Cruise Control auto ook in achteruit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Cruise Control auto ook in achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 19:38

We hebben onze BMW X5 ingeruilt en een Mercedes Benz gekocht uit 2003.
Veel minder computerwerk in de auto en hij rijd prima.Trekt minder snel op enzo,maar dat hoeft ook niet.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:41

Misschien overheen gelezen, maar is er eigenlijk wat uitgekomen bij het uitlezen van de computer wat de mogelijke oorzaak was?

Veel veilige kilometers met je nieuwe auto

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Cruise Control auto ook in achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 20:00

Ze zouden de auto a.s. maandag op halen van de garage,we wilden hem dan laten maken en dan verkopen.Maar we hebben dit niet gedaan,we hebben de BMW ingeruilt bij een andere garage waar we de Mercedes hebben gekocht. Mijn vriend heeft wel verteld hoe de schade is ontstaan en hoe het gebeurde.

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Cruise Control auto ook in achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:27

En hoe wordt het nu verder afgehandeld? Zijn jullie volledig aansprakelijk?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 10:56

Ja wij zijn volledig aansprakelijk,of we moeten de auto helemaal laten nakijken,computer uitlezen enz.
Want dan kunnen we ook nog de garage aansprakelijk stellen waar we de auto hebben laten nakijken en laten repareren.Hier heb ik helemaal geen zin in,dat word vast een hele lange weg.Ze weten wat er is gebeurd en weten dat we de auto hebben verkocht en dat we hem niet meer laten repareren en nakijken.
Ben helemaal klaar met die BMW.
De verzekering betaald alles uit aan die 5 mensen die schade hebben door onze auto.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:58

gohya schreef:
Ja wij zijn volledig aansprakelijk,of we moeten de auto helemaal laten nakijken,computer uitlezen enz.
Want dan kunnen we ook nog de garage aansprakelijk stellen waar we de auto hebben laten nakijken en laten repareren.Hier heb ik helemaal geen zin in,dat word vast een hele lange weg.Ze weten wat er is gebeurd en weten dat we de auto hebben verkocht en dat we hem niet meer laten repareren en nakijken.
Ben helemaal klaar met die BMW.
De verzekering betaald alles uit aan die 5 mensen die schade hebben door onze auto.

Waaruit dan blijkt dat de verzekeraar de auto niet op gaat eisen?
Dan zien zij er kennelijk ook geen brood in om het te achterhalen.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Cruise Control auto ook in achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 11:02

Omdat ik dat gevraagt heb aan de verzekering of we de auto mogen verkopen.En dat mocht gewoon,dus eisen ze hem niet op.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:06

gohya schreef:
Ja wij zijn volledig aansprakelijk,of we moeten de auto helemaal laten nakijken,computer uitlezen enz.
Want dan kunnen we ook nog de garage aansprakelijk stellen waar we de auto hebben laten nakijken en laten repareren.Hier heb ik helemaal geen zin in,dat word vast een hele lange weg.Ze weten wat er is gebeurd en weten dat we de auto hebben verkocht en dat we hem niet meer laten repareren en nakijken.
Ben helemaal klaar met die BMW.
De verzekering betaald alles uit aan die 5 mensen die schade hebben door onze auto.

Als de schadeverzekering ook maar enigszins kans ziet om aan te tonen dat jullie niet volledig aansprakelijk zijn (en er dus sprake was van een technisch mankement), dan zullen zij echt niet zomaar alle schade uitkeren onder het mom van 'uitzoeken is te vermoeiend'. Geen verzekeraar die 5 fikse schadeposten gaat betalen als ze kans zien om dat niet te hoeven doen.

Als zij niet van plan zijn om de auto op te eisen en te laten onderzoeken, dan betekent dat dat ze ofwel jullie versie niet geloven, ofwel het niet aannemelijk achten dat onderzoek nog iets gaat opleveren zonder dat de kosten daarvan te hoog worden.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:20

oomens schreef:
gohya schreef:
Ja wij zijn volledig aansprakelijk,of we moeten de auto helemaal laten nakijken,computer uitlezen enz.
Want dan kunnen we ook nog de garage aansprakelijk stellen waar we de auto hebben laten nakijken en laten repareren.Hier heb ik helemaal geen zin in,dat word vast een hele lange weg.Ze weten wat er is gebeurd en weten dat we de auto hebben verkocht en dat we hem niet meer laten repareren en nakijken.
Ben helemaal klaar met die BMW.
De verzekering betaald alles uit aan die 5 mensen die schade hebben door onze auto.

Als de schadeverzekering ook maar enigszins kans ziet om aan te tonen dat jullie niet volledig aansprakelijk zijn (en er dus sprake was van een technisch mankement), dan zullen zij echt niet zomaar alle schade uitkeren onder het mom van 'uitzoeken is te vermoeiend'. Geen verzekeraar die 5 fikse schadeposten gaat betalen als ze kans zien om dat niet te hoeven doen.

Als zij niet van plan zijn om de auto op te eisen en te laten onderzoeken, dan betekent dat dat ze ofwel jullie versie niet geloven, ofwel het niet aannemelijk achten dat onderzoek nog iets gaat opleveren zonder dat de kosten daarvan te hoog worden.


Dat zal inderdaad 1 van die laatste 2 opties zijn...

Ts veel veilige kilometwrs gewenst met jullie nieuwe auto :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Cruise Control auto ook in achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:55

Dit is voor een verzekeraar niet zo'n heel gek bedrag nog en idd de kans om het gied uit te kunnen zoeken is te klein. Een auto van 16 jaar oud: je gaat die storing niet vinden en dan nog is het niet zomaar eenvoudig om een garage aansprakelijk te stellen.

Een raam dat vanzelf opent is van een heel ander kaliber dan dit.

Ik rij zelf bijna altijd bmw en werk met auto's. Gelukkig nog nooit zoiets gehoord (en wij zien elke dag de gekste schades). Tot nu toe zijn echt alle schades die ik heb meegemaakt menselijke fout. Maar dat wil niet zeggen dat ik denk dat het niet kan natuurlijk.

Dat de oudere bmw 's veel storingen hebben die onverklaarbaar zijn is wel bekend. Mercedes had er 3-4 jaar terug ontzettend veel slechte tussen zitten. En vorig haar heb ik 26 auto's gehad van 1 model die allemaal dezelfde motorpanne hebben gehad. Foutje aan de band die dag. Alles onder garantie gerepareerd en gelukkig geen gevaarlijke situaties.