Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:04

Nouja, ik hou van een kleurtje hoor... Maar geen loos kleurtje waardoor er geen geheel meer is in de badkamer. En een spiegel van 35 euro wordt ook geen eye catcher met een likje verf :P

Begrijp daarom heel erg goed wat de bezwaren zijn van andere Bokkers richting deze spiegel. :j
Denk dat ik 'm morgenavond ophaal en even kijk of het wat is, en dan ga schilderen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:13

karijn schreef:
Wij hebben boven de spiegel ook verlichting. Deze is gewoon aan de muur bevestigd.
Wij hebben een lebber van een spiegel: 150 cm x 70 cm. Hij hangt overdwars. En heeft ook een houten rand maar dan een dikke met reliëf. Ons meubel is lange diep houten sidetable die dienst heeft gedaan als commode toen onze oudste nog in de luiers zat. Hij was helemaal wit. Mijn schoonvader heeft het bovenblad ontdaan van witte verf en is afgelakt.
Janine, als je dan een spiegel met een houten rand wil, zou ik voor eentje kijken waarvan de rand net even iets meer eyecatcher is. Erboven kan je altijd een led-lamp bevestigen. Maar, smaken verschillen.

In de badkamer hoef ik geen hout hoor. Ik vond de vorm van de spiegel wel passend, verder niet.
Vandaar dat ik het hier ook plaats, de twijfel over het hout.

Maar ik ga voor het advies van Marjan, ik haal er morgen eentje op, kijk of het staat en ga 'm dan waarschijnlijk schilderen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:43

Jes schreef:
Janine waarom niet gewoon een losse lamp en spiegel?

Vanwege de aansluiting op het net. ;(
Die zit precies onder waar nu ook de verlichting zit. Dus dan moet de spiegel langer en hoger, waardoor ik niets meer heb aan het licht, vrees ik.

Winged, mooie kleuren, ik mis nog wel wat. Heb je de deuren en het houtwerk bewust deze kleur gegeven?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:02

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:19

DubbelDun schreef:
Je hebt nu toch ook stroom achter je verlichting ??

Geen ruimte voor een stopcontact. Het is gewoon een netaansluiting. Draadjes waar stroom op staat. Zoals je een gewone lamp verbindt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:42

karijn schreef:
Zo hebben wij dat ook gedaan. Allebei de lampen zitten op dezelfde schakelaar.

Zoals ik heb begrepen zit er een adapter tussen...

Gezien het in de badkamer is, wil ik het toch even met m'n vader bespreken.
Die spiegel is zeker een gave optie namelijk... Dan stel ik die van de Lidl nog eventjes uit... Want die van Bol.com heeft ook wel een zeer leuk prijsje :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:11

Afbeelding

Help, wat gaat hier verkeerd?

Reageer vanavond even op de rest!

Janine1990

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:27

Tafeltjes zijn inderdaad tijdelijk! Maar heb nog niets gevonden. Op de muur achter de bank wil ik graag een licht Iets, ook nog niks gevonden.

Zou dat voldoende oplichten denk Je?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:38

De muur is niet op de foto te krijgen haha. Is in het echt lichter dan op de foto. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik wilde eerst ook een ander kleed. Hoogpolig grijs/creme met een streepje er door. Je weet vast wat ik bedoel. Alleen was ik bang dat dat niet met de vloer samenging. Wat denk jij?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:39

Duplo schreef:
Ik zou een lichte baan maken op de muur, iets smaller dan de bank denk ik

Dat ga ik sowieso niet doen, maar ik wil wel een groot licht iets aan de muur. Juiste foto/schilderij/kunstwerk heb ik helaas nog niet gevonden. :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:43

Thanks Noviceh, ik zag 'm staan bij Tuinland en moest 'm gewoon meenemen. Voor zo'n hoge vaas is 40 euro echt een koopje <3 We hebben 'm de hele winkel doorgesjouwd op een karretje en iedereen begon naar ons te wijzen :') Hij is trouwens lichtgroen-achtig... Mag straks wel iets nieuws op, maar ik moet nog even bedenken wat.

Bedankt ook voor de foto's! Zeker waardevol!

Ik laat het kleed nog even liggen, zodat ik het ook bij daglicht kan bekijken morgen. Dat is een stukje redelijker. Ik had een effenkleurig hoogpolig grijs kleed nog niet overwogen, maar op de eerste foto is het echt prachtig! Past ook prima bij zo'n vloer (die lijkt enigszins dezelfde kleur te hebben als de mijne), op de tweede foto is de vloer een stuk donkerder helaas.

8nnemiek schreef:
Ik denk dat het wat apart uit ziet omdat niet niet echt een geheel is. Links is heel licht en modern terwijl rechts juist heel stoer en warm oogt. En dan de ruimte er tussen zorgt dat het niet echt bij elkaar lijkt te horen.
Je zou met wat donkere accessoires/vachtje/krukje links een verbinding kunnen maken.
Verder lijkt de bank op de foto een beetje weg te vallen tegen de donkere muur. Dat heb je op zich al best goed opgelost met de vacht, maar ik denk dat een mooi groot schilderij ook een groot verschil kan maken.
Het vloerkleed vind ik juist mooi, dat past er goed bij.

Wauw, bedankt voor deze reactie! Zo had ik er nog niet over gedacht, maar je hebt wel degelijk gelijk! Ik ga eens kijken of ik een mooie donkere kruk kan vinden/maken/schilderen waar de vaas op kan. Trappetje tegen de muur met een dekentje erop... Thanks, hier kan ik echt iets mee! *\o/*

De bank lijkt op de foto donkerder dan hij is, maar het is voor mij ook een doorn in het oog dat er nog niets aan de muur hangt ;(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:09

Vanillia schreef:
Wat heb je uiteindelijk gedaan met je spiegel Janine?

RiannaH ik zou het inderdaad ook dicht kitten, denk dat dat de snelste oplossing is voor nu. En heel gaaf dat gele kastje, ik vind jouw interieur leuk! *\o/*

Ik ben zelf een beetje in dubio over mijn badkamer..

[ [url=m/eJbRTq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had eigenlijk bedacht om de vloer over te laten tegelen met antracietkleurige tegels en dan de wastafels rechts te laten vervangen door een meubel met laden. Ik heb nu echt 0 opbergruimte namelijk. Het enige jammere is dat de wandtegels een soort off-white zijn en niet wit-wit. Denken jullie dat antracietkleurige tegels dan mooi staan of kan ik beter voor een bruintint gaan?

Ik ben niet geweest, ik ga met m'n vader overleggen over die van Bol :D
Morgen ga ik naar mijn ouders toe, ben niet zo goed in Whatsapp en m'n vader ook niet :')

Maar ik realiseerde me dat die van Bol toch beter zou passen in mijn badkamer.

Ik vind jouw badkamer echt heel mooi, je hoeft er maar weinig aan te doen! De muurtegels zijn werkelijk prachtig! Ik begrijp dat je de vloer wilt veranderen :D Zit er vloerverwarming onder? Want dan zou ik je toch aanraden om er niet gewoon overheen te tegelen ivm de warmte die er niet door komt.

De deur is wel wat bijzonder, en tegelijk ook een mega aanwinst! Wat ga je aan raambekleding doen?

Qua wastafels, zou ik je aanraden om een paar keer naar de bouwbroers te kijken. Echt gave en moderne ideeën. Persoonlijk zou ik gaan voor een dikke houten plaat, met daarop waskommen. Er onder iets van een kast of planken. Net wat je zelf het makkelijkste/mooiste vindt.

Ik hoop wel dat de kastjes aan de muur en die rare lampjes geen nare plekken teruggeven als je ze er af haalt. De tegels aan de muur vind ik echt prachtig namelijk!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:08

Hele gave ruimte hoor! Dat komt zeker weten wel goed!

Ik ga mee met de tip van RoosG, zo ben ik ook begonnen. Al is het af en toe wel frustrerend dat het nog niet 'af' is.

Weet je al welke kleur je wilt? Ik wist toen ik deze kleur zag meteen dat dit het moest worden. Een vriend van me gaat eerst alles gewoon wit (RAL9010, dus niet spierwit) maken en wil later een kleur geven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:20

Wat voor groen wil je Suze?

En wat vind je verder mooi?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:10

Dan zou ik met het advies van Noviceh meegaan. Een mooi natuurlijk e kleur kleed met niet te veel spannends er in.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:40

Ooh ja Sisal kan inderdaad ook erg mooi zijn, zeker als je het zo natuurlijk houdt Suze!

Ik heb mijn creativiteit een boost gegeven, vandaag begonnen aan de kledingkast voor mijn hobbykamer.
Ik wilde gaan voor de kleur fossiel, maar in de winkel vond ik deze toch mooier ogen:
https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... 1l/5584822

Over mijn vloerkleed ben ik nog niet uit, maar heb wel een ideetje gehad voor iets tijdelijks aan de muur... Ik ga op zoek naar een grote lege canvas om daar een mandala op te maken. Maar weten jullie een website waar je die sjablonen kan bestellen?
En qua verf wil ik er ook iets met metallic bij hebben... Anyone?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:55

Ik heb wel acrylverf van de action met een glitter, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel.
Het liefst wil ik een potje met metallic die ik door elke kleur heen kan strooien zeg maar...

Zelf een mandala tekenen begin ik maar niet aan haha :P Maar ik zie nu op pinterest echt plenty andere ideeen die ook echt prachtig zijn! <3

Ik denk dat ik wel meer dan één doek van de action nodig ga hebben _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:38

Magda, ik zou idd de planten minder water geven. Maar het is wel een indicatie van een erg vochtig huis... Ik weet niet wat je allemaal in je huis hebt staan en wat je mogelijkheden zijn. Maar ik zou toch ook eens kijken naar een oplossing.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 14:55

Ik heb een rijhuis uit de jaren 70 (tussenwoning), waar boven nog gewoon enkel glas in zit.
Maar zelfs daar is het niet vochtig... Dus ik weet niet of je het in je eigen management moet zoeken.
Mijn kruipruimte is wel eens wat vochtig, waardoor mijn trapkast wel eens stonk. Hiertegen heeft mijn vader de kast helemaal geverfd van binnen, over de houten vloer ligt een stuk zeil en er staat een vochtvreter. Helpt behoorlijk goed tegen de nare geur.

Het huis van mijn ouders is meer dan 100 jaar oud en ook beslist niet vochtig, alleen je merkt wel wanneer de verschillen groot zijn. Dat huis zakt wel eens wat (ongefundeerd) waardoor sommige deuren tijdelijk even klemmen. Maar hier heb je binnenshuis geen last van. Nu moet ik zeggen, dat huis is wel erg gemoderniseerd. Beneden verdieping zit veelal beton en vloerverwarming in. Maar ook toen er nog een houten vloer lag, was het er niet vochtig.

Misschien eens kijken of je iemand vrijblijvend om advies kan vragen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:13

Ik heb geen idee wat bij mij thuis de vochtigheidsgraad is, maar ik vind het wel bijzonder dat je planten zo lang vochtig blijven dan, als dit inderdaad een normale vochtigheidsgraad is...
Maar ik ben duidelijk niet de persoon die jou advies kan geven, totaal geen ervaring met flatwonen...
Lijkt me ook lastig wanneer je huurt, je kan niet zomaar dingen gaan aanpassen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:34

Kan je met zandstralen (of hoe ze dat tegenwoordig ook doen) de kleur niet terug krijgen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:52

Waarom niet een gedeeltelijke stuc op de muur?

Afbeelding

Ik zou niet opnieuw gaan voegen, dat haalt de charme er helemaal af... Zag alleen onlangs in de bouwbroers iets soortgelijks voorbij komen, waarbij nog wel de brandveiligheid aan werd gehaald. Het fijne weet ik hier niet meer van helaas...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:07

ClaudiaHS schreef:
Heb inderdaad al wat voorbeelden bekeken op internet maar zo'n gedeeltelijke stuclaag vinden wij beide niet mooi.

Het opnieuw voegen moet waarschijnlijk wel omdat op veel plekken de voeg echt los zit.
Het is een halfsteens muur maar wel een draagmuur, dus hij moet wel stevig zijn.
Mijn man zei al, kunnen we de muur niet behandelen met een blank iets (lak oid) zodat we ook dat poederige niet meer hebben. Als je nu met je hand langs de muur gaat dan is de vloer wit :')

Zonde, want een strakke voeg maakt de muur vaak niet echt charmant/karakteristiek.
Even over een heel andere boeg... Je hebt als het goed is ook strips op een plaat. Mijn ouders hebben dit eind jaren 80 in de woonkamer gemaakt. Ik was 16 jaar later zwaar teleurgesteld dat het dus allemaal nep was en op gipsplaten zat. Ze hadden het zo gekocht. Is zoiets niet nog steeds te vinden? Dan kan je opnieuw voegen en heb je hetzelfde resultaat. Aangezien die blote muren best hip zijn, kan ik me voorstellen dat het weer verkrijgbaar is. Ik heb het zelf alleen nog nooit gezien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:16

Prachtig stuk weer San!!! :oo

En Jolien, wat gaaf, ben heel benieuwd hoe het er straks uit gaat zien!

MamaMiesje, wat voor platen zijn dat? Mooie kinders heb je <3
Heb nog altijd niets aan de muur hangen, maar dat materiaal ziet er gaaf uit!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:59

Erg leuk geworden zo Noviceh! Andere kleur pot doet echt wel wat!

Net via marktplaats een Ikea stoel gescoord, zo'n rotan ding:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... LEQAvD_BwE

Voor de helft van het geld... Hatsikidee... Hopelijk gaat mijn collega binnenkort weer naar Polen, want hier moet een mooie witte op! Nog een beetje in twijfel over aan welke kant van het bed hij moet staan, want hij is iets groter dan ik had gedacht. :+