Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:28

Ik volg ook weer, morgen middag 16:30 uur een bezichtiging.


BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:41

Ik heb in een restaurant gewerkt, waar we voor rvs een soort polish hadden weet de naam niet meer maar je poetst alles er zo mee weg. Een reiniger en een polish eigenlijk.

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 08:10

Boras schreef:
waxmeltsenzo schreef:
Ik heb in een restaurant gewerkt, waar we voor rvs een soort polish hadden weet de naam niet meer maar je poetst alles er zo mee weg. Een reiniger en een polish eigenlijk.


Dat is ook mijn (positieve) ervaring met een roestvrij stalen achterwand: doekje met speciaalreiniger er overheen en klaar, mooi schoon. 15 jaar geleden gewoon te koop in de supermarkt :)


Je vind nog steeds van die steelfix reinigers.
Maar in het restaurant hadden we echt een soort zeep je hoefde eigenlijk niet eens kracht te zetten. En dan met een glans coating even na vrijden dat was wat meer werk om het goed vlak te krijgen vrijf werk maar een hele roestvrijstalen werktafel had ik binnen 10 minuten glimmend/glanzend als nieuw schoon.
Een achterwanden moet binnen twee minuten lukken lijkt mij ;)

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:22

Ik vind het blad van de keuken waar de hond zit erg mooi. Waar is het van gemaakt?
Ik hou van robuust.

Mijn schoonmoeder heeft 2 keukens.
In ėėn ervan staat wel ook de wasmachine een luxe bijkeuken. Het was haar voormalige keuken. Maar ze hebben een grote aanbouw of uitbouw met ronde woonkamer/keuken badkamer en slaapkamer aangebouwd dus ze heeft ook 2 badkamers en een extra toilet zo.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 03-01-17 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:58

O hey ik bedoel die keuken maar met het donkere blad, natuursteen?

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:07

Nou we zijn bij de bezichtiging geweest.
Het was eigenlijk rampzalig.
De makelaar was een vervanger de ander was op vakantie.
Had niet de sleutel van de voordeur maar van de achterdeur dus we moesten achterom.
Binnen was natuurlijk alles oud maar in zeer zeer slechte staat de makelaar kon de deur naar terras niet open maken omdat die heel gammel was, mijn vriend lukte het wel. De loods waar wij speciefiek naar op zoek waren kregen we helemaal niet open dus hebben we niet binnen kunnen kijken, de makelaar was een minkukel er kwam ook geen oplossing als dat hij een dag zou zorgen dat die open was ofzo. De vraagprijs voor dit alles is wel even 415.000 dus we hebben gevraagd of er nog te onderhandelen valt, dat is altijd mogelijk maar koper wil niet veel zakken volgens makelaar. Wij hebben even een rekensommetje gemaakt maar de vraagprijs is niet gebaseerd op waarde iig, wij kunnen er wel doorheen zien maar weten ook wat alles kost en hebben ook al wat anders bekeken en de prijs klopt gewoon niet. Mogelijk dat we gezien de mogelijkheden die we wel gezien hebben een wild bod gaan doen. Maar dat zal veeeel lager liggen dan de vraagprijs en eerst moeten we de loods van binnen zien. Maar wat een slechte presentatie ook zeg zo.

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:04

Zeg dat.
Wij kunnen echt overal doorheen zien. Maar zoveel geld vragen voor een huis waar je zelfs aan de fundering moet werken.
Er zaten grote scheuren hadden we gezien onder losse stukken behang.
De vervangende makelaar kon niks vertellen over het huis, wel heel het levensverhaal van de buurman. De houten verrotte kozijnen liggen direct op het steen dus om te vervangen moeten er lagers in dat is een lastige klus.
De makelaar struikelde bij een deel wat lager was er waren verschillende hoogten op de benedenverdieping en meneer lag dus op de grond, hilarisch als het niet zo triest was.
Op hun site stond dat de woning wel in goede staat van onderhoud was. Wij gingen er van uit dat we van binnen alles moesten doen en hopelijk wat mooie details konden behouden, er kan niks behouden worden en de staat van onderhoud is niet goed maar bijzonder slecht voor een huis van 1933. Neemt niet weg dAt de mogelijkheden er nog steeds zijn. Alleen niet voor die prijs.

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:23

Het huis staat te koop sinds begin 2015, wij zochten niet in het dorp maar omdat er niet veel objecten zijn met een loods met deze hoogte zeg maar.
Maar we hebben nog een woonboerderij gezien zijn we nog niet binnen geweest maar de boerderij is best een grote klus voor ons en dat blijft een klus een woonoppervlakte van 320m2 en een vrij drukke weg.
We zijn er wel langs gereden. De boerderij is van 1870 rietgedekt en in betere staat, ook ietsje duurder met als groot nadeel kassen erachter. Maar wel alle mogelijkheden. Er zijn onlangs 2 woningen voor onze neus weg gekaapt, eentje hebben we gewacht tot ze zakte wat gebeurde toen we op vakantie waren en toen daarna waren we te laat. De ander hadden een mondelinge overeenkomst met een ander en hoorden we gister dat die echt verkocht is. We moeten zeker niet meteen nu hoor ;) maar het zou wel fijn zijn als we nou een Keer klaar zijn.

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:26

We hebben de middelen en mijn vriend heeft de kennis.
Maar de waarde komt niet in de buurt bij de vraagprijs, huis is momenteel letterlijk onverkoopbaar eigenlijk. Tenzij je het voor een prikkie kunt kopen natuurlijk. Het is een twee onder een kap, due als het allemaal af is misschien het geld waard is. Maar wel juist met authentieke jaren 30 details maar die zullen Opnieuw erin bewerkt moeten worden.

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:41

Heel mooi.

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:30

@resistance. Waar in zweden ligt het mooie huis?
Wij gaan a.s zomervakantie naar zweden en Noorwegen met de camper maar misschien kunnen we ook wel een keer een overnachting in een bed and brekfast doen. Als ons hondje welkom zou zijn.

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:44

Lienek schreef:
Heel begrijpelijk. Ik zou zeker als het dus al zo'n tijd te koop staat gewoon eens gek doen en een bod uitbrengen met wat jij het waard vind.
Wellicht gaan ze akkoord.. you never know!
Soms moet je gewoon geluk hebben. Ik duim in ieder geval voor je dat je straks een fijn huis met de goede loods afmeting kan vinden. :)
Ik ben overigens echt funda verslaafd. Ik ken elk huis dat te koop staat hier in de buurt. Toen mijn schoonvader mee reed in de auto toen we naar ons nieuwe huisje gingen kijken riep ik bij elk huis wat te koop stond, de prijs, plus en min punten enzo door .. :')

Stond laatst een hele gave bouwval te koop. Zag daar echt mogelijkheden in. Was nog steeds 275 maar nu is het opgeknapt en staat het voor 2.500,- te huur per maand. Vind ik dan wel leuk om te zien en de stijl is precies zoals ik het ook zou doen. Huis kwam voor ons 2 jaar te vroeg (ik wil eerst afstuderen daarna pas focussen op koop) maar vond het stiekem wel jammer dat het toen verkocht was. Echt een droom huis met rietendak



Ik zie dit bericht nu pas.
Ik ben iets minder huiszoeking verslaafd zie daar echt geen lol in.
Wij wonen nu wel ergens waar we niet kunnen blijven wonen, voorlopig zitten we goed maar moeten wel wat. En hier is het best lastig een huis te vinden dat aan onze eissen voldoet. Dus een bouwval die dat wel doet is ook prima. Mits de prijs er naar is. Het huis kan wel echt leuk worden.

Ik heb wel weer zitten kijken toevallig gestuit op een kleine woonboerderij heel schattig waar delen zijn verbouwd al. Veel is nog authentiek zoals de vloer in de keuken vind het erg mooi. Maar de schuur voldoet niet. Echter is de grond een kavel en mogelijk mag de schuur afgebroken worden en er een loods geplaatst worden. Het is vrijstaand. Rietgedekt en in deze regio is dan de vraagprijs van 375 zo gek nog niet. Deze is misschien ook en optie om te gaan bezichtigen, san zouden we wel moeten weten vooraf of we een loods mogen bouwen.

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:08

Mijn vriend houd er minder van.
Ik vind het eigenlijk ook net weer iets te ver.
Maar de opties moeten we gewoon wel overwegen.
Het mag ook een woning aan een bedrijfshal zijn voor ons zelf op een industrie gebied we zijn inmiddels niet meer kieskeurig. Maat persoonlijk vind ik een huis met een loods of een boerderij met een grote schuur wel veel leuker natuurlijk. Hebben nog redelijk budget ook en toch slaag je dan maar niet.

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:29

Wij zoeken helaas niet in Nijmegen, we hebben heel veel gezien alleen niet hier.
Wij zoeken echt in het groene hart van zuid Holland.
Denk aan Alphen aan den Rijn, hazerswoude, hazerswoude dorp,Benthuizen,Bodegraven,Zoeterwoude,Leiden,Woubrugge,Rijnsaterwoude,Nieuwveen,ter aar etc.

Wij zoeken op agrarisch, funda business, maar ook tussen de gewone huizen komt wel eens wat.

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:01

Wij hebben ook een gele want, ik vind de keuken en de want en de vloer erg mooi.
Onze kleur geel is narcissen geel.

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:10

Wij hebben ook een salon tafel gehad die even hoog en groot was als de tv kast. En dat beviel ons ook niet. Nu hebben we een lagere tafel waar ook een kaars en een leuk plantje op kan staan bijvoorbeeld zodat we tegen iets gezelligs aan kijken en toch eroverheen kunnen kijken. Staat veel gezelliger en is praktischer.

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:51

Zou het ook leuk zijn om een soort huizenjacht of droomhuizen toppic aan te maken. Waar we linkjes kunnen plaatsen van huizen die we tegen komen die we leuk vinden maar om bepaalde redenen over twijfelen? Of om gewoon huizen te laten zien de we leuk vinden voor hen die wel kijken maar niet zelf opzoek zijn. Misschien wel leuk?

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:16

Ik ga eens even kijken een tweede toppic lijkt me niet nodig iig thannks.

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:46

vonneke schreef:
waxmeltsenzo schreef:
Ik ga eens even kijken een tweede toppic lijkt me niet nodig iig thannks.


Ik dacht dat je het topic al kende dus daarom geen link geplaatst hihi


Nu ik het gezien heb, heb ik er volgens mij idd al eens iets gelezen en misschien zelfs wel een bericht geplaatst ik kon het alleen niet meer vinden. Anyway we zijn er weer.

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:12

Ik denk dat ik de kleur juist mooi bij de rest van je huis vind passen.

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:17

Ik denk dat hij nog steeds zou kunnen passen, al zou een lichte kleur ook mooi zijn.

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:42

Wij gaan als we een nieuwe woning hebben iig een nieuwe bank of bankstel kopen.
Maar ik vind dat lastig. We hebben nu een chesterfield maar die heeft los in de ruimte gestaan niet tegen de muur en die banken en stoel zijn flink te grazen genomen door de katten. In de nieuwe woning hoop ik dat we de bank tegen de muur kunnen zetten, dan kunnen de katten niet van achter op de bank klimmen. Maar ook wil ik gaan kijken naar een bank die een beetje katproof is. Of met goede hoezen die we kunnen verwisselen maar dan zit je weer met haren enzo. Zijn er meer mensen met slopers op dit gebied? Zo ja wat voor bank hebben jullie?

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:58

Kentaro schreef:
Dacht juist dat een chesterfield redelijk 'hufterproof' was... :P
Een bank van pilotenleer een idee?!

Dit zijn ook leuke stoeltjes?!

http://www.groupdeal.nl/kuipstoel-marie ... nieuw%2529



Daarom hebben wij ze ook gekocht en duur dat ze waren. Maar het is een nieuw laag model en het leer is zachter dan de ouderwetse chesterfields. Echter zouden ze wel catproof moeten zijn maar dat bleek dus niet het geval. Dus of we kopen een goedkoop geval bij sets and sofa's en zien na een tijdje weer een paar 100 euro uitgeven voel je minder dan iets goeds als dat uiteindelijk toch niks blijkt, de banken zijn nog lelijk ook maar we hebben er toen bewust voor gekozen omdat er een kitten Jim, het meeste sloop werk is toen ook aangericht in de kitten tijd. Maar omdat de bank ook vrij stond was het ook wel heel makkelijk voor hem natuur. Jammer.

De stoeltjes zijn heel leuk. Maar niet als vervanging voor een bankstel. Onze voorkeur gaat uit naar een hoekbank, mits de ruimte ervoor geschikt is en de hele bank tegen de muur kan, dat vind ik momenteel belangrijker dan de stof aangezien hij volgens mij alles stuk krijgt.

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:35

Kentaro schreef:
Een bank via MP geen idee?? Mijn collega heeft laatst nog een z.g.a.n. bank gekocht voor 150,00.
Als poeslief zich dan kan gedragen, kun je altijd nog een nieuwe kopen :D
Ben je wel eens terug gegaan naar de zaak waar je de bank gekocht hebt?? Als ze zeggen dat ie catproof moet zijn, maar het blijkt totaal niet het geval!?



Ik zal even uitleg geven. Deze bank hebben we 5 jaar geleden gekocht bij een soort chesterfield outlet in Tilburg, er was een winkel failliet en alle banken werden in een grote hal op die outlet verkocht dus terug gaan heeft niet veel zin.

2e hands wil ik wel en als het aan mij had gelegen had die er 4 jaar geleden al gestaan een tweedehandse. Maar mijn vriend wil een nieuwe. Hij heeft niets tegen tweedehands kasten. Want we hebben best veel spullen via m plaats die wij erg leuk vonden ideaal. En ik zie regelmatig hoekbanken van Ikea met hoezen te koop staan voor een leuk bedrag dus heb daar wel naar zitten kijken. Maar mijn vriend wil daar op de een of andere manier niet aan. Hij wil of weer dure bank nieuw, maar ik denk dat ik daar niet meer aan wil. Of een goedkoop geval van uit de uitverkoop bij seats and sofa,s goedkoop bijvoorbeeld, al zaten we gister naar een bank te kijken van 1100 euro in die uitverkoop dus dat is nou ook niet spotgoedkoop te noemen. Zeker niet als die snel naar zijn grootje is, de bank die we nu hebben was oorspronkelijk 7000 euro en op de outlet wel veel goedkoper maar als dat stuk gaat dan gebeurd dat ook met andere banken, Het moet wel een bank zijn die we mooi vinden natuurlijk.
Anders kunnen we ook bog naar Ikea voor zo,n hoezen bank die hoekbanken zijn rond de 1000 nieuw. Het voordeel is als ze daar halen in trekken dat je gewoon een nieuwe hoes kan kopen. Het nadeel denk ik dat de katten aan de onderkant er onder door kunnen daar aan Dan alles slopen, mijn schoonzusje heeft zo,n bank vond die erg mooi, maar we hebben haar helpen verhuizen, ik wilde zo,n bank toen al nieuw kopen maar nadat ik haar met de bank had geholpen en de onderkant een soort isolatie schuim achtig spul dat lijkt me toch niet handig. Alleen ik heb geen idee of mijn kat want er is er maar 1 die sloopt hier daar ook naar zal kijken. Maar misschien hebben ze elders wel banken met hoezen waar de katten niet onder kunnen. Ik heb toen besloten de banken voorlopig te houden. Ze zijn niet mooi meer maar zitten wel erg lekker. Maarja mee nemen als we gaan verhuizen dat gaan we niet meer doen, dus dan moeten we toch wat.

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:49

Ja maar katten kun je niet verbieden op de bank te komen en ins hondje chihuahua due richt gewoon 0 schade aan.
Ja de hoezen idd duur, maar kun je ook nog wel eens tweedehands kopen. Ik vind de banken alleen ook niet echt mooi. Een beetje tuttig ofzo.

Het beste vinden wij een robuuste bank, leer is mooi en makkelijk maar kan dus stuk. Stof dat vast zit vind ik echt niet handig. Dus het wordt wel echt lastig.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991 en 94 bezoekers