Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Janine1990

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:43

Wat apart dat het nog zo hol klinkt, Liess... Je hebt een vloerkleed, dingen aan de muur en rolgordijnen en vitrage. Ik heb geen vloerkleed en nog niets aan de muur, maar het klinkt niet hol.

Het ziet er zo trouwens echt heel erg leuk uit!

Ik weet niet of je de mogelijkheid (financieel) hebt, maar ik zou de gordijnen laten vermaken als het nodig is. Ik zou ze aan een gewone rail hangen en er van die vlindertjes in zetten bovenin (er is vast een bokker die weet hoe dat heet, ik weet het even niet), zodat ze mooier hangen. Dat ziet er meteen een stuk luxer uit.

Ik denk dat een grotere tv geen gek idee is hoor, maar dan moet je een lager en minder grove kast hebben. (Ikea Besta? Past misschien niet helemaal in jouw inrichting hoor, maar kan je wel je freubeltjes op kwijt)

Verder weet ik niet zo heel erg veel, ik vind dat je huis er heel erg leuk uit ziet!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:02

Liess__ schreef:
Leuk! Fijn zo’n snelle reactie :D

Gordijnen zijn inderdaad nog wel een dingetje. Deze stangen hingen er al en zijn zo idioot opgehangen dat we ze niet loskregen :o vandaar dat ik even ‘nood’ gordijnen heb opgehangen, omdat ik dus hoopte dat het holle geluid er minder van zou worden. Maar helaas dus... wat voor gordijnen zou jij opgehangen? Wel lichtdoorlatend of verduisterend? Of iets er tussen in? Ik ben echt geen gordijnen wonder en ik vind in de winkel alles lelijk :+

En ander tv meubel zou inderdaad wel een optie kunnen zijn. Al ben ik wel een beetje autistisch dat alles hetzelfde moet zijn Haha, maar wellicht ‘breekt’ dat juist ook wel een beetje.

Dank je voor je tips! :D

Wat je nu hebt vind ik best wel heel erg mooi hoor! Ik zou voor vitrages gaan, aangezien je ook rolgordijnen hebt. Ik heb zelf alleen vitrages (met een klein beetje een print), als je daar een lamp achter zet, kan men ook nauwelijks naar binnen kijken. En anders kan je voor in betweens gaan, daar kan men niet doorheen kijken (ook niet als het licht binnen schijnt)

Ik heb hier alles verschillend, zag er ook tegenop hoor... Maar met dank aan ervaringen in dit topic, heb ik tv meubel, eettafel en kast verschillend... En het lijkt hartstikke mooi.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:17

Aaah goede tip! Ik vind het wat kaal nu de kerstboom er uit is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:33

Uhh... wat betreft de achtertuin...
Ik heb dus voor mijn tuindeuren gewone vitrages, aan de keuken zit nog een gewone buitendeur met daarin een raam. Aangezien op die plek een bijkeuken komt, heb ik er niets aan gedaan... Onzin om daar iets voor te hangen, dacht ik...
Tot ergens eind oktober, begin november ik op een zaterdagavond lekker op de bank zat en me bekeken voelde. Mijn ogen werden naar die deur getrokken en daar stond dus iemand die wegliep toen ik opkeek...
Die ramen heb ik dus nu ook maar aangepakt (met statische folie), zolang ik nog niets anders heb.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:37

Zitten echt gave dingen tussen Joolien! Hier en daar wel wat druk, maar heb ook het idee dat dat door de foto komt, met een groothoek gemaakt ofzo?

Zou de wereldkaart wel donkerder willen zien. Deze kaart had mijn vorige werkgever in een loods tussen de trekkers staan, dus heb er ook wat slechtere en kille associaties bij dan de bedoeling van de kaart is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:49

Ik vind die krukjes ook erg leuk! Nog leuker als ze wat langer zijn (80-100cm).

Ik verwacht dat ik komende week slaag voor een vloerkleed. Leuke gezien bij Karwei!
https://www.karwei.nl/assortiment/vloer ... b021534850

Ik ze hadden daar een kleine setting staan, waardoor ik 'm toch wel erg passend vond voor mij. En leuk geprijsd natuurlijk!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:59

Vervelend zeg, vanuit je de bed de tuin in... <3

Je hebt ook van die krab tunnels of zelfs platen die je aan de muur kan hangen... Misschien ook een idee? :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:35

Mooi Revanches!!!

Ik twijfel nog een beetje omdat er zwart in zit en mijn banken bruin zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:43

Waarom twijfel je over de indeling Vaxa?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:50

Vaxa schreef:
Janine1990 schreef:
Waarom twijfel je over de indeling Vaxa?

Eigenlijk enkel omwille vh meubel waar we vast mee zitten hoe dit te integreren..

Sorry, had ik een beetje overheen gelezen!

Ik vind de indeling hartstikke mooi. Qua aansluiting van het meubel zou ik er gewoon nog een muur tussen zetten (tot plafond). Tussen beide muren kan je dan eventueel nog mooie houten planken ophangen boven het bad. De ruimte heb je toch wel voor het meubel. :)
Ik weet niet hoe je de rest van de muren wilt hebben, maar ik zou gaan voor dezelfde muur als je voor de douche neemt.

Ik weet niet hoe je de douche plaatst, maar als je de mogelijkheid hebt zou ik de douche muur nog iets verder doortrekken en eventueel nog een stukje muur bij het bad, zodat de douche meer afgesloten is. Hebben mijn ouders ook, erg prettig. En dan de douche aan de korte muur maken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:56

Is dat niet van dat 'bijna-echtscheidings-behang'?
Prachtig!! _/-\o_

Staat allemaal erg mooi bij elkaar, die planten standaard vind ik ook heel erg gaaf! Jammer dat de kleur van het lampje op het nachtkastje wat wegvalt bij het nachtkastje. Dat is voor mij het enige puntje, maar kan komen door de situatie van de foto natuurlijk.

Waar komen de nachtkastjes vandaan?

Iets voor aan de muur vind ik lastig, je wilt natuurlijk iets rustigs... Ik zou gaan voor een steiger/strand (smal, horizontaal) op de witte muur denk ik. En de muur boven het bed zoveel mogelijk met rust laten. Misschien is een ding aan het bed (ik weet niet hoe het heet) iets? Je weet wel zo'n groot bord aan het hoofdeinde. Zodat het bed iets naar voren komt en je het stopcontact (in het zicht) kwijt bent, zonder dat het zijn functie verliest.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:29

Ik heb een kastje op de kop weten te tikken voor op mijn paardenkamer... Nu de vraag, wat ga ik er mee doen? Zonder dat het uit de toon valt bij mijn zadelkruk :+
Ik twijfel tussen schuren/afbijten en logen, zwart verven en zwart van buiten/brons van binnen... Wat zouden jullie doen? Of hebben jullie misschien nog andere ideëen/voorbeelden?

Afbeelding

Afbeelding
(met kroonlijst)

Afbeelding
Zadelkruk kleur.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:40

Thanks Marlies! Dat topic ga ik even opzoeken! :D *ben nieuw in het pimpen*

Dubbeldun, kleuren passen nu echt niet bij elkaar hoor. De kast heeft echt zo'n gele look als op de foto en de kruk staat ook kleurecht op de foto.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:51

DubbelDun schreef:
De kleur van de onderste kast lijkt toch heel erg op de kleur van de zadelkruk. Als je de kast behandeld met schoonmaakazijn gaat ie een wat verouderde kleur krijgen.

Daarom heb ik er nog een foto van de kast bij gedaan met de echte kleur.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:33

Collega (meester meubel pimper) zei dat ik deze gewoon met dasty in moest spuiten. Ze heeft een soortgelijke kast onder handen genomen. Zij gaf zelf aan dat ik vanwege verschillende soorten hout en behandeling nooit in de buurt van de zadelkruk ga komen qua kleur en raadde aan om voor donker te gaan.

Maar schuren etc. Zit ik nog het minste over in, wat het resultaat moet worden is het eerste belang.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:30

suze_ schreef:
Wat een leuk topic!
Ik ben vanaf het begin wat aan het bijlezen ter inspiratie. Wij krijgen in mei de sleutel van ons nieuwe huis en gaan daar lekker aan de verf en behang etc. Gelukkig niks te klussen het huis is in hele goede staat. Paar smaaktechnische mindere dingen maar kunnen we wel mee leven als we andere dingen hebben aangepast. Heb er zo zin in!

In mei |(

Dat je het nog zo lang kan volhouden! Ik vond 6 weken al moeilijk :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:53

Ooh die Ikea lamp heb ik de grootste van. Hij is echt supergaaf!
Maar naar mijn idee niet te combineren met die kleur kastdeuren van de Besta hoor. Dan zou ik voor meer natuurlijke kleuren/materialen gaan, of een besta met die kleur die ik ook heb. Is van die walnut nog wat en dan een andere kleur deurtjes erbij.

Je hebt wel een gave stijl voor ogen hoor!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:37

Erg leuk dat kruidenrek en het plankje van MamaMiesje ook!
Goed om te weten waar je dat leer vandaan hebt! Voor als ik mijn kast straks af heb.

Ik was gister bij Leen Bakker en wilde een vloerkleed kopen, helaas geen ruimte meer in de auto (kinderwagen + neefje). Vandaag weer heen gegaan voor dat vloerkleed, is het er niet -O-
Ze hebben 'm voor me besteld, maar ik had me al ingesteld op vanmiddag lekker de banken aan kant, dweilen en vloerkleed er in leggen. Jammer hoor...
Dan donderdag maar... Wel tegen actieprijs, kost nu maar 68 euro en daar kan je dan een keer een nieuwe voor kopen denk ik dan maar. :)

Verder heb ik deze gezien in de Lidl folder:
https://www.lidl-shop.nl/LIVARNO-LIVING ... p100231338

Denken jullie dat dat in mijn badkamertje past?
Afbeelding
Afbeelding

Heb trouwens een supertoffe plant nu in de badkamer... Een davallia (varen met spinnepoten)
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:37

Dat is dus voor mij ook een beetje het lastige MamaMiesje, dat hout twijfel ik over.

Maar wat ik nu heb begint te roesten Vanilia, helaas... Vorige bewoner had niet echt kijk op duurzame verlichting in de badkamer :')

Het is een leuk prijsje, zouden jullie dan een likje verf aanraden? Ik heb al op meer plekken gekeken naar mooie spiegels met verlichting, maar poeh... :$

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:56

karijn schreef:
Als je dan nog geld uitgeeft voor verf, zou ik gewoon uitkijken naar een andere spiegel?

Klein potje verf kost rond de 10 euro... (merk en soort dat ook op de kozijnen in de badkamer zit) dan heb ik nog geen andere spiegel. Bij de Ikea heb ik wel spiegels gezien, maar die kosten meteen 90 euro geloof ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:02

karijn schreef:
Misschien eens Marktplaats afstruinen. Zo hebben wij voor een prikkie onze spiegel gevonden.
Had je wat meer houtaccenten gehad in je badkamer, dan had het gekund maar nu is de spiegel teveel 1 accent.

Met verlichting?
Want ik vind het aanbod van spiegels met verlichting echt schrikbarend magertjes. ;(
Huidige spiegel zit gewoon aangesloten op het net, dus als ik de plafondlamp aan doe, dan gaan de lampen boven de spiegel ook aan. Vind verlichting boven de spiegel wel echt een must. En dan bij voorkeur led. Maar dat is vooral omdat ik ook echt alles led heb verder.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:07

DubbelDun schreef:
1 Accent maakt wel een statement en kan een eyecatcher zijn, maar dan moet de houten spiegel in kwestie wel iets meer uitstraling hebben als deze.

Precies, vandaar dat ik, mocht ik toch deze spiegel kopen, het hout ga verven.

Ik zie nu dat die van Ikea nog wat duurder is. Gaat om deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70248125/

Geeft wel een hele fijne kijk door de verlichting er achter.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:20

DubbelDun schreef:
Maar dan wordt het echt 'onderdeel van' en weinig 'statement' meer. Durf dan een kleur te nemen die er uit springt :)

Maar het hoeft van mij geen statement spiegel te worden hoor... Ik vind mijn badkamer zo eigenlijk wel mooi.

Ben alleen wel benieuwd wat jij dan als kleuradvies zou geven om er wel een statement spiegel van te maken, of wat voor spiegel jij zou nemen. Ben wel erg nieuwsgierig naar voorbeelden, misschien weet je me wel te overtuigen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:30

Blauw en lichtblauw/turquoise. Ik heb een blauwe mat en een beige/taupe kleurige mat.

Maar ik denk niet dat het mooi staat als ik de spiegel turquoise maak... :')

Let wel, in het meubel zit ook een houtnerf he?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:31