vraagje mbt huren van een flat.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

vraagje mbt huren van een flat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 21:12

Hoi bokkers.
Ik vraag mij af wanneer ik het zou redden om een flatje te huren.
Als ik mijn salaris+huurtoeslag+zorgtoeslag bij elkaar optel, en ik haal alle vaste uitgaven (incl boodschappen er vanaf) houd ik maar tussen de 100 en 150 over. hiervan moet ik sparen en ik wil ook nog leuke dingen kunnen doen.
Ik ben alleen trouwens...
wie van jullie is ook alleen en hoe doen jullie het qua kosten? hoeveel ben je kwijt aan boodschappen per maand? (huisdieren niet meegerekend, schoonmaakmiddelen, wasmiddel, cosmetica etc wel meerekenen) hoeveel houden jullie over om te sparen en voor jezelf?
Ik hoef buiten het boodschappengeld niet te weten hoeveel je verdient en hoeveel huur je betaalt. dat is iets voor jezelf.
Laatst bijgewerkt door Coby op 20-02-17 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topictitel duidelijker gemaakt.

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:30

Verzekeringen, gas, water en licht heb je er ook bij zitten?
Ik persoonlijk vind het te krap. Wat doe je bij onvoorziene kosten en rekeningen?
Wat doe je als je bv uit eten gaat, naar de bios wil etc?

Qua boodschappen denk ik dat ik incl kattenvoer toch wel aan een 100-125 per maand zit. Probeer zeker twee weken per maand een 20-25 euro aan wekelijkse boodschappen uit te geven.
Kattenvoer koop ik in grote zakken en daar doe ik bijna een maand mee.

Splut
Berichten: 1095
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:44

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 21:50

Sani schreef:
Verzekeringen, gas, water en licht heb je er ook bij zitten?
Ik persoonlijk vind het te krap. Wat doe je bij onvoorziene kosten en rekeningen?
Wat doe je als je bv uit eten gaat, naar de bios wil etc?

Qua boodschappen denk ik dat ik incl kattenvoer toch wel aan een 100-125 per maand zit. Probeer zeker twee weken per maand een 20-25 euro aan wekelijkse boodschappen uit te geven.
Kattenvoer koop ik in grote zakken en daar doe ik bijna een maand mee.


ja, gwl etc heb ik er ook bij zitten. eigenlijk alles. ook tv en internet.

Ik ga nog even flink doorsparen dan.
Ik heb nu een vast contract bij de Action, dus die zal ik echt niet zomaar op gaan zeggen voor wat anders. Ik doe wel een thuisstidie nu voor onderwijsassistent, november 2018 is t opleidingsgeld betaald en juni 2019 ben ik klaar. Als ik dat niet meer goed te betalen heb ik 104 euro extra. Zal het dan wel haalbaar zijn?

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:56

Kan je een overzicht plaatsen van alle (vaste) lasten die je denkt te maken? Desnoods alleen naam en geen bedragen.
Als jij zeker weten minimaal 150,- per maand kan sparen (of meer) en kan leven zoals je wil, prima. Maar ik vind het krap.

Ook ik heb wel eens maanden waarin ik aan het einde alle eindjes aan elkaar knoop en eigenlijk zelfs geen rooie cent heb voor iets als benzine.
Als ik besluit uit eten te gaan, kan het zomaar zijn dat ik de rest van de maand niks extra's kan, maar ook dat er niks geks moet gebeuren. Gebeurt dat wel, moet ik Mn spaar aanbreken.
Helaas zijn spaarrekeningen geen bodemloze putten waarbij je nooit de 0 bereikt. ;)

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 22:03

Sani schreef:
Kan je een overzicht plaatsen van alle (vaste) lasten die je denkt te maken? Desnoods alleen naam en geen bedragen.
Als jij zeker weten minimaal 150,- per maand kan sparen (of meer) en kan leven zoals je wil, prima. Maar ik vind het krap.

Ook ik heb wel eens maanden waarin ik aan het einde alle eindjes aan elkaar knoop en eigenlijk zelfs geen rooie cent heb voor iets als benzine.
Als ik besluit uit eten te gaan, kan het zomaar zijn dat ik de rest van de maand niks extra's kan, maar ook dat er niks geks moet gebeuren. Gebeurt dat wel, moet ik Mn spaar aanbreken.
Helaas zijn spaarrekeningen geen bodemloze putten waarbij je nooit de 0 bereikt. ;)


huur, servicekosten
alles-in-1 pakket Ziggo
gwl
boodschappen
aansprakelijkheidsverzekering
inboedelverzekering
uitvaartverzekering
rechtsbijstandverzekering
zorgverzekering
wa auto
wegenbelasting
benzine
mobiel
Loi opleiding
ozb

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 23:31

Waarom een rechtsbijstandverzekering? Als je weinig verdient heb je recht op gesubsidieerde rechtsbijstand en dan is een rechtsbijstandverzekering dubbelop.

OZB als in OZB belasting? die betaal je als huurder namelijk niet, wel riool en waterstoffenbelasting/heffing

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 23:47

Ik zou het met deze speling niet aandurven, alleen al voor je eigen risico zorgverzekering (als je een keer iets hebt) moet je al bijna 4 maanden sparen dus als er ook maar iets gebeurd dan zit je in een schuld waar je nauwelijks nog uitkomt.

x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:06

Yessy schreef:
Ik zou het met deze speling niet aandurven, alleen al voor je eigen risico zorgverzekering (als je een keer iets hebt) moet je al bijna 4 maanden sparen dus als er ook maar iets gebeurd dan zit je in een schuld waar je nauwelijks nog uitkomt.

Daarnaast mist ook een bedrag voor het onderhoud van de auto en voor de afschrijving. Ook een bedrag voor sparen voor vervanging van witgoed en onvoorziene kosten.
Ik denk dat je met OZB de gemeentelijke heffingen bedoelt? Afvalstoffen, riool en waterschapsheffing.

Voor boodschappen geef ik trouwens ongeveer 150 euro in de maand uit. Dit is inclusief alle niet-eten dingen en een klein huisdier :)

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: vraagje mbt huren van een flat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:09

Gezien het feit dat je huur en zorgtoeslag hebt toch eens kijken voor kwijtschelding.
Je auto kan overigens de factor zijn dat het niet krijgt.