Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:42

robbie88 schreef:
corelli.. je keuken is hip.. hihi de houtlook is helemaal terug☺

Ik vind hout ook best mooi, maar deze kleur is zo warm en dat kleurt niet bij de vloer haha :o

W.b. Schilderijen: herkenbaar hoe lastig dit inderdaad is! Ik heb HU2 wandborden gevonden, wat ik ook wel gaaf vind. Misschien ook een tip voor jullie :)


Afbeelding

Afbeelding

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:46

karijn wat een mooie stoel!
Ik gooi straks al mijn stoelen weg, oude zooi. Alleen stoeltje van mijn vader wil ik nog eens opnieuw bekleden.
Ik heb veel kasten , eerst maar kijken hoeveel ruimte ik straks heb. Kan altijd nog wat weg.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:47

Corelli schreef:
robbie88 schreef:
corelli.. je keuken is hip.. hihi de houtlook is helemaal terug☺

Ik vind hout ook best mooi, maar deze kleur is zo warm en dat kleurt niet bij de vloer haha :o

W.b. Schilderijen: herkenbaar hoe lastig dit inderdaad is! Ik heb HU2 wandborden gevonden, wat ik ook wel gaaf vind. Misschien ook een tip voor jullie :)


[ [url=m/wkDIF2.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/J90kXw.png]Afbeelding[/url] ]


Ow wauw vind ik ook gaaf!! Maar ik zoek echt wat met kleur...

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:50

Ik meld me hier ook, wij hebben een paar weken geleden een woning toegewezen gekregen. Na al het lila van de muren te hebben gewit en een prachtige grijs eiken laminaatvloer erin te hebben gelegd zijn we nu bij het leukste hoofdstuk aanbeland, indeling! Dus ik lees even rustig mee! Voor wat inspiratie probeer ik vanavond even wat foto's erbij te zetten, maar of dat lukt vanaf mijn mobiel is even de vraag!

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:51

Die zijn zeker erg gaaf!!

C_estmoi

Berichten: 442
Geregistreerd: 14-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:58

Yonker schreef:
Ow wauw vind ik ook gaaf!! Maar ik zoek echt wat met kleur...


Ik kom even binnenvallen, maar wat vind je dan van zoiets:
https://www.juniqe.nl/zebra-premium-poster-1326823.html

Nu even iets random niet te donker, kleurig en in de breedte, maar er staan echt héél veel posters op deze site, en de kwaliteit is ook mooi, heb er thuis ook eentje :)

karijn

Berichten: 5402
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:16

Corelli, die zijn zeker gaaf!
Leuk die zebra, ik zou hem dan in minder kleur wel willen

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:29

die hu2 borden zijn gaaf! ik kan ze alleen niet vinden? alleen een soort stickers

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:30

Yonker schreef:
Ow wauw vind ik ook gaaf!! Maar ik zoek echt wat met kleur...


Je kan er natuurlijk ook een plaat in kleur achter maken...

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:36

benangelique schreef:
die hu2 borden zijn gaaf! ik kan ze alleen niet vinden? alleen een soort stickers


gevonden, maar niet in nederland...

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:37

Ja maar dat is waarschijnlijk weer teveel kleur _O- Het moet niet 1 kleur zijn namelijk :D Ja sorry ben beetje zeurpiet daarin.

Die Zebra vind ik inderdaad erg gaaf :j Zoiets wil ik <3 Maar dan eigenlijk het liefste in een olieverfschilderij. Maar dit is zeker iets om te overwegen :D

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:57

DeLabrador schreef:
MarjanB schreef:
Goede tip van de faceboek groepen, heb me gelijk voor 1 aangemeld :D

Ik ga straks eigen foto's aan de muur hangen in zwart wit :) Wil dan een paar van die plankjes doen en dan meerdere foto's bij elkaar.

[ Afbeelding ]
[ [url=m/DskvKA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hele mooie foto's! Dat vind ik eigenlijk altijd het leukst, persoonlijke wanddecoratie. Boven de bank hebben wij nu wandplanken hangen en er staat oa een meer dan 40 jaar oude zeekaart op, deze is nog van mijn man zijn vader geweest. Verder ben ik bezig met het uitzoeken van diverse foto's die ik op zwart wit ga laten afdrukken. Deze komen in een fotoslinger op de wanden bij de tv te hangen.
[ [url=m/Bjki52.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanmorgen is eindelijk onze nieuwe kookplaat geleverd en gemonteerd. Ook is de achterwand in gemeten, deze wordt van het zelfde materiaal als het aanrechtblad.
[ [url=m/B3DuVJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zeLk7J.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/O7j2fu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is onze honden woonkamer. Krijg het nog niet heel sfeervol, misschien hebben jullie ideeën. Is ook wat lastiger, want ik wil veel ruimte houden en daarnaast moet de decoratie en dergelijke ook echt "hond proof" zijn.
[ [url=m/BKWjf9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qpiBTO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier op deze foto rechts gaan we nog een kast op maat maken, hier zit namelijk de installatie van de vloer verwarming en die willen we helemal weg werken.

Gaaf die plankjes! Staat hier ook op de planning dat binnenkort te regelen voor boven de bank.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:04

Delabrador, mag ik vragen waar jij die planken vandaan hebt? Ik ben ook nog op zoek naar van die planken voor in de keuken en in de woonkamer.

Echt een heel mooie inrichting heb je!

DeLabrador

Berichten: 561
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:53

Wat leuk dat jullie ook zo enthousiast zijn over de planken! Ze komen bij Loods5 vandaan.

Kentaro schreef:
:D

Zit hier niet iets tussen voor aan de muur??

http://www.werkaandemuur.nl/nl/

Ze hebben mooie dingen vind ik

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:45

Die hu2 borden zijn te koop via decovry.com
Weet niet voor hoe lang nog, het zijn van die pop up sales. Je moet je wel registreren om het aanbod te kunnen zien, maar er komen leuke unieke dingen op voorbij :)

Karijn, dank voor de foto! Erg leuk meubel :j

karijn

Berichten: 5402
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:22

Graag gedaan. Ik was al even kwijt wie erom vroeg.
Als de badkamer klaar is, gaan we het volgende project doen: de achterste tuin. Daar staat een knoeperd van een boom die alles kapot drukt. Maar dat is een ander topic. Het levert volgend jaar wel weer veel haardhout op

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 06:14

Wat een leuk topic, leuk leuk! Ik heb een aantal pagina's gelezen maar ga straks nog wat meer lezen.

Wij hebben gister toezegging gekregen op een heel leuk huurhuis. We zijn beide verliefd en het is geweldig. Alleeeeeen moet er best ehm aardig wat gebeuren, veel is ouder of niet fantastisch onderhouden. Nu is vriend meubelmaker en ik een in opleiding, handige mensen kennen we genoeg dus dat is fijn. Heb helemaal zin om los te gaan.

Maar ik vroeg me af hoe ver zouden jullie gaan in het verbouwen/veranderen van een huurhuis? Het is een huurcontract voor onbepaalde tijd en als het aan ons ligt zitten we hier nog minstens 10 jaar. Maar ja het is geen koophuis he :=
Ik zou bijvoorbeeld heel graag de badkamer anders zien en waarschijnlijk ook wel wat aan isolatie doen. En een nieuwe keuken zou ook niet misstaan. Ohja en de parket ( <3 ) moet geschuurd en geolied worden en op een deel een lekkage weggewerkt.

Het klinkt nu misschien als een regelrechte ramp :)) maar het is fantastisch.

Maar over het veranderen/verbouwen huur woning dus, heeft er iemand ervaring mee? Of wat zouden jullie doen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:05

Ik heb een huurhuis en daar heb ik toen ik er in kwam een nieuwe keuken, badkamer en toilet in laten maken. Verder is er nog het een en ander in gestuct. Volgend jaar gaat de muur tussen keuken en kamer er uit. Mijn huur is voor de regio en afmeting waarin ik woon heel redelijk. De huisbaas doet er niks aan. Maar laat je wel vrij om het te maken zoals je zelf wil.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:08

ligt er aan
Als je idd lang wil blijven wonen zou ik er wat meer aan doen dan als je het als heel tijdelijk ziet
Ik weet dat in de straat waar wij woonden de andere huurders zaken als andere keuken zelf regelden
Via de woningbouw kon dat ook wel , maar dan ging de huur een x bedrag omhoog
Isolatie als een zolder isoleren en aftimmeren gebeurde ook wel door huurders.
Tis afwegen wat het je kost als je het via de verhuurder regelt of zelf doet en wat dat je oplevert qua woongenot

(En natuurlijk wat er mogelijk is volgens de regels etc)

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:16

Wat een leuk topic! Hier wat van mijn huis.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:22

Gave tafel en leuk zo die twee verschillende lampen erboven :)

In een huurhuis zou ik zelf niet zo goed veel kunnen investeren, maar die afweging is zo persoonlijk! Als jullie het waard vinden en het geld ervoor hebben, wat houdt je dan tegen :) het zal je woongenot vast verhogen

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:06

Wat je zou kunnen proberen is om de grote investeringen als een nieuwe badkamer en keuken voor een deel op je huur in te kunnen houden. De oude buren van mijn vriend hebben dat gedaan bij hun huurhuis.

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:10

Ik zou idd ook vooral kijken wat je van de huurbaas zou kunnen krijgen?

Is t sociale woningbouw of particulier?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:26

Dat
"Van de huisbaas krijgen" is tegenwoordig 9 van de 10 keer niet echt meer aan de orde
Juist iets om heel kritisch naar te kijken

Als ik ons laatste huurhuis als voorbeeld ga pakken
Nieuwe badkamer en/of keuken krijg je beperkte keuze in als standaard optie voor x bedrag huur per maand
Wil je meer,mooier, beter of praktischer dan loopt dat bedrag al snel op(sociale woningbouw trouwens)
Bij ons laatste huurhuis in de straat deden een flink aantal mensen het dus zelf
Keuken via marktplaats of nieuw of showmodel en Zelf plaatsen
Want dat was gewoon goedkoper en echt eigen keuZe

Zo ook die zolder
Dat kon je ook via de verhuurder doen, maar dan betaalde je er relatief echt best wel voor

Een hoop zaken zijn op die manier soms beter om zelf aan te pakken ipv de verhuurder te laten regelen
Zeker als je van plan bent ergens langer te blijven wonen

(Onze woningbouw was trouwens heel service gericht ... bij een lekkende kraan kon ik bellen en dan kwamen ze meestal diezelfde dag nog om te kijken en repareren ...tot aan de wc bril vervangen aan toe ... )

Maar daarom goed kijken hoe het zit bij je verhuurder qua kosten en dat meenemen in het totaalplaatje (hoe lang blijven wonen, wat zijn de kosten over die periode aan extra huur voor die beoogde verbeteringen, wat kost het als je het zelf regelt en ook, wat zijn de mogelijkheden qua materiaal etc via verhuurder en door jullie Zelf.

Ons huidige koophuis is een oud huurhuis
Waarbij de laatste huurder het 1 en ander verbouwd hebben(aanbouw met keuken )
Daar heeft die laatste huurder daadwerkelijk geld voor gekregen toen deze vertrok
(Wat schier onbegrijpelijk is , want die aanbouw is economisch waardeloos en technisch gewoon ondeugdelijk :+ )
En dan heb je ook nog de verhuurders dien iet meer dan het noodzakelijke onderhoud doen aan het pand en de rest aan de huurder overlaten
Dit zie je meestal ook wel weer in de huur terug

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:15

denice, wat een sfeervolle huiskamer!!

_micha_, als jullie voornemens zijn er langer te blijven wonen, zou ik er aan doen wat ik zou willen (en uiteraard mogen!) Als je 10 jaar plezier aan je badkamer hebt en je gaat om wat voor 'n reden dan ook het huis uit, had je die kosten er toch ook bij een koopwoning niet meer uitgehaald.
Mijn ouders wonen ook in een huurhuis. Alweer 45 jaar in dezelfde woning. Járen terug zaten ze heel erg te twijfelen om er zelf een nieuwe keuken in te plaatsen. Uiteindelijk toch gedaan en ze hebben daar alweer ruim 20 jaar plezier van gehad.
Als je een koopwoning hebt en je plaatst daar voor 10.000,00 een keuken in en je moet het huis een jaar later verkopen, is die echt geen 10.000,00 meer waard.