Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:26

Voer voor paard en huisdieren reken ik ook niet mee met de boodschappenbudget. Ik betaal gemiddeld 60,- voor een grote zak Orijen kat waar mijn kat gemiddeld 5-6 maanden mee doet. Voor mijn hond betaal ik gemiddeld 20,- per maand voor 5 kg Darf biologisch vers vlees. Ze doen het hier beiden super op dus het bedrag heb ik ervoor over.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:42

Even gehamsterd vandaag

2 kipschnitzels
8 potjes hak
2 zakken aviko
En nog andere dingetjes

Heb nu wel voor deze week genoeg in huis

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:42

C_arola schreef:
Voer voor paard en huisdieren reken ik ook niet mee met de boodschappenbudget. Ik betaal gemiddeld 60,- voor een grote zak Orijen kat waar mijn kat gemiddeld 5-6 maanden mee doet. Voor mijn hond betaal ik gemiddeld 20,- per maand voor 5 kg Darf biologisch vers vlees. Ze doen het hier beiden super op dus het bedrag heb ik ervoor over.


Mag ik vragen waar jij je Orijen vandaan haalt? Ik voer mijn hond Acana en wissel nogal eens waar ik het koop omdat ik merk dat de ene keer de één en de andere keer de ander voordeliger uitpakt.
Darf heb ik ook lang gevoerd, maar was op een gegeven moment toch een beetje bang voor vitaminetekort omdat ik mijn hondje snel moe vond en in Darf geen premix zit. Is er trouwens een reden dat je de kat geen Darf voert? :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:42

Alwiene schreef:
C_arola schreef:
Voer voor paard en huisdieren reken ik ook niet mee met de boodschappenbudget. Ik betaal gemiddeld 60,- voor een grote zak Orijen kat waar mijn kat gemiddeld 5-6 maanden mee doet. Voor mijn hond betaal ik gemiddeld 20,- per maand voor 5 kg Darf biologisch vers vlees. Ze doen het hier beiden super op dus het bedrag heb ik ervoor over.


Mag ik vragen waar jij je Orijen vandaan haalt? Ik voer mijn hond Acana en wissel nogal eens waar ik het koop omdat ik merk dat de ene keer de één en de andere keer de ander voordeliger uitpakt.
Darf heb ik ook lang gevoerd, maar was op een gegeven moment toch een beetje bang voor vitaminetekort omdat ik mijn hondje snel moe vond en in Darf geen premix zit. Is er trouwens een reden dat je de kat geen Darf voert? :)

Natuurlijk, Orijen haal ik online, ik kijk dan waar het goedkoop te bestellen is. Ik wissel verschillende smaken af van zowel Darf als Orijen zodat ze alles binnen krijgen wat nodig is.

Mijn kat had ik op Darf (en anders vers vlees) staan maar hij at het niet. Dus krijgt hij Orijen omdat hier zoveel mogelijk vlees/vis in zit.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:41

Ja Orijen is na vers echt wel de beste keuze die je kan maken denk ik! Ik vind Acana ook erg goed en is net iets betaalbaarder dan Orijen, vandaar mijn keuze daarvoor. Dacht wie weet ken jij nog een voordelig adresje, maar jij wisselt dus ook gewoon per keer. Blijft denk ik inderdaad het voordeligste!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:18

Bij topdierenshop heb ik Orijen de laatste keren besteld, daar was een grote zak incl verzendkosten het goedkoopst. Bol.com en zooplus bleven het duurst.

Van Acana heb ik meer gelezen op bokt maar ken ik zelf niet. Aangezien mijn kat nierpatiënt is en alleen deze brok graag eet blijf ik voor nu op Orijen staan, ben anders bang voor een terugval en het gaat nu eindelijk goed met hem.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:27

Een hoop honden doen het beter op acana dan op orijen, dus zo'n onverstandige keuze is het niet.

Qua orijen kom ik bij zooplus uit op 133.07€ voor 2 zakken, dus 5.84€/kg. Goedkoper dan dat ben ik het niet tegengekomen. De truc is een spaarplan kopen en de kortingscode bulkbestelling. Ook op topdierenshop zit hij nu op 140€ voor 2 zakken (71€ voor 1 zak). Maar die is wel vaak goedkoop inderdaad, net als http://www.brekz.nl overigens.

Een ander fijn droogvoer in dit type voer (graanvrij, hoog in vlees) vind ik zelf Dog Lovers Gold Ocean Fish and Sweet Potato.

Ik ben de kastjes aan het leeg-eten. Het is absoluut bezuinigen, maar saai is het wel. Maar goed, het vordert gestaag (en af en toe zwicht ik, en ga ik toch naar de supermarkt voor iets anders dan fruit. Groenten heb ik nog genoeg in blik/pot/zak).

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:01

Brekz heb ik in het verleden ook besteld alleen waren zij de laatste tijd gemiddeld 5,- euro duurder dan topdierenshop. 2 zakken is hier qua ruimte geen optie en omdat mijn kat zolang met 1 zak doet vind ik het geen probleem dat ik een paar euro meer per keer betaal.

Kastjes leegeten kan saai zijn, afhankelijk wat je in de kasten hebt liggen. Ik heb nog een aantal pakken Knor staan maar daar moet biefstuk in en ik vind het zonde om de biefstuk die we van vrienden hebben gekocht die in zo'n pak te moeten stoppen. Als ik het een keer met 50% korting bij de Jumbo tegenkom dan neem ik het mee en verwerk het dan in zo'n pak.

Morgen weer weekboodschappen kopen, ben benieuwd hoeveel het gaat kosten aangezien ik weer een pak luiers nodig heb van 14,- euro en ik veel op heb.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:07

Ik vrees dat het in mijn geval voornamelijk bonen zijn. Bruine bonen, zwarte bonen, kidneybonen, kapucijners, bonenmix (sojabonen, erwten, bruine bonen en keckererwten ook gedroogd). Verder ook nog wel mais, bieten (in zak), sperziebonen, gepelde tomaten. Het enige spannende is een curry uit blik die ik nog heb staan. En dan nog dingen als pannenkoekenmix, havermout, teff, wheetabix, gebroken lijnzaad. Die wil ik ook zo veel mogelijk opeten, maar hoeft niet per se allemaal op. Ik heb nog wel rijst en aardappelen, maar geen pasta meer. Qua vlees heb ik nog 4x 100g-rookworst en een blikje tonijn.

Geen spannende zakjes en pakjes, wel nog 2 zakjes nasi-kruiden, maar daarvoor heb ik prei en ham nodig, dus die wil ik pas doen als de kastjes verder leeg zijn.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:12

Dat zijn heel veel bonen := de enige bonen die wij thuis eten zijn sperziebonen. Je kan bij o.a AH invullen met wat voor dingen je een maaltijd wilt maken mocht je op zoek zijn naar recepten voor variatie.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78501
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:22

Ik bestel mijn hondenvoer bij de Welpenhoeve, volgens mij is die nog wat goedkoper in Orijen als topdierenshop.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:28

Scheelt 0,50 cent zie ik op de Orijen kat, vis 5,4 kg, ik heb de andere soorten niet bekeken alleen deze 2 snel vergeleken.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:02

Ik heb deze week alleen melk, fruit en brood + beleg nodig. De rest heb ik nog in huis dus met 8 euro wel klaar deze week :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:16

Dat is een goedkoop week Ineke2, fijn!

Net de weekboodschappen gehaald en ik moet nog wat dingen kopen, ik ga net over het budget heen maar heb dan 2 dagen extra eten in huis.

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:11

Kennen jullie de Ping & klaar maaltijden van Iglo?
Ze zijn nu in de aanbieding bij Plus. Ik denk dat ik er een ga proberen, het ziet er op de verpakking goed uit. :)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:25

Ik heb vandaag voor het eerst scoupy gebruikt :) Aanvraag was goedgekeurd, nu wachten op storting. Ben benieuwd :D

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:27

Lekker Ineke, dat zijn fijne weken!

Carola hardstikke netjes toch? En dat scheelt waarschijnlijk volgende week weer in de kosten.

Ik heb vandaag het weekgeld weer gepind, ik ga nu voorlopig elke dag even naar de supermarkt om te kijken of dat loont met kortingen. Ik kan me goed aan lijstjes houden dus ik ben niet bang voor extra 'troep' in het mandje :')
Mijn doel is om met 70 euro per week uit te komen, maar het liefste nog geld over te houden zodat ik daarvan kan tanken.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:34

Mizora schreef:
Een hoop honden doen het beter op acana dan op orijen, dus zo'n onverstandige keuze is het niet.

Qua orijen kom ik bij zooplus uit op 133.07€ voor 2 zakken, dus 5.84€/kg. Goedkoper dan dat ben ik het niet tegengekomen. De truc is een spaarplan kopen en de kortingscode bulkbestelling. Ook op topdierenshop zit hij nu op 140€ voor 2 zakken (71€ voor 1 zak). Maar die is wel vaak goedkoop inderdaad, net als http://www.brekz.nl overigens.

Een ander fijn droogvoer in dit type voer (graanvrij, hoog in vlees) vind ik zelf Dog Lovers Gold Ocean Fish and Sweet Potato.

Ik ben de kastjes aan het leeg-eten. Het is absoluut bezuinigen, maar saai is het wel. Maar goed, het vordert gestaag (en af en toe zwicht ik, en ga ik toch naar de supermarkt voor iets anders dan fruit. Groenten heb ik nog genoeg in blik/pot/zak).


Dog lovers gold ken ik niet. Heb wel eens afgewisseld met Carnilove.

Laatste keer de Acana gekocht bij Petfooddiscount een zak van 11.4 kilo lam voor 64.95. Ik moet inderdaad wel granenvrij hebben dus de goedkoopste Acana varianten werken niet. Pak meestal deze of iets uit de grasslands serie.

Waar baseer jij op dat een hoop honden het beter doen op Acana dan op Orijen? :)

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:44

Heb alle hondenvoer gehad van supermarkt , KVV , barf tot dure merken en haal nu mooi bij de Ranzijn of Welkoop de koopjeshoek leeg. Met 4 grote honden vind ik het ideaal. Nu hebben we 5 zakken natures choice staan die me 20 euro per stuk hebben gekost. Per zak zat er ook nog 3 kg gratis bij dus 15kg per zak. Zitten vaak goede merken tussen al is het dus tegen de datum maar daar merk je niet veel van.
Ooit wel 1 zak goedkope meuk er tussen gehad waar de kakkerlakken in liepen, die is mooi naar de kippen gegaan :)

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:31

Mandyy schreef:
Kennen jullie de Ping & klaar maaltijden van Iglo?
Ze zijn nu in de aanbieding bij Plus. Ik denk dat ik er een ga proberen, het ziet er op de verpakking goed uit. :)


Deze hebben wij in het verleden wel eens gegeten. Smaakte erg goed, vonden wij.
Ik denk dat ik van de week dan ook even naar de Plus ga.

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:35

Ik heb net die met kip gehaald maar eet het nog niet dez week.
Die met Zweedse balletjes zag er ook lekker uit!

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:43

Mandyy schreef:
Ik heb net die met kip gehaald maar eet het nog niet dez week.
Die met Zweedse balletjes zag er ook lekker uit!


Ik weet zo niet meer welke smaken wij hadden, maar had wel onthouden dat het lekker en voor herhaling vatbaar is.

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:48

Klinkt goed! :D
Vind 2,50 een mooie prijs voor zoiets. :j

F_inley

Berichten: 6400
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:50

Ben zondag bij de plus geweest maar deze aanbieding niet gezien van de week eens kijken of ze een smaak hebben die ik lust

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:08

Op de site van Iglo kun je ze ook bekijken. Had ik vooraf even gedaan.