lenovo versus apple en samsung?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

lenovo versus apple en samsung?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 21:58

https://www.aldi.nl/aldi_lenovo_b_smart ... 45029.html

Deze is morgen te koop bij de aldi.
Is dat wat?

Is het vergelijkbaar met een Iphone (die had ik, maar is overleden) :+ , het is goedkoop toestel ik wil hem voor appen, mailen, bellen!! en wat foto's maken heb al gelezen dat foto's matig is.
Verder wil ik er een app op kunnen zetten voor mijn gps tracker van de hond :+ .
En met kerst die van de macdonald en bijvoorbeeld google earth.. Zeg maar de basics.

Of heeft iemand hier ander voorstel voor no nonsense smartphone voor en paar apps ?
En Apple is zeker de enigste die met Ios werkt? (Dat is dan weer jammer)

Budget is beperkt :$ , refurbisht is geen problem, vind ik ook prima.

Wie heeft nog leuke tip? Voor betaalbare practische smartphone.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:17

Wij hebben een tablet van Lenovo. Vriend wou absoluut geen ipad of samsung. Tot nu toe heel erg tevreden mee, makkelijk in gebruik, batterij gaat lang mee, fijne foto's mee gemaakt op vakantie, goede projector, veel opslagruimte.

Onze tablet hebben we via de website van lenovo zelf aangekocht. Daar kregen we voor dezelfde prijs als hier in de winkel 16gig extra geheugen, toch al wel de moeite waard. Qua smartphone weet ik niet hoe hij is, maar als tablet doet hij iig absoluut wat hij moet doen.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:29

Wat voor iphone had je? Ik denk niet dat het vergelijkbaar is.
1 GB werkgeheugen is best wel weinig, ik doe ook niet veel met mijn telefoon maar ik was er al snel klaar mee, het wordt snel langzaam. Je moet er iig geen facebook oid op willen zetten.

Ik heb zelf een Lenovo K5, ook niet zo duur en helemaal prima. Heb hem nu een jaar en de batterij wordt wat minder maar verder is hij nog steeds snel en goed.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: lenovo versus apple en samsung?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:32

Ikzelf heb een Lenovo laptop en een telefoon die ook door Lenovo is gemaakt en ben met beide heel tevreden! Voor simpele dingen als bellen en foto's maken moet die telefoon goed zijn.

Wat is je budget?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: lenovo versus apple en samsung?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:49

Ik heb niet de telefoon maar wel een laptop van lenovo. Ding is met 50km uit mijn rugzak gevlogen en is al zon 4 jaar oud en doet het nog heel goed!

Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Re: lenovo versus apple en samsung?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:52

Ik heb al een paar jaar een tablet van Lenovo en hij doet het nog steeds erg goed. Onverwoestbaar dat ding zo vaak laten vallen en geen enkele scheur. Wel tikkie langzamer dan toen ik hem net had, maar niet hinderlijk langzaam.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: lenovo versus apple en samsung?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 23:09

Ik heb een Lenovo K6, waar ik ontzettend tevreden mee ben. Hij is snel, gebruiksvriendelijk, de batterij gaat lang mee en hij is valbestendig :')
Was voor mij in elk geval een topaankoop. (En wij hebben van tevoren alle specificaties bekeken, ook op basis daarvan was dit veruit de beste in zijn prijsklasse. Samsung en Apple waren met deze specificaties veel duurder.

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:18

IOS vind je inderdaad alleen op iphones. Vergelijkbaar is het dus niet echt, zowel qua software als hardware, maar daar is de prijs dan ook naar.
Iphones zullen gemiddeld langer mee gaan dan goedkope android telefoons. Ik heb zelf de iphone SE, het nieuwste budgetmodel, en die kan ik zeker aanraden als je er het geld voor hebt. Via sites als Leapp.nl zijn ze idd ook refurbished en met garantie te koop.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 04-10-17 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Klaas15

Berichten: 331
Geregistreerd: 15-10-10
Woonplaats: home sweet home

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:39

Onze dochter studeert ICT en voor de opleiding willen ze alleen lenovo.
Tot nu toe zeer tevreden over.
Wordt nu ook veel bij bedrijven gebruikt.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: lenovo versus apple en samsung?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:43

Lenovo is een prima merk maar je kan natuurlijk niet een mobieltje van 70 euro vergelijken met eentje van 700.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: lenovo versus apple en samsung?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 09:25

Het wordt denk ik een gerefurbishte 5S apple dan passen alle dingen die ik hier heb liggen gewoon en weet ik meteen hoe hij werkt. De 5 is goedkoper dan de 6 en kleiner dus handzamer. De 6 kan beter tegen water hoorde ik is dat zo? Dat zou nog reden voor een 6 kunnen zijn en qua breuvastheid nog verschil??

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: lenovo versus apple en samsung?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:38

Voor de 6 zullen er langer updates zijn dan voor de 5s. (Als je geen updates hebt betekent het dat je telefoon traag wordt en je sommige apps niet meer kunt downloaden op den duur)

Ikzelf heb een moto g5, hij maakt nog wel mooie fotos alleen fotos van dichtbij (close up) niet. Verder prima ding.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: lenovo versus apple en samsung?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:51

Ik zou zelf de 5s afraden deze mobiel is alweer 4 jaar oud geloof ik het model dan. Dit betekend dat waarschijnlijk de batterij snel kuren gaat krijgen (omdat hij het nieuwe besturingssysteem niet helemaal aan kan (zijn ook mensen die zeggen dat Apple t expres doet ik hou me daar buiten haha)). Ook zullen updates naar nieuwe iOS al snel niet meer mogelijk zijn

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:55

Bedankt!
Ik ga even kijken of ik dat mobieltje kan kopen. Normaal gesproken kom ik nooit in de Aldi, dus ik wist niet van deze aanbieding. We zijn hier Samsung fan, maar hebben sinds een jaar een Lenovo tablet...is ook goed.
Refurbisht vind ik persoonlijk wel een punt, maar dat staat niet bij de advertentie . Het gaat mij echt om het bellen en appen.

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:55

De SE heeft dezelfde maat als de 5s, maar is wel veel nieuwer en krachtiger en zal langer geüpdate kunnen worden. Dus die zou ik eerder kiezen dan de 6.
Al is de 5s ook nog prima te gebruiken de komende jaren.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: lenovo versus apple en samsung?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:14

Ik raad de 5 ontzettend af. Wat een rotding

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: lenovo versus apple en samsung?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 11:39

Heb de 5 een tijdje gehad als leentoestel toen mijn toestel al keer eerder stuk was, behalve dat de batterij van dat leentoestel geen bal meer waard was vond ik het verder wel oke toestel.
Vind maat van de 5 wel handiger, maar SE is dan dus ook een leuk idee, bedankt over de tips qua updaten, dat is natuurlijk wel een ding.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: lenovo versus apple en samsung?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:46

Ik koop persoonlijk nooit meer lenovo. Een keer een laptop van gekocht die rond dezelfde prijsklasse zat als voorgaande laptop (dat was samsung). Hij presteerde echt ondermaats, was heel traag en kon er echt maar net een spelletje spelen op minimum. Heeft het ook geen twee jaar volgehouden :')
Uiteraard is dat natuurlijk persoonlijke ervaring.

Qua telefoon heb ik een LG nexus 5x, ook geen hoge prijsklasse en na een jaar nogsteeds tevreden mee.

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: lenovo versus apple en samsung?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:53

Ik heb een laptop van lenovo, en never dat ik ook nog iets van dat merk pak..

Behuizing van de mijne kan niks hebben. Ik tilde hem op, en krak! 2 scheuren er in. Ik maakte de cd/dvd ding open, en pats, stukje behuizing daar er van af.

En dan nog niet gesproken over de kleuren van het scherm..

Wit = geel. Klopt voor geen meter, (en ja we hebben hem gekalibreerd)

Verder werkt ie wel fijn. Maar dit zijn voor mij wel min puntjes van t merk

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:02

Ik heb die de vorige ronde dat de Aldi hem aanbod gekocht. Ik ben een weinig veeleisende telefoon gebruiker en ik heb er tevreden over. Vooruitgang op mijn iPhone 4 :')

Camera is niet heel super, dat is het enige wat ik oprecht jammer vind

Wel vroeg voor de deur, want om 10 uur was hij bij ons bijna uitverkocht

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 15:53

Ben eruit, verhaal kreeg nog andere wending, was van plan een apple te kopen refurbished.
Maar....
Ik ken mezelf, zeker na ongelukje dat ik gehad heb alles valt 100 x per dag uit mijn handen |( en toen zag ik deze!! En hij kan tegen water :D

De stoere Samsung Galaxy Xcover 4 kan als geen ander tegen een stootje of een flinke regenbui. Als je vaak in een ruige omgeving sport of werkt, hoef je je dus geen zorgen te maken of deze smartphone je avonturen wel kan bijbenen. Dit dankzij de stevige behuizing en het feit dat hij waterdicht is.

Dus dat wordt hem, hij is bij sommige winkels te verkrijgen voor 219 euro.
https://www.pdashop.nl/product/773753/s ... As768P8HAQ