Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:03

O ja de winkelcheck doe ik ook als dat nog kan.

Vandaag flink gerookte kipfilet ingeslagen bij de Albert Heijn, was een goede aanbieding en we eten bijna elke week 1 pakje dus dat tikt wel aan.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:02

Leuke nieuwe scoupys weer!

Die winkelcheck is nooit voor de plus bij ons in t dorp, heel soms de stad, maar is vaak al geclaimd en kom er niet zo vaak.

furious

Berichten: 7108
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:19

Doe inderdaad een houdbaarheid check van de blue band broodbeleg. Zie nu net thuis dat deze al twee maanden over de datum is.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:34

Ik had bij de jumbo ook 2 potten blue band een maand over de datum, dacht later toen ik al thuis was, had ik hem nu niet gratis moeten krijgen? Of is dat niet meer? Kom in deze jumbo regelmatig dingen tegen die over de datum zijn en geef ze dan meestal even af, maar krijg nooit iets gratis. Of moet je daar dan om vragen?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:44

Je moet dat wel aangeven inderdaad :)! Hier heb ik ook heel vaak dingen gratis van de Jumbo omdat het met de datum van die dag is. Met name op zondag is het leuk shoppen dan ;)

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:00

Gisteravond de boodschappen ontvangen van Stockon. Erg netjes geleverd!
Ga binnenkort weer bestellen als er leuke aanbiedingen zijn.. :-)

Gister ook de spaarkaart van Scoupy ingeleverd en vandaag €2 terug op de rekening.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:16

Gisteren inderdaad ook een Stockon bestelling binnen gekregen.
De tandpasta was erg in de aanbieding, ideaal! Even ingeslagen en lekkere IPA biertjes voor manlief besteld :D. Kreeg er een linnen boodschappentas gratis bij. Heel handig.

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:54

Wij hebben nu ook maar eens een weekmenu opgesteld en net alle boodschappen gedaan. Was 39 euro kwijt. En dan hebben we eten t/m zondag.

Heb daarbij ook 6 scoupgly acties gekocht dus daar krijg ik nog wat geld van terug.

Ben eig wel benieuwd hoeveel jullie al bespaard hebben met scoupy ik zit nu op ruim €45 en daar komen deze 6 dan nog bij.
En toch maar eens beter kijken met die bonnen inleven voor €2 want dat lukte me van de week niet.

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:57

€ 172,16 en daar komen nog wat producten van vandaag bij. :D

xLovesPower
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-04-13

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:15

€313,54 :$
Ik doe scoupy wel al 2 jaar :D

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:15

Ruim 200 euro doe het al een paar jaar

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:43

Wow :oo

Ik doe het net een paar maanden.

Nielojram

Berichten: 7800
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:47

zonnebloem18 schreef:
O ja de winkelcheck doe ik ook als dat nog kan.

Vandaag flink gerookte kipfilet ingeslagen bij de Albert Heijn, was een goede aanbieding en we eten bijna elke week 1 pakje dus dat tikt wel aan.


Zelfs de zgn ' scharrelkip' van die variant heeft maar een ster...
Ik snap niet dat mensen dit nog kopen..

furious

Berichten: 7108
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 18:59

Hier ook twee jaar en 46 euro bespaard.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:11

Nielojram schreef:
zonnebloem18 schreef:
O ja de winkelcheck doe ik ook als dat nog kan.

Vandaag flink gerookte kipfilet ingeslagen bij de Albert Heijn, was een goede aanbieding en we eten bijna elke week 1 pakje dus dat tikt wel aan.


Zelfs de zgn ' scharrelkip' van die variant heeft maar een ster...
Ik snap niet dat mensen dit nog kopen..


Sowieso is de 1-ster-variant voor de kippen al een enorme vooruitgang, dus daar zo negatief over doen snap ik niet. Maar ik vind het geen onderwerp dat past in dit topic. Het gaat om bezuinigen op boodschappen, niet over de (eventuele) dierwelzijnsproblemen in de gangbare (en verdere) veehouderij (negatiever bekend als bioindustrie).

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:15

Ik heb €159,02 bespaard en gebruik de app ongeveer 2 jaar nu. Laatste tijd wel minder actief moet ik zeggen.

Nielojram

Berichten: 7800
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:20

Citaat:
Voor kippen gelden deze eisen:

Er leven 17 kippen op 1 m², dit is inclusief de uitloop
Kippen hebben 0,06 m² binnen
Kippen hebben 0,3 m² overdekte ruimte buiten
Het zijn langzaam groeiende kippenrassen
Kippen worden gemiddeld 56 dagen oud


17 kippen op een vierkante meter...

Maar, oke, het is dus belangrijker in dit topic om goedkoop eten te kunnen scoren, dan over welzijn van dieren na te denken. Staat wel een beetje haaks op een forum waar het over ons lievelingsdier gaat, die we zoveel mogelijk met liefde, dus voor met oog voor hun welzijn, willen behandelen, en hierdoor elke vraag aan elkaar erover stellen.

Het voelt voor mij hypocriet..

-O-

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:28

Mizora schreef:
Nielojram schreef:

Zelfs de zgn ' scharrelkip' van die variant heeft maar een ster...
Ik snap niet dat mensen dit nog kopen..


Sowieso is de 1-ster-variant voor de kippen al een enorme vooruitgang, dus daar zo negatief over doen snap ik niet. Maar ik vind het geen onderwerp dat past in dit topic. Het gaat om bezuinigen op boodschappen, niet over de (eventuele) dierwelzijnsproblemen in de gangbare (en verdere) veehouderij (negatiever bekend als bioindustrie).


Jij vind van niet
Ik van wel
Voor mij is het ook in het bezuinigplaatje iets wat ik mee laat wegen
Dus ik zie het graag zo af en toe voorbij komen


Nieljoram
In essentie is het inderdaad puur een bezuinigings topic
Maar voor iedereen is het referentiekader van die bezuinigingen weer anders

Denk ook niet dat het als hoofdonderwerp binnen het topic past
Maar het is voor mij wel iets wat meespeelt (vandaar dat ik gewoon grotendeels plantaardig eet)

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:33

Het is ook de toon die de muziek maakt, is niet bepaald een vriendelijk eerste berichtje. :o

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:36

Ik volg dit topic al even en wil nu toch graag reageren mbt eieren.
Bij de Lidl en Hoogvliet zijn vrije uitloop eieren te verkrijgen die weinig in prijs schelen met scharreleieren. Een aanrader om eens naar te kijken! :)

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:47

Coconut schreef:
Je moet dat wel aangeven inderdaad :)! Hier heb ik ook heel vaak dingen gratis van de Jumbo omdat het met de datum van die dag is. Met name op zondag is het leuk shoppen dan ;)


Dan ga ik het volgende keer maar eens aangeven, ben benieuwd. Wel flauw dat ze dat zelf niet aanbieden. Ik geef het altijd even aan als iets over de datum is, ook bij andere supermarkten, maar als je als supermarkt zo’n regeling hebt zou je dat toch uit jezelf moeten doen vind ik.
Ze gaan nu verbouwen, dus zal het over 2 weken als ze weer open zijn eens in de gaten houden.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:02

Nielojram schreef:
zonnebloem18 schreef:
O ja de winkelcheck doe ik ook als dat nog kan.

Vandaag flink gerookte kipfilet ingeslagen bij de Albert Heijn, was een goede aanbieding en we eten bijna elke week 1 pakje dus dat tikt wel aan.


Zelfs de zgn ' scharrelkip' van die variant heeft maar een ster...
Ik snap niet dat mensen dit nog kopen..

Tja er moet toch gegeten worden. Ik zou veel liever mijn vlees bij de slager of direct bij een boer kopen, maar we hebben niet voor niets een budget. We proberen sowieso al 2 dagen in de week geen vlees te eten, dan vind ik het niet fijn als ik word aangevallen op het beetje vlees dat we dan wel eten.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:10

Bjarni schreef:
Coconut schreef:
Je moet dat wel aangeven inderdaad :)! Hier heb ik ook heel vaak dingen gratis van de Jumbo omdat het met de datum van die dag is. Met name op zondag is het leuk shoppen dan ;)


Dan ga ik het volgende keer maar eens aangeven, ben benieuwd. Wel flauw dat ze dat zelf niet aanbieden. Ik geef het altijd even aan als iets over de datum is, ook bij andere supermarkten, maar als je als supermarkt zo’n regeling hebt zou je dat toch uit jezelf moeten doen vind ik.
Ze gaan nu verbouwen, dus zal het over 2 weken als ze weer open zijn eens in de gaten houden.

Het zou inderdaad netjes zijn als ze er zelf mee aan komen maar ik heb gemerkt dat zelfs de filiaalmanager hier dat niet deed toen ik een product over datum aan hem gaf. Het was dat een collega achter me aan rende toen ik naar de kassa liep en ze uit zichzelf dezelfde product met een goede datum aan me gaf.

Misschien dat ze de dag voor sluiting nog producten gaan afprijzen, dit gebeurt wel vaker heb ik gemerkt vooral bij verse producten.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:59

Ik doe nu bijna een jaar mee aan Scoupy, en heb nu €100,43 bespaart en vandaag nog 4 scoupys gekocht en ingediend.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 22:22

Sting schreef:
@Alwiene: Hoe weet een potje dat hij verhuist is van winkel naar particulier? >;) Ik had het ook gelezen hoor, en een dag later opgemaakt, staat nu braaf in de koelkast. Maar toch, ik vind dat een vreemd voorschrift :')


Absoluut helemaal mee eens, máár ik denk dat het product erg gevoelig is voor temperatuurschommelingen of een vrij lage maximum temperatuur heeft. In de supermarkt is de temperatuur over het algemeen vrij goed gereguleerd en stabiel. Ik kan me voorstellen dat dat de reden is dat het daar wél buiten de koeling staat, maar men het thuis beter wel in de koeling kan zetten. Het is echter speculatie, want ook ik trok mijn wenkbrauwen er bij op hoor! :=