Cruise Control auto ook in achteruit?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:57

Ik denk zeker wel aan een storing. Of dat de CC is, geen idee.
Maar er zullen vast wel andere dingen zijn die dit kunnen veroorzaken.

Mijn dieseltje heeft een tijd gehad als hij warm was, hem uit had gezet en weer opnieuw startte. Dat ik gas kon geven wat ik wilde. Dan reageerde hij totaal niet, niks.
Maar dat deed hij niet elke keer. Dus telkens bij de garage deed hij het gewoon. Wilde ik bij een winkel weg rijden stond eerst weer een halve minuut te wachten.

Paar maanden later ging de dynamo kapot. Nieuwe er in. En ook sindsdien dat gas probleem verdwenen.
Niemand begrijpt de link, maar iets heeft het toch veroorzaakt.
Voor hetzelfde geldt was het andersom geweest, veel gas ipv geen gas. Maar gelukkig niet.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


PrizTwir
Berichten: 2396
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:00

Mijn vriend liet mij een keer een filmpje zien, dat een auto volgas zichzelf kapot draaide. En dat gaat echt idioot, maar die auto staat niet in de versnelling. Ik heb proberen te zoeken op YouTube voor je, maar ik kan het niet vinden.

Anoniem

Re: Cruise Control auto ook in achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:14

Al helemaal in combinatie met de rare storingen in marginale dingen die hij aangeeft denk ik echt dat er een draadje niet goed zit of dat je een technische storing hebt. Een klein gelukje daarbij: die storingen kunnen ze uitlezen door er een computer op aan te sluiten en op een knopje te drukken, dus je weet redelijk snel of het om een storing gaat of om iets serieuzers.

De cc lijkt me niet. Voor zover ik weet kan je in achteruit uberhaupt al geen CC gebruiken en daarbij slaat hij bij vrijwel alle auto's pas aan rond de 30 km/h.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:28

Geen verstand van auto's,wel een man die monteur is.Ik heb zelf een automaat van 1 jaar oud en moet achteruit het erf af.Toevallig was ik net aan het klagen dat hij achteruit zo hard gaat ik moet echt behoorlijk op de rem om hem niet het erf af te laten schieten.Mijn man zegt dat het komt omdat ik hem niet warm laat draaien en dat hij dan zijn vermogen uit de motor gaat halen of zoiets.
Hij heeft nog nooit gehoord dat een cc achteruit werkt,maar zegt ook voor alles is een eerste keer.
Ik kan me wel voorstellen dat je jezelf dood schrikt en de auto niet meer vertrouwt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:03

palousa_boy schreef:
Ayasha schreef:
Het kan wel Pb. Mijn auto kan ook de laatst in gestelde snelheid onthouden. Elke auto met CC waarin ik gereden heb kon dat overigens. Maar staat ie in achteruit dan pakt hij die simpelweg niet. Waarschijnlijk door een of andere beveiliging maar idd wat als de fout nu juist in die beveiliging zit..


Ja dat zet hij vast zolang de motor draait. Gaat het contact uit, is dat weer 0

Hm nee, want hij doet het ook als ik 'm na dat de motor opgezet heb weer op zet. Als ik 'm dan 'verkeerd' uitgezet heb pakt ie de laatste snelheid waarop ik 'm op had..

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Cruise Control auto ook in achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:59

Dat heb ik nog nooit bij een auto gehad, wat voor auto is dat dan? Volgens mij hoort dat niet te kunnen..

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:14

Ssang Yong korando van 2011. :)
De astra deed het ook niet. Ik zet mijn CC meestal alleen op op autostraat dus normaal staat die op 120 in gesteld. Wilde achter een vrachtwagen blijven rijden dus wilde hem opzetten op 90 (ik had die dag nog niet op de autostraat gezeten dus ging er van uit dat ie gewoon de snelheid ging nemen ie hij op dat moment reed.) )maar toen voelde ik hem dus wegsprinten. := dus heb de CC af gezet (ik kan 'm op twee manieren aan en uit zetten.) op de andere manier en toen terug aan gezet en toen bleef ie braaf 90 rijden.
Dus ergens heeft ie toch de snelheid van de dag er voor "op geslagen".

Edit; hoop dat het duidelijk is want vindt het moeilijk om uit te leggen. :')

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Cruise Control auto ook in achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:42

Is het dan niet toevallig een begrenzer? Dat je wel zelf gas moet geven maar je haalt max de ingestelde snelheid..

Ssang young ken ik toevallig dan weer niet ;) (ken het wel maar niet in gereden)

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Cruise Control auto ook in achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:44

Ik rij in een Ssang Yong Rexton en die pakt niet de oude snelheid van de cruise control weer op als hij van contact af is geweest (rij op snelweg ook doorgaans op CC).

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-17 19:28

PrizTwir schreef:
Mijn vriend liet mij een keer een filmpje zien, dat een auto volgas zichzelf kapot draaide. En dat gaat echt idioot, maar die auto staat niet in de versnelling. Ik heb proberen te zoeken op YouTube voor je, maar ik kan het niet vinden.


Jammer dat je de link niet meer kan vinden.Miss. lijkt dit wel op wat de onze deed.
Laatst bijgewerkt door gohya op 19-02-17 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

FB Groep Second Chance.

luuntje

Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:28

Onze Trafic heeft ook cruisecontrol.
Kan je pas aanzetten bij 30 km/h of harder en niet wanneer hij in zijn achteruit staat.

Onze Vito en Galaxy hadden hetzelfde met de CC.

Verzekering is op de hoogte.
Laat die het maar afhandelen.
Ik snap goed dat je deze auto graag weg wil doen.

[o]

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:37

ikke schreef:
Om even een gevalletje (uit eerste hand) aan te halen van iemand wiens auto in het water terecht kwam. Die heeft de auto grondig schoon gemaakt en vervolgens verkocht. Na enkele maanden kreeg de nieuwe eigenaar allerlei onverklaarbare storingen......

Gatvet, water %)
Hoe zouter of hoe meer electronica in de auto des te groter de problemen _-:(

Heeft een '00 BMW canbus (soort centrale data kabel ipv apart draadje voor elke sensor)?

Rossfechten
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-07-14
Woonplaats: zeeland

Re: Cruise Control auto ook in achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:50

Nog een vraag,
Is het een mechanisch of elektronisch gaspedaal ?

En gezien de krappe bocht is het onlogisch om je voet van de rem af te halen.
Ik vermoed dat er nog geen black box in de auto is ingebouwd. Die kan zien welke pedalen zijn ingedrukt geweest, of welke signalen zijn doorgegeven aan de motor.
ABS kan de remdruk eraf halen, en dan een kortsluiting in je gaspedaal ?? Ik verzin maar iets ?

Rossfechten, een zoektocht naar iets wat was.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:53

Sjolvir schreef:
Ik rij in een Ssang Yong Rexton en die pakt niet de oude snelheid van de cruise control weer op als hij van contact af is geweest (rij op snelweg ook doorgaans op CC).

Wij ook,een Ssang Yong gaat gewoon naar 0 als je het contact er af heb gehad.Ik zou met je auto eens langs de garage gaan Ayasha want dat hoort niet.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:57

Bij mijn auto is de CC ook op hol geweest maar dan in z'n vooruit. Als ik aan het gaspedaal kwam ging hij gas geven en bleef het toerental oplopen, ook al liet ik het gas los. Hetzelfde deed die auto óók als hij in z'n vrij stond. Doodeng! Hij stopte wel met toeren maken als ik de rem intrapte.

Bij ons was de schakelaar kapot.

Was overigens een Kia Picanto :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:59

palousa_boy schreef:
Is het dan niet toevallig een begrenzer? Dat je wel zelf gas moet geven maar je haalt max de ingestelde snelheid..

Ssang young ken ik toevallig dan weer niet ;) (ken het wel maar niet in gereden)

Lijkt me sterk als ie 120 terug pakt (ja inmiddels ben ik gaan testen om te kijken met welk knopje hij 't doet. Omdat ik het dus ook nooit meegemaakt had. ) terwijl ik ook al 140 gereden heb met 'm :)
Verder stottert de CC nooit. Zet ik hem op de 'juiste' manier op pakt ie de snelheid die hij rijdt. Zet ik 'm op manier twee op dan gaat hij, mits ik de dag er voor op autostraat gereden heb, naar die snelheid. :? (Ik heb een hendeltje dat ik naar me toe kan trekken aan de onderkant van mijn stuur, daar kan ik ook de eco-stand mee aan of uit zetten, maar ook een knopje om in te drukken dat aan het uiteinde van de regelaar van de wissers zit en dat knopje lijkt de 'boosdoener' te zijn.)
Een vriend heeft de upgrade van deze en had tot voor kort hetzelfde model (samen gekocht) ga hem eens vragen of hij die CC ooit gebruikt heeft van die vorige.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:14

Ik heb niet alles gelezen maar het deed mij direct denken aan Marco Bakker.
Wat ik mij kon herinneren was dat hij ook altijd stellig heeft beweerd dat zijn auto zelf gas gaf, maar dat het nooit aangetoond is en dat hij straf heeft gekregen. Tevens was zijn reputatie in Nederland compleet naar de mallemoeren.

Ben even opzoek geweest en dat is in 1997 gebeurd. Ik lees ook in het stuk dat hij drank op had maar dat hij zelf aan gaf dat het daar echt niet aan lag....

Marco Bakker reed vrouw dood onder invloed van drank

De zanger Marco Bakker verkeerde onder invloed van drank toen hij vorige week in de parkeergarage van de Amsterdam Arena een 38-jarige vrouw doodreed....

12 november 1997, 00:00

Van onze verslaggeverAMSTERDAMBakker zei dinsdag in een interview in De Telegraaf dat hij op de dag van het ongeval anderhalf glas wodka had genuttigd, maar dat hij niet dronken was. Veilig Verkeer Nederland zegt dat het bij Bakker geconstateerde promillage overeenkomt met tien glazen drank.De zanger, die ervaring heeft als autocoureur, zegt dat het ongeluk onstond door een defect aan zijn wagen. 'Mijn auto sloeg op hol.' Bakker heeft er geen afdoende verklaring voor.Een woordvoerder van justitie verwacht dat Bakker zal worden vervolgd wegens dood door schuld. Het drankgebruik is een van de omstandigheden die voor justitie grove schuld aannemelijk maken. De zanger kan echter niet worden gestraft voor rijden onder invloed, omdat het bloed pas geruime tijd na het ongeluk werd afgenomen.Bij het bloedonderzoek had Bakker een alcoholpromillage van 0,19. Op basis hiervan heeft het Gerechtelijk Laboratorium berekend wat het promillage was op het moment van het ongeluk. De bloedproef werd zo laat uitgevoerd omdat de politieagenten bij het ongeluk niet vermoedden dat er drank in het spel was. Het technisch onderzoek naar mankementen in de auto is nog niet voltooid.vloed, omdat het bloed pas geruime tijd na het ongeluk werd afgenomen.Bij het bloedonderzoek had Bakker een alcoholpromillage van 0,19. Op basis hiervan heeft het Gerechtelijk Laboratorium berekend wat het promillage was op het moment van het ongeluk. De bloedproef werd zo laat uitgevoerd omdat de politieagenten bij het ongeluk niet vermoedden dat er drank in het spel was. Het technisch onderzoek naar mankementen in de auto is nog niet voltooid.

ggk dekhengst VENCO, NSvT en Z2-dressuur startgerechtigd, staat ter dekking bij Stal de Zwanepol in Kamperveen
info: staldezwanepol@gmail.com

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:18

Eco stand is volgens mij ook een soort begrenzer,, zo ken ik hem tenminste. Dan kan je maar max 120 rijden en niet harder (wel zachter uiteraard). Maar hij zet de snelheid niet vast (dat is immers geen "eco" stand op een weg waar je 80 mag bijvoorbeeld ;) )

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:42

Rex_Rolfo schreef:
ikke schreef:
Om even een gevalletje (uit eerste hand) aan te halen van iemand wiens auto in het water terecht kwam. Die heeft de auto grondig schoon gemaakt en vervolgens verkocht. Na enkele maanden kreeg de nieuwe eigenaar allerlei onverklaarbare storingen......

Gatvet, water %)
Hoe zouter of hoe meer electronica in de auto des te groter de problemen _-:(

Heeft een '00 BMW canbus (soort centrale data kabel ipv apart draadje voor elke sensor)?

Het bericht van ikke kan ik onderschrijven. Onze Volvo XC90 heeft volledig onder water gestaan voor hij bij ons kwam (was bekend gelukkig) en heeft echt gigantisch veel storingen gehad.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:44

palousa_boy schreef:
Eco stand is volgens mij ook een soort begrenzer,, zo ken ik hem tenminste. Dan kan je maar max 120 rijden en niet harder (wel zachter uiteraard). Maar hij zet de snelheid niet vast (dat is immers geen "eco" stand op een weg waar je 80 mag bijvoorbeeld ;) )

Kan met de eco voorbij de 120 hoor, heb die altijd op staan. Hij trekt dan alleen wat minder vinnig op. :)
Maar dat verschil is niet storend groot. Scheelt wel in verbruik.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Cruise Control auto ook in achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:15

Mijn bmw doet ook soms hele rare dingen, dan gaat spontaan een raam open of hij geeft alarmlichten zonder alarm bij het open doen, parkeerhulp doet het alleen als de trailer eraan zit en een krap bochtje maak, radio doet het willekeurig wel of niet, vind het nu spontaan eng :=

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Cruise Control auto ook in achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 00:13


Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 07:51

kiki1976 schreef:

Dit zijn allemaal Diesel turbo problemen (eigenlijk maar een probleem, turbo naar grootmoeders).

Heeft TS ook een Diesel? Dat vermeldt ze nergens. Goyha, heb je een Diesel of benzine en met of zonder turbo?


Een verrotte turbo met de beschreven symptomen uit de links heeft heel erg vaak maar een oorzaak: gebrek aan smering. Het komt best wel vaak voor dat dat weer terug te voeren is op een gebruikersfout, namelijk de motor (en de turbo!) niet laten nadraaien voordat je de motor af zet.
Laat na de rit een turbomotor (benzine EN Diesel!!!) ALTIJD minimaal 15 - 30 sec stationair draaien voordat je 'm afzet. Dan is de turbo in rust en loopt ie geen schade op.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:58

Ik heb zo net iets gelijkaardigs meegemaakt. Vanochtend onderweg naar het werk geef ik gas, zat op de autostrade aan 125 per uur. Gaspedaal schiet opeens weg van onder mijn voet, volledig ingeduwd. Pedaal zat volledig ingeduwd en niet meer los te krijgen. Remmen werkte nauwelijks. Auto reed al oncontroleerbaar 150. Mijn auto is ook een automaat dus heb hem in neutraal gegooid, dit deed iets maar niet veel, dus hem in P gegooid en met een flinke klap stil gekomen op de pechstrook. Ben net opgehaald door mijn vriend zijn opa. Werken doe ik vandaag niet meer want alles wordt flink stijf. Mijn auto heeft geen cruise controle. Heel waarschijnlijk is mijn gas kabel geblokkeerd of wat geknapt en ergens blijven hangen. We weten nog niet precies wat. Maar het kan dus dat een auto een eigen leven gaat leiden.

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Cruise Control auto ook in achteruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:05

Dat is schrikken DM, wat een geluk dat je er zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen. Uit interesse; welk model en modeljaar auto?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, Apacheshadow, Boheme, Floortje88, Gigixponys, Granoek, GrapeshotBot, hafpower, Mar_X, silverwind, sjaslique en 24 bezoekers