Breedbeeld tv, wie O wie!?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Breedbeeld tv, wie O wie!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-17 11:57

Hoi Bokkers,

Wie van jullie heeft er nog steeds een oude breedbeeld tv? Wij wel, en we kopen geen nieuwe tot dat deze het begeeft.. Hij is al ruim 20 jaar oud maar het oude beessie doet het nog steeds prima..

Een smart tv, 500 zenders, netflix. Ja ik heb het allemaal gehad toen ik nog thuis woonde, maar 3 jaar geleden samen gaan wonen en toen was ons oudje er al. Hoelang zou die nog meegaan?

Ik ben zeer benieuwd, ik wacht de dagen af wanneer ik weer kan Netflixen op groot beeld :')


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Breedbeeld tv, wie O wie!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 12:00

Een paar jaar terug is die van ons overleden.
Ik vind het jammer, netflixen kan hier niet door de trage internet snelheid dus dan doen we nog steeds niet met de smart tv.
Maar het is wel gemakkelijk als je eens de kast of zo op zij wilt zetten, tenminste geen ding van 40 kilo op de kast :D

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 12:41

Tot voor kort stond er nog een vierkante bij mijn moeder. Geen breedbeeld dus maar echt een oude vierkante kast. Deed het nog prima. Ik heb thuis wel een smart tv maar gebruik er niet eens echt veel van eigenlijk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Breedbeeld tv, wie O wie!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 14:04

Omdat de vraag van TS betrekking heeft op elektrische huisraad verplaats ik het topic naar [HTT] Huis, tuin en techniek.

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 14:23

Bij ons staat ook nog een oudje :D
We wachten ook met het aanschaffen van een nieuwe tot deze het begeeft.
De tv is nu denk ik ongeveer 18 jaar oud.

Ergens verwacht ik wel dat het niet lang meer duurt, omdat het beeld soms blokjes heeft die zwart zijn.

Les causes ne sont que des conséquences d'autres causes

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Breedbeeld tv, wie O wie!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 14:34

Brrrrrr... ik moet er niet meer aan denken!
Woon sinds kort op mezelf en heb een gelijkwaardige tv gekocht als mijn ouders hebben gekocht twee jaar geleden.

Hun breedbeeld werkte ook nog prima hoor, maar zonder bril of lenzen kon m'n moeder de ondertiteling niet lezen. Ik heb ze overtuigd een nieuwe tv te kopen, werd een 55 inch UHD smart tv... Ze zijn er nog steeds enorm blij mee. Op een luie zondag lekker op youtube muziek kijken en 's avonds kunnen de lenzen gewoon uit als je een film kijkt.

Ik zou ook beslist niet terug kunnen naar zo'n oud ding, dan zou ik tv gaan kijken op m'n laptop ofzo. Het haarscherpe beeld, waarmee animatiefilms véél leuker zijn om naar te kijken. Niet te vergeten, het geluid van een soundbar en losse subwoofer, wat gewoon super goed is, zonder dat je te veel rommel en draadjes (zeg maar gewoon geen draden) in je kamer hebt. _/-\o_

Die oude tv hebben we weggegeven aan mensen die het wel goed konden gebruiken. Helaas ging er na enkele weken een printplaat kapot en kon de tv echt weg.

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Breedbeeld tv, wie O wie!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-17 15:47

Ja hier indd ook echt nog zo'n kast, beeldbuis whatsever haha. Leuk om te lezen dat die ouwe knoepers nog steeds bij mensen in de huiskamer staan. ik heb nu 30 zenders en geen mogelijkeden om dingen op te nemen, laptop doet het niet meer.. Dus ooit keer Netflixen op de tablet en muziek luisteren maar meestal op de telefoon :p

Nouja meer tijd voor andere dingen zullen we maar zeggen haha.. Toen ik nog thuiswoonde keek ik ook veel meer

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:25

Ik heb mijn dikke tv (niet eens breedbeeld, gewoon zo’n vierkante) 5 jaar geleden weggedaan, en daar de allerkleinste led tv die ik kon vinden voor in de plaats gekocht :Y) Ik kijk nauwelijks tv, en zo’n klein ding kun je makkelijk wegwerken.

Ik heb die van mij weg gedaan omdat hij zo veel stroom vrat. Mijn led tv gebruikt 35 Watt.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 15-10-17 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Breedbeeld tv, wie O wie!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:27

hier nog 3 van die grote vierkante tv's...ben niet anders gewend

Déjà Vu (v. Jazz x Havidoff x Aktion), bevallen van Tsunoda B, hengst v. My Blue hors Santiano, 8 mei 2023

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Breedbeeld tv, wie O wie!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:12

Tot voor kort had ik er ook nog eentje staan. :j Hij was ongeveer een kubieke meter groot. :') Toen kwam de dag dat hij na gebruik van de DVD speler (jawel, die heb ik ook nog :+ ) geen zenders meer wilde laten zien. Een paar maanden later boodt een vriendin me haar oude smartdinges aan. Zij had een grotere gekocht. Dus die heb ik nu. Maar ik kijk heel weinig tv eigenlijk. :)

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Breedbeeld tv, wie O wie!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 23:08

Wel geen beeldbuis, maar wel een televisie van toch zeker 6-7 jaar oud! Een simpele 32” van samsung, zonder poespas. Groot zat voor in mijn smalle woonkamer.
Ik koop pas een nieuwe (luxere) wanneer deze kapot is.

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 00:13

Mijn ouders hebben nog zo'n oude staan. Het is wel een erg groot verschil in beeldkwaliteit met de nieuwere tv's. En ik denk dat ze ook maar een zender of 24 hebben. Waarvan ze er wellicht 4 of 5 gebruiken. Maar dat is volgens mij bij de meeste mensen zo.
Ze gaan ook pas voor andere als deze het begeeft. Meer als een jaar geleden dacht ik dat hij het ging begeven want toen kwamen er plots zwarte blokjes in beeld, die zijn inmiddels weer verdwenen. Persoonlijk moet ik er niet aandenken omdat ik ook naar zenders kijk die je alleen digitaal kunt bekijken.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Breedbeeld tv, wie O wie!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 02:58

Ik heb op de slaapkamer zo'n oude vierkante bak staan. Met via de glasvezel overigens alle zenders die er beschikbaar zijn via ons pakket. Hij is overigens 15 jaar oud. Denk toen al de laatste in zijn soort.

Gebruik hem overigens niet super vaak.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:40

Tigra_ schreef:
Mijn ouders hebben nog zo'n oude staan. Het is wel een erg groot verschil in beeldkwaliteit met de nieuwere tv's. En ik denk dat ze ook maar een zender of 24 hebben. Waarvan ze er wellicht 4 of 5 gebruiken. Maar dat is volgens mij bij de meeste mensen zo.
Ze gaan ook pas voor andere als deze het begeeft. Meer als een jaar geleden dacht ik dat hij het ging begeven want toen kwamen er plots zwarte blokjes in beeld, die zijn inmiddels weer verdwenen. Persoonlijk moet ik er niet aandenken omdat ik ook naar zenders kijk die je alleen digitaal kunt bekijken.


Dan zou ik bang worden voor kortsluiting. Die oude kasten zijn toch wat brandgevaarlijker dan de moderne platte tv's die door led veel minder energie gebruiken.

Zo'n kast kan je trouwens prima digitaal gebruiken hoor, kwestie van een scart aansluiting in het kastje en volgens mij kan dat meestal gewoon. Hadden wij destijds wel.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Breedbeeld tv, wie O wie!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:12

Kan nog wel even duren voor die beeldbuis het begeeft :) Zitten weinig bewegende delen in en die elektronica kan best erg lang mee als dat een beetje degelijk is gemaakt...

Nadeel van die beeldbuizen is dat ze nogal stroomvreters zijn. Uit dat oogpunt zou ik denk ik de beeldbuis het huis uit doen en van Marktplaats een 2e hands LCD TV plukken. Minder energie nodig, minder plaats nodig, minder oppervlak om af te stoffen :+

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

wyoming

Berichten: 2499
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Breedbeeld tv, wie O wie!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:26

Wij hebben ook nog een oude tv op de slaapkamer, loeizwaar dat ding. Hij komt nog bij mijn man uit zijn huis, eigenlijk had ik gezegd dat als dat ding weer naar beneden moest dat via het raam zou gaan. Toch is hij 4 jaar geleden weer meeverhuisd naar het huis waar we nu wonen. Eigenlijk willen we wel een andere maar aan de andere kant hebben we zoiets van hij doet het nog steeds.

<3 30-07-2014 <3 12-06-2018 <3


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:44

Ik heb er tot 2010 eentje gehad.. toen kwam er ineens rook uit en heb ik hem als de sodemieter het huis uit gezet. (Letterlijk, opgepakt ondanks het gewicht en naar beneden de tuin in gerend). Mijn ouders hebben er tot twee jaar terug eentje op de slaapkamer nog gehad. Die hebben uiteindelijk onze oude TV gekregen, omdat wij een grotere wilde omdat onze woonkamer best groot was en ik de ondertiteling niet meer kon lezen :+

In ons vakantiehuisje nog wel een dikkerdje. Wordt alleen gebruikt in de avonduren en overdag gaat de stekker eruit want je weet maar nooit wat er gebeurd als je er niet bent _O- die is ook al wel een jaar of 20 oud denk ik.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annemijn, belle_boef, Eleadoras, EliseXJoelle, Flippertje, MarjanB, MissWeenie en 93 bezoekers