Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 21:42

ClaudiaHS schreef:
[ [url=m/fCHCSu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Plattegrond woonkamer.
Hopelijk duidelijk.
Tv aansluiting zit in de muur van 3.40 meter.

Als iemand goede ideeën heeft qua inrichting liefst zonder eettafel in de ruimte.
We kunnen nog alle kanten op. Alles moet nog nieuw gekocht worden.

Kamer is kleiner dan ik dacht haha.

Niet echt geweldig geüpload zie ik :( tv aansluiting bovenaan de foto

Daar kan je heel eenvoudig iets aan doen ;) Dus ik zou me niet vastpinnen op die TV aansluiting voor de gehele setting. Als je daar het kastje maar aansluit. Vanaf het kastje doe je dan een kabel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:32

ClaudiaHS schreef:
Dat is ook een mooie kleur xFioon.

Janine, waar laat ik die kabel dan?
Want losliggende kabels en kabelgootjes ben ik allergisch voor.

Nog iets wbt kleur...
Zijn er hier mensen die 3 kleuren hebben gecombineerd in 1 kamer qua muren?
Ik heb in de eetkamer achter de pelletkachel 'Leem' van Perfection. Dit is een muurtje van 1.5m?? breed gok ik. De rest zou warm wit van Histor krijgen.
Deze 2 kleuren heb ik ook in de keuken, maar ik zou in de eetkamer ook graag 1 muur met Early Dew willen doen.
Zou dat staan :o?

Oh die is mooi Loulou

Nieuwe leidingen vrezen ;)
Wel de duurdere oplossing. Maar als je zelf een beetje handig bent is het nog niet duur.

Kabelgootjes die ik heb gezien zie je trouwens amper, maar voor mij ook geen issue vanwege vitrages.

Janine1990

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:48

Help!

Mijn bijkeuken staat grootendeels (het skelet en een stukje beplating, zeil over het dak) en het geeft nu een goed beeld van wat het met mijn keuken doet qua licht.
Het raam gaat er uit, dit wordt een muur. De deur gaat er ook uit, komt een barndoor in die veel open zal staan.

Zoals jullie zien is geen bijkeuken geen leven. :+ maar goed, nog even de tanden op elkaar. Hoop dan ook ergens in het voorjaar een nieuwe keuken te laten plaatsen. Dus ben me al aan het oriënteren. Wil het graag licht en ruimtelijk houden. Geen hoge kastjes, is waardeloos met mijn lengte. Denk nu vooral aan kleuren en materialen en manieren om te verlichten.

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:06

Heb ik inderdaad ook al aan gedacht DD! :j
Zoals Monique (???) het heeft in haar Nederlandse huis vind ik echt prachtig!

Mooie strakke keuken ook, daar hou ik wel van (op het relief in de kastjes na, dat komt er bij mij echt niet in). Ben zelf alleen nog wat huiverig voor een zwart werkblad. Vanwege hoe donker het nu al is. (op de foto staat het gordijn van de tuindeuren open, en staat de zon aan die kant van het huis)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:12

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:52

Thanks Amber Anne, inderdaad heel erg mooi! Ik hou wel van natuurlijk en denk dat dat ook wel bij de rest gaat passen (barndoor, en keuken is open, woonkamer heeft ook wel veel natuurlijke accenten). Dat neem ik zeker eventjes mee!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 19:31

Hé dat is inderdaad erg toevallig! Moet ook zeggen, was meteen al erg gecharmeerd van jouw keuken!
Ook beperkte ruimte en toch vrijwel alles bij de hand.

Wat voor materiaal is het blad?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:07

Aaah, dat is het bedrijf waar mijn buurman het over had! Die raadt (als interieurbouwer) een Ikea keuken aan, maar met een blad bij een ander bedrijf. _/-\o_ De kunststof afwerking van Ikea schijnt minder goed te zijn. Deze bladen zijn kwalitatief heel erg goed!

Bedankt! Daar kan ik mooi even snuffelen!

Smalle kasten zijn ook nog wel een optie. Maar ik zal ze waarschijnlijk te hoog hangen, niet super fijn voor volgende bewoners, niet iedereen is een reus. (probeer het wel een beetje commercieel te houden)

Hoe werkt die kookplaat? Ik wilde namelijk mijn kookplaat op de plek van mijn wasbak nu. Alleen vanwege de barndoor kan er eigenlijk geen pijp meer naar buiten voor de afzuiging. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:42

Oeh thanks voor de uitleg! Daar ga ik eens even verder naar kijken! Lijkt me heel erg ideaal!
Andere optie is namelijk het oude kanaal te gebruiken, echter zit dat kanaal naast die van het toilet (binnentoilet), waardoor mijn kooklucht in het toilet komt omdat de scheidingswand zo vreselijk broos is :( Dit zou een ideale oplossing zijn!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:54

MoniqueT schreef:
Wij zijn er echt superblij mee. In een appartement blijven kookluchten ook vaak hangen en zelfs in de centrale ruimtes kan je vaak ruiken wie wat aan het koken is. Bij ons ruik je totaal niks meer, ook niet tijdens het koken en direct na het eten. Goedkoop is het niet hoor, maar wij hadden het er graag voor over. We hebben gewoon de Bora Basic, zonder toestanden.

Oei, denk dat ik dan prijstechnisch liever voor dat design ding van Ikea ga, dan ben ik 500 euro goedkoper uit voor inductieplaat én afzuiging. Ben er al achter dat dat designding ook gewoon lucht kan verschonen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:45

Boras schreef:
Design ding van Ikea? Ik ben benieuwd waar jullie het over hebben :)

MoniqueT, ik vind je hangkast(jes) mooi! Is dat hout of kunststof? De kleur vind ik heel mooi. Komt het van datzelfde bedrijf?

Je kookplaat met afzuiging lijkt me ideaal. Ik las vandaag nog in het magazine van het Longfonds dat een goede afzuiging ontzettend belangrijk is voor een gezond binnenklimaat.

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50389140/

Ik vind dit best wel design :o Ook al is het maar Ikea :P

Pfff... gezond binnenklimaat is belangrijk hoor, maar een prettige neutrale lucht ook.. :') Dat valt bij mij zwaar tegen zeg. Na het koken dan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:36

Dan zou ik er andere kussens op leggen. Natuurlijkere tinten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:52

In het algemeen. Als je een vloerkleed neemt in natuurtinten zou ik accenten niet in hele wilde kleuren doen. Sowieso al niet omdat je bank al een vrij opvallende kleur heeft. En osb is ook niet bepaald een rustige kleur.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:41

VT wonen huizen, is dat een nieuw begrip? :')

Vaak zie ik huizen waarin wel thuis zou willen komen. Een plek waar je rust kan vinden, dat is toch thuis?
Ik neem aan dat iedereen zijn huis zo inricht dat hij/zij er ook tot rust kan komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:50

Afhankelijk van hoe het bed er uit ziet naar mijn idee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:39

Ik zou persoonlijk voor iets anders gaan, wegens log geheel (zou ik iig bang voor zijn, bed is vrij massaal).
Maar als je dit per se wilt, zou ik voor zo smal mogelijk gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:54

FatCat schreef:
klopt. Het is een log geheel. Helaas heb ik het bed en matras nog van vroeger (gekocht met ex) en dat geraak je niet zomaar kwijt.

Paralian - had je vriend de Malm of VIKHAMMER kastjes? Aangezien VIKHAMMER al deels open is hoopte ik op een lichter geheel.

Nu was ik een heel ander antwoord aan het typen, en krijg ik het idee om zelf een extra breed hoofdeinde te maken met zwervende nachtkastjes en integreerde led verlichting ...oh jee, niet nog iets om aan het lijstje toe te voegen.

Dan zou ik voor een nieuw hoofdeind gaan en hier een plank op maken. Niet zo zeer een kastje, daar wordt het mogelijk alsnog log van.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:26

In het kader van vooruit denken (bijkeuken is een heel eind af, en al een briljant plan van m'n vader voor een built in shelf in de keuken) ben ik aan het kijken naar keuken verlichting. Gezien de elektra in dit huis echt slecht is aangelegd (als in omslachtig, het technische aspect hebben we aardig verholpen).

Maar wat zijn nu goede termen hiervoor? Ik kom niet verder dan kitchen lighting, maar dan krijg ik dit soort ideëen:
Afbeelding

Prachtig, maar niet voor mij als reus :+

Afbeelding

Voor jullie beeldvorming, boven de keukenkastjes komt dus een inbouwstukje... Weet niet goed hoe je het in het Nederlands moet noemen. Een nisje misschien? Maar wel zo diep dat er een fruitschaal in past :+

Uiteraard komt er een nieuwe keuken in t.z.t. (ik hoop komend voorjaar), en wel één zonder hoge kastjes (again, reus + lomp/onhandig = blauwe plekken en bulten). Dus een slim lichtplan voor het koken heb ik wel nodig. Dit mogen ook planken of dergelijke zijn. Als ik maar genoeg licht op het aanrecht heb om te kunnen koken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:57

Maar dat is niet echt het antwoord op mijn vraag DD, ik wil graag weten wat handige zoektermen zijn... Ik wil inspiratie opdoen uit afbeeldingen die beter passen bij mijn idee van...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:02

vec schreef:
Ik Vind het licht daar juist prettig hangen! Dat het niet praktisch is is een tweede haha

Mijn ouders hebben zo'n arm met spotjes vrij ver boven de keuken, want oud huis (en zeker meer dan 30cm vanaf het einde van het aanrecht) en daar heb je echt geen last van qua schaduwen...
Dus het hoeft helemaal niet altijd zoals 'het hoort'. Iedereen heeft zo z'n voorkeuren :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:30

Haha dat is voor mij vaak herkenbaar!!! :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:36

MarliesV schreef:
Janine, zoeken naar wandlampen of hanglampen keuken?
Dan krijg je denk ik wel wat je zoekt. Een mooie wandlamp met uitschuifbare arm zou ook nog een idee zijn.

Monique inderdaad van Henders and Hazel. Niet bij hen rechtstreeks gekocht maar wezen winkelen bij Lowik in Vriezenveen, wat een heerlijke zaak. Teveel keuze en uren dwalen haha.

Mirim, geen ervaring mee, maar in House Rules was er laatste een slaapkamer mee gedaan. Niet mijn smaak maar wel gaaf en daar lieten ze ook zien hoe ze het deed. Moeite van het terug kijken misschien waard.

Ik zoek meer naar ingebouwde verlichting.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:16

Same here San, ik heb het bij een kast. Goede matte vernis speciaal voor krijtverf geeft het juist een prachtig geheel.