Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Janine1990

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 08:55

Niet echt mijn smaak, die bakkersrekken. Daar Niet, vind ze wel leuk voor straks in mijn bijkeuken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:59

Waaauw doei! Gave badkamer en toilet!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 08:33

_Alarm_wlkp schreef:
Mag ik hier even wat advies van jullie vragen :o ?
Bij de woonkamer wil ik de muren gaan aanpakken maar weet het even niet hoe en wat.
Het plafond en de vloer blijft dus daar moet rekening mee gehouden worden.
De deuren en deuromlijstingen zijn wit.

De muren zijn nu allemaal in één kleur, namelijk creme met een zalmtoets (?)

Ofwel wil ik lambrisering, dus het onderste verven in een accentkleur of 1 accentmuur of of of?

Heb even een foto waar je het plafond, muren, vloer en kasten op ziet (de boekenkast gaat weg trouwens).
Foto van vorig jaar, de kerstboom staat nu nog niet :Y)

[ [url=m/CGUjB8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn wat voorbeelden wat ik eventueel zou willen doen, maar kleuren zijn welkom!

[ [url=m/UW0pDU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WE4Bcw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Persoonlijk denk ik dat een geschilderde lambrisering zoals op die foto niet echt past bij het landelijke plafond. Op je foto oogt het geheel vrij druk en chaotisch. Ik zou voor de rust het plafond dicht stuccen, zodat je alleen die grote balken ziet. Wil je dan alsnog een lambrisering, zou ik gaan voor een witte met daarboven een donkere kleur. Taupe of donkerblauw ofzo. Qua lambrisering zou ik dan ook gaan voor een gipsen sierlijst ter afscheiding.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:04

Amber, zoek eens op city jungle op Pinterest... :) Denk dat je je hart kan ophalen.

Ik ben wel benieuwd naar foto's, want van je beschrijving kan ik me niet echt voorstellen dat een eigenaar dit echt geweldig vindt... :') Jammer dat je niet mag schilderen! Is behangen ook geen optie?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:44

Lijkt mij inderdaad vrij pittig, ik zou met zoveel hout gaan voor éénkleurige accessoires, of in ieder geval een effen basis.

Je hebt tegenwoordig ook prachtige muurkleden!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:04

Hier is vandaag hard gewerkt aan de nieuwe kledingkast!
Ook hier zou iemand voor mij kijken naar mooie schuifdeuren. Lang leve de Hornbach die dit heeft...
Kast is ongeveer 2.40m bij 2.40m en 60cm diep, (in de kast zijn de leggers 50cm). Leggers zitten er nog niet in, net als roedes en lades.

Kamer is te klein om de hele kast goed op de foto te zetten:
Afbeelding

Ik ga even shoppen bij Ikea voor een aantal dingen qua inrichting.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19010985/

Deze manden vind ik erg gaaf! Voor ondergoed, sokken etc.
Moet nog even kijken of er twee of drie in komen.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S89011057/

Dit wil ik ook erg graag, maar deze is eigenlijk te diep...

Wil eigenlijk nog iets op de zijkant waar ik riemen, sjaaltjes etc. aan kan hangen... Jullie nog ideetjes?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:25

Het kan niet aan de deur hangen, het zijn namelijk schuifdeuren :P

Dus ik ben al snel gebonden aan de buitenkant en dat vind ik persoonlijk ook niet erg hoor. Geeft wat aankleding aan een vrij lege en toch ook wel grote kamer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:30

Haha, nou, volgens mij heb ik het ook niet opgeschreven hoor :P En zo duidelijk is de foto niet, dus ik begrijp je constatering :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 21:53

Misschien kunnen jullie me helpen trouwens...
Ik weet niet meer wie het was in dit topic, maar die had zo'n verschrikkelijk prachtige kast! (dressoir) die al was verouderd. Het was ook daadwerkelijk een oudere kast, waar lak/verf af is gebrand? Ik weet het niet meer, erg gaaf in ieder geval.

Zoiets zou ik ook graag willen om mijn aquarium op te zetten. Ik heb een aquarium van 58x35 (+/-), dus in die afmeting ongeveer zoek ik een mooi kastje. Ik kom dan al snel uit bij theekastjes, maar daar zit glas in. Vind ik lelijk, dus dat is geen optie. Bovendien staan ze vaak op erg fragiele pootjes, dat gaat niet met een belasting van meer dan 80 kilo. Ik weet alleen wel dat dergelijke formaat kastjes wel bestaat. Maar wat is een geschikte zoekterm?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 22:15

Sting schreef:
Een buikkastje is wel stevig genoeg, maar weet niet of je die (in wat voor kleur/lak) dan ook, mooi vindt?

Vind het wel erg mooi, maar niet in mijn huis... :o
En natuurlijk doodzonde om daar verf af te branden.

Zal morgen eens wat foto's proberen te maken zodat jullie een beter idee krijgen van het hoe en wat.

Zie nu dit:
https://www.marktplaats.nl/a/huis-en-in ... =lr&pos=11

Maar dan moet ik die grepen er eerst af slopen :+ En dan zit er maar weinig diepte in de kast.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:19

Een broek ophangen???? Die leg ik altijd :o
Maar ik heb dan ook geen nette broeken, om het zo maar te zeggen.

Ik wil wel graag nog iets aan de buitenkant, of in ieder geval ergens in de kamer. Want het wordt anders wel een erg lege kamer. Dus andere ideetjes zijn ook welkom hoor!

Zo'n uittrekrail heb ik geen ruimte voor in de kast. Qua diepte gaat die ook niet passen. Aan de buitenkant vind ik een uittrekrail wel erg lelijk :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:39

Kenyada schreef:
Een paar plankjes ophangen met mandjes erop voor sokken en ondergoed dan misschien? Kun je er ook nog wat leuke plantjes opzetten.
Zal een stuk minder rommelig ogen dan iets aan de buitenkant van je kast.
Ook sjaaltjes riemen ed kun je dan in mandjes doen?

Sokken en ondergoed komen in de lades ;) Dat soort spullen wil ik dus NIET aan de buitenkant van de kast hebben :n

Maar misschien past er een derde la in, dan zou het daar in kunnen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:01

Ik heb weer een poging gedaan tot foto's maken... Maar het is zo'n desillusie elke keer :')

Afbeelding
Afbeelding

Het kastje hierachter moet dus nog een barkast komen te staan. De kleur van de tafel is op de tweede situatie treffender dan op de eerste. Hij is alleen nog iets valer in het echt.
De kast die ik wil is deze, maar dan in steigerhout met een blackwash:
https://www.prontowonen.nl/opbergkast-m ... 58217.html

Afbeelding
Afbeelding

Ik zoek dus nog een vloerkleed en iets voor aan de muur boven de bank. Ohja en een salontafel :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:30

_San87_ schreef:
[ [url=m/JogrYW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alvast een beetje kerst t huis in :+:.

Wat leuk zeg!!!!!

En thanks, ik ben ook echt heel blij met die kleur. Alleen krijg het niet goed op de foto :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:34

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:38

_San87_ schreef:
Janine1990 schreef:
Dat is deze:
https://www.prontowonen.nl/salontafel-s ... 22247.html

Vind ik niet mooi :')
Eerlijk gezegd vind ik 'm juist heel lelijk :')

Ik zag laatst iemand die een grote schijf boomstronk als salontafel gebruikte, een schijf van zo'n 40 a 50 cm doorsnee en 20 cm dik, met daaronder rolwielen. Zag er heel gaaf uit.

Heb ik ook wel eens gezien inderdaad, best wel gaaf. Alleen wil ik geen ronde salontafel.
Heb het ook al gezien met oude spoorbielzen geloof ik. Vond ik ook erg mooi! Maar ik twijfel aan die wielen en vind het zulke lage tafels vaak. Dus ik weet niet of het wel iets is...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:43

_San87_ schreef:
Ja, daar kan ik me wat bij voorstellen. Hoewel je met bielzen wel kunt stapelen en de tafel daarmee hoger kunt krijgen.

De boomstronktafel was zo'n 40 cm hoog, daar zaten best flinke wielen onder.

True... zal ook wel een aardige prijs aan zitten :D :$

Qua wielen zie ik vaak dat ze gietijzer gebruiken... Daar ben ik wel wat huiverig voor moet ik zeggen... Als ik dan kijk naar mijn toekomstige vloerkleed... Of mijn vloer... :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:49

noviceh schreef:
Ja die is er Spekkie!

Ik vind de salontafel juist heel gaaf Janine, maar dat is denk ik een kwesie van smaak. Weet je al ongeveer van je wilt? Wit of hout? Iets met staal zou ook mooi passen?

https://www.markusjohn.nl/wp-content/up ... F-0041.jpg

of

https://www.kaldenbach-meubels.nl/data/ ... mg7308.jpg

En ook gaaf... <3
http://www.looiershuis.com/galleries/sa ... nl-max.jpg

Maar die laatste lijkt me lastig af te nemen... Ik haat lastig af nemen :')

Ik wil in ieder geval beslist geen salontafel met laatjes of een extra plank waar dan weer superveel rotzooi op komt te liggen.

Edit: Maar ik denk dat ik eerst een keuze moet maken in een vloerkleed, voordat er een tafel komt...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:36

Milka, ik vind het helemaal niet zo gek. Alleen denk ik dat er op de foto te veel kleine dingen staan. Ik zou kijken naar één groot ding voor onder de trap en dan de plant en kist ergens anders neerzetten.
En bij voorkeur die dingen die onder de tv staan (ik kan er echt niets van maken :') ) ook verbergen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:54

Natuurlijk mag er geleefd worden en mag dat gezien worden! Maar je kan bij iets groots ook denken aan een vakken kast, dan kan je daar dat speelding onderin zetten (heeft hij gewoon een eigen garage, hoe cool is dat! ;) ) en de robotstofzuiger zou ik (indien mogelijk) in een hoek zetten. Of bijvoorbeeld pal naast de kist. Zo valt het wat weg. Het staat er dan nog wel, maar het valt meer weg in de omgeving. Nu is er voor meerdere afzonderlijke dingen geen 'omgeving' en springen ze er juist uit, waardoor wat je nu plaatst er een beetje druk en ongeorganiseerd uit ziet, persoonlijk vind ik het er ook niet heel erg geleefd uit zien, maar misschien komt dat omdat ik dat speelding niet kon plaatsen :P .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:55

_San87_ schreef:
[ [url=m/MJqqSS.jpg]Afbeelding[/url] ]

De lampionnen stonden eerst waar nu de houten kerstboom staat. Ik vind ze op hun huidige plek toch ook wel enorm geslaagd :D.

Erg mooi allemaal! Ben fan van hoe jij je stoel hebt aangekleed!!!
Jij bent ook erg goed in accessoires zie ik... Wat heb je nog meer in huis? Ik ben dringend aan inspiratie toe. Waar heb je die boom vandaan?

Dinsdag heb ik ladies fair bij tuinland *\o/* Dus kan ik weer los :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:12

Is achter de bank een optie? Je hebt trouwens wel erg mooie gootjes om een kabel op weg te werken boven een plint. Zijn gewoon op de plint te plakken en heb je er volgens mij ook zo weer vanaf. Kost maar een paar euro!

Als een plant meer licht nodig heeft, ga ik er vanuit dat het gaat om daglicht. Dat is heel moeilijk, dan moet je een daglichtlamp (dus met UV) hebben. Die zijn meestal niet zo heel erg sexy :P

Heb je een hal waar licht binnenkomt? Misschien is dat dan ook nog een optie? Of komt er dan misschien te veel kou op de banaan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:19

Ik bedoelde meer foto's San :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:20

Zeeland is echt ver joh :') Maar ik ga kijken of ik iets vergelijkbaars kan vinden!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:20

_San87_ schreef:
Janine1990 schreef:
Ik bedoelde meer foto's San :')

Maar dan moet ik opstaan ;(.

Mag ook morgen :(:)