.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:11

Ziet er super tof uit!
En wat sta jij al heel ver in je leven qua denkwerk! (kan het niet beter uitleggen dan dit hihi)

BigOne
Berichten: 38211
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:13

Ts, top dat je gewoon doet waar velen van dromen maar niet durven. Daar komen zeer waarschijnlijk ook de negatieve reacties vandaan, jaloers denk ik. Wanneer je geen inkomen of en lager betaalde baan hebt, je kunt ook één slaapkamer verhuren als air benb, levert een leuk bedrag op en soms hele leuke contacten. En je familie en vrienden?? Pas maar op, straks staat er elk weekend een ander voor de deur om te logeren.

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:32

Wij zijn, toen mijn dochter 2 was, iets meer richting bewoonde wereld verhuisd.
Ik wilde mijn dochter het contact met vrienden en familie niet onthouden.
Nadeel is dat we nu geen paarden meer aan huis kunnen houden.
Maar we hebben er geen spijt van

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:29

Bedankt voor de toelichting ... leuk een paardrijtocht!

En herkenbaar, ik weet ook altijd heel duidelijk wat ik wel en niet wil en dat is niet altijd wat gebruikelijk of gewoon is ;)
Doen waar je, jezelf goed bij voelt :j

Groet Karin.

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 22:16

*\o/* De verkoopsakte deze ochtend getekend ! Alsook sleutels ontvangen. Ik ben dus officieel eigenaar *\o/*

Gezien het prachtige weer heb ik er met mijn ouders een dagtrip van gemaakt. Waauuw, lekker gegeten met zicht op de Ardennen. Mama zei spontaan "ik denk dat wij hier veel op vakantie gaan komen"


Het besef komt nu zo hard. Gaan uitzoeken waar de bakker is en welke energieleverancier ik moet nemen. Daarnet toch even wat eng gevoel maar dan met het terug rijden naar ouderlijke huis werd ik weer overwrlmt door de dagelijkse drukte. Bah, zo gehaast.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:25

Gefeliciteerd *\%/*

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 23:27

Proficiat, en heel veel geluk!

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 04:05

Van harte gefeliciteerd, en succes met alle regel - dingetjes.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 06:06

Gefeliciteerd! :D Nu gaat het echt beginnen! Logisch dat het spannend is en het zal misschien ook niet altijd makkelijk worden, maar je kunt daar nu wel je leven helemaal op gaan bouwen zoals jij dat het liefste wilt :)

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:52

Gefeliciteerd! Zoiets is altijd spannend zeker als het een nieuwe omgeving betreft. Je gaat het vast enorm naar je zin krijgen daar!! <3

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:03

Ik kom hier binnengevallen in dit topic, snel even gelezen en de foto's gezien. Heeeeeeeeerlijk huisje heb je gevonden. En je komt vanuit een regio waar je waarschijnlijk ook al regelmatig Frans spreekt dus dat heb je natuurlijk ook wel mee als je naar Wallonië verhuist. Prachtig is het daar!

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 13:45

Gefeliciteerd met de overdracht van nu je eigen huisje! *\%/*
Spannend en nu er een thuis van maken ...
succes met alle uitzoek en regel dingen ...
en niet vergeten up dates te plaatsen :j

Groet Karin.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 02:21

Lees dit nu pas, maar wat gaaf! Ik denk juist dat als je alleen bent, zoiets kan doen.

Ardennen zijn zo gaaf. Ik ben er altijd al verliefd op. IN 2016 zijn mn man en ik voor het eerst in jaren zonder zoon, dus samen op vakantie geweest. Er kwam van alles voorbij maar het werden toch weer de Ardennen. We hebben ene heerlijke tijd gehad en veel etalages van makelaars gezien :p

Gefeliciteerd met je huis en alvast veel succes.

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 06:25

Gefeliciteerd op naar een nieuw begin.
Komt allemaal vanzelf wel wij gingen van Rotterdam naar het platteland in Friesland en nooit geen seconde spijt gehad.

Het is jouw feestje en je moet zelf je slingers ophangen.

Ik was blij dat ik mijn paard had waardoor ik snel contacten heb kunnen leggen.