Welke auto?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Welke auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-17 06:51

Hallo,

Ik heb nu een auto uit 2015 ( een lease ) over 2 jaar lever ik hem weer in. Nu zijn we aan het sparen voor een andere maar de vraag welke auto?
Even wat info; ik rij gemiddeld 20.000 km per jaar dus de nieuwe auto mag niet teveel kms hebben.
Bouwjaar niet te oud omdat ik heel veel rij.
Maar nu, ik vind minis geweldig maar 6000 euro voor 1 uit 2001 en heel veel kms zie ik niet zitten. En ik heb al mini gehad als er wat kapot gaat mag je meteen je portomonee trekken
Mijn vriend zou graag een opel corsa color edition willen opzich leuk en betaalbaar! Maar misschien komt hier wel een onwijs leuk ideetje langs!
Rond de 6000 euro.


Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Welke auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 07:10

Er zijn hier echt al belachelijk veel topics over.
Simpel: vul je zoektermen (bouwjaar, max kms en max bedrag) in op eebsites als autotrader en marktplaats enzo en kijk welke mogelijkheden je hebt.
Overigens is 20.000 km/jaar echt niet heel veel.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-17 07:13

Goof schreef:
Er zijn hier echt al belachelijk veel topics over.
Simpel: vul je zoektermen (bouwjaar, max kms en max bedrag) in op eebsites als autotrader en marktplaats enzo en kijk welke mogelijkheden je hebt.
Overigens is 20.000 km/jaar echt niet heel veel.

Ik kon niks vinden alleen maar over droom autos enz! En met trailer, overigens 20.000 is best aardig wat hoor :') en sta ook veel in de file zie veel autos met motorkapje open op de vluchtstrook staan.
En ja dat kan ik idd zelf ook maar mag toch wel vragen of iemand een leuk autotje weet die ik zelf niet zou bekijken?

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Welke auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:41

Ik ken zat leuke auto'tjes, maar dat is nog geen garantie dat je niet een keer langs de snelweg komt te staan, dat kan met iedere auto gebeuren.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Welke auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:20

Ik vind 20.000km/j ook niet echt heel veel. Zelf vorig jaar een nieuwe (gebruikte) benzine auto aangeschaft, inmiddels al bijna 30.000km verder ;( Maar niet echt het idee dat ik veel in de auto zit hoor :n Naar het werk is ongeveer 40min, naar het paard een kwartiertje... Dus op een goede dag zit ik nog geen 2 uur in de auto.

Heb trouwens een 8 jaar (nu 9 jaar) oude Opel Astra GTC gekocht, ding loopt als een trein. Geweldige auto. Met inruil heb ik er iets meer dan 6000 euro voor betaald. Originele prijs was volgens mij net onder de 7000, maar nieuwe banden er onder, gepoetst, APK, grote beurt. Alleen maar kleine dingen, was dealer onderhouden.
Ik moet nu afspraak maken voor een nieuwe APK, maar ik verwacht dat het een goedkoop rondje word.

Gewoon je verstand gebruiken als je een auto koopt, een handige gast meenemen. En voor dat geld kan je een prima auto krijgen hoor.

Ik moet eigenlijk een diesel rijden, maar heb een onzekere werksituatie, dus stel ik het nog uit. Bovendien hou ik te veel van deze auto <3

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Welke auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:32

Ik reed voor m'n werk al elke week 1200km dus nee, 20000 per jaar is niet zo schrikbarend veel :+

Er zijn idd al tal van topics over auto keuzes, waar iedereen weer wat anders zoekt en andere eisen heeft.

Wij hebben ook pas een andere gekocht omdat de auto van de zaak eruit ging. Aangezien wij nog weleens flinke stukken rijden (1000km enkele reis naar Nederland of 1200 naar m'n broer in Engeland) wilden we wel een auto met comfort. Dan kom je al snel op grote stabiele auto's uit, waar onze keuze ivm de ruimte op een Volvo v70 uit is gekomen. Was iets boven ons bedachte budget maar met garantie (dat ook hier in Frankrijk te gebruiken is) en goede service is dat ook wel weer wat waard.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:34

ik heb het anders gedaan, welke merken vind je niets?
Ga naar een auto boulevard en bezoek zoveel mogelijk garages op een dag, dan weet je wat ze hebben en wat je aanstaat.aan het einde van die dag kun je kiezen.
En al sta je langs de weg met pech.... pak je telefoon en bel voor hulp!

Hier reed ik in het verleden 1000km per week in een oud barrel, toen hij kapot ging was dat ook zijn laatse rit en weetje ook dat bracht nog geld op de auto was voor een sloper. en ik ben in een wildvreemde provincie bij een lokale handelaar geslaagd voor een leuke vw fox die inmiddels al 10 jaar meegaat en heel mijn gezin en hond vervoert....en weetje ik rijd hem gewoon weer op de teller gaat al over de 180, en ik heb nog steeds geen grote kosten gehad.
Alleen hij wordt iets aan de krappe kant dus tja .....misschien is dat een puntje voor de toekomstige auto! :+

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:35

ik heb het anders gedaan, welke merken vind je niets?
Ga naar een auto boulevard en bezoek zoveel mogelijk garages op een dag, dan weet je wat ze hebben en wat je aanstaat.aan het einde van die dag kun je kiezen.
En al sta je langs de weg met pech.... pak je telefoon en bel voor hulp!

Hier reed ik in het verleden 1000km per week in een oud barrel, toen hij kapot ging was dat ook zijn laatse rit en weetje ook dat bracht nog geld op de auto was voor een sloper. en ik ben in een wildvreemde provincie bij een lokale handelaar geslaagd voor een leuke vw fox die inmiddels al 10 jaar meegaat en heel mijn gezin en hond vervoert....en weetje ik rijd hem gewoon weer op de teller gaat al over de 180, en ik heb nog steeds geen grote kosten gehad.
Alleen hij wordt iets aan de krappe kant dus tja .....misschien is dat een puntje voor de toekomstige auto! :+

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:41

kwita schreef:
ik heb het anders gedaan, welke merken vind je niets?
Ga naar een auto boulevard en bezoek zoveel mogelijk garages op een dag, dan weet je wat ze hebben en wat je aanstaat.aan het einde van die dag kun je kiezen.
En al sta je langs de weg met pech.... pak je telefoon en bel voor hulp!

Hier reed ik in het verleden 1000km per week in een oud barrel, toen hij kapot ging was dat ook zijn laatse rit en weetje ook dat bracht nog geld op de auto was voor een sloper. en ik ben in een wildvreemde provincie bij een lokale handelaar geslaagd voor een leuke vw fox die inmiddels al 10 jaar meegaat en heel mijn gezin en hond vervoert....en weetje ik rijd hem gewoon weer op de teller gaat al over de 180, en ik heb nog steeds geen grote kosten gehad.
Alleen hij wordt iets aan de krappe kant dus tja .....misschien is dat een puntje voor de toekomstige auto! :+


Goed punt, voor pech heb je een hulplijn :P :P :P
Als je verstandig verzekerd bent iig.

Maar ik begrijp TS wel, je wilt natuurlijk niet dat je pas een auto hebt gekocht en ineens je koppeling er uit ligt... Dat is mijn zusje overkomen. Die had een VW Polo van 2002, nog maar een paar weken oud en toen lag die er uit... Knap vervelend, maar die was niet zo duur als de koppeling van mijn 206 GTI (ruim 900 euro). Die laatste lag er gelukkig niet uit, heb er gewoon voorzichtig mee gereden. Maar de vingers waren behoorlijk krom dus hij koppelde waardeloos. Dat was een voorziene zaak en is op afspraak gemaakt. Meer dan een jaar nadat ik die auto kocht gelukkig.

Maar dat kan je altijd overkomen met een andere auto. Dat kan ook gebeuren met een splinternieuwe auto, alleen heb je dan wat meer garantie.
Mijn huidige auto kocht ik met drie maanden 50% garantie. Ik kon alles laten maken tegen 50%. Vond ik heel netjes gezien de leeftijd van de auto.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:18

Als je mini's zo leuk vindt, waarom dan niet weer gewoon een mini? Met 20.000 km/j gaat zo'n auto nog zeker 5/6 jaar mee als je er eentje zoekt onder de 100.000 op de teller. Zoiets bv:
http://m.autoscout24.nl/anbod/mini-one- ... -304730885

Of een fiat 500, ook zo'n heerlijk retro autootje. Die heb ik zelf ook, en ik ben er echt blij mee <3

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-17 13:50

8nnemiek schreef:
Als je mini's zo leuk vindt, waarom dan niet weer gewoon een mini? Met 20.000 km/j gaat zo'n auto nog zeker 5/6 jaar mee als je er eentje zoekt onder de 100.000 op de teller. Zoiets bv:
http://m.autoscout24.nl/anbod/mini-one- ... -304730885

Of een fiat 500, ook zo'n heerlijk retro autootje. Die heb ik zelf ook, en ik ben er echt blij mee <3

Mini is kwa onderhoud echt super duur fiat 500 is ook erg leuk maar hebben wel een kinderwens is dat dan niet te klein

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:53

LinsxDot schreef:
Mini is kwa onderhoud echt super duur fiat 500 is ook erg leuk maar hebben wel een kinderwens is dat dan niet te klein


Dan is heel veel klein...
M'n zusje is onlangs bevallen, na een paar weken het proberen met een polo en corolla hebben ze maar een Avensis gekocht.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:57

Voor jonge kinderen is er plek genoeg achterin, maar voor volwassenen is het achterin echt te krap. De voorstoelen hebben daarentegen wel heel veel ruimte, daar past mijn vriend van 1.93 nog ruim in terwijl hij bij andere kleinere auto's al snel met de knieën in zijn neus zit :+
In de kofferbak is wel meer ruimte dan je zou verwachten. Genoeg plek voor een boodschappenkrat.
Wij hebben hem als tweede auto, daarvoor is ie echt ideaal :j

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

dieseltje09

Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:47

tja ik rij gemiddeld 750 kilometer per week weg, dus 20.000 per jaar is ook naar mijn idee niet heel veel haha

Ik rij nu in een Citroen Saxo waar ik tot nu toe goed 30.000 km op de teller heb gezet in pakweg 9 maanden.
Auto is voor heel weinig gekocht(€500 weinig hahaha), volledig nagekeken en rijd nog steeds probleemloos in de rondte. Was bedoelt als tijdelijke oplossing na dat ik afscheid nam van mijn Ford Focus benzine die me probleemloos naar der ruim 300.000 km heeft gebracht.(met ruim 3 ton op de teller en 14 jaar oud kwam hij helaas niet meer door de APK wegens roest op het chassis, gezien de leeftijd, kilometers en nog nooit motorische problemen hebben ik hem vredig laten gaan naar de sloop haha)
Maar die Saxo rijd zo fijn dat ik er nog steeds dagelijks mee rondtuf.

Moraal van het verhaal, leeftijd(de saxo is nu bijna 18) en kilometer stand zegt niet zo heel veel. Een auto die 50.000 kilometer heeft gelopen maar door de eigenaar een keer vergeten is dat er ook af en toe olie in zo'n ding moet heeft mogelijk meer motorische schade als een net ouwertje dat altijd met veel liefde is onderhouden.

Op naar nieuwe avonturen ❤️


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 16 bezoekers