Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 01:26

Tegenwoordig wordt vaak zelfs gewerkt met 3 dubbel glas.
Ik zou echt niet zomaar even een mannetje laten komen. Wel een goede aannemer. Mijn vriend levert ook veel aan aannemers die het bij mensen plaatsen. Soms is er een kraan nodig om een pui bijvoorbeeld over een woning heen te krijgen. Zo ook bij ons omdat we een toog in de tuin hebben waar die niet onderdoor kon en het past ook niet door de voordeur dus moesten ze over het huis heen, daar wil je geen geklungel mee. Dat glas moet ook heel blijven. Als het verkeerd is opgemeten of net scheef staat krijg je grote problemen met name bij het hang en sluitwerk. De deur rolt bijvoorbeeld als die schuin naar beneden helt dan begrijp je wel dat dat een blamage is. Als dit door zomaar een mannetje gebeurd gaat dit vaker fout dan goed. Kan ik uit ervaring mededelen uiteindelijk komt men dan toch bij de vakman
uit die mag het dan oplossen. Hoogwaardige kwaliteit is altijd beter . Wij hebben ook 3 dubbel glas en houtlook aan de buitenkant. Maargoed mijn vriend is dus die vakman en wat dat betreft is dat wel mooi mee genomen.


BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 10:32

Judith_ schreef:
Drie dubbel glas zelfs, kun je nagaan. Die van ons is met dubbel glas al te zwaar gebleken.. :')


Het wordt ook wel HR+++ genoemd.

Zonde van jullie pui hoor.

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:20

ClaudiaHS schreef:
Volgens mij hadden wij geen 3 dubbel glas besteld.
Maar volgens mij stond er wel HR+++ op.
Zal eens kijken op de offerte.
En ons 'mannetje' heeft zijn eigen bedrijf en is een vriend van mijn man ;)
En een vriend van mij is weer metselaar.
Een wildvreemde beun de beunhaas hoef ik hier ook niet te hebben.
Wij wonen vrijstaand dus gelukkig hoeft er geen kraan aan te pas te komen.
Wij twijfelen nog over een kunststof of houten pui en of we toch liever gewone deuren nemen of toch schuif.
Moeilijk moeilijk.
De aannemer zei dat schuif ook weer iets goedkoper is dan openslaande deuren.


Ons huis is ook vrijstaand. Wel aan een loods en toch een kraan.
Maar dat is dus al iets anders dan zomaar een mannetje laten komen.
Die zomaar mannetjes die laten zo'n pui gewoon schuin zitten zonder wat te zeggen en je hebt dan niks. Dan moet hij alsnog recht geplaatst worden als er niks stuk is.

HR+++ oftewel 3 dubbel glas wordt tegenwoordig vaak standaard gebruik. Vaak wordt er een verkoop techniek toegepast waardoor het heel speciaal lijkt.

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:21

8nnemiek schreef:
Wij hebben destijds gekozen voor een vouwwand die bestaat uit 5 deuren die helemaal weg kunnen schuiven.
[ [url=m/SoTbxc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vooral in de zomer is dat ideaal, dan hebben we gewoon een open afdak. Maar er ligt wel een enorme ijzeren dinbalk boven om het gewicht te kunnen houden.
.

Heel mooi.

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:25

Wij plaatsen ook horren vooral vanwegen muggen.

Dat is echt wel een must. We hebben een vijvertje in de tuin. Maar op het platteland of in de buurt bij paarden of koeien heb je idd veel last van vliegen. Wij zitten vaak in de Belgische bossen in vakantie huis van schoonmoeder. Daar zit ik savond's vaak binnen omdat ik anders aas ben voor de dazen.

Ik moet alleen nog iets bedenken tegen mieren. Wat niet gevaarlijk is voor onze huisdieren.

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:03

Ik vind rolhordeuren niet fijn.
Vind het troep.

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:12

In het vakantiehuis van schoonmoeder in België hebben we zo'n ding ook geen bouwmarkt geval. Hij rolt makkelijk uit zijn systeem zeg maar. Heb er echt tot vloekens toe ruzie mee. Wat een naar onding. Ook is het heel snel vies ertussen. Om je pui raam goed schoon te maken moet hij er eerst helemaal af.
Er is helaas niet iets wat net zo praktisch is.

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:13

In het vakantiehuis van schoonmoeder in België hebben we zo'n ding ook geen bouwmarkt geval. Hij rolt makkelijk uit zijn systeem zeg maar. Heb er echt tot vloekens toe ruzie mee. Wat een naar onding. Ook is het heel snel vies ertussen. Om je pui raam goed schoon te maken moet hij er eerst helemaal af.
Er is helaas niet iets wat net zo praktisch is.

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:18

Limoen schreef:
waxmeltsenzo schreef:
Ik vind rolhordeuren niet fijn.
Vind het troep.

Volgens mij heb jij echt een enorm gaaf huis :oo Wat ik zo op de foto's zag :oo Super gaaf!


Bedankt ik zal nog meer foto's plaatsen als het af is. De keuken is bijvoorbeeld niet nieuw. En we nemen onze eigen meubels gewoon mee.

Dus we besparen ook op dingen. En hebben veel zelf gedaan. Nu nog verhuizen heb er nu veel zin in.

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:47

Ja dat is het nadeel aan verhuizen Pff alles uitzoeken. Inpakken. Bedenken wat gaat wel mee en wat niet. Ons nieuwe huis is tegenover een kringloop winkel. Dus wij hopen daar wat kwijt te kunnen. Dingen op marktplaats zetten vergt vaak veel tijd foto maken. Tekst erbij en de kans dat je het kwijtraakt is niet groot.

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:36

Karin ik vind het gaaf.

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:39

O Joolien die haard is gaaf.
Mijn vriend wilde de haard ook weg doen en de bakstenen muren laten stucken nou heb echt wel moeite moeten doen maar de haard is gebleven en de bakstenen muren ook. Ik vind het gewoon zo bij het huis passen. Ben ook erg blij dat hij er nog is.

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:47

Janine1990 schreef:
Afzonderlijk van elkaar kunnen de meubels prima in een geheel passen en mooi zijn. Maar combineren is key in een inrichting.

Verder ga ik mee met Karijn, zelf ben ik bezig met mijn hobbykamer. Daar komen al mijn paardenspullen. Verder in huis zul je niet te veel paarden tegenkomen; een kleine foto in de woonkamer en een grote canvas bij de trap. En that's it.


Ik pik dit er even tussen uit. Niet banketstaaf bedoeld ook.
Maar eigenlijk denk ik dat als Coonart zelf blij is met zijn meubeltjes en inrichting. Dat zijn missie tot inrichten geslaagd is. Ieders smaak is anders ;)

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:21

Janine1990 schreef:
[ [url=m/pAR8Xi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben weer op zoek naar vloerkleden, maar kom er weer/nog steeds niet uit. Bij de vloer moet naar mijn idee niet een te lichte kleur (En ik ben wel gecharmeerd van vintage en/of patchwork), bij de muur en banken juist niet te donker. Hoe zien jullie dit?

Trek je niks aan van mijn Ikea tafeltjes, daar heb ik nog niks voor kunnen vinden. :P komt wel.


Wahaha wat is er mis met die tafeltjes? Al onze meubels komen van ikea {:)-:(

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:23

Haha dan is het goed :P
Nee hoor geintje. Als je een heel andere tafel krijgt dan kan een kleed idd ook heel anders uitkomen.

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:09

maylotje schreef:
DubbelDun schreef:
Die ijzeren buizen-methode is ook handig en sterk, neemt weinig ruimte in ook makkelijk zelf te maken. De onderdelen kun je los kopen en schroef je zo in elkaar.


Ja dat dacht ik inderdaad ook al ik ga even kijken hoe duur dat zou worden als we dat zelf gaan maken en of de handige mensen daar tijd voor hebben. Tot nu toe ziet dat er uit als een handige optie als er verder niks te vinden is.



Dat is gewoon een steiger. Daar hoef je echt niet handig voor te zijn maar is wel een breed constructie.

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:00

Gister offerte gekregen voor de gordijnen door heel het huis. En moet zeggen ben wel van de prijs geschrokken. Kan komen door mijn hersenschudding maar jeemig wat een bedrag. Duurder dan de badkamer en ook dan de vloer. De

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 11:28

Wij hebben nu een kleed en altijd gehad met langharige katten. Maar in nieuwe huis gaan we iig beginnen zonder kleed. Mijn vriend wil er eigenlijk wel weer één. Maar met dat pvc denk ik niet dat ik het ga missen. Het stofzuigen van het kleed weet ik iig zeker dat ik dat niet ga missen.

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:08

Die ribhoekbank van karwei of ikea hoes bank zijn ook niet groot en zo zijn er vast meer merken. Een 10 zitter kun je er idd niet kwijt. Wij hebben ook geen hele grote ruimte maar gaan ook voor hoek. Dat neemt minder ruimte in dan 3 en 2. En bied toch die zitmogelijkheid.

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:07

ruitje schreef:
Oké tips:

In mijn houten vloer zitten 2 grote gaten ( 5 bij 5 cm) en 2 kleine ( schroefgaten). Is dit weg te werken door een bedrijf? Hebben jullie daar ervaring mee?


Dan zou je de vloer moeten laten egaliseren. Je gaat er dan een nieuwe vloer overheen leggen lijkt me?

Wij hebben in nieuwe woning in de keuken de tegels weggebruikers hier zaten ook gaten en de keuken lag lager dan de woonkamer. Na egaliseren is het mooi strak en pvc is eroverheen gegaan.

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:01

O ik dacht dat je een andere vloer wilde mijn excuus.
Zou idd dan opzoek gaan naar iemand die houten vloeren legt en repareerd.

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 11:11

Onze deuren. Ze worden nog geschilderd met zijdeglans. Staan nu in de grondverf. Maar we moesten ze op maat maken. De buitendeur wordt nog vervangen. Die gaan we dus niet schilderen.

Afbeelding
Afbeelding

In totaal hebben we 9 van deze deuren.


Over een week gaan we over.

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:05

Vrijdag gaan we over en we zijn al wat spulletjes aan het overzetten.

Het bad hadden we al laten zien nu hangt het meubel ook.

Afbeelding

Dit is een deel van de slaapkamer het bed plaatsen we vrijdag omdat we er nog moeten slapen en de kast deurtjes moeten er nog in die staat links. De tv kast is een commode.
Afbeelding

De kattenkamer heb ik nog niet in beeld staat nu vol met troep jet als kantoor van vriend.

Wel deel van woonkamer met geschilderde deur.
Afbeelding

Keuken krijgt achter in de hoek nog een afwerking en Eva grepen ipv goudkleur.

Afbeelding

Dit is de badkamer waar we op schoonmaken na niks aan hebben gedaan nog.

Afbeelding

En de wc krijgt een spiegel. Nieuwe wc rol houder en wc bril. De borstel en prullenbak zijn uiteraard ook nieuw.

Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:22

noviceh schreef:
Ceetje_bokt schreef:
De lijsten zou ik dan op de muur waar nu de klok hangt doen en dan de klok ergens anders. Die hangt daar nu zo ‘zielig’ ;)
Klok past wel mooi op het korte wandje in het zitgedeelte.
Iemand dit topic heeft 2 planken vol met planten, dat zou denk ik ook wel mooi passen op de wand van de klok. Of een mooie open kast / buffetkast met leuke accessoires? Een eventuele fauteuil zal ook mooi staan in het hoekje tussen de ramen.

Mooi Waxsmeltenzo! Ben benieuwd hoe lang jullie toiletborstel mee gaat, wat een onding is dat |o


Heb jij hem ook? Vond hem wel erg leuk.

BeFunny

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:04

We hebben vandaag onze nieuwe bank gehaald. Heel veel spullen verhuisd. Morgen gaat ook ons bed. Kaars heb ik aangezet omdat we voor het eerst hier hebben gegeten.
Afbeelding

Een beetje van de kat staat er ook al

Afbeelding
Die verdwijnt op den duur naar ergens anders in huis.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Knuffeldier, Sita_xx, VogeltjeM en 60 bezoekers