Webwinkel wil garantie niet nakomen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38250
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Webwinkel wil garantie niet nakomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:27

Ik zou ze ook zelf nog even bellen en vermelden dat je overal melding doet van hun zeer slechte service en het gewoon spuugzat bent om zes weken op een simpele oplossing te wachten.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 19:33

Ja, maar dan wel telefonisch inderdaad. Want als ik het mail, dan dreig ik zwart op wit.

We hebben nog een ander plan, maar dat zet ik maar niet online. Ben wel benieuwd hoe ze daar mee omgaan en zal, als er interesse is nog wel melden wat we gedaan hebben.

En de eerste grotere klant zijn ze al kwijt :D . Mijn man heeft Waar hij werkt de opdracht gegeven onder geen beding daar meer telefoons te bestellen. Dan maar een tientje meer betalen.

maaikemuis
Berichten: 5278
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Webwinkel wil garantie niet nakomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:14

Zoek ook eens op het quelle-arrest uit 2008. Apple is op de vingers getikt voor de garantie met refurbished telefoons, dit zou je door kunnen trekken naar jouw situatie.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Webwinkel wil garantie niet nakomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-16 14:02

Thanks! Dat is ook een hele goeie. Als ik daarop zoek vind ik veel wet en regelgeving. Dan ga ik ze nog eens een mail sturen vol met linkjes.

Nav een bericht op LinkedIn hebben we al een aanbod gehad van iemand die mij kan helpen mijn geld terug te krijgen. Dat gaan we dus ook proberen. En verder ben ik nu dus alle sites waar dit mogelijk is aan het voorzien van informatie over Belsimpel.nl. Wie weet helpt dat ook.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 13:22

Prrrr schreef:
Je kan ook dreigen met een melding bij de ACM: https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... n-aan-acm/


Ik heb mijn klacht gemeld bij consuwijzer.nl en die geven ook aan dat belsimpel.nl hier volledig de plank mis slaat en ik dus wel degelijk in mijn recht sta. Sterker nog, als ze mij alleen het geldbedrag willen geven dat ik los bijbetaald heb, dan zijn ze verplicht om mijn gehele telefoonabonnement te vergoeden en dan zou ik een bedrag terug krijgen dat veel hoger is dan het aanschafbedrag van de telefoon. Zij kunnen mij echter alleen advies geven, maar ik heb wel bruikbare antwoorden. En bijkomend voordeel is dat het nu dus gelijk gemeld is bij ACM. Als ACM meerdere meldingen binnen krijgt, of de mijne ernstig genoeg vindt, dan wordt de boel onderzocht en kunnen ze een fikse geldboete verwachten. Dus ik ga ook overal nog even melden dat mensen de klacht vooral neer moeten leggen bij consuwijzer inderdaad.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:00

Lienek schreef:
Charizard schreef:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/383749;442552/

Zou het ermee doen.. zoveel verschil is het echt niet. De voorcamera is 3mp slechter, hij is iets langzamer maar hoe erg merk je dit nou.. de accu gaat eigenlijk even lang mee, Stand-by zelfs nog langer. Het scherm heeft wel wat minder resolutie, denk dat je dat nog het ergste merkt. Ruil je hem toch om voor eentje met dezelfde resolutie?

Heb je huawei zelf al gesproken? Misschien kunnen hun iets voor je doen.


Ik zou echt wel balen hoor als dit bij mijn telefoon zo achteruit zou gaan.. ik koop mijn telefoon juist op deze aspecten, zoveel mogelijk mega pixels en hogere scherm resolutie... ik zou echt stappen ondernemen en vooral het publiek bereiken voor een slechte naam... dan vaak kunnen ze je ineens wel helpen.. en kom op 2 jaar garantie is 2 jaar garantie



Ik denk dat het meevalt op wat je achteruit gaat. De p8 lite is nieuwer dan de p7. Zo worden pixels en processors steeds beter, terwijl het getalletje hetzelfde kan blijven. De samsung s7 heeft bijvoorbeeld maar 13 mp camera, maar is toch de beste camera van alle smartphones.

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Re: Webwinkel wil garantie niet nakomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:10

Ik zou de juridische afdeling van de consumentenbond inschakelen, die zijn hiervoor.
Weet alleen niet of je dan ook lid moet zijn.

Succes

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 14:53

LiiNd_Y schreef:
Ik denk dat het meevalt op wat je achteruit gaat. De p8 lite is nieuwer dan de p7. Zo worden pixels en processors steeds beter, terwijl het getalletje hetzelfde kan blijven. De samsung s7 heeft bijvoorbeeld maar 13 mp camera, maar is toch de beste camera van alle smartphones.


Of de telefoon gelijk is of niet is eigenlijk niet eens meer een discussie voor mij. Ik vind van niet en het personeel van Belsimpel die ik ermee geconfronteerd heb geven dit zelf ook aan. Ze zouden die telefoon ook niet willen.

Consumentenbond zou idd ook nog kunnen. Ik zal eens kijken of dat kan en als ik lid moet worden, wat dit dan kost.
Verder telefonisch contact gehad met thuiswinkel.org na het zoveelste automatische mailtje en zij ga nu verder stappen ondernemen. Anders wordt het een verhaal voor de geschillencommissie en gezien alle misleidende communicatie hoop ik dat dat ook een rol speelt en ik uiteindelijk toch mijn gelijk krijg.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 15:03

Wat doet Huawei dan? Normaal gesproken als een telefoon een reparatie moet hebben wordt deze gewoon naar de fabriek gestuurd. Dit had mij vader ook met zijn Samsung. Huawei bekijkt dan of het onder garantie valt of niet en repareert dan de telefoon.

Huawei geeft namelijk de garantie, niet de webshop.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 15:33

LiiNd_Y schreef:
Wat doet Huawei dan? Normaal gesproken als een telefoon een reparatie moet hebben wordt deze gewoon naar de fabriek gestuurd. Dit had mij vader ook met zijn Samsung. Huawei bekijkt dan of het onder garantie valt of niet en repareert dan de telefoon.

Huawei geeft namelijk de garantie, niet de webshop.


Dat klopt niet helemaal. Ik heb te maken met de webshop en niet met Huawei. Dan had ik de telefoon rechtstreeks daar moeten kopen namelijk. Ik ben hierover al uitvoerig geadviseerd door mijn rechtsbijstand en vandaag ook nog door consuwijzer. Hoe Belsimpel dat regelt met Huawei moeten zij uitzoeken, maar zij hebben mij deze dienst geleverd.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 11:10

Even een update in dit topic. Ik wil jullie sowieso hartelijk danken voor alle tips. Nadat ik op alle sites die ik maar kon vinden de klacht kenbaar heb gemaakt en ik nog een laatste keer zelf gingen bellen voor ik naar de geschillencommissie zouden stappen, kreeg ik het bericht dat ze toch mijn volledige aankoopbedrag zouden vergoeden. Het is waar je recht op hebt en het kan dus wel gewoon.

Jammer dat het zoveel moeite kost, maar inmiddels heb ik een nieuwe telefoon die ik niet via Belsimpel heb gekocht. Heb nog wel even getwijfeld, want ja, nu wist ik wat er kon natuurlijk :+

maaikemuis
Berichten: 5278
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Webwinkel wil garantie niet nakomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:55

Super fijn bericht!!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Webwinkel wil garantie niet nakomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:16

*\o/* Goed geregeld +:)+