Auto waarin baby en hond past

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Auto waarin baby en hond past

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 14:01

Helaas, mijn trouwe Renault Twingo komt niet meer door de keuring heen. Kan er nog drie maanden meerijden en dan moet ik hem voorgoed afgeven. Helemaal slecht uit komt dat niet want er is een baby op komst.

Maar nu mijn prangende vraag. Ik zoek een auto die die groter is, maar niet te groot en waarin ik een makkelijk een baby en een hond kan vervoeren. Ik zoek een auto met een stationcar-achtige achterbak waarin de hond kan liggen. Die zit nu nog op de achterbank, maar daar komt straks de baby te zitten. De hond voorin in de auto is geen optie. Hij blijft daar niet stilzitten. De toekomstige auto moet niet te groot zijn. Ik draai en keer graag gemakkelijk.

Mijn budget is vrij groot. Het mag zowel een tweedehands of nieuwe auto zijn. Welke merken raden jullie aan?


CarinaR

Berichten: 11947
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Auto waarin baby en hond past

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:03

Wij rijden een VW Touran en kan daar makkelijk babywagen en hond in kwijt.

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Auto waarin baby en hond past

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:04

Een Kia Rio is geen dure auto maar met hond en kind wil dat makkelijk!

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:04

Ik heb sinds mei een Dacia Logan MCV en ben er erg blij mee. Veel ruimte, zuinig en prima comfort voor een nette prijs. Hond ligt in de achterbak en kan daar nog anfere spullen ook kwijt en met oppassen soms 3 honden zelfs achterin. Zoon van 4 zit in stoel achterin of voorin. Achterin passen 2 stoelen en een verhoging naast elkaar voor 3 kinderen.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 14:05

VW Touran lijkt me net wat te groot voor mij :') . Dat is meer een stationcar als ik het zo Google :D

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:05

Het is maar hoe groot je wil.
Ik heb mijn 2 honden (Border collie en een husky) samen in de achterbak van mijn Skoda Fabia 1.4 sedan, en dan is mijn achterbank leeg voor al het andere.
Ze kunnen allebei gewoon liggen, uiteraard niet suuuuper veel ruimte, maar ze zitten er nooit uren in, dus prima te doen.

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:06

ik zou kijken naar de kleine bestelwagens.
Citroen berlingo, renault kangoo, peugeot partner, dergelijke modellen.
In een gewone stationwagen kan je wel baby en hond kwijt, maar raak je hoogstwaarschijnlijk in de knoei met buggy en dergelijke. Die bestelwagentjes zijn een stuk ruimer en hoger binnenin, waardoor je hond én buggy in de koffer kwijt kan, zonder dat je direct een gigantische auto hebt om mee te rijden.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 14:07

De Dacia Logan MCV wordt hem ook niet. Stationwagen is echt te groot voor mij. Te grote overstap vanuit een Renault Twingo :')

Ewelle
Berichten: 78
Geregistreerd: 28-11-16

Re: Auto waarin baby en hond past

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:10

Mijn zus heeft een Seat Altea XL. Baby, kinderwagen en hond passen er makkelijk in en toch is de auto prima te sturen.

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:10

Citroen C4 Picasso :)
Of de peugeot Variant daar van.
Beide fijne auto's waar makkelijk en een hond en een kind en een kinderwagen en nog boodschappen in kan :j
Ik vind ze niet groot, maar vriendlief vertelde laatst dat mijn kijk op groot misschien niet hetzelfde is als wat de rest van Nederland groot vind... :+

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Auto waarin baby en hond past

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:16

Baby kan de eerste negen maanden op de voorstoel en afahnkelijk van hoe groot je hond is kun je ook een fiat panda nemen. Achterbank ver naar voren en dan zit er echt wel veel ruimte in de kofferbak. En de baby kan dan ook wel op de achterbank. Zijn natuurlijk geen auto's waar je heel comfortabel een paar honderd kilometer in rijd achter elkaar maar voor ritten tot 100 kilometer voldoen ze prima, klein, handig en zeer wendbaar en betaalbaar, ook nieuw.Hoog zitten is ook wel fijn.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Auto waarin baby en hond past

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:30

En een Skoda Fabia? Van binnen verrassend ruim (station model) maar klein genoeg om fijn mee te rijden/draaien etc. Baby op de achterbank maar ook genoeg ruimte voor de hond in de kofferbak.

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Auto waarin baby en hond past

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:34

Renault Kangoo of een Opel Agilla?

[o]

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:35

Toyota Verso :D

3 stoelen achter met voldoende ruimte voor het autostoeltje + genoeg beenruimte voor de bestuurder en bijrijder. En een hele grote ruime achterbak :D

Had eerst een Toyota Corolla station en dat had ook wel gepast, maar dan hou je geen beenruimte meer over :+ die was zooooooooooo krap!
VW golf heeft mijn man en daar past 1 autostoeltje in op de achterbank en een hond, maar geen bijrijder meer. Of kinderwagen/buggy als je die mee zou willen nemen.
Laatst bijgewerkt door Keet op 26-09-17 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:36

Ik heb zelf net een mercedes a klasse gekocht. Fijne auto ruim genoeg ook voor een kinderwagen en hond. Je keert hem ook erg gemakkelijk omdat die niet al te lang is.

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:36

Vrienden van mij hebben een scoda Octavia ( weet niet welk jaar) omdat daar 3 kinderstoeltjes achterin passen

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:49

Kaitlyn schreef:
En een Skoda Fabia? Van binnen verrassend ruim (station model) maar klein genoeg om fijn mee te rijden/draaien etc. Baby op de achterbank maar ook genoeg ruimte voor de hond in de kofferbak.


Dit inderdaad!

Ik ben overgestapt van een Toyota Yaris naar een Skoda Octavia, maar dat is voor jou misschien ook al te groot? De de Fabia combi is effectief een stationwagen in het klein.
Ik heb hier met de overgang geen problemen mee gehad, mede omdat ik nu gezegend ben met parkeersensoren :D.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Auto waarin baby en hond past

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:54

Ik verplaats je topic even naar [HTT] Huis, Tuin en Techniek, dat is de plek voor vragen over auto's.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Auto waarin baby en hond past

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:57

Welke kinderwagen heb je/ga je aanschaffen? Er zijn veel verschillende modellen en de een klapt veel compacter in dan de ander. De eerste maanden mag de baby inderdaad op de voorstoel, maar in der vervolgautostoel mag dat niet meer. Neem aan dat je daarna je auto ook nog wil gebruiken haha.

Wat voor auto heeft je partner? Misschien het overwegen waard om gewoon weer een kleine auto erbij te kopen, als je dan een keer met kind en hond op pad gaat, van auto te wisselen?

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:00

Is een Dacia Sandero wat? Wij zochten een auto die goedkoop was in de aanschaf en in verzekeringskosten met flink wat laadruimte zodat de hond en de geweren van m'n vriend erin passen. Voldoende laadruimte was een flinke zoektocht in ze categorie auto's die goedkoop zijn in de verzekeringskosten. De Dacia Sandero is een heel degelijk autootje die qua grootte vergelijkbaar is met een Volkswagen Golf. Het is geen super luxe auto, maar dat hoefde voor ons ook niet :).

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:01

Skoda heeft inderdaad veel ruimte in de kofferbak.
Hou er wel rekening mee dat een maxicosi met base veel ruimte inneemt, stoel vd bijrijder moet dan vaak een stuk naar voren.
Wij hebben een octavia station, maar die vind je dan waarschijnlijk te groot.
Hoe groot is je hond? Wij hebben de honden in een stoffen bench en dan kan de kinderwagen er nog plat naast.
Kinderwagen met bak neemt gewoon veel ruimte in, maar daar kun je dan ook weer bij opletten bij aanschaf.

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:07

Is een Peugot 208 sw iets? Geen idee hoe groot die zijn van binnen?
Wij rijden een Ford S-max, waar wij met 3 kleine kinderen en grote hond uitermate tevreden over zijn. Maar deze valt kwa grootte wel in de VW Touran klasse.

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:11

Ik heb goede verhalen gehoord over de Skoda Fabia combi. Kleiner dan een echte station maar meer kofferbakruimte dan de gewone Fabia.

Ik zou me trouwens niet te erg vastpinnen op een "kleine" auto. Ik heb een Fiat Punto, dus klein, maar de draaicirkel is zo groot dat ik de BMW station van mijn vriend makkelijker keer dan mijn eigen auto. Ook verschilt het overzicht in een station erg per auto door de breedte van de raamstijlen, grootte van de achteruit, hoogte instelbare stoelen enz. Ik heb toen ik net mijn rijbewijs had in een Peugeot sw gereden en daar kon ik direct mee fileparkeren, dat was een heel overzichtelijke auto.

Ik zou liever even een maandje wennen aan een grotere auto dan een auto kopen en als de kleine er is erachter komen dat je toch ruimte te kort komt.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:11

Een vriendin van mij heeft een Hyundai Getz, volgens mij een autootje wat zomaar aan jou eisen voldoet! :D


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:14

Ik heb eerder zelf een Opel Astra gehad.

Mooi in het middensegment en daarbij kon de hoedenplank met weinig moeite er af en dus de hond achterin en dan kon ze nog mooi door de achterruit kijken. Had een rek op de achterbank zodat ze niet over de leuning kon naar voren (en in jouw geval dus niet bij je kind kan komen)

Life is short....SMILE while you still have teeth!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, MizzMontana, Whizz en 87 bezoekers