Robot stofzuiger

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Robot stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 16:51

Hallo allemaal :)

Hierbij even een vraag.
Mijn vader is over 2 maanden alweer jarig en ik had besloten dit jaar echt is een keer een leuk (&handig) cadeau te halen samen met mijn broer.

Toen kwam ik op het idee van een robotstofzuiger.
Mijn broer en ik wonen samen nog thuis bij onze vader.
Aangezien wij de hele week met de studie bezig zijn, paps de hele week weg is naar werk en we daarnaast nog aardig druk zijn moet ik zeggen dat de huishoudelijke klusjes vaak lang uitgesteld worden :=

Nu begrijp ik dat een robot het stofzuigen niet over neemt, maar er hoeft wel iets minder gestofzuigd te worden als eerst en het zal er (hopelijk) net even wat netter uitzien.
Ik gelezen dat de goedkope versies eigenlijk niet veel soeps zijn (correct me if I am wrong).

Welke merken / versies zijn nou goed?
Wat zijn de voor en nadelen?
Do's en dont's?
Zit er veel onderhoud aan?

We hebben twee katten thuis, dus met kattenhaar moet ook rekening gehouden worden bij aankoop.

Bedankt alvast _/-\o_


8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Robot stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:47

Ik heb de aller allergoedkoopste, inmiddels al een paar jaar oud, maar hoewel de accu nu wat slechter wordt werkt het ding nog prima. Je moet hem tussendoor wel eens leeg maken en je moet em handmatig opladen en aanzetten, maar zuigen doet ie prima. Gewoon kleine blaadjes, hondenhaar, pluisjes, stof en fijn zand zuigt ie zonder problemen op.
Mijn ouders hebben een iets duurdere die een oplaadstation heeft en zelf elke nacht gaat zuigen.. op zich wel handig, maar het ding heeft wel veel meer kuren dan ons simpele robotje.
Waar je wel op moet letten: de hoogte. Die van ons is net laag genoeg om onder de bank te kunnen zuigen, dat is echt fijn. Als je meubels hebt waar je met een gewone stofzuiger lastig onder kan dan is het ideaal als de robotzuiger er wel onder past, maar sommige modellen zijn vrij hoog.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 21:48

Bedankt voor je reactie ! Super, dat neem ik zeker mee in de beslissing :)

snorkel1986

Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:51

8nnemiek schreef:
Ik heb de aller allergoedkoopste, inmiddels al een paar jaar oud, maar hoewel de accu nu wat slechter wordt werkt het ding nog prima. Je moet hem tussendoor wel eens leeg maken en je moet em handmatig opladen en aanzetten, maar zuigen doet ie prima. Gewoon kleine blaadjes, hondenhaar, pluisjes, stof en fijn zand zuigt ie zonder problemen op.
Mijn ouders hebben een iets duurdere die een oplaadstation heeft en zelf elke nacht gaat zuigen.. op zich wel handig, maar het ding heeft wel veel meer kuren dan ons simpele robotje.
Waar je wel op moet letten: de hoogte. Die van ons is net laag genoeg om onder de bank te kunnen zuigen, dat is echt fijn. Als je meubels hebt waar je met een gewone stofzuiger lastig onder kan dan is het ideaal als de robotzuiger er wel onder past, maar sommige modellen zijn vrij hoog.
maar welk merk heb je als ik vragen mag?

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

lovelucydan

Berichten: 2062
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Robot stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:57

Wij hebben er ook een een LG. Echt een wereld ding. Denk dat ik echt nog maar een keer per maand echt stofzuig.

Het is wel een dure in aanschaf maar goed hij maakt toch een paar keer per week schoon.

Hij maakt een soort tekening van de woning in de computer en kiest de meest handige route. Hij zuigt goed en gaat zelf weer in het laad stadion. Wel moeten alle draden van de grond en hij kan niet tegen een vloerkleed. Het scheelt ons gewoon een hoop tijd en frustratie hahaha.

my haflinger horse lucydan!

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 04:47

snorkel1986 schreef:
maar welk merk heb je als ik vragen mag?

Ik heb de dirt devil libero. Die wordt niet meer gemaakt, maar het bedrijf heeft wel weer nieuwe modellen op de markt gebracht.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

-Namiro-

Berichten: 1918
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 06:33

Ik ben ook zo’n ding aan het overwegen..
aangezien de paarden aan huis staan slingert er binnen toch wel wat stro en hooi rond :o ..
zuigt zo’n ding dat ook op of loopt ie daarop vast?

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Re: Robot stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 06:49

Ik heb sinds kort een roomba, en hij bevalt me echt super. Ik heb katten en een hond en laat um elke dag zijn ding doen en ik kan alleen maar zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Het was wel een hele uitgave maar ik heb er nog steeds geen spijt van.

Groetjes Monique.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 07:01

Wij hebben de dirt devil spider (85 euro) al paar jaar en het is echt een topding voor dat geld!
Hij zuigt alles goed op en is laag genoeg voor onder de banken etc.
Paar mindere punten:
Opvang bakje is niet heel groot
Hij zuigt ong 3 kwartier en moet dan weer 4 uur opladen (handmatig stekker erin steken)
Hij herkent je huis niet dus hij gaat gewoon volgens vast patroon, maar alsnog wordt alles gewoon goed schoon.

Voor ons toen we hem kochten in ons appartement een top ding, maar voor grotere huizen is hij iets minder geschikt.

Mn ouders hebben daarom een Roomba gekocht (rond 400 euro geloof ik) met groter opvang bakje en hij gaat automatisch terug naar zn station als de batterij leeg is.

Wat betreft prijs kwaliteit verhouding vind ik de dirt devil echt een aanrader hoor. Ik snap niet waarom die dirt devil 4x zo duur moet zijn!

Urona447
Berichten: 2775
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Robot stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 07:43

Wij hebben de neato botvac, vrij prijzig maar ik wil nooit meer iets anders. Als jij een stofzuig vriendelijk huis hebt hoef je echt niet meer zelf te stofzuigen.

Elke morgen om 0800 staat onze stofzuiger geprogrammeerd dus dan doet hij braaf zijn ronde en stuurt hij een bericht als hij klaar is met een plattegrond erbij wat hij schoon gemaakt heeft.

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Robot stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:20

Hier geen ervaring, maar zag op Facebook een reclame langs komen van Lidl met een dirt devil robotstofzuiger voor €70.

Wellicht dat dat wat is?

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17914
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Robot stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:31

Ik heb een LG, geweldig ding. Ik zuig zelden tot nooit meer zelf, enkel nog een keer de randjes waar hij niet kan komen.
Het kost wel even wat nakijkwerk om je huis geschikt te maken, zoals het opbinden van kabels (daar verslikt hij zich in). Als je dat eenmaal voor elkaar hebt, red hij zichzelf uitstekend. Hij gaat zelf terug naar het oplaadstation en als hij nog niet klaar is als hij leeg is, gaat hij na het opladen gewoon weer verder. Je kan hem op verschillende manieren instellen en ook programmeren qua tijd, al doe ik dat nooit omdat mijn dagen te veel wisselen. Ik zet hem dus gewoon zelf aan als ik de boel gezogen wil hebben.

Zo heerlijk, alles opruimen en dan rustig met een boekje en kopje thee gaan zitten terwijl je aan het stofzuigen bent! :))

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Dispar_Vulgo

Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:35

https://www.lidl-shop.nl/Dirt-Devil-Rob ... p100205951

Depende, deze bedoel je denk ik.
Ik heb de nieuwere versie Dirt devil spider (zie m'n uitgebreide toelichting 3 posts hierboven).
Hij lijkt heel erg vergelijkbaar! Ik overweeg deze nu te kopen voor de bovenverdieping.

conejo

Berichten: 1412
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Robot stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:59

Hier al een paar jaar de roomba en erg blij mee. Wij laten hem elke ochtend voor we opstaan om half 7 stofzuigen. Je moet wel je huis aan kant hebben en hoogpolig tapijt loopt hij op vast. Voor ons en goede motivatie om elke avond het speelgoed van de kinderen goed op te ruimen. Wij hebben 1 stoel waar hij op vast loopt deze zetten we elke avond op de bank. Als hij vastloopt stopt hij van zelf. Je moet wel regelmatig het bakje legen. En eigenlijk 1 keer per maand onderhoudt plegen door goed schoonmaken. Al doen wij dat vaak als hij niet goed meer schoon maakt. Maar daar is eindelijk een werkje van 15 min. En denk minder lang als je het vaker doet.
Wat een nadeel kan zijn is dat hij er best lang over doet.
En voor ons dat de kinderen 3 en 1 jaar er bang voor zijn. Oudste omdat ze toen zet kon tijgeren er bovenop is gekomen en hem aan heeft gezet en heel erg is geschrokken is. En de jongste denk ik omdat ze ziet dat de oudste het eng vind. Al word de oudste minder bang.
Maar ik wil niet meer zonder.

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna

-Namiro-

Berichten: 1918
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 07:44

Zuigen die dingen alleen stof of worden rondslingerende stukjes stro en hooi ook meegenomen?

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Robot stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 07:47

Veel robotzuigers hebben ronddraaiende borstels, en lange sprieten hooi en lange haren draaien zich daar omheen, dus dat werkt meestal niet heel goed.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Robot stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:02

Ik heb ook een LG, voorheen een samsung gehad maar de LG doet veel beter zijn werk. Ook lange haren en hooi gaat naar binnen. Hij staat iedere dag aan en ik zuig bijna nooit meer met de stofzuiger.

- instructie - sportmassage - bitloos testservice en overstapbegeleiding -
www.paardgevoelig.nl

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:05

Daan_O schreef:
Ik heb ook een LG, voorheen een samsung gehad maar de LG doet veel beter zijn werk. Ook lange haren en hooi gaat naar binnen. Hij staat iedere dag aan en ik zuig bijna nooit meer met de stofzuiger.


Mag ik vragen welk type?

Ties 3/6/2015 <3

Ladyson

Berichten: 3211
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:08

Je post geeft het goed beeld weer! Afhankelijk van een dure of goedkope zal je wat meer/minder vaak zelf moet zuigen. Ik heb al jaren ook een dirt devil (spider denk ik?). Ik zet m tijdens het koken aan ofzo. Je moet er af en toe een blik opwerpen want soms komt ie vast te zitten in snoeren ofzo. Je zal verbaasd zijn hoeveel stof er iedere keer vanaf komt. Voordeel dirt devil tov roomba: de roomba is veel hoger waardoor ie alsnog niet onder je kast kan (bij mij dan iig) terwijl de dirt devil lekker overal onderdoor past. Toch is zo'n roomba ook wel echt een voordeel, die gaat logisch te werk en slaat niks over. Die kun je ook tijdens je werk zelfstandig laten gaan terwijl de dirt devil bij mij dan sowieso ergens vast komt te zitten.

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Robot stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:11

Friesam de LG hombot geloof ik, hij is rood (dat is dan weer een beetje jammer :P )

- instructie - sportmassage - bitloos testservice en overstapbegeleiding -
www.paardgevoelig.nl

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Robot stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:22

Hier ook een robot fan! Wij hebben ook de LG hombot volgens mij. Het is niet echt een zuiger maar meer ene fanatieke veger. Hij heeft in her begin wat 'begeleiding' nodig bij het robotproof maken van je huis maar na 2 keer zie je al heel goed waar hij wat moeite mee heeft en kan je wat kleine dingen aanpassen (vb: hij past bij ons precies onder de radiatoren langs, maar dan wel zo precies dat als het middelste stuk er onder zit hij zichzelf uitschakelt :+ ) met een kleine aanpassing is dat klaar en kan hij gewoon rondrijden. Stort zich niet in het trapgat maar heeft af en toe wel moeite met richeltjes van rond de 2/3 cm. Daar vergist hij zich nog wel eens in en dan hangt hij vast, de sukkel.

Valse hoop is ook hoop!

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:23

Daan_O schreef:
Friesam de LG hombot geloof ik, hij is rood (dat is dan weer een beetje jammer :P )


Oh ik hou van rood :o

Ties 3/6/2015 <3

Pinkeltje

Berichten: 1298
Geregistreerd: 26-01-12
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:31

M_i_R schreef:
Hier ook een robot fan! Wij hebben ook de LG hombot volgens mij. Het is niet echt een zuiger maar meer ene fanatieke veger. Hij heeft in her begin wat 'begeleiding' nodig bij het robotproof maken van je huis maar na 2 keer zie je al heel goed waar hij wat moeite mee heeft en kan je wat kleine dingen aanpassen (vb: hij past bij ons precies onder de radiatoren langs, maar dan wel zo precies dat als het middelste stuk er onder zit hij zichzelf uitschakelt :+ ) met een kleine aanpassing is dat klaar en kan hij gewoon rondrijden. Stort zich niet in het trapgat maar heeft af en toe wel moeite met richeltjes van rond de 2/3 cm. Daar vergist hij zich nog wel eens in en dan hangt hij vast, de sukkel.


Beveel je de hombot wel aan ondanks de slechte zuigkracht? Dit weerhoud mij namelijk een beetje om deze te halen. Doordat je dit veel leest


M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Robot stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:36

alle robotstofzuigers vegen, dus daarin is hij geen uitzondering. ze werken allemaal met borsteltjes die het naar een middenbakje toe vegen. De veegkracht is prima. meerdere katten in huis en daar heeft hij geen moeite mee.

Valse hoop is ook hoop!

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Robot stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:38

Ik lees ook even mee, wil al een poos een robot. Helaas is mijn benedenverdieping totaal niet geschikt met allemaal op- en afstapjes, maar voor boven zou hij ideaal zijn (hoop ik)

Wel nog een vraagje: Hoe doen jullie robots het met trappen? Ik heb een open trap, en ben heel bang dat, als ik hem automatisch aan laat gaan, hij naar beneden stort.... 8)7

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frummel01, horzlover, m0niekkkie, rollyjogered, Yavanna en 23 bezoekers