Eerste autootje kopen: advies gevraagd!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Eerste autootje kopen: advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 17:32

Hi!

Ik ben dus op zoek naar een autootje :D. Gezien mijn vriend en ik volgende maand gaan samenwonen en het een eerste auto wordt, hebben we geen groot budget. Liefst een auto onder de 2000 euro.
Nu zit ik op internet te kijken en zie ik enkele VW lupo's voorbij komen en Ford Ka's. Ook een enkele renault twingo en nog wat japanse/koreaanse auto's.
Ik heb dus geen idee waar ik naar op zoek moet.
Meerdere keren per maand zal de auto ritjes van 50 km over de snelweg moeten kunnen doorstaan. Verder wil ik me er ook nog een beetje veilig in voelen.
Wie o wie heeft er tips qua merken? Welk bouwjaar kan er nog mee door? Hoe hoog mag de teller ongeveer staan om er nog even plezier van te hebben?
:)

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Eerste autootje kopen: advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:34

Even zoeken zijn echt veeeel topics over! :)

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Eerste autootje kopen: advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:35

Oh serieus. Hier zijn al zo belachelijk veel topics over geopend, recent ook.
Gebruik de zoekfunctie en lees alles door. Daar vind je precies wat je zoekt.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 17:37

Klopt, maar ik heb best wel specifieke vragen, gezien de auto niet alleen voor kleine ritjes in de stad wordt gebruikt. En ik graag ook informatie wil over bouwjaren, tellerstanden, e.d. Vandaar dat ik toch maar zelf een topic geopend heb, waarbij ik hopelijk advies op maat kan krijgen :D.


Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:40

Wat ik altijd hoorde is dat Ford ka's erg snel roesten dus daar zou ik op letten. Verder is 50 km echt niet zo veel dat kunnen de meeste auto's makkelijk aan. Wat ik wel merk met mijn huidige auto (Chevrolet Matiz) is dat hij heel schadelijk is op de snelweg omdat zijn motor zo klein is.

Is een Peugeot 206 niets voor je? Het aanbod is erg groot waardoor ze goed betaalbaar zijn. Mijn vriend heeft er een en ik ben er heel tevreden mee. Mooie middenmaat ook :j

Succes!

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-16 17:50

Goof schreef:


Oh, wat lief, dankjewel! :)
Ideaal ook dat je in vrijwel al die topics vermeld dat er al veel topics zijn en daar weer linkjes in zet. Zo kan ik mooi doorklikken.
Het lastige is alleen dat iedereen andere wensen heeft en daar de topics ook op gebaseerd zijn.
Ik ga eens rondlezen!

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Eerste autootje kopen: advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:52

Nou ja, jouw vragen zijn niet uniek en zeker terug te vinden in deze topics.
Succes.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Eerste autootje kopen: advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 07:16

Ik ga met Goof mee. Je kunt je info zeker in bovenstaande terug vinden. De meeste topice gaan over auto's in het goedkopere segment en daar valt €2000 ook onder :) je stelt niet hele hoge eisen verder. Ik zou gewoon bij garages langs gaan en wat proefritten maken in auto's die je leuk lijken, dan valt er geheid een boel af mbt comfort en rijplezier.

Ik snap ook niet waarom hier inmiddels niet een centraal topic voor is, de antwoorden in elk topic zijn ongeveer het zelfde :)

Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 07:45

https://www.google.nl/search?q=suzuki+j ... yPIHb0M%3A

Super gaaf auto-tje! Heb hem zelf ook als eerste auto aangeschaft 5 jaar geleden.

Hij staat nu te koop ivm gezinsuitbreiding (wil een grotere kofferbak)

Mijn jimny is zuinig gemiddeld 1 op 15 (ligt eraan hoe je rijd natuurlijk) Hij is van het bouwjaar 2000 en staat nu 130.000km op de teller. Hij is lekker licht dus ook goed te doen in de wegenbelasting en qua verzekering ook al zal je met een eerste auto natuurlijk hogere premie moeten betalen ivm geen schade vrije jaren. Ik vraag 2495 voor deze auto maar wil uiterlijk zakken tot 2000.

Ik vind een eerste auto zoeken echt een kriem, je ziet door de bomen het bos niet meer en iedereen heeft wel een voorkeur voor een "goed" merk terwijl aan elke auto wel dingen kunnen zitten waarvan je het niet verwacht, mijn auto is ook simpel, weinig elektrische snufjes zodat dat die ook niet kapot kunnen :D

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:53

Eleionomae schreef:
Ik ga met Goof mee. Je kunt je info zeker in bovenstaande terug vinden. De meeste topice gaan over auto's in het goedkopere segment en daar valt €2000 ook onder :) je stelt niet hele hoge eisen verder. Ik zou gewoon bij garages langs gaan en wat proefritten maken in auto's die je leuk lijken, dan valt er geheid een boel af mbt comfort en rijplezier.

Ik snap ook niet waarom hier inmiddels niet een centraal topic voor is, de antwoorden in elk topic zijn ongeveer het zelfde :)


Precies had dit topic gisteren al getemd omdat deze vragen niet echt specifiek zijn en in de gegeven topics zijn terug te vinden

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Re: Eerste autootje kopen: advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:12

Seat ibiza, oud model met max 150.000 km op de teller. Zou op zich voor dat bedrag of iets meer nog moeten kunnen.

Bij mij bevalt de Seat echt goed. Je kan nog comfortabel met 4 man erin, zonder je knieen in je nek te hoeven leggen. De kofferbak is ruim genoeg voor 2 of 3/4 boodschappentassen.

Die van mij rijd 1:14/15. Kost me nog geen 100 euro per kwartaal aan wegenbelasting.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 09:22

Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar na 1 keer snapte ik het ook. :)

Voor de adviezen: bedankt! Ik ga er naar kijken!

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:24

Voor iets meer dan 2.000 (zeg rond de 2.500) heb je een fijne Renault twingo van tien jaar oud met een acceptabel kilometrage. Ik heb er vorig jaar eentje gekocht bij Van Driel in Ridderkerk voor 2.400 uit 2006 met 120.000 km op de teller. Met airco, rijdt fijn en ziet er nog spik en span uit. Dit model twingo is wel dertien jaar ofzo nieuw verkocht voor er een nieuw model kwam.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:15

Cinderella schreef:
Het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn, maar na 1 keer snapte ik het ook. :)

Voor de adviezen: bedankt! Ik ga er naar kijken!

Ik geef alleen maar aan dat ik daarom dus heb getemd. Vind het wel apart dat de moderators er niks mee doen vandaar. (omdat andere topics wel worden gesloten maar deze om een of andere reden open mag blijven..)
Dus niet om jou ts dat ik het nogmaals aan haal.