Touch lamp gaat vanzelf aan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Touch lamp gaat vanzelf aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 21:33

Hallo medebokkers,

Ik zit met een probleem. Ik heb namelijk op mijn nachtkastje zo'n touch lamp staan, als je die dan op de voet aanraakt springt hij aan. Hij heeft drie standen, varierend van gedimd tot fel. Ik geloof dat hij van de Aldi afkomt.
Ik kan erbij vanuit mijn bed, maar dan moet ik wel moeite doen. Perongeluk aanraken zit er dus niet echt in.

Nu stond zaterdag op zondag nacht ineens de lamp aan, terwijl ik 100 procent zeker weet dat ik hem uitgemaakt had. Uitgeklikt en weer gaan slapen, de volgende dag heb ik er wat teveel over nagedacht. (Ik ben nogal angstig voor al het boven natuurlijke, dus ik hoop van harte dat ze me lekker met rust laten. := )
Geprobeert rustig te gaan slapen zondag avond, lig ik nog even rustig op whatsapp te kijken. Springt die lamp weer aan.. :\

Nu hoop ik dat iemand een super logische verklaring heeft voor dit gedoe, want ik maak me er zo druk om.. ik denk dat ik anders gewoon maar weer lekker een lamp met een schakelaar ga halen. En de rest van het internet maakt me alleen maar angstiger. :=

Ik ben een enorme poeperd, dus dank aan iedereen die mij helpt rustig te slapen. :+

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Touch lamp gaat vanzelf aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 21:39

gewoon een vlieg die erop zit ofzo. en anders gewoon een storingkje in de lamp.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Touch lamp gaat vanzelf aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 21:42

Kapotte sensor ofzo, zou me er niet te druk om maken..

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Touch lamp gaat vanzelf aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 21:45

Muis op je nachtkastje? :Y)

Kan ook een vuiltje zijn, misschien eens goed schoonmaken?

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 21:45

Heb je een kat of zo, dat die er op gestaan heeft?

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Touch lamp gaat vanzelf aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 21:50

Misschien dat de lamp reageert op een andere stroombron? Bijvoorbeeld als je je telefoon aan de oplader legt?

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 21:52

Die lampen werken meestal met een heel klein stroompje, wat wegloopt zodra je hem aanraakt en dan een seintje krijgt.. Maar zo'n stroompje kan ook weglopen als er een beestje tegenaan loopt.. of door vocht.. de lamp kan voor de gek worden gehouden door elektrische lading in de lucht zoals bij onweer.. wellicht ook door spanningsverschillen in het net door een koelkast/wasmachine die ineens flink stroom pakt.. In ieder geval genoeg aardse verklaringen :D
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 26-12-16 21:53, in het totaal 2 keer bewerkt

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 21:53

Bedankt voor de heldere blikken, ik kan gewoon niet meer rationeel nadenken bij zulke dingen. :+

Ik zal hem eens goed schoonmaken, er zal best wel wat stof op zitten aangezien hij langs het bed staat.
Verder heb ik geen huisdieren op mijn slaapkamer.

@myfairytale
Dat zou eventueel ook nog een optie zijn, ik had gisteravond wel niet te lang geleden mijn telefoon in de oplader gedaan. Al was dat 's nachts niet het geval..
Wel is het begonnen sinds ik steeds twee stekkers wissel voor het slapen gaan (elektrische deken eruit, oplader erin.)

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 21:56

8nnemiek schreef:
Die lampen werken meestal met een heel klein stroompje, wat wegloopt zodra je hem aanraakt en dan een seintje krijgt.. Maar zo'n stroompje kan ook weglopen als er een beetje tegenaan loopt.. of door vocht.. de lamp kan voor de gek worden gehouden door elektrische lading in de licht zoals bij onweer.. wellicht ook door spanningsverschillen in het net door een koelkast/wasmachine die ineens flink stroom pakt.. In ieder geval genoeg aardse verklaringen :D


Gelukkig maar haha, ik kwam niet verder meer dan die spookachtige verklaring. :+

Bedankt voor de informatie, wellicht dat het door statische electriciteit komt door de koude lucht die je nu buiten hebt.

Zazoe_

Berichten: 267
Geregistreerd: 04-09-10
Woonplaats: West-Vlaanderen

Re: Touch lamp gaat vanzelf aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 21:59

Ik heb dat ook nog gehad. Af en toe lichtte hij dan gewoon op. Na een tijdje was hij volledig stuk. Jammer, was een goed lampje!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Touch lamp gaat vanzelf aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:07

Ik heb helaas ook geen goede ervaringen met die lampjes, al waren die van ons van de gamma. We hebben in een jaar tijd 3 stuks versleten en het toen maar opgegeven en er een normale stekker aangemaakt :)

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Re: Touch lamp gaat vanzelf aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 22:43

Ah zou toch jammer zijn als hij stuk aan het gaan is.
Maar wel fijn om te lezen dat ze dit vaker doen, kan ik wat lekkerder slapen. :j

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Touch lamp gaat vanzelf aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:45

Wij hadden ook zo'n lampje en die sprong soms ook ineens aan. Niets geks dus, waarschijnlijk helaas wel het einde van je lampje binnenkort.

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Touch lamp gaat vanzelf aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:51

Om precies dezelfde reden heb ik mijn touch lamp niet meer aan het snoer zitten :') vond het doodeng _O- weten dat er een logische verklaring voor is, maar toch blijft het in je achterhoofd spoken :')

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 17:36

Tigress schreef:
Om precies dezelfde reden heb ik mijn touch lamp niet meer aan het snoer zitten :') vond het doodeng _O- weten dat er een logische verklaring voor is, maar toch blijft het in je achterhoofd spoken :')


Hahaha ben ik tenminste niet de enige. :=

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:06

Ach, zo lang het maar alleen in je achterhoofd spookt en niet in je slaapkamer :))

Anoniem

Re: Touch lamp gaat vanzelf aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:40

Salie branden it is!

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:58

Absoluut geestverschijningen in huis! Wegdoen die lamp... Niet meer over wrijven want die drie wensen krijg je niet... :+

Zazoe_

Berichten: 267
Geregistreerd: 04-09-10
Woonplaats: West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:25

_O-