Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:17

Mooi dat grijs! Maar persoonlijk vind ik het wel veel grijs, en ook best donker. Ik mis toch wel een klein beetje kleur in je interieur. Smaragdgroen of lichtroze zou er mooi bij zijn :)


_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41536
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:29

NadjaNadja schreef:
Na een hele tijd stiekem meelezen, heb ik besloten dat ik me hier ook maar eens actief ga melden.

Ongeveer een half jaar geleden hebben mijn vriend en ik een huis gekocht en zijn we gaan samenwonen. Dit is voor ons allebei ons eerste huis. Gelukkig hebben we wel redelijk dezelfde smaak en stijl, dus dat scheelt.

Inmiddels is alles qua grote meubels wel redelijk op orde, maar het mag allemaal nog wat meer aankleding hebben. Zo willen we sowieso nog iets voor boven de bank (ideeën?) en komt er waarschijnlijk ook nog een vloerkleed.

Nou, aanschouw ons paleisje! Wat is jullie eerste indruk?

[ [url=m/BbFadD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d2jxTV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sj3nVr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nrunIC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FWFQgy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AZs74k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tafel en bijzettafel komen overigens van herzelfde bedrijf en hebben dus ook precies dezelfde kleur poten en blad :)


Mijn eerste indruk is heel donker. Maar dat kan ook aan de foto's liggen?

Ik zou idd, zoals Neroo zegt, kleur toevoegen. En vooral ook kijken hoe je de kamer op kunt lichten. Voordeel van grijs is dat iedere kleur er bij staat, dus je kunt kiezen wat je wil.

MarjanB

Berichten: 16405
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:47

Nadjanadja ik zou er iets van een kleed neerleggen bij je zithoek, iets dat het wat zachter maakt. Verder een paar grote planten. Je zithoek vind ik wat donker ogen maar dat kan ook door het weer komen.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41536
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 15:08

Een vloerkleed en planten (kleur!) is idd een goed idee :j. Ook zou ik de laptop daar weghalen (wat is dat voor tafeltje? Ziet er wat vreemd uit :o ) en de rommel links naast de bank opruimen.

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:14

Ik ga mee met wat is gezegd :j zou door accessoires kleur erin brengen! Vind de spullen verder wel erg leuk passen bij elkaar!

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:17

Nieuw dekbedovertrek setje aangeschaft voor in de slaapkamer. Geheel oogt zo ook behoorlijk donker, maar de andere muren zijn wit. Bij de verbouwing wordt die zwarte muur toch weer wit gestuct.
En ook hier creatief met fruitkistjes, tegen de muur vastgezet. Erg prettig met stofzuigen :')

Afbeelding

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41536
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:21

Ik wil graag een bijzettafeltje voor bij de wastafel in mijn logeerkamer, maar een bakkerskastje is te laag.

Ik ben inspiratieloos :'). Zal morgen even een foto maken van de kamer zoals die nu is.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41536
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:22

Neroo schreef:
Nieuw dekbedovertrek setje aangeschaft voor in de slaapkamer. Geheel oogt zo ook behoorlijk donker, maar de andere muren zijn wit. Bij de verbouwing wordt die zwarte muur toch weer wit gestuct.
En ook hier creatief met fruitkistjes, tegen de muur vastgezet. Erg prettig met stofzuigen :')

[ [url=m/SHAOu7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet eruit als een fijne stof :j.

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:17

die fruitkistjes tegen de muur zijn leuk!!

hier eindelijk de tv kast af *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

hij heeft schuifdeuren zodat het stuk naast de bank ook te gebruiken is, daar zitten spullen in die we weinig gebruiken, spelletjes enzo.
hij staat op wielen dus je rolt hem zo aan de kant als je ergens bij wilt, er komt maar 1 stekker uit omdat we aan de binnenkant stekkerdozen hebben gemonteerd, zo makkelijk :D

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:19

Die touwlampen <3! Heel leuk gedaan!

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:20

haha dankje, ze werden geleverd zonder ophangding dus heb 2 steigerbuis pootdingen opgehaald en zwart gespoten, werkt ook prima :D

Afbeelding

Afbeelding

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18040
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:02

MarjanB schreef:
Nadjanadja ik zou er iets van een kleed neerleggen bij je zithoek, iets dat het wat zachter maakt. Verder een paar grote planten. Je zithoek vind ik wat donker ogen maar dat kan ook door het weer komen.

...ik zou ook iets meer accessoires/accenten in het groen toevoegen; past zo mooi bij die BP kist die je daar hebt staan :j

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:53

Jeetje Dana dat is echt heel leuk geworden!

Bienotje

Berichten: 10866
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:23

Mooi geworden dat tv-meubel!

En die fruitkistjes als nachtkastje brengen mij ook weerop idee zeg, ook tof!

The unicorn made me do it!

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:28

Wat een mooie wand is dat Dana01! Ik denk dat ik jouw lampenidee ga jatten voor mijn slaapkamer :o
NadjaNadja, ik mis vooral wat warmte eigenlijk, je hebt vooral veel harde en gladde materialen nu. Ik denk dat je een mooie basis hebt, alleen zou het net als de rest hier echt aanvullen met een mooi vloerkleed en meer planten. Voor boven de bank zou je eens kunnen kijken naar een IXXI, ik vind zelf deze heel cool: https://www.fonq.nl/product/ixxi-cockat ... cm/227147/

Bedankt allemaal voor de leuke reacties en tips, vooral de tip van het Jysk Ilbro kastje ben ik enorm blij mee! Heb ze vrijdag meteen in de naturel kleur gekocht en ik heb ze dit weekend gebeitst in Rustiek Eiken van Ceta Bever. Nooit gedacht dat ik ooit nog eens meubels zou beitsen, maar hee ;)

Afbeelding

Kleedje op de foto is van de Action trouwens, gisteren gekocht en was maar €6,99.

De muur is nog steeds niet naar m'n zin.. Op de foto is hij veel blauwer dan in het echt, hij is in het echt helaas best groenig, ook in daglicht. Niet lelijk, maar niet echt zoals ik het had bedoeld.. Ik kreeg sowieso nog een nieuwe pot verf gratis omdat de verfman bij de bouwmarkt het ook maar vreemd vond, dus die ga ik van de week ophalen. Hoop alleen wel dat ik mezelf er nog toe kan zetten om het nog 2 keer te verven dan haha.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41536
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:33

Vanillia schreef:
Wat een mooie wand is dat Dana01! Ik denk dat ik jouw lampenidee ga jatten voor mijn slaapkamer :o
NadjaNadja, ik mis vooral wat warmte eigenlijk, je hebt vooral veel harde en gladde materialen nu. Ik denk dat je een mooie basis hebt, alleen zou het net als de rest hier echt aanvullen met een mooi vloerkleed en meer planten. Voor boven de bank zou je eens kunnen kijken naar een IXXI, ik vind zelf deze heel cool: https://www.fonq.nl/product/ixxi-cockat ... cm/227147/

Bedankt allemaal voor de leuke reacties en tips, vooral de tip van het Jysk Ilbro kastje ben ik enorm blij mee! Heb ze vrijdag meteen in de naturel kleur gekocht en ik heb ze dit weekend gebeitst in Rustiek Eiken van Ceta Bever. Nooit gedacht dat ik ooit nog eens meubels zou beitsen, maar hee ;)

[ [url=m/rf2icR.png]Afbeelding[/url] ]

Kleedje op de foto is van de Action trouwens, gisteren gekocht en was maar €6,99.

De muur is nog steeds niet naar m'n zin.. Op de foto is hij veel blauwer dan in het echt, hij is in het echt helaas best groenig, ook in daglicht. Niet lelijk, maar niet echt zoals ik het had bedoeld.. Ik kreeg sowieso nog een nieuwe pot verf gratis omdat de verfman bij de bouwmarkt het ook maar vreemd vond, dus die ga ik van de week ophalen. Hoop alleen wel dat ik mezelf er nog toe kan zetten om het nog 2 keer te verven dan haha.


Wat zonde van je muur zeg... Op de foto ziet het er echt heel mooi uit. Tof met dat kleed, ook.

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:34

Zonde dat de muur zo tegenvalt, de kleur op de foto is wel gaaf inderdaad. Ik zou ook tegen nog eens verven op kijken, maar nu erger je waarschijnlijk ook aan de tegenvallende kleur. Sterkte met verven vast dus!

De kastjes zijn erg leuk en het kleed ook trouwens!

En die lampen zijn gaaf geworden Dana! Goed opgelost ook zo!

Nadja, mooi huis! Vind het grijze al erg mooi, maar zou ook iets warmte proberen te brengen, mooie groene planten erin?

Wij hebben een hele mooie tafel gevonden vanmiddag :D

Afbeelding

"Een draver, is gaver" :D

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41536
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:37

Afbeelding

Zo, eindelijk een kerstster gemaakt, en opgehangen :D. Nu is de lange kant van mijn woonkamer geen zwart gat. Wel even wennen als ik vanuit de keuken de woonkamer in kom :').

ClaudiaHS

Berichten: 8055
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:39

Zijn leuk geworden vanillia. Ik had ze toevallig zien staan dus even de naam opgezocht bij de site van jysk.

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:39

Zo gezellig weer al die lichtjes in huis <3
Mooie tafel Rianne!
En super leuk die touwlampen, crea bea’s! :D

Ik heb jullie hulp nodig :D Ik wil een wandplank met leren greepjes op de babykamer boven de commode.
Twijfel alleen welke kleur ik zal nemen. De muren zijn half grijs half wit en de meubels zijn ral 9010, zilveren greepjes en een vergrijsd blad.
Wat voor kleur zouden jullie doen? Ik twijfel over cognac, beton of blauw/mint/roze (wil het geslacht niet openbaar neerzetten vandaar deze 3).. Wil ook nog een lamp in dezelfde kleur en vraag me af of het dan makkelijk te combineren is (tint verschil, zou dat storen?)

en ja de rand is expres rommelig geschilderd
Afbeelding

En de kleuren kun je hier zien;
http://www.winkofsara.nl/product-catego ... en/page/2/

                live together die alone

madeliefw

Berichten: 2665
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:01

Geen idee, weet ook de rest van je inrichting niet. Hier wordt een jongetje verwacht en wij hebben ook zo'n grijze lambrisering en daarbij mint gecombineerd. Overigens zijn alle mint tinten ook niet hetzelfde. Het lampje bijvoorbeeld is ook anders dan het vloerkleed en de muurstickers enzo. Valt niet heel erg op.
Afbeelding
Afbeelding

[o]

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:11

Wat een superlief kamertje madelief <3 Ik ben gek op mintgroen!

Kamer is vrij neutraal net zoals de rest van het huis, wit, grijs, en groentinten. Denk dat ik wel voor een kleurtje wil gaan. Al vind ik cognac ook erg mooi..

Hier een iets betere foto;

Afbeelding

                live together die alone

madeliefw

Berichten: 2665
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:20

Ik denk ook een kleurtje, vind bij een baby'tje toch wel leuk om wat met kleur te doen, schijnt ook goed voor hun ontwikkeling te zijn. Maar cognac is ook mooi haha. Maar misschien meer voor in de woonkamer.

[o]

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:29

madeliefw schreef:
Ik denk ook een kleurtje, vind bij een baby'tje toch wel leuk om wat met kleur te doen, schijnt ook goed voor hun ontwikkeling te zijn. Maar cognac is ook mooi haha. Maar misschien meer voor in de woonkamer.


Haha, te veel keuze is niet goed voor me :’) Ik denk dat ik dan toch voor een kleurtje ga (misschien wel 2 uiteindelijk) en dan de tintverschillen voor lief neem. Lastig om een voorstelling te maken vanaf plaatjes.
Maar ik wil inderdaad niet een te neutrale en grijzige kamer..

Misschien in de woonkamer in de keuken een cognac kleur O:) Daar hebben we nog een lege plek.

Heb jij ook nog een kledingkast op de kamer staan?

                live together die alone

madeliefw

Berichten: 2665
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:43

Haha lastig hè. Ik heb ook steeds andere ideeen gehad voor het kamertje hoor. Maar uiteindelijk had ik die wandplank met die huisjes gevonden en daar het kamertje maar op aangepast qua kleuren.
Ja er staat een lockerkast van de kwantum nog.

Afbeelding

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EmptyWords, SemrushBot en 72 bezoekers