Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Janine1990

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:45

Ik zet hier ook even een stipje.

Ben op zoek naar een eigen huisje en heb iets op het oog wat vrij serieus is... Alleen wil ik er wel het een en ander aan doen. Gelukkig is het niet idioot veel.
Aangezien ik nog thuis woon heb ik, behalve een bed, nog helemaal niets. (wel een hoop spaargeld gelukkig!)

Ik wil het liefst alle kamers opnieuw behangen (vliesbehang) en sauzen. Vloer is prima. Keuken wil ik het e.e.a. aan veranderen.

Maar ik vind té veel dingen leuk... Ik heb vanochtend voor m'n slaapkamer de kleur navy bepaald. Dat betekent dat ik één overtrekset weg kan doen. (is aubergine met creme). Maar twijfel nog wel, omdat ik ook een paar barokke overtreksets heb (allemaal zwart/grijs etc.)

Al ik op Pinterest kijk, is alles heel erg leuk, maar ook heel erg Amerikaans naar mijn idee.

Ik heb een paar harde eisen, dat zijn een leren bankstel, in een donkere kleur. Dus veel van die lieflijke dingen op Pinterest vind ik dan niet meer passend.
Verder heb ik een waanzinnig gave foto van mezelf en mijn paard (staat wel ergens op mijn instagram) en die moet ook in de kamer komen. Alleen is die foto min of meer paarsig... Dan is je keuze ook alweer vrij beperkt. (de achtergrondkleur die je op instagram ziet is bij mijn ouders thuis, dat wil je natuurljik niet meteen kopiëren).

Straks thuis ga ik alle foto's vanaf pagina 1 even doorspitten.

Maar tips zijn welkom, zodat ik wat gerichter naar het huis kan kijken. Niet onbelangrijk voordat ik een keuze maak.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:49

Dais_ schreef:
:wave: Hallo, ik wil me hier graag melden :D
Wat een leuk topic vol leuke ideeën en goede tips!

Ik loop zelf momenteel vast in de gang (niet letterlijk gelukkig).
Hebben jullie nog ideeën?

Zelf wil ik het graag licht houden. De gang is vrij donker van zichzelf. De 3 deuren waren alle 3 donkerbruin en staan inmiddels allemaal in de grondverf. De trap is bijna helemaal kaal (wat een rotwerk, 6 lagen verf eraf schuren). Alle schroten zijn van de wand, het schrotenplafond is er uit.

Maar wat nu? Iets lichts, goedkoop en iets wat makkelijk verkoopt :P We willen hier het liefst geen jaren meer blijven wonen namelijk.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hoe meer ik op pinterest kijk, hoe minder ik het weet :')

Ik zal straks thuis even een foto plaatsen van het halletje van de woning die ik op het oog heb. Komt wel aardig overeen met wat jij plaatst. Alleen dan af.

Persoonlijk zou ik voor deuren gaan zonder ditjes of datjes zoals er nu in zit :o Wil je dat wel graag, zou ik het rustig houden en voor een 2 x 4 ruit gaan, recht omhoog. De trapkast met een gesloten deur zonder kruk, alleen slotje. (ook geen enorme latten er omheen) Anti slipmatjes zoals werd genoemd zitten in dat huis dat ik op het oog heb, en dat lijkt onwijs leuk! Ik zou inderdaad ook niet gaan stofferen... Persoonlijk vind ik de trap ook een beetje onaf, omdat er links geen leuning zit.

Voor meer licht heb je toch echt een andere voordeur nodig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:04

Wij hebben thuis een trap, volledig tapijt. Het is ook het lelijkste deel van het huis hoor :') En de trap is niet echt geschikt voor een andere manier (oud huis, in de kelder zie je de trap zeg maar zitten en bestaat uit twee delen), maar het is echt een hoop werk met stofzuigen. Misschien wel het verkeerde tapijt hoor.
Ik ben de enige die boven slaapt en mag dat rotklusje dus ook uitvoeren :+ Maar ik verlies ook nogal veel haar... :+ :+ :+ En dat gaat vastzitten. :+

Tel daar bij op dat m'n zusje en ik al van kleins af aan boven sliepen en er geen toilet boven is. En als je dan ziek bent, er wel eens wat mis ging. :+ En dan bedoel ik natuurlijk overgeven... Niet dat andere gelukkig...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:37

Afbeelding

Afbeelding

Dit vind ik persoonlijk mooi, op het behang na :') Iets te wild naar mijn smaak :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:43

waxmeltsenzo schreef:
Ik vind het ook mooi incl behang, leuk juist zo'n printje. Maar dat is persoonlijk.

Nadeel is dat je er verder helemaal niets meer hoeft op te hangen, geen schilderijtje of iets.

Het behang zit bovenop structuurverf of iets, dus het moet er sowieso af. Er komen allemaal pukkels doorheen.

Emmaa_ schreef:
Ik vind dat printje ook 3x niks, zou voor zo'n gang eerder voor een wit of lichtgrijs behang gaan zodat je rust hebt als je je huis binnenkomt. Maar dat is inderdaad heel persoonlijk, ik vind dat soort behang overal in huis drie keer niks :))

Kom als trouwe meelezer trouwens eens meepraten :')

Dat is dan inderdaad ook mijn idee, de gang is niet heel erg groot natuurlijk en er moeten ook nog jassen aan de muur. Dat worden al simpele kapstokjes met weinig poespas. Iets groens is ook (althans in mijn ogen) geen ruimte voor, dat zal ik er dan maken in de vorm van een foto/schilderijtje o.i.d.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:50

Gefeliciteerd Gianti!!! *\o/*

Groot gelijk dat je gaat verven, is het toch meer eigen :j

Pinterest is inderdaad lastig... :\ Ik zoek ook trefwoorden...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:58

Ik zoek trouwens regelmatig op 'living room' en dan een kleur er achter...

Zag in dit topic een hele gave gestreepte (marine) stoel/fauteuil voorbij komen. I like!! Dus dan kijk ik op Pinterest naar 'living room navy'. Want marine is niet echt mijn stijl voor een woonkamer. Alleen neig ik met navy ook nog ietsje meer naar de slaapkamer. Aangezien woonkamer en keuken in één ruimte zijn en het wel fijn te combineren moet zijn, ook qua stijl.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:16

Oooh en 'living room' alleen, krijg je allemaal van die blokjes met aanvullende suggesties erbij! Werkt ook prima :) Ook meer de termen, rustiek, bohemian etc.

Waar halen jullie je meubels? Ik heb natuurlijk nog helemaal niets. Het moet niet super duur zijn, maar Seats and Sofas is ook niet echt mijn ding. Ik wil wel graag degelijke meubels. Mijn ouders hebben bijna 13 jaar geleden twee banken gekocht bij Pronto, gewoon echt leren banken (tijdloos), voor iets van 1500 euro geloof ik. En die zijn nog steeds mooi! Dat vind ik zelf ook nog wel een redelijke prijs. Veel duurder hoeft niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:50

Bedankt voor de tips! Ik verwacht zeker geen Ikea prijzen met meubels aanschaffen hoor!
Al heb ik er wel één hele leuke stoel gezien:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S09150622/
Alleen dan met zwart houtwerk en geen schommelstoel :P

Eijerkamp is wel een stukje rijden voor mij, ik zit in Groningen :P :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:01

Sonja_vR schreef:
O verschrikkelijk

Houten letters in het raam : HOME
En dan ieder meubelstuk wit met tekst en uitleg: table, secretaire, cabinet , bordje kitchen in de keuken
Mocht Je nog eens verdwalen in je eigen huis dan weet je door de tekst op de meubels en de muren waar je je bevind

(Echt heel erg sorry als ik nu iemand kwets ... maar ik snap het echt niet :+ )

:') :') :')

Ik vind het bij subtiel gebruik best mooi, maar precies zoals jij het beschrijft... Ik ontwijk het het liefst zoveel mogelijk. Maar dat valt nog niet mee...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:03

Veseosunce schreef:
Home Center in Wolvega is ook een aanrader. :D Of gewoon de woonboulevards in Groningen stad.

Thanks, dat is nog te overzien!

Woonboulevard staat ook nog een bezoekje bij in de planning inderdaad (ook echt op korte termijn om ideetjes op te kunnen doen voor een volgende bezichtiging). Maar ik weet dat ik geen Seats and Sofas wil, maar wat dan wel goede kwaliteit is... Het ziet er allemaal wel mooi uit bij S&S.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:28

Heel mooi Noviceh!!!!

Ik heb met het bladeren in dit topic al wel gemerkt dat ik totaal geen idee heb wat ik wil. Er is niet één stijl die ik aan kan houden. Maar ik wil niet dat het een bijeengeraapt zooitje wordt.
Ben ik hierin de enige? Of herkennen jullie dit ook?

Het enige dat ik weet, met het betreffende huis, is wat ik in de tuin wil. Oh en de hal, omdat het zo'n kleine ruimte is :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:28

vonneke schreef:
Daar zijn mijn vriend en ik ook ernstig allergisch voor.
En dan ook van die teksten in huis.. 'hier in huis.... ' verschrikkelijk

Hoe voorkom je dat je dat soort dingen gaat krijgen? :')
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 11-04-17 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:40

Ik vrees dat er veel mensen zijn die denken dat ik dat wel leuk vind :') Zal het in de uitnodiging vermelden _O- Ik kreeg altijd al dingen 'voor je uitzet'. Terwijl ik altijd heel nadrukkelijk aangaf daar niet aan te doen :+

Uitzondering is voor de lijst die ik van m'n beste vriendin kreeg, maar past niet in het stramien... "We'll be friends untill we're old and senile... Then we'll be new friends."

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:59

Is een hobbyschuur niet genoeg meer? :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:36

Dais_ schreef:
Wij hebben de kelder vol velgen en banden liggen.

Meer dan genoeg mancave :')

Bedankt allemaal voor de tips!
Ik kan er zeker wel wat mee.
Ik had inderdaad even moeten vermelden dat we de oude meterkast gesloopt hadden. Die bestond ook uit schroten en was heel breed wat weer plek innam van de kapstok.

Qua deuren gaan we niks vervangen, dat mag de volgende bewoner doen. Een beetje tussendeur begint bij 350 euro en dat vind ik het echt niet waard. Voordeuren zijn helemaal een dure bedoeling. Het raampje naast de voordeur hebben we wel vervangen. Dat was eerst paars.
Ik ga jullie op de hoogte houden van de vorderingen :-)

350 euro? :oo
Massief eikenhouten binnendeur ofzo?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:48

Solleke_Noah schreef:
Onze (glazen) binnendeur kostte meer dan 700 euro :o

Ja, dat is geen simpele binnendeur.

Wij hebben gewoon binnendeuren van 60-80 euro. Niet te ingewikkeld hoeven ze niet heel duur te zijn.

We hebben inderdaad ook een op maat gemaakte binnendeur (oud huis, woonkamer is ongeveer 3,5 meter hoog plafond, originele deur was ook iets groter ik denk 2.80m?) en in die binnendeur zitten 6 glazen. Ja, dan ben je met 100 euro niet klaar zeg maar :') Die is ook van massief hout.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:23

Westernfreak schreef:
Was er hier op bokt niet ooit een topic over iemand die het woord 'home' gekregen had en daar toen vlekken op geschilderd heeft en als 'moeh' op het tiolet heeft gezet? :D

Een mancave heb je imo alleen nodig als je elkaar zo nu en dan wilt ontvluchten of als je als vrouw zijnde je man alles verbied dus nee...ik ben daarvoor ook vaak genoeg naar stal. :')

Mijn idee inderdaad ook een beetje :')

Al kan ik me voorstellen dat je van een ongebruikte kelder een leuke ruimte maakt voor kleine feestjes.

Ik ben ook vaak genoeg op stal (dat is mijn alone time, als ik dat al nodig heb :') ), en als hij een playstation heeft wil ik daar misschien ook wel een spelletje op spelen. Alleen geen fifa :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:21

Dais_ schreef:
Wat voor deur heb je dan voor dat geld?

Nu vind ik dat nog steeds teveel geld voor iets wat ik niet nodig heb trouwens :')

Zo'n holle deur, boarddeur.
We hebben een aantal toch al bijna 20 jaar, maar er is niets aan kapot. (en daar sprong een flinke hond tegenaan hoor)

Je kan ook MDF krijgen trouwens, moet je alleen niet in een vochtige ruimte doen natuurlijk :P

Als je op internet kijkt zeggen sommige mensen dat het er goedkoop uit ziet, ik moet zeggen dat ik het wel vind meevallen, zeker als ik kijk naar de verschillende designs. Het gewicht is niet enorm, maar ik weet ook niet of dat binnenshuis nodig is.

Als je het niet nodig hebt, niet doen inderdaad. Een koop zal er vast wel om door gaan in de toekomst. Maar ik kan me best voorstellen dat de huidige deuren gaan storen. Althans, zouden ze mij wel doen. Misschien valt het uiteindelijk wel mee, als je de gang af hebt :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:32

Dais_ schreef:
Ik bedoelde inderdaad hardhouten binnendeuren :P En iets met glas. Ik steek dat geld liever in een nieuw huis :P.

Ik dacht dat ik me heel erg zou storen aan de gele raampjes in de witte deur. Tot nu toe valt me dat nog mee, maar ik denk dat ze er op termijn wellicht toch uitvliegen om vervangen te worden door iets anders, maar dat zal dan meegedaan worden met de woonkamer waar ik nog meer van dat glas heb zitten als afscheiding tussen de keuken en bijkeuken.

Het werkt niet motiverend om te klussen terwijl je in gedachten al je spullen aan het inpakken bent :+

Toevallig gaan mijn zusje en zwager hun huis verkopen en zei een van de makelaars die ze uitnodigde afgelopen week, dat ze voor een bepaald bedrag nog wel even een paar dingetjes moest gaan doen. En dat is werkelijk héél simpel... Een nieuw behangetje en een likje verf. Niet eens in elke kamer! Gewoon om de eerste oogopslag beter te maken.

Bedankt bij het mentaal inpakken ook even hoe belangrijk bepaalde dingen zijn. Ik weet niet op welke termijn je wilt verkopen? Maar je kan dan altijd een makelaar even contacteren en specifiek vragen wat voor snelle verkoop anders zou moeten. Misschien heeft de makelaar tzt wel een goed idee om die deuren tot hun recht te laten komen.

Het zal vast niet overgaan om die deuren, zoals ik al zei. Maar het is wel een eerste indruk wanneer je het huis binnen komt.

Ik kan alleen zo snel niet terugvinden of verkoop ook daadwerkelijk van toepassing is op dit huis.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:21

Ook niet mijn type kast, ik hou meer van de wat strakkere meubels.

Zo'n weekplanner vind ik ook vet handig! Is er ook iets als een blackboard ipv whiteboard? Of is dit geen krijt noviceh? Ik vind zo'n bord ook leuk, alleen in je eentje... tsjah... Niet echt nodig misschien :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:24

noviceh schreef:
Lor1, dank voor de tip! Meest waarschijnlijk komt ie op een eikenhouten fotoplank te staan. Leuk te lezen dat er meerdere zijn die er behoefte aan hebben! Dit is inderdaad een krijtbord Janine. Eerder vanaf gestapt ivm stof, maar ga nu over op krijtmarkers. Wij werken beiden onregelmatig en mn man kookt niet als hij niet weet wat er op tafel moet komen, dus ik vind een planbord superhandig!

Ik vind die kast wel mooi! In het open gedeelte wat decoratie, dan blijft het er ook netjes en gezellig uit zien.

Stof? Bij een krijtbord? Krijtmarkers zijn die stiften toch?
Echt krijt zou ik ook inderdaad niet willen, yuk...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:46

Goed punt, kan ik afstrepen van mijn lijstje, geen open kast.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:11

Ben ik ook benieuwd naar, PU op leer?
Ik ben zelf af en toe aan het kijken en zie dan de keuzes leer en pu/lederlook.

Ik vind die bruine banken zooo mooi <3
Vraag me alleen af of ik het zelf zou doen.

Leuk ook die tuinen hier... Zelf wil ik graag een kleine pergola op de fundering van een oud schuurtje, waar ik dan graag een mozaïek op wil maken. (op de fundering van tegels natuurlijk)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:22

MamaMiesje schreef:
Ja ik vind dat leer ook mooi: beter schoon te houden ook dan stof. Maaaar....iets met 3 Bengalen die regelmatig een race uurtje hebben en dan nagels...brr...zou zó zonde zijn van mn mooie bank dan!

Wij hebben hier al bijna 13 jaar een leren bank staan, niet eens idioot duur geloof ik. En een oudere kat die zijn nagels gebruikte om er op te klimmen. Alleen als je er overheen aait, voel je dat er wat gaatjes in zitten. Maar je ziet er niets van.

In de keuken hadden we lederlook stoelen, daar is alle kleur eigenlijk vanaf gegaan.