Technisch probleem..... of spookt het bij ons?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Technisch probleem..... of spookt het bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-17 12:38

Oke, ik wil niet te snel naar vreemde conclusies springen over geesten etc. Maar ik vind het toch op zn minst opvallend wat er met met regelmaat met onze afstandsbediening gebeurd. Maar dat kan natuurlijk gewoon een technisch probleem zijn. Maar toch wil ik het "verhaal" even kwijt.

Zojuist gebeurde het weer. De afstandsbediening ligt al enige tijd onaangetast op tafel of de bank. (Van 15 min tot een halfuur, dus niet recentelijk op een knopje gedrukt) en uit het niets gaat het geluid omlaag. Altijd omlaag nooit omhoog.

Dit gebeurt met regelmaat. Kan me niet herinneren dat dit gebeurde voor we hier woonde.... maar again... wil niet te snel vreemde conclusies trekken.

1 keer heb ik gehad dat het gwluid omlaag ging dus ik pakte de afstandsbediening om m weer omhoog te doen. Maar zo hard als ik m omhoog probeerde te doen zo hard ging die ook weer omlaag (tegelijkertijd dus).

Iemand (of iemands technische partner) die hier een verklaring voor heeft?

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''


eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:40

VOcht in de afstandsbediening?
Zo hebben wij hier een lamp die met vochtig weer vaak staat te flikkeren, Ookal staat de dimmer uit.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

QuirJarig

Berichten: 17343
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Technisch probleem..... of spookt het bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:41

Een lolbroek die voor het raam met een afstandsbediening staat te spelen? (Nee, vroeger nooit zelf gedaan hoor. := )

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Technisch probleem..... of spookt het bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-17 12:44

Eilleen: geen idee hoe dan? Want hier binnen is het niet echt vochtig.

Quir: lijkt me sterk woon op het platteland dus bijna geen voorbijgangers oid. Laat staan kinderen.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Technisch probleem..... of spookt het bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:46

Nee, bij ons ook niet, maar eenandere verklaring was er niet

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Technisch probleem..... of spookt het bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:48

Bizar.
Hoewel ik bij mijn moeder op het appartement van ellende de tv op mijn slaapkamer heb weggedaan :D
Ging zelf aan en uit, geluid ineens loeihard en dat soort dingen...
Heel gezellig 's avonds of 's nachts...

En niemand in het appartementsgebouw deed dit.

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:50

al eens geprobeerd de batterijen eruit te doen? Als er dan niets gebeurd, zit er een vals contact/storing in je afstandsbediening.

Of idd als je ooit vloeistof gemorst hebt... Heb ook een dimmer waarop perongeluk fruitsap terecht gekomen is. Die is nu stuk ik kan mijn lamp dimmen maar niet meer uitzetten.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:52

Batterijen al vervangen?
Ooit ook eens rare dingen gehad met geluid wat die deed wat ik wilde, maar na vervangen van de batterijen opeens opgelost was.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:53

Maartje1990 schreef:
Eilleen: geen idee hoe dan? Want hier binnen is het niet echt vochtig.

Quir: lijkt me sterk woon op het platteland dus bijna geen voorbijgangers oid. Laat staan kinderen.



lol, mijn vader groeide ook op het platteland op.. toen waren alle afstandsbedieningen nog hetzelfde.. hij heeft enorm veel plezier gehad in het s avonds in de bosjes zitten en de tv van de buren te bedienen..

tegenwoordig is dat overigens lastiger, omdat het type afstandsbediening moet corresponderen met de tv, of je moet contact leggen met de tv (wat lang duurt) dus de lol is er een beetje af.. idem met een app op een telefoon..


ik denk eerder een contactje in de afstandsbediening die niet helemaal meer goed functioneert..
knop die een beetje aan het haperen is..

of een stervende upc box (pfff, wat dat ding al niet zelf verzint aan geintjes om ineens in te zetten.. daar komen spoken zelfs niet op)

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Technisch probleem..... of spookt het bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:59

Ik dacht ook al aan een overgevoelige buurvrouw met toevallig het zelfde merk tv :+

Maar een afstandsbediening kan inderdaad gewoon een beroest contact hebben, of kortsluiting binnenin..
Om zeker te weten haal je de batterijen uit de afstandsbediening en wacht af of het dan nog steeds gebeurt.
Bij de Action hebben ze volgens mij programmeerbare afstandsbedieningen voor een paar euro. Als je er veel last van hebt dan koop je er zo eentje.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

frankiej

Berichten: 4142
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Technisch probleem..... of spookt het bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:03

probleem met de afst.bediening lijkt het meest voor de hand liggend maar denk eraan dat het probleem ook in de tv zelf kan zitten

Shenavallie
Berichten: 11516
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:07

frankiej schreef:
probleem met de afst.bediening lijkt het meest voor de hand liggend maar denk eraan dat het probleem ook in de tv zelf kan zitten

Scheelt mij weer typen! :D Moest ook aan de TV zelf denken.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Simeun

Berichten: 121
Geregistreerd: 27-07-06

Re: Technisch probleem..... of spookt het bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:16

Ooh zo heb ik er ook een, geluid harder en zachter. Soms besluit hij dat het bedtijd is of dat we lang genoeg gekeken hebben en gaat hij uit. := Of als hij weer wakker wordt gaat hij uit zichzelf aan, gewoon omdat het kan. :')

For all of the people who talk about me and think it's effecting me..
It's alright.. I just sit back and think to myself..
damn I've got myself a fanclub

Yank

Berichten: 696
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:29

Heel soms gaat hier het geluid van tv opeens uit, zonder dat ik aan mute knop zit. Als je die weer indrukt, doet geluid het wel weer. Gewoon vreemd technisch dingetje hoor, haha.

Linea
Berichten: 661
Geregistreerd: 22-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:31

Heeft je apparaat die het geluid regelt toevallig een touch screen? Bij ons spookte het ook, uiteindelijk touchscreen uit het apparaat gesloopt en nooit meer last. Werd toch nooit gebruikt...

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:32

Zal vast iets technisch zijn, die van ons wilt wel eens uit zichzelf op een andere zender springen :)
Wij denken dat de afstandsbediening gewoon oud is en wat kuren krijgt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: katha, Miriam91, Prrrr en 31 bezoekers