Oldtimergek wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Daks

Berichten: 5832
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 19:32


A better world shall emerge based on faith and understanding.


Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:53


Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:05

Hier ook een fan maar (nog) geen in mijn bezit. Wel eens bijna op het punt gestaan om een Volvo 144 te kopen maar is toen niet doorgegaan. Ben een Volvofan, de Amazone wagon is mijn favoriet <3

Daks

Berichten: 5832
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 14:46

Sorro schreef:
Oh dat zijn applicatie pads zonder cutting factor. Met de hand ga je dan weinig resultaat krijgen. Misschien kun je https://www.carclean.com/nl/raffini-3-5 ... green.html proberen


Helaas met deze ook geen verschil. Ik ga over 2 weken naar een officiële autopoetser.

A better world shall emerge based on faith and understanding.

Daks

Berichten: 5832
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 14:47

Afbeelding

Hij shined wel goed met meguiars poets

A better world shall emerge based on faith and understanding.

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:01

Machinaal zouden ze die krasjes wel eruit moeten kunnen krijgen.
Hij staat er mooi shiney bij.

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:35

Krassen zijn uiteindelijk verwijderd materiaal en dat krijg je alleen helemaal goed door dat materiaal weer toe te voegen (lees: opnieuw verchromen)
Alss het door de chroomlaag heen is, en daar lijkt het op, kun je het er niet meer uitpoetsen omdat je dan dus de hele chroomlaag weg zou moeten poetsen.....

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:29

ikke schreef:
Krassen zijn uiteindelijk verwijderd materiaal en dat krijg je alleen helemaal goed door dat materiaal weer toe te voegen (lees: opnieuw verchromen)
Alss het door de chroomlaag heen is, en daar lijkt het op, kun je het er niet meer uitpoetsen omdat je dan dus de hele chroomlaag weg zou moeten poetsen.....


Correct echter indien deze zeer ondiep zijn, wat ik wel denk gezien de geplaatste foto, kun je door polijsten of wetsanden nog correctie behalen. Stel regel is over het algemeen zolang je ze niet met je vingernagel voelt kun je polijsten, blijft je nagel hangen dan zul je moeten vervangen ( opnieuw spuiten of opvullen).

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:43

Sorro schreef:
ikke schreef:
Krassen zijn uiteindelijk verwijderd materiaal en dat krijg je alleen helemaal goed door dat materiaal weer toe te voegen (lees: opnieuw verchromen)
Alss het door de chroomlaag heen is, en daar lijkt het op, kun je het er niet meer uitpoetsen omdat je dan dus de hele chroomlaag weg zou moeten poetsen.....


Correct echter indien deze zeer ondiep zijn, wat ik wel denk gezien de geplaatste foto, kun je door polijsten of wetsanden nog correctie behalen. Stel regel is over het algemeen zolang je ze niet met je vingernagel voelt kun je polijsten, blijft je nagel hangen dan zul je moeten vervangen ( opnieuw spuiten of opvullen).

Ik had de indruk vanaf de foto dat ze dus niet zo ondiep waren. Voor de rest ben ik het met je eens.
Hopelijk krijg je het eruit, opnieuw verchromen is geen geintje (in tegenstelling tot verzinken)

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:27

Kadankovitch schreef:
Ofschoon ik zelf vreselijk slechte ervaringen heb opgedaan met de Volvo overgenomen van mijn vader, denk ik inderdaad dat vooral de eerdere Daf's prachtige en zeer goede auto's waren. Daarna heb ik trouwens een Fiat selecta gekocht die uitgerust was met een gelijksoortige continu variabele versnellingsbak was uitgerust en die vond ik gewoon heerlijk !!!


Vanmorgen de 340 weer eens wakker gemaakt na 10 maanden. Accu een extra ruggesteun gegeven met kabels op die van de diesel 4x4: Nl. eerst even goed doorstarten om de olie rond te pompen en benzine naar de vlotterkamer.
Choke éven helemaal uit, vrijwel gelijk half en... loopt +:)+
Gewoon voor ´dagelijks´ gebruik; geen rally dit jaar.

Mogelijk wel een derde klassieker.
Ben na >10 jaar de terreinwagen meer dan een beetje zat op de weg. Heb het ding maar een paar keer per jaar echt nódig en met wat flexibiliteit is dat én terug te brengen én een mouw aan te passen.
Is een lappenkap en dát wil ik wel graag behouden, dus een evt. vervanger moet een cabrio zijn.
Kan gerust 2 persoons en veel kms rij ik niet, pakweg 10-12k/jaar en ook nooit hard.
Nu is een relatief moderne auto veel betrouwbaarder, veiliger en meer van dat, doch de charme van een klassieke cabrio is uniek.
Hoe nieuwer hoe zwaarder en dat is echt castratie van kwiek rijplezier.

Áls ik mijn trouwe 4x4 vervang, dan is de keuze tussen een klassieke Alfa Spider versus een MX5 NC of een Toyota MR2 Roadster. Die laatste is er ook met een sequentiele halfautomaat wat een heel koel high tech alternatief is voor cvt.

Unseen schreef:
Mijn moeder heeft een Alfa Romeo Giulia 1300 Super (met 1600 motor) uit 1971.


Voor dagelijks gebruik??

Béétje een hard hoofd in de Spider want ik vind hoe later hoe minder charmant doch de zeventiger jaren waren geen hoogtepunt in betrouwbare techniek bij Alfa. Zowel de twee dubble Del´Ortos en het elektriek van MagnetiMarelli... brrrrrr.
Op zich heb ik de Volvo als het ding niet start en ook loopt er geen bloed uit als ik eens niet weg kan, maar pech onderweg is hier níet leuk.

Dat is met een ´moderne´ Toyota geen vergelijk. Ook niet met de 340 of zelfs de DAF55 met hun oerbetrouwbare Renaultjes onder de kap.

Onverwachte complicatie is dat de achterban mijn 4x4 ruig, he-le-maal ´mij´ vindt doch mijn cabrio voorstelllen allemaal kappersautos -O-

Daks schreef:
Hij shined wel goed met meguiars poets


Blinkt, glimt, glanst :)*
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 11-07-18 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

www.homocaballus.net

Daks

Berichten: 5832
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 19:46

Ik kan 1 krasje met mijn Nagel voelen de rest niet. Zou dus gepoetst kunnen worden toch?

A better world shall emerge based on faith and understanding.

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:11

Oeps, de 340 is afgekeurd.
De folie van de getinte ramen is niet gehomologeerd >;)
Zit er al 30 jaar op. Nú is het een probleem en nee, vóór de homologatie is niet uitgezonderd. Omdat het de ruiten betreft een ´grave´ dus afgekeurd.
Ok, de folie eraf. Uiteraard blijft de plaklaag met daarin het pigment op het glas gebakken zitten. Grrrrrrrrrrrrr......

Oh en nee, er komt geen ´oldtimer´ cabrio. Heb beter een modernere. Is tóch al twee of meer electronische techniek generaties terug.
Ik bedoel, als je een auto van 2002/03 koopt is dat een ontwerp uit de vorige eeuw.
Dat is verschillende ´moderniseringen´ minder complex en lichter. Dat laatste is echt stuitend; het is :x hoeveel hetzelfde modeltype auto élk jaar zwaarder wordt.
Een basisversie van de eerste generatie Volkswagen Golf woog 790 kilo.
Anno nu weegt de basisversie 1350 kilo.
560 kilo zwaarder...

Een nieuwe Mini Countryman weegt bijna 1500 kilo.
Tis maar wat je ´mini´ noemt.
Mijn aardig lompe 4x4 met 2.9 turbodiesel weegt 1850 kilo. Die is techniekgeneratie 1990. Zou nu pakweg 300 kilo meer wegen.
Serieus, vuistregel van 12/15 kilo per jaar met slechts heel, héél weinig uitzonderingen. Brrrrr.

Ok, weer verder met ruiten poetsen... -O-

www.homocaballus.net

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:32

Huertecilla schreef:
Unseen schreef:
Mijn moeder heeft een Alfa Romeo Giulia 1300 Super (met 1600 motor) uit 1971.


Voor dagelijks gebruik??


Nee :D

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:34

Unseen schreef:
Huertecilla schreef:

Voor dagelijks gebruik??


Nee :D


Kijk, daar heb je het al ;)
Ben daar ook van afgestapt.

De 340 is goedgekeurd vanmorgen, nu de 4x4. Is best wat werk aan; mods. voor mijn dagelijks gebruik eraf en origineel erop sleutelen, laten keuren, hopelijk goedkeuren en dan weer terugsleutelen.

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 19:48

Mijn slechts 15 jaar oude 4x4 op maar liefst 4 ernstige gebreken afgekeurd:
1. de nummerplaatverlichting deed het niet
2. de tijgerballen mogen niet meer
3. de handrem had nét wat te veel verschil
4. teveel ´roet´

Alles aangepakt en ook de uitstoot maar liefst 50% ónder het max.

Nu verkoopklaar maken en ´verruilen´ voor een 16 jarige, lichtgewicht lappenkap:

Afbeelding
Afbeelding

Middenmotor, sequentiële versnellingsbak.
Is alweer 11 jaar uit productie zonder opvolger. Geruchten genoeg maar niets concreets en áls die opvolger er komt kan je er vergif op innemen dat die groter/zwaarder/krachtiger en minder sportief is.

Net de grof mishandelde wielen O:) van de 340 laten uitbalanceren. Met zwart tape X over racenummers geplakt. We gaan er morgen mee naar Tarifa, voorbij Gibraltar.

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:19

450 km. in een oud 340je later: Wow wat een lol.

Geen airco, wel 40 graden dus raampjes open. Verbazend comfie door de windafwijzers voor en met de achterraampjes half naar beneden. Door de open ramen konden we de racy rasp reflecteren tegen alles.
Door tunnels en op hellingen de zelfgemaakte ´sport´-stand aan en hoppa 1000 rpm meer.

Stuurt ook heerlijk met de straffere rally-veren en langere veerweg. Normaal is de eindeloos lijkende serie rotondes bij/voorbij Estepona een crime, nu was het grote lol en de laatste gewoon jámmer _O-

Berglief is geen autoliefhebber en deelt de lol normaal niet doch merkte nu uit zichzelf meermalen op dat het echt léuk is met Jolly.

Ging ook veel bagage in. Net als bij de binnenruimte is er in moderne auto ondanks de buitenmaten mínder ruimte voor tassen en meuk.
Zich daardoor niet beperkt voelend heeft berglief alles behalve de wasmachine gepakt _O-
Even goed stouwen zodat alles wappervrij lag en als de Marakesh-expres over de weg ;)
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 12-08-18 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

www.homocaballus.net

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:22

Zon 340 is leuk speelgoed. Vriendlief heeft er ook een gehad. Leuk ding was dat, erg lekkere stoelen ook

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:25

Siersma schreef:
Zon 340 is leuk speelgoed. Vriendlief heeft er ook een gehad. Leuk ding was dat, erg lekkere stoelen ook


Ja, geen doorzitten en je kan ook af en toe verzitten. Je zit wel lekker ondersteund maar niet in één houding gedwongen.
Daarbij ruim schouder-, been- en hoofdruimte. Én geen dode hoeken!

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:44

En op ´weg´....


Afbeelding

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:29

...en nu met de terreincabrio op pad naar even boven Madrid; >500 km.

Terug, als het goed is, met de sportcabrio <600 km. via ´toeristische route´.

´Als je haar maar goed zit´ dus extra sterke gel mee. En een tandenborstel. Voor meer is niet veel ruimte. Genoeg drinken voor onderweg en dat is het.

www.homocaballus.net

Daks

Berichten: 5832
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 21:46

Hc wat ben je lekker actief bezig geweest zeg.

A better world shall emerge based on faith and understanding.

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:29

Daks schreef:
Hc wat ben je lekker actief bezig geweest zeg.


Wat heet. Inmiddels weer terug. 16 uur gestuurd in twee dagen, waarvan 10 over secundaire wegen ooohhh zo mooi.

Helaas was de sportcabrio niet als gehoopt, dus met de terreincabrio doorgegaan.

Bij vriendin van vriendin overnacht in het lege kwartier west van Madrid. Daarna binnendoor naar Cordoba. Een groot deel zó verlaten dat we maar een enkele auto in een uur tegenkwamen!
Je moet echt wel even goed plannen dat je met de tank voldoende vol op pad gaat.

Bij Cordoba de snelweg richting Málaga op want vanaf daar is het landschap toch saai vol met olijfboom-gaardes. Om 20.00 thuis en gelíjk aan de gang met strobalen onder dak stapelen vanwege regenverwachting.
Vanmorgen vroég op en de rest onder dak gebracht.
Gelukkig terecht want het heeft zowaar flink geregend!!

Morgen vroeg op en zo´n 50 km. fietsen voor het te warm wordt. Dan de DAF 55 weer eens wassen en opfrissen.
Als er daarna tijd is de deur van de Musso openmaken en kijken of we de electriek van het raam weer aan het werk kunnen krijgen.

www.homocaballus.net

Daks

Berichten: 5832
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 14:14

Afbeelding

Wat is er mooier dan 2 passies samen op de foto

A better world shall emerge based on faith and understanding.

Huertecilla

Berichten: 26849
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:07

Mooi gedaan Daks +:)+

www.homocaballus.net

Britta31

Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:12

Afbeelding
Oldtimer van 35 :+

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 bezoekers